Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentoemännät kriisissä; ei pääse matkustamaan kuten aiemmin.

Vierailija
06.02.2021 |

Useilla lentoemännillä on kriisi: joutuu jumittamaan kotimaassamme Suomessa. Joutuu kestämään pakkasta ja talvea sekä räntäsadetta. Rikas mies tietenkin elättää, eikä hätää huomisesta. Tuleekohan monellakaan mieleen, että se on suurimman osan suomalaisista elämää. Ja ruokajonoissa käyvät ihmiset ovat myös ihmisiä.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
2/69 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteeko kukaan samanlaisia lentoemäntiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lentoemännän mies on lentäjä, niin ei siinäkään paljoa tällä hetkellä juhlita. 

Vierailija
4/69 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lähteet?

Vierailija
5/69 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän lentokonehenkilökunnan suurin ongelma ole, että kohta vuoden ajan luultavasti tulot aika vähissä.

Vierailija
6/69 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tämä perustuu? Omaan kokemukseen vai luitko jonkun artikkelin vai? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/69 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lentoemännän mies on lentäjä, niin ei siinäkään paljoa tällä hetkellä juhlita. 

Tienaavat sen verran hyvin, että pitäisi olla säästöjä eikä sen suhteen hätää. Jos ovat lomautettuna, saavat ansiosidonnaista, joka on merkittävästi suurempi kuin vaikkapa peruspäivärahalla elävän tulot. Ei siis mitään hätää. 

Vierailija
8/69 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustamohenkilöstöllä isoin ongelma tällä hetkellä on se, että töitä ei ole. Tai jos on, ovat jotain muuta kuin sitä, mitä aiemmin tekivät - ja mitä haluaisivatkin tehdä.

Työmarkkinoilla ei ole kokemusta tilanteessa, jossa sadat lentoemot hakevat töitä. Mihin heitä voisi sijoittaa, kun työkokemus on kuitenkin aika spesifiä, ja koulutusta ei monilla juurikaan ole?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/69 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin lentoemo näytti ainakin myyneensä Audinsa äskettäin ja nyt siellä pihassa seisoo joku kaksipaikkainen peltipurkki.

Vierailija
10/69 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustamohenkilöstöllä isoin ongelma tällä hetkellä on se, että töitä ei ole. Tai jos on, ovat jotain muuta kuin sitä, mitä aiemmin tekivät - ja mitä haluaisivatkin tehdä.

Työmarkkinoilla ei ole kokemusta tilanteessa, jossa sadat lentoemot hakevat töitä. Mihin heitä voisi sijoittaa, kun työkokemus on kuitenkin aika spesifiä, ja koulutusta ei monilla juurikaan ole?

Mihin tahansa aspa-hommiin. Sitähän heidän työnsä pääosin on. Näinä aikoina joutuu moni muukin sijoitetuksi tehtäviin, joihin ei ole suoraa koulutusta. Sitten vaan opetellaan uusi työ eikä kitistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/69 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tämä perustuu? Omaan kokemukseen vai luitko jonkun artikkelin vai? 

Lentämistä ei koronan päätyttyä estellä, sillä herrojen täytyy saada lentää, (harvoin omaan piikkiin.)

Vierailija
12/69 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tämä perustuu? Omaan kokemukseen vai luitko jonkun artikkelin vai? 

Somessa seuraamieni lentoemäntiin. Työ itsessään ei tunnu olevan monenkaan niin tärkeää. Mutta matkustaminen. Kun ei voi nyt matkustaa, niin se on elämää suurempi kriisi. Kuinka moni tekisi lentoemännän työtä, jos siinä ei saisi asua firman piikkin hienoissa hotelleissa ja päästä aurinkoon syksyn/ talven keskellä? Veikkaan, että aika harva. Jos lennot olisi vain yhtämittainen jakso ilman lepoaikaa lomakohteessa, niin koko työstään menisi maku. Veikkaan minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/69 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat vähän vahingoniloiselta...Sinunkin verorahoista ne päivärahat maksellaan, eli ei kannattaisi iloita kenenkään työttömyydestä

Vierailija
14/69 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tämä perustuu? Omaan kokemukseen vai luitko jonkun artikkelin vai? 

Somessa seuraamieni lentoemäntiin. Työ itsessään ei tunnu olevan monenkaan niin tärkeää. Mutta matkustaminen. Kun ei voi nyt matkustaa, niin se on elämää suurempi kriisi. Kuinka moni tekisi lentoemännän työtä, jos siinä ei saisi asua firman piikkin hienoissa hotelleissa ja päästä aurinkoon syksyn/ talven keskellä? Veikkaan, että aika harva. Jos lennot olisi vain yhtämittainen jakso ilman lepoaikaa lomakohteessa, niin koko työstään menisi maku. Veikkaan minä.

No nythän siellä Aasian kohteissa ovat vuorokauden hotellihuonekaranteenissa. En tiedä olisiko monesta meistä tuohon. Itse en ainakaan pystyisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/69 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/69 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustamohenkilöstöllä isoin ongelma tällä hetkellä on se, että töitä ei ole. Tai jos on, ovat jotain muuta kuin sitä, mitä aiemmin tekivät - ja mitä haluaisivatkin tehdä.

Työmarkkinoilla ei ole kokemusta tilanteessa, jossa sadat lentoemot hakevat töitä. Mihin heitä voisi sijoittaa, kun työkokemus on kuitenkin aika spesifiä, ja koulutusta ei monilla juurikaan ole?

Mihin tahansa aspa-hommiin. Sitähän heidän työnsä pääosin on. Näinä aikoina joutuu moni muukin sijoitetuksi tehtäviin, joihin ei ole suoraa koulutusta. Sitten vaan opetellaan uusi työ eikä kitistä. 

Mihin tahansa aspahommiin on liikaa hakijoita jo nyt.

Ja kyllä varmasti lentoemännän työ on hohdokkaampaa kuin joku puhelinaspassa oleminen. Jälkimmäistä olen itse tehnyt.

Vierailija
17/69 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tämä perustuu? Omaan kokemukseen vai luitko jonkun artikkelin vai? 

Somessa seuraamieni lentoemäntiin. Työ itsessään ei tunnu olevan monenkaan niin tärkeää. Mutta matkustaminen. Kun ei voi nyt matkustaa, niin se on elämää suurempi kriisi. Kuinka moni tekisi lentoemännän työtä, jos siinä ei saisi asua firman piikkin hienoissa hotelleissa ja päästä aurinkoon syksyn/ talven keskellä? Veikkaan, että aika harva. Jos lennot olisi vain yhtämittainen jakso ilman lepoaikaa lomakohteessa, niin koko työstään menisi maku. Veikkaan minä.

No nythän siellä Aasian kohteissa ovat vuorokauden hotellihuonekaranteenissa. En tiedä olisiko monesta meistä tuohon. Itse en ainakaan pystyisi. 

Vuorokausi karanteenissa. Kyllä on rankkaa. Alle 20-vuotiaat jääkiekkopojat olivat Kanadassa hotellikaranteenissa viikon. Kaikki selvisivät hengissä. Jos ei pärjää vuorokautta yksin, on asiat pahasti pielessä. 

Vierailija
18/69 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustamohenkilöstöllä isoin ongelma tällä hetkellä on se, että töitä ei ole. Tai jos on, ovat jotain muuta kuin sitä, mitä aiemmin tekivät - ja mitä haluaisivatkin tehdä.

Työmarkkinoilla ei ole kokemusta tilanteessa, jossa sadat lentoemot hakevat töitä. Mihin heitä voisi sijoittaa, kun työkokemus on kuitenkin aika spesifiä, ja koulutusta ei monilla juurikaan ole?

Mihin tahansa aspa-hommiin. Sitähän heidän työnsä pääosin on. Näinä aikoina joutuu moni muukin sijoitetuksi tehtäviin, joihin ei ole suoraa koulutusta. Sitten vaan opetellaan uusi työ eikä kitistä. 

Mihin tahansa aspahommiin on liikaa hakijoita jo nyt.

Ja kyllä varmasti lentoemännän työ on hohdokkaampaa kuin joku puhelinaspassa oleminen. Jälkimmäistä olen itse tehnyt.

Jos ei kelpaa muu kuin hohdokas työ, sitten vaan kortistoon odottelemaan. Hyvin yksinkertaista. 

Vierailija
19/69 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustamohenkilöstöllä isoin ongelma tällä hetkellä on se, että töitä ei ole. Tai jos on, ovat jotain muuta kuin sitä, mitä aiemmin tekivät - ja mitä haluaisivatkin tehdä.

Työmarkkinoilla ei ole kokemusta tilanteessa, jossa sadat lentoemot hakevat töitä. Mihin heitä voisi sijoittaa, kun työkokemus on kuitenkin aika spesifiä, ja koulutusta ei monilla juurikaan ole?

Mihin tahansa aspa-hommiin. Sitähän heidän työnsä pääosin on. Näinä aikoina joutuu moni muukin sijoitetuksi tehtäviin, joihin ei ole suoraa koulutusta. Sitten vaan opetellaan uusi työ eikä kitistä. 

Mihin tahansa aspahommiin on liikaa hakijoita jo nyt.

Ja kyllä varmasti lentoemännän työ on hohdokkaampaa kuin joku puhelinaspassa oleminen. Jälkimmäistä olen itse tehnyt.

Vai hohdokkaampaa. Koita itse tehdä 13 tunnin työpäiviä vähässä hapessa metalliputkessa, kokoajan jaloillasi. Käyt siinä välissä "nukkumassa" yhden yön väärällä aikavyöhykkeellä ja sama takaisin. Syö lentokoneruokaa vessan vieressä seisaaltasi. 

Vierailija
20/69 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tämä perustuu? Omaan kokemukseen vai luitko jonkun artikkelin vai? 

Somessa seuraamieni lentoemäntiin. Työ itsessään ei tunnu olevan monenkaan niin tärkeää. Mutta matkustaminen. Kun ei voi nyt matkustaa, niin se on elämää suurempi kriisi. Kuinka moni tekisi lentoemännän työtä, jos siinä ei saisi asua firman piikkin hienoissa hotelleissa ja päästä aurinkoon syksyn/ talven keskellä? Veikkaan, että aika harva. Jos lennot olisi vain yhtämittainen jakso ilman lepoaikaa lomakohteessa, niin koko työstään menisi maku. Veikkaan minä.

No nythän siellä Aasian kohteissa ovat vuorokauden hotellihuonekaranteenissa. En tiedä olisiko monesta meistä tuohon. Itse en ainakaan pystyisi. 

Vuorokausi karanteenissa. Kyllä on rankkaa. Alle 20-vuotiaat jääkiekkopojat olivat Kanadassa hotellikaranteenissa viikon. Kaikki selvisivät hengissä. Jos ei pärjää vuorokautta yksin, on asiat pahasti pielessä. 

Kysehän oli siitä, että lähtisitkö itse tarjoilijaksi peltiputkeen 10 kilometrin korkeuteen vain päästäksesi hotellihuonekaranteeniin?

En minäkään, ei mun työni ihan noin tylsää sentään ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän