Mitä rasvaa teillä käytetään leivän päällä?
Neuvolassa sain perjantaina osakseni paheksuntaa, kun sanoin että meillä käytetään leipärasvana (leipää syödään aika vähän) voita tai oivariinia. Voita käytetään myös paistamiseen öljyn ohella. Pitäisi kuulemma vaihtaa kasvismargariiniin, jota tällä hetkellä emme käytä lainkaan. Tehdäänpä gallup: Mitä rasvaa teidän perheessänne käytetään leivän päällä?
Kommentit (57)
Miehen poika käyttää suklaalevitettä, marmeladia tai maapähkinävoita. Minä käytän hummusta. Mies ei syö leipää. En ole ikinä tykännyt voista tai margariinista leivän päällä.
60% palmuöljytöntä Keijua eli kasvirasvaa.
Vierailija kirjoitti:
60% palmuöljytöntä Keijua eli kasvirasvaa.
Voivoi, ruokateollisuuden uhri
Normaali voi ilman mitään lisäaineita tai vitamiineja
Avokado tai hummus (eli rasvana oliiviöljy)
Olen mielisairas vagina. Ei leipää, ei voita, vain mielisairasta raivoa.
Minä ruiskaisen mällit muijan leivälle.
Liitin vitador, terveellisin, hinta eri planeetalta.
Oivariinia, hyvän leivän päälle ei muuta tarvitsekkaan.
Beceliä, mies ja lapsi syö niin paljon leipää, ettei ole varaa benecoliin tai varmaan jos asuisin käyttäisin voita, kun niin harvoin tulee syötyä.
Paistamiseen käytän aina voita.
Salaattiin oliiviöljyä.
En syö kovin paljon leipää mutta kaapissa on vuorotellen oivariini vähärasvaista ja kriju kolmen öljyn margariinia. Koska en tiedä mikä on parasta ihmiselle. Voi vai pehmeät öljyt. Olen tehnyt kompromissin.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtelee. Oivariinia tai jotain muuta, en ole vielä löytänyt täydellistä leivänpäällysmargariinia, joka olisi sekä suht terveellistä, hyvänmakuista eikä sisältäisi palmuöljyä. Vinkkejä saa esittää. En kyllä syö leipää niin paljon, että suuremmin haittaisi vaikka se ei olisi maailman terveellisintä.
Oliiviöljyssä paistan ruuat, paitsi tietyt ruuat (kokolihapihvit ym. joita syömme tosin harvoin) voissa.
Keiju kolmen öljyn margariini ei sisällä palmuöljyä.
Voi, avokado, majoneesi. Vaihtelee täysin mielihalun mukaan.
Meidän perheelle kelpaa vain oivariini. Itse laitan pelkän oiviksen leivälle, en käytä leikkeleitä ollenkaan.
Oivariini, käytän sitä myös ruuanlaitossa ja leivonnassa.
Becel normiversio keltaisessa rasiassa parasta. Kevytversio roskaa johon en koske.