Mitä rasvaa teillä käytetään leivän päällä?
Neuvolassa sain perjantaina osakseni paheksuntaa, kun sanoin että meillä käytetään leipärasvana (leipää syödään aika vähän) voita tai oivariinia. Voita käytetään myös paistamiseen öljyn ohella. Pitäisi kuulemma vaihtaa kasvismargariiniin, jota tällä hetkellä emme käytä lainkaan. Tehdäänpä gallup: Mitä rasvaa teidän perheessänne käytetään leivän päällä?
Kommentit (57)
Kaikki Florat ja Keijut haisevatkin kuvottaville! Oivariinia, ehdottomasti.
En syö leipää mutta voita ja oliiviöljyä käytän.
Silloin harvoin, kun syön leipää, niin käytän vain ja ainoastaan oikeaa voita. Mikään muu rasvatuote ei omaan makuuni sovi leivälle.
Ei ole ollut terveydenkään kanssa ongelmia, vaikka aina menetellyt samalla tavalla.
Ei rasvaa, vaan kotitekosta hummusta. Siinä on toki seassa oliiviöljyä ja tahinia. Kasvissyöjälle helppo tapa saada kuitua, vitamiineja, hyviä rasvoja ja proteiinia. Margariiniä tai oliiviöjyä saatan syödä joskus harvoin leivällä.
Beceliä. Benecolia jos olis varaa.
Ihmeellistä oivariinin ylistyslaulua!
Kyllä taas joistain vastauksista näkee miten mielisairasta sakkia täällä palstalla on.
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan yleensä leivän päälle hummusta, puoliso käyttää jotain Benecolia tms. Paistamiseen vaihdellen rypsi- ja oliiviöljyä.
Minun piti oikein Wikipediasta katsoa tuota sananakin outoa "hummusta". Millä tuotemerkillä ja mistä kaupasta sitä saa? - Olen kuullut, ettei oliviöljyä saa käyttää pannulla paistamiseen. Onko näin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan yleensä leivän päälle hummusta, puoliso käyttää jotain Benecolia tms. Paistamiseen vaihdellen rypsi- ja oliiviöljyä.
Minun piti oikein Wikipediasta katsoa tuota sananakin outoa "hummusta". Millä tuotemerkillä ja mistä kaupasta sitä saa? - Olen kuullut, ettei oliviöljyä saa käyttää pannulla paistamiseen. Onko näin?
Minkälaisessa maailmassa elää ihminen, joka ei ole kuullutkaan hummuksesta? Sitä myydään lähes joka marketissa ihan hummuksen nimellä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka puputtaa jotain leipää vuonna 2021? O_o
Mitä tarkoittaa "puputtaa"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisessa maailmassa elää ihminen, joka ei ole kuullutkaan hummuksesta? Sitä myydään lähes joka marketissa ihan hummuksen nimellä.
Aivan samassa maailmassa kuin muutkin elän. Ei vaimokaan liene tuosta maininnut. Olemme pärjänneet voilla, Oivariinillä, oliviiöljyillä ja juustoilla. Ostanpa hummusta seuraavalla kerralla. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Oivariinia. En ole vielä maistanut hyvän makuista margariinia.
Kokeilepa Kulta Floraa, itse siirryin siihen Oivariinista, kun sanottiin, että kasvaispohjainen olisi parempi sairauksien takia. Kulta Flora on todella hyvän makuista !
Leivän päälle becel / jokin random 100% kasvirasva tai vege-tuore"juusto" tai hummus.. tai ihan vain dippaa maustettuun oliiviöljyyn. nam.
Paistamiseen rypsiöljy.
Ei siis mitään eläinperäisiä rasvoja (eritoten maitotuotteita pitäisi välttää 100%, ei eri lajin vauvanruoka ole tarkoitettu ihmisille, tuhoaa terveyden ja sekoittaa hormoonit.
Ei 65-vuotias vaimonikaan ollut koskaan kuullut sanaa "hummus". Hänelle piti se tavara. Olen kommentoijan kanssa "eri maailmasta", jos et saa valmistaa kompuksia, poronkäristystä, kalakukkoa tai punaista heraa... Heh!
Vierailija kirjoitti:
Leivän päälle becel / jokin random 100% kasvirasva tai vege-tuore"juusto" tai hummus.. tai ihan vain dippaa maustettuun oliiviöljyyn. nam.
Paistamiseen rypsiöljy.
Ei siis mitään eläinperäisiä rasvoja (eritoten maitotuotteita pitäisi välttää 100%, ei eri lajin vauvanruoka ole tarkoitettu ihmisille, tuhoaa terveyden ja sekoittaa hormoonit.
Käykö siis rypsiöljy pannulla paistamiseen? Olen kuullut, ettei saa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä neuvolasta pitäisi kysyä, miksi voita pitäisi karttaa.
Kovaa rasvaa on neuvottu välttämään vuosikaudet.
Ja ilman minkäänlaisia perusteita.
Käytän Oivariinia tai vastaavaa. Syön yleensä aamupalalla ja joskus lounaalla leipää, enkä usko että sillä on juuri merkitystä mitä rasvaa siihen laittaa. Öljyä käytän paistamiseen ja leivontaan ainoastaan voita. Margariini maistuu pahalta. Ei ole koskaan ollut veriarvoissa mitään poikkeavaa.