Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä itsestäänselvä asia sinulle selvisi aivan liian myöhään?

Vierailija
06.02.2021 |

Ketjussa ei ole tarkoitus pilkata ketään vaan ihan hyvällä mielellä muistella.

Itse luulin varmaan 9-vuotiaaksi asti että naiset eivät saa ajaa autoa. Jotenkin sen vaan käsitti niin, kun meillä ajoi aina isä ja jos (harvoin) kylään tuli äidin ystävättäriä, heidän miehensä ajoivat heidät perille ja hakivat. Asuimme metsän keskellä maaseudulla ja suurin "nähtävyys" oli kyläkauppa. Kaikki naapurit jotka siellä autolla kävivät, olivat miehiä. Sitten erään kerran mieslomittajamme lopetti ja tilalle tuli nainen. Olin aivan ällikällä lyöty kun hän ajoi itse meille ja takaisin :D

Kommentit (1226)

Vierailija
181/1226 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ihmiset pelaavat etenkin työelämässä lähinnä ihmissuhdepelejä. Ja vaikka tiedänkin sen olen surkea siinä

Vierailija
182/1226 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maikkarin lentävä pöllö logon olen nähnyt naamana. Pöllön silmät sieraimina. Siiven päät kulmakarvoina. Pöllön jalat suuna.

Noin 20 vuotiaaksi näin kuvan sellaiseksi, kunnes minulle sanottiin siinä olevan pöllö.

T: Mies alle 30v

Minä näin Rantasipi-hotelliketjun logon jäniksenä. Linnun nokka oli jäniksen korvat jne. Vasta joskus pitkällä aikuisuudessa tajusin sen esittävän lintua.

Mulla sama! Ja KOP-pankin logossa en nähnyt oravaa, vaan isopäisen pienipyrstöisen linnun, joka rinta röyheänä purjehtii veden päällä.

Ei voi olla totta, minäkin luulin logoa linnuksi. :DD

Jos ette olisi kertoneet tuon olevan orava, niin luulisin sitä liekiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1226 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että hiilarit lihottaa ja rasva laihduttaa. Perkele kun oisin tämän tiennyt kaksvitosena.

Vierailija
184/1226 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lapsena luulin, kun ihminen hukkuu veteen niin ihminen katoaa sitten olemattomiin. Hukkua sanaa kun käytetään myös, kun tavarat katoavat olemattomiin niin siitä olen sitten tehnyt tuon johtopäätöksen. Olisikohan seitsemän vuotiaaksi asti luullut noin.

Vierailija
185/1226 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epävakaa isä alisti ja hyväksikäytti. No aikuisena suhteissa en osannut pitää puoliani yhtään. En sitten yhtään.

Se veti puoleeni hyväksikäyttäjiä, jotka koki oikeudekseen vahingoittaa minua lisää.

En osannut olla vastaamatta kun puhelin soi. Vastaamatta jättäminen ei ollut vaihtoehto.

Nyt vanhana ja traumatisoituneena vihaan entistä itseäni joka ei osannut puolustautua.

SUomesssa on ollut niiin kovat ajat etttä ihmiset ei ole oppineeet käsittelemäään tunteitaaan välttämätttä. Minun onnekseni papppani joka selvisi sodista oli ääärimmäisen rauhallinen. Äitini äiti eli mummoni kuoli äitini ollessa lapsi ja äitini huolehti koko lapsikatraaasta lapsuuuudedesta lähtien ja on tehhnyt töiä aboy 50 vuottta elämässsääään.

Muttta sen huomasi lapsuuudessa vaikka äitini on lähioitaja ammmatiltaaan ja äidin siisko on sairaaanhitaja niin ja isäni suvuusta kaiiki on yliopiston käyyneitä nnii huomaa äitini ajatus on moneesti hyvin epäolennaisuuuksiin tarttuvaaa ja heillä oli paljon riiitoja lapsuuudessani ja nytt huomaaa mikä se suhde on niiin isäni on paljon autotalllissa puuhaaamasssa omiaan mutta liitto on pysynyt monia kymmeniä vuoooosia kasassa syntymästääni lähtien.

Itttse en esim tykkkää keskustellla äitini kansssa koska hänen ajatuuuksensa ottaaa epäolennnaisen kannan ja minua se alkaaa väsyttttää.

Minuuusta on sanotttu että olen tulllut ulkonäötäni mummoni eli isäni äitini näköiseeeksi enemmän joka olii filosofian maiisteri ja häneeen siskonskonsa tytär on harvardisssa kouluttautynut sydänkirurgiaan professssori.

Mutta sinä et oppinut koskaan edes kirjoittamaan. Sad.

Vierailija
186/1226 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhetutulla oli keliakia, ja äiti selitti että tämä Jorma on allerginen kotimaisille viikoille. Kun perhetutut olivat tulossa kylään, leivottiin aina kookoskeksejä. Anyways, muistan miettineeni pienenä että millaista han leipää muissa maissa syödään, kun ajattelin että vehnää, ruista jne kasvaa vaan Suomessa. Olin ällistynyt kun Ruotsista saikin sit ihan tavallisen makuisia sämpylöitä.

Vierailija
187/1226 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää oli lähemmäs 30 ennen kuin hoksasin, että autossa bensamittarin ikonissa se pieni kolmio osoittaa kummalla puolella autoa tankin luukku on.

Vierailija
188/1226 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että tv-sarjoja ei oikeasti näytellä kenenkään kotona oikeissa huoneissa, vaan ne on lavasteita.

Paitsi kyllä välillä. Esim. (silloisen) naapurini kotona kuvattiin muutamia kohtauksia yhteen kotimaiseen sarjaan.

Vierailija
189/1226 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maikkarin lentävä pöllö logon olen nähnyt naamana. Pöllön silmät sieraimina. Siiven päät kulmakarvoina. Pöllön jalat suuna.

Noin 20 vuotiaaksi näin kuvan sellaiseksi, kunnes minulle sanottiin siinä olevan pöllö.

Minä näin Rantasipi-hotelliketjun logon jäniksenä. Linnun nokka oli jäniksen korvat jne. Vasta joskus pitkällä aikuisuudessa tajusin sen esittävän lintua.

Mulla sama! Ja KOP-pankin logossa en nähnyt oravaa, vaan isopäisen pienipyrstöisen linnun, joka rinta röyheänä purjehtii veden päällä.

Ei voi olla totta, minäkin luulin logoa linnuksi. :DD

Jos ette olisi kertoneet tuon olevan orava, niin luulisin sitä liekiksi.

Mulle taas oli kerrottu, että se on orava, mutta en silti hahmottanut sitä. Luulin häntää vartalosi ja vartaloa pieneksi hännäksi.

Vierailija
190/1226 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitien haukkujat eivät jaksa itse olla äitejä. Pilalle lellittyjä tai muita, joilta meni empatiakyvyn jako ohi.

Vierailija
191/1226 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta kun olin asunut monta vuotta yksin, huomasin että marjoja voi ostaa kaupasta.

Hahaa, mulla kesti toista vuosikymmentä tajuta, että kaupasta voi pakastealtaasta ostaa esim. valmiiksi pilkottua sipulia tai valmista perunamuusia. Marjoja, pakastevihanneksia (esim herneitä tai papuja) ja pakastepitsaa toki olin ostanut, mutta jotenkin kun aivot eivät koskaan nähneet näitä muita valmisvaihtoehtoja.

Se avartava hetki, kun työkaveri kysyy "miksi ihmeessä et osta pakastemuusia jos sulla on kerran kiire töiden jälkeen? Tai osta valmiina pilkottua sipulia ja perunaviipaleita uunivuokaan". Mitä, onko pakastemuusia olemassa? Itse olin ajatellut valmismuusin olevan vain sitä sahajauhon makuista ja valmiina limaista mummonmuusijauhetta kuiva-ainehyllyllä. Ja valmiiksi pilkottua sipuliakin, härregyd sentään. Ihan kuin en olisi koskaan kaupassa käynyt.

Vierailija
192/1226 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta aikuisena tajusin, että suomuorakas (sieni) on nimeltään suo-muorakas, ei suomu-orakas.

Ihanko totta?!

Mä nimittäin luulin tähän päivään asti, että se on suomu-orakas

Vierailija
193/1226 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen 45 v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta aikuisena tajusin, että suomuorakas (sieni) on nimeltään suo-muorakas, ei suomu-orakas.

Hups! Kiitos tiedosta! 

Kyllä se on suomu-orakas. Suomuorakas on helppo tuntea kookkaasta, ruskeasta lakistaan, jonka pinta on tummemmanruskeiden suomujen peittämä.

Vierailija
194/1226 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, että olin hyvin hämmästynyt pienenä, kun selvisi, että äiti oli syönyt karkkia. Siihen asti olin luullut, etteivät aikuiset syö karkkia eikä heidän tee sitä edes mieli.

Vierailija
195/1226 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kerran pettänyt pettää aina.

Vierailija
196/1226 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

tämä oli itselle 35 vuotiaalle vähän nolo juttu, mutta tajusin viime vuonna, että sana kuukausi viittaa "kuun kauteen" eli kuukaudessa kuu on kiertänyt maapallon ympäri. 

Vierailija
197/1226 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin eilen vuotta vanha, kun mulle kerrottiin että when this little piggy went to market,

Niin se ei mennyt sinne ostoksille. Olen perinjuurin järkyttynyt! Voiko olla niin, en edes saa sanottua. Onko suomeksi sama...*googlailee*

Vierailija
198/1226 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M25 kirjoitti:

Että on ok olla oma ittesä.

Tämä!

Ja se ,että ei ole mikään pakko tehdä rahaa rahan tekemisen vuoksi. Ihminen tarvitsee rahaa oikeasti tosi vähän ollakseen onnellinen arjessa. Meille vain rummutetaan sitä, että onnellinen ihminen kuluttaisi koko ajan jotakin ja matkustelisi koko ajan etelään. Tämä on täyttä skeidaa. Toki saa matkustaa jos haluaa, mutta se on kovin yliarvostettua ja maksaa per/kerta aika paljon. Sen rahankin voi jyvittää arjessaan moneen kivaan, vähän pienenmpään asiaan ja onnellisuus on koko lailla samaa tasoa matkustamiseen suhteutettuna, onnen hetkiä tulee vain enemmän :)

Mulla taas kävi päinvastoin. Raha ei koskaan ole ollut mulle mikään mittari, aina kotona on korostettu miten sitä pärjää vähemmällä ja kannattaa valita sellainen ala missä viihtyy jne. En siis ollut rahan perään tai kyennyt koskaan arvostamaan jotain statussymboleja.

Pitkälle kolmikymppisenä tajusin, että rahalla saisi ihan hitosti kaikkea sellaista, mikä tekisi elämänlaadusta parempaa. Mulla voisi olla oma talo, jossa olisi miellyttävä piha ja oma puutarha, sen sijaan että asun kerrostalossa jonka pihalle ei voi mennä kännäävien naapureiden takia. Mulla voisi olla vara matkustaa lapsienkin kanssa ja lomalla olla mukavassa hotellissa, eikä siinä halvimmassa torakkamestassa. Mulla voisi olla vara ostaa kaupasta muutakin kuin punaisen leiman tuotteita, mulla voisi olla vara käydä edes kerran vuodessa kampaajalla. Mulla voisi olla vara ostaa vuosijäsenyys johonkin kivaan urheilumestaan, eikä ainoa urheiluharrastukseen viittaava olisi ne sivusta vuotavat vanhat lenkkitossut. Työkin voisi olla SEKÄ mukavaa ETTÄ hyväpalkkaista, ei sen olisi tarvinnut olla joko tai valinta. Jotenkin mulla oli aina se käsitys, että hyväpalkkaiset työt ovat niin paskoja, ettei niitä kukaan tekisi kuin isompaa rahaa vastaan ja pienipalkkaiset työt on niitä, joita ihmiset tekee pienemmällä palkalla koska se vaan on niin paljon kivempaa. Ja sitten tajuat että olet paskassa työssä paskalla palkalla tai teet jotain määräaikaisia pätkiä, vihaat paikkaa jossa on vara asua ja haaveilet kaikesta siitä, minkä tekeminen vaatisi sitä riihikuivaa rahaa.

Vierailija
199/1226 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin vasta liian myöhään, että jokainen nainen pettää aina kun saa siihen mahdollisuuden.

Vierailija
200/1226 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Luulin lapsena että raha pysyy aina samana, ei kurssien muutoksia tai pelailua. 2. Tajusin aikuisena että (erään) imurin varren voi irrottaa ja käyttää sitä pienempää osaa, eikä se ole kuin liimattuna kiinni. Ihmettelen vieläkin sitä pientä aukeavaa luukkua kahvassa. 3. Luulin nuorena, että yksi suuri Jumala hoitaa kaikki ihmisten ongelmat lopulta. Vaikka oikeasti ihmisten kannattaa miettiä omat ratkaisut elämässä ja miltä kannalta asioita katsoo. Näkökulma. 4. En tiennyt teininä ja nuorena aikuisena = sinisilmäisenä, että on pelimiehiä, pelkästään seksin perässä olevia (saisihan sitä kai muutenkin joltain) tai valehtelevia miehiä (tai ainakaan ne eivät osu omalle kohdalle, niin harvinaisia, ehkä jossain eteläeuroopassa). Luulin että kaikki ovat yhtä kilttejä kuin itse oli. 5. Ajattelin nuorempana että Äidit ovat kukkaisaikuisia, empaattisia ja kivoja, mutta eivät ole, osa voi olla karskeja kuin miehet. 6. Aikuisena selvisi että ruuvi, naula tai pora voi kimmota kovasta seinästä takaisin, onneksi ei ole kokemusta. 

Tuo selvisi minulle pari viikkoa sitten. Jos imuroi vaikka mattoa ja imuri meinaa jäädä kiinni mattoon niin avaa luukun niin imuri kulkee taas sujuvasti matolla.

Voin pistää paremmaksi: Olen 60-vuotias ja tuo selvisi minulle vasta NYT kun luin tuon  ylläolevan viestin. 

Kertonee kaiken oleellisen imurointitaidoistani ja -innostani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi