Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2. asteen opiskelijoiden pitää päästä lähiopetukseen ja pian!

Vierailija
08.02.2021 |

Olen jutellut lukiolaisten kanssa ja he ovat ihan hukassa. He ovat aikaisemmin pärjänneet koulussa hyvin, mutta nyt aamuisin avaavat koneen ja painuvat takaisin nukkumaan. Mikään ei huvita ja päiväjärjestystä ei ole. Sama ammattikoulussa. Ei ole perustetta pitää heitä kotona, kun muutkin pääsevät kouluun ja ravintoloissa meno päällä. Lähipiirissäni on lukiolaisia, joiden mielenterveydestä olen tosi huolissani.

Kommentit (274)

Vierailija
41/274 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Denialistit ei vaan tajua eikä edes halua tajuta...Korona on pahimmillaan tappava ja saattaa sitä olla myös nuoremmille joissakin tapauksissa ja viruksen pitkäaikaisvaikutuksista alkaa olla yhä enemmän tietoa, kyseessä siis monielinsairaus eikä todellakaan mikään "pikku flunssa" ja vaikka moni nuori sen lievänä sairastaakin niin mikään ei takaa, etteikö silti voi tulla pysyviä haittavaikutuksia. Onko siis parempi, että tulevaisuudessa meillä on joukko nuoria, jotka syrjäytyvät työelämästä kun fysiikka on prakannut? Esim väsymysoireyhtymä on todella invalisdisoiva sairaus pahimmillaan

Vierailija
42/274 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei missään nimessä! Vanhuksia on suojeltava hinnalla millä hyvänsä! Menetetty mielenterveys on pieni hinta siitä, että mummelit saavat pari kuukautta lisäelinaikaa. 

Itseäänhän siinä turvataan. Paha se on koronassa kirjoittaa.

Ja arvelet, että pahasti masentuneena on jotenkin hyvä kirjoittaa?

Ja sinä päättelet että masentunutta auttaa se koronaan sairastuminen?

En tietenkään päättele. Kunhan yritin tuoda vähän muitakin vaihtoehtoja kuin koronatartunnan. Osalle ei näköjään muuta päähän mahdu. Tietynlainen mielen sairaus sekin. Kutsutaan nimellä pakkomielle. 

Helsingissä se koronariski on todellinen. Etkö lue uutisia?

Oman lapseni yläkoulussa leviää paraikaa se muuntovirus. Ja tää on nyt jo kymmenes kierros sitä koronaa siellä.

Esikoiseni vanhassa koulussa paraikaa 120 altistunutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/274 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä ei tartu ihmisistä toiseen niin kuin korona! Kuin v    tun tyhmiä kommentteja täällä on...

Vierailija
44/274 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukiolainen ja minusta etäopiskelu on ihanaa. Olen oppinut kaikki asiat paljon paremmin, kun pystyn osallistumaan tunnille suoraan kotoa eikä tarvitse tuhlata aikaa esim. koulumatkaan. Minulla on todettu ahdistuneisuushäiriö ja jotenkin se etätunnille osallistumisen kynnys on myös paljon matalampi.

Ymmärrän, että etäopiskelu on monelle haasteellista, mutta minulle ja useammalle kaverilleni etäopiskelu on ollut pelastus. En minäkään yleistä, että kaikki lukiolaiset ovat mieluummin etänä, niin minusta on turha vedota siihen, että olisi kaikille opiskelijoille parempi olla lähiopetuksessa.

Vierailija
45/274 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei halua, että nuoret masentuvat.

Kouluille on lykätty miljoonia koronatukea. Miksi sitä rahaa ei käytetä nyt näiden kärsijöiden auttamiseen.

Kaikki nuoret eivät kärsi. Oma lukiolaiseni on oikein tyytyväinen etäopetuksessa, lukio sujuu ja nuori on iloisella mielellä.

Vierailija
46/274 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei missään nimessä! Vanhuksia on suojeltava hinnalla millä hyvänsä! Menetetty mielenterveys on pieni hinta siitä, että mummelit saavat pari kuukautta lisäelinaikaa. 

Itseäänhän siinä turvataan. Paha se on koronassa kirjoittaa.

Joo, voi se syöpäkin iskeä juuri ennen kirjoituksia. Mutta pitääkö sen takia koko ikäluokan kärsiä?

Syöpä ei ole tartuntatauti.

Mutta tappaa silti aika isolla prosentilla. Eli ei ainakaan auta kirjoituksiin osallistumista. 

Jos saat syövän et silti sairastuta tai tapa muita. Ja jos syövän pystyisi välttämään etäopiskelulla niin eiköhäm se etäopiskelu maistuisi sinullekin.

Vierailija
47/274 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlettakaa long covid ja miettikää sitten uudestaan näkökantojanne...Long covidin voi saada kuka tahansa, olipa itse korona lievänä tai vaikeana ja voi olla, että et parane koskaan kunnolla, tulee esim. väsymysoireyhtymää ja muita "kivoja" pitkäaikaisjuttuja. Onko parempi, että fyysinen terveys saattaa pahimmassa tapauksessa romuttua loppuiäksi kuin se, että nuoret ovat jonkin aikaa etäopetuksessa?

Vieläkin moni virheellisesti kuvittelee, että korona ei ole vaarallinen muille kuin vanhuksille ja riskiryhmille (joihin kuuluu myös nuoria) mutta tämähän ei pidä paikkaansa

Googleta sinä vakava masennus. Ihan yhtä todennäköistä sairastua siihen, kun etäopetus ahdistaa kuin sada tuo sinun mainitsemasi versio. 

Missä on noiden nuorten perheet? Miksi joku lapsi asuu yksin?

Ihan siellä samassa kodissa saattavat olla. Pahimmillaan kännissä tai huumeissa 24/7 tai itsekin kärsimässä mt-ongelmista. Tervetuloa todelliseen maailmaan!

Vierailija
48/274 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorilla on niin paljon koronaa, että pakko vaan pitää etänä monin paikoin. Kaikista eniten tartuntoja on ikäluokassa 20-30-v mutta leviää voimallisesti myös toisen asteen opiskelijoiden joukossa. Eikä läheskään kaikki käytä maskeja sitten kun tulevat esim kauppoihin sitä köhäänsä levittelemään. 

Vierailija
49/274 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me luultavimmin sairastettiin korona jo keväällä. Minä ja vanhin lapsi oltiin tosi kipeitä. Nuorin oli täysin oireeton, mutta hänellä puhkesi autoimmuunisairaus jälkitautina.

Vierailija
50/274 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on todella outoa, että moni ei näe isompaa kuvaa eikä osaa yhtään olla huolissaan koronasta ja siitä, miten se kroonistuessaan vahingoittaa mm verisuonia ja muutenkin terveyttä. Kuvitellaan virheellisesti, että jos on nuori, niin olisi jotenkin turvassa...Ei pidä paikkaansa, kukaan ei coi tietää sairastuuko vakavasti vai ei, jos tartunnan saa

Vierailija
51/274 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Denialistit ei vaan tajua eikä edes halua tajuta...Korona on pahimmillaan tappava ja saattaa sitä olla myös nuoremmille joissakin tapauksissa ja viruksen pitkäaikaisvaikutuksista alkaa olla yhä enemmän tietoa, kyseessä siis monielinsairaus eikä todellakaan mikään "pikku flunssa" ja vaikka moni nuori sen lievänä sairastaakin niin mikään ei takaa, etteikö silti voi tulla pysyviä haittavaikutuksia. Onko siis parempi, että tulevaisuudessa meillä on joukko nuoria, jotka syrjäytyvät työelämästä kun fysiikka on prakannut? Esim väsymysoireyhtymä on todella invalisdisoiva sairaus pahimmillaan

Masennuksen seurauksena kuolee enemmän ihmisiä kuin koronan. Pitkäaikaisvaikutukset vievät pahimmillaan työkyvyn koko elämäksi. Denialistit eivät tätä tajua, kun päähän ei mahdu muuta kuin korona. 

Vierailija
52/274 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlettakaa long covid ja miettikää sitten uudestaan näkökantojanne...Long covidin voi saada kuka tahansa, olipa itse korona lievänä tai vaikeana ja voi olla, että et parane koskaan kunnolla, tulee esim. väsymysoireyhtymää ja muita "kivoja" pitkäaikaisjuttuja. Onko parempi, että fyysinen terveys saattaa pahimmassa tapauksessa romuttua loppuiäksi kuin se, että nuoret ovat jonkin aikaa etäopetuksessa?

Vieläkin moni virheellisesti kuvittelee, että korona ei ole vaarallinen muille kuin vanhuksille ja riskiryhmille (joihin kuuluu myös nuoria) mutta tämähän ei pidä paikkaansa

Googleta sinä vakava masennus. Ihan yhtä todennäköistä sairastua siihen, kun etäopetus ahdistaa kuin sada tuo sinun mainitsemasi versio. 

Ihan siellä samassa kodissa saattavat olla. Pahimmillaan kännissä tai huumeissa 24/7 tai itsekin kärsimässä mt-ongelmista. Tervetuloa todelliseen maailmaan!

Nämä julkisuuteen tulleet nimenomaan asuu yksin.

Missä on lastensuojelu? Asiahan kuuluu sille, ei koululle.

Vierailija
53/274 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän sitten ongelman nimi ei ole enää etäkoulu.

Vierailija
54/274 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etänä opiskelevat harjoittelevat nyt niitä taitoja, joita tarvitaan tulevaisuuden työelämässä. Yhä useampi työnantaja edellyttää osittaista etätyötä, jotta kalliista toimistoista päästään eroon.

Vierailija
55/274 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä on koulu auki ihan normaalisti?

Kivat teille! Suuressa osassa Suomea ei ole. 

Oikeastiko? Olen luullut, että vain pääkaupunkiseudulla on koulut kiinni ja jos koulussa paljon altistumisia.

Vierailija
56/274 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

J u m a lauta että tällä palstalla on turhaa loissakkia. Tähänkin ketjuun vastasi heti hyökäten lähes yksinomaan koronahysteerikot, joilla ei ole mitään käsitystä, millaista 2 asteen opiskelu etänä on. Ne joille etäily sopii ovat todellakin vähemmistö.

Nyt tarvittaisiin samojen ongelmien kanssa painivien vanhempien vertaistukiketju johon nämä kilipäät ei pääse huutelemaan näitä ala-arvoisia kommenttejaan. Täysin vastuutonta keskustelua täällä.

Ja kiitos tuolle opettajalle, että edes yritit.

Vierailija
57/274 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lukiolaisten pitää nyt sopeutua osaansa tässä pandemiassa kuten kaikkien muidenkin.

Lukion voi aivan hyvin käydä etänä. Se tietää paljon porukkaa pois busseista ja väljempiä tiloja muille. (lukioita hyödynnetään alempien opiskelijoiden tiloina)

Ai samalla tavalla kuin ne aikuiset, jotka saavat käydä ihan normaalisti töissä työpaikallaan?

Ai. Kyllä meillä nimenomaan vanhemmat on pakotetussa etätöissä ja lukiolainen normaalisti koulussa.

Vierailija
58/274 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vanhemman vastuulla huolehtia nuoren vuorokausirytmistä. Toki lukiolaisen pitäisi osata tehdä se jo itsekin. On oma valinta katsoa Netflixiä tai pelata opetuksen aikana. Näitä muuta puuhaavia on ihan lähiopetuksessakin. Jos vanhempi ei itse ole perehtynyt koronavirukseen ja puhuu nuhasta, ei nuorikaan osaa suhtautua etäopetukseen ymmärryksellä. Long covid nuorella voi sabotoida jatko-opinnot ja pääsyn työelämään. Kurssivalintojen on syytä tukea hyvinvointia: laulutaidoton ei menesty musiikissa, eikä lahjaton pitkässä matikassa ja fysiikassa. Nuoren osaamisessa voi olla jo valmiiksi aukkoja ja silloin kannattaa järjestää hänelle maksullista tukiopetusta. Eräskin nuori sai enkusta peruskoulussa ysin, mutta kirjoituksissa hylätyn. Syytti opetusta, vaikka vika oli siinä, että hänen oma osaamisensa ei ollut tarpeeksi tasokasta alunperinkään. Yläkoulun arvosanat ovat mitä ovat. Toinen fiksumpi sai peruskoulun enkusta kasin, joka lukiossa putosi neloseen, mutta kovalla työllä ja maksullisella tukiopetuksella saatiin nousemaan kasiin.

Vierailija
59/274 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olette valmiit tekemään, että lähikoulu onnistuu?

Minun kaksi opettajakaveriani eri puolelta Suomea ovat sairastaneet koronan. Toiselle jäi keuhkovaurio ja toiselle lievä aivovamma. Tartunnat saatu työpaikalta.

Kolmas opettajakaverini pelkää töissä, koska joutuu olemaan maskittomien nuorten aikuisten kanssa lähikontaktissa koko koulupäivän. Hänen oma maski ei tuossa tilanteessa paljon suojaa.

Haluatte lähikoulua, mutta mitä olette valmiita tekemään, jotta se onnistuu? Miten turvaatte teitä opettavia? Biletättekö? Reissaatteko? Oletteko käyttämättä maskia vai miten?

Tåmä virus on hyvä oppitunti meille kaikille, että mikään ei onnistu, jos emme tee yhteistyötä, huomio muita ja emme luovu jostain helpottakseen jonkun toisen ihmisen tilannetta.

Mitä olette valmiit tekemään, että lähikoulu onnistuu?

Vierailija
60/274 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

J u m a lauta että tällä palstalla on turhaa loissakkia. Tähänkin ketjuun vastasi heti hyökäten lähes yksinomaan koronahysteerikot, joilla ei ole mitään käsitystä, millaista 2 asteen opiskelu etänä on. Ne joille etäily sopii ovat todellakin vähemmistö.

Nyt tarvittaisiin samojen ongelmien kanssa painivien vanhempien vertaistukiketju johon nämä kilipäät ei pääse huutelemaan näitä ala-arvoisia kommenttejaan. Täysin vastuutonta keskustelua täällä.

Ja kiitos tuolle opettajalle, että edes yritit.

Kuule kun mulla on niitä etäilijöitä kaksi ja olen itse koulutukseltani aineenopettaja.

Ei niitä ongelmia olisi muillakaan jos vanhemmat olisi yhtä kartalla kuin minä.

Nythän ongelmat tulee just siitä että vanhemmat ei hoida osuuttaan. Ja se ei ole eyäkoulun vika se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi