Olen suljetulla psykiatrisella osastolla Aurorassa kysy mitä vaan
Niin.. väittävät että on psykoottinen ja maanisdepressiivinen. Oon järkyttynyt. Mut haluan vähentää stigmaa joten kyselkää
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hoitajat unohtaneet usein ovikoodi yrittäessään poistua osastolta?
Nyt en ihan ymmärtänyt. Kulkulätkällä ne kulkee.
Ok. Harmi.
Meillä ennen vanhaan sanottiin, kun joltain meni mielenterveys, että "se luki liikaa" eli opiskeli ja sekosi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ennen vanhaan sanottiin, kun joltain meni mielenterveys, että "se luki liikaa" eli opiskeli ja sekosi.
Minulla laukaisi kenties stressi ja traumaattinen tausta tämän sairauden.
Alkoiko hoitojaksosi M1-lähetteellä vai hakeuduitko hoitoon vapaaehtoisesti?
Minkä uskot olevan syynä siihen, että suljetulla osastolla olemisesta huolimatta kirjoitat järkevämmin ja selvemmin kuin suurin osa AV:n kirjoittelijoista?
Vierailija kirjoitti:
Itse hakeuduin päivystykseen kun en päässyt enää sohvalta ylös. En siis jaksanut vaihtaa lakanoita joten torkuin yöt sohvalla. Tiskit kerääntyi, söin vain valmisturuokaa enkä jaksanut käydä suihkussa. Sen lisäksi uskoin että mun ajatuksia luetaan...
Vierailija kirjoitti:
Minkä uskot olevan syynä siihen, että suljetulla osastolla olemisesta huolimatta kirjoitat järkevämmin ja selvemmin kuin suurin osa AV:n kirjoittelijoista?
Koska tykkään kirjoittaa ja lukea. Otan tämän kehuna. Kiitos :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse hakeuduin päivystykseen kun en päässyt enää sohvalta ylös. En siis jaksanut vaihtaa lakanoita joten torkuin yöt sohvalla. Tiskit kerääntyi, söin vain valmisturuokaa enkä jaksanut käydä suihkussa. Sen lisäksi uskoin että mun ajatuksia luetaan...
Mahtavaa, ettet ole kuitenkaan sairaudentunnoton vaan osasit hakeutua hoitoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa, ettet ole kuitenkaan sairaudentunnoton vaan osasit hakeutua hoitoon!
Juu, valitettavasti en vielä maniajaksossa tunnistanut sitä.
Vierailija kirjoitti:
Onko ikkunoissa kalterit? Pääseekö hyppäämään? Saatko käyttää normaaleja ruokailuvälineitä? Jos saat, niin kannattaa piilottaa vastaisuuden varalle ainakin veitsi. Tykkäätkö puurosta?
Ei ole kalterit mutta ikkunoita ei saa auki ja tää on aika korkeamma. Saan käyttää veistä ja en aio piilottaa sellaista. Tällä osastolla EI ole väkivaltaisia harhaisia potilaita, heille on omat osastot.
Puuro on hyvää!
Työskentelin 7-2:lla valmistuttuani sairaanhoitajaksi! Mikä on osaston profiili nykyään? Vieläkö osastolla on 3-4 hengen huoneita?
Vierailija kirjoitti:
Työskentelin 7-2:lla valmistuttuani sairaanhoitajaksi! Mikä on osaston profiili nykyään? Vieläkö osastolla on 3-4 hengen huoneita?
Onpa ihana sattuma :) nyt on kahden hengen huone ainakin minulla. Ryhmät on koronan takia kiinni eikä saunomaan tai kuntosalille pääse.
Vierailija kirjoitti:
Aiotko tehdä gömböcin?
Mikä se on?
Vapaa netin käyttö suljetulla nykyään?
Vierailija kirjoitti:
Vapaa netin käyttö suljetulla nykyään?
Jep. Lääkärin määräyksellä voidaan ottaa puhelin pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa ihana sattuma :) nyt on kahden hengen huone ainakin minulla. Ryhmät on koronan takia kiinni eikä saunomaan tai kuntosalille pääse.
Suurin osa huoneista oli 2 hengen huoneita, mutta Eläintarhan puoleisessa päädyssä oli isompi huone, johon mahtui joko 3 tai 4 vuodetta. Olen aikanaan työskennellyt muutamalla muullakin osastolla Aurorassa, mutta pidin 7-talosta, koska se oli vanhoja rakennuksia ja tunnelma oli ihan erilainen kuin 15- tai 16-talossa.
Kun kerta tiedät sairastavasi maanis-depressiivisyyttä, mikä sai sinut jättämään lääkkeet ottamatta? Sehän on tunnetusti sairaus, mikä ei koskaan parane ja ainoastaan lääkityksellä voit elää niin normaalia elämää kuin mahdollista. Jos/kun tietää tämän, ei lääkkeiden ottamisen pitäisi olla vaikeaa. Vai mitä? Sillä mikä taustalla on, ei oikeastaan ole mitään väliä. Ja niitä asioita kannattaa käydä terapiassa hoitamassa, etteivät aina tilaisuuden tullen pompsahda esiin. Vai onko psykoosi niin mukava tila, että sen takia ne lääkkeet on kiva jättää ottamatta? Tiedän, että olen veemäinen ja tiukka ajattelussani, mutta en vaan ymmärrä ihmisiä, jotka tietävät tautinsa, mutta vähät välittävät hoidostaan. Se tulee todella kalliiksi yhteiskunnalle, kun olet viikkokausia osastolla, eikä ole itsellesikään hyvästä, että opintosi eivät etene etkä pääse eteenpäin elämässäsi, vaikka sinulla olisi siihen mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa huoneista oli 2 hengen huoneita, mutta Eläintarhan puoleisessa päädyssä oli isompi huone, johon mahtui joko 3 tai 4 vuodetta. Olen aikanaan työskennellyt muutamalla muullakin osastolla Aurorassa, mutta pidin 7-talosta, koska se oli vanhoja rakennuksia ja tunnelma oli ihan erilainen kuin 15- tai 16-talossa.
Juu 15 talo on HIRVEÄ. Olen ollut siellä ensipsykoosiosastolla. En rykännyt yhtään, kamala arkkitehtuuri
Ei, vaan syön ihan tabletteja. Olen hoitoon sitoutunut, mutta kotoota loppui lääkkeet ja olin varma etten tarvitse niitä enää ja nopeasti jouduin maniaan..