Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä itsestäänselvä asia sinulle selvisi aivan liian myöhään?

Vierailija
06.02.2021 |

Ketjussa ei ole tarkoitus pilkata ketään vaan ihan hyvällä mielellä muistella.

Itse luulin varmaan 9-vuotiaaksi asti että naiset eivät saa ajaa autoa. Jotenkin sen vaan käsitti niin, kun meillä ajoi aina isä ja jos (harvoin) kylään tuli äidin ystävättäriä, heidän miehensä ajoivat heidät perille ja hakivat. Asuimme metsän keskellä maaseudulla ja suurin "nähtävyys" oli kyläkauppa. Kaikki naapurit jotka siellä autolla kävivät, olivat miehiä. Sitten erään kerran mieslomittajamme lopetti ja tilalle tuli nainen. Olin aivan ällikällä lyöty kun hän ajoi itse meille ja takaisin :D

Kommentit (1226)

Vierailija
901/1226 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että naisille vain pinnalliset seikat merkitsevät parisuhteen valinnassa. Eli ulkonäkö, sosiaalinen status, varallisuus... Liian pitkään yritin luonne edellä :(

Tuolla luonteella ei kyllä kannatakaan yrittää.

Vierailija
902/1226 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taas selvisi vasta 52-vuotiaana, että suomalaiset ihan oikeasti ovat rasisteja. Ei ole kyse satunnaisista idiooteista tai satunnaisten vähemmistön edustajien herkkänahkaisuudesta. Toivon, että olisin tajunnut tämän paljon nuorempana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1226 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen että narsisti ei muutu ikinä

Vierailija
904/1226 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että johtajana on ihminen joka osaa tehdä työvuorolistat, ei paljon sitten muuta saati johtaa . 

Vierailija
905/1226 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google ja facebook pyörittää maailmaa ja tietää kaikista kaiken.

Vierailija
906/1226 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin Oulun kaupungin vaakunan lapsena ilveskissan naamana. Siinä on oikeasti linnan, Oulun linnan kuva, jonka ala puolella lohi, mutta minusta ne linnan liput näytti ilveksen/kissan korvilta ja oviaukot silmiltä ja kala sen suulta. Voi johtua kun mulla oli Miina ja Manu-kirja. Ne on piirretty vähän sillain ne kissahahmot...

Vierailija
907/1226 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena, eli noin 13 vuotiaana luulin ja kuvittelin, että voi tehdä aikuisena juuri sitä unelmatyötä, jota haluan tehdä. Että menen naimisiin, perustan oman perheen ja saan lapsia. 

Vielä aukuisikäisenäkin uskoin niin käyvän. Juuri mikään unelmistani ei toteutunut.

Illuusiot elämästä, ja siitä, miten se menee, tai pitäisi mennä, karisivat ainakin kaikkinensa.'

Lapsena ja nuorena ei vielä ymmärrä, että mikään, mitä kuvittelee, tai toivoo, ei aina toteudu. Joskus niistä omista haaveista ei toteudu yksikään.

Nyt olen sitten totaalisen väsynyt, sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa ja olen toiminut oman läheiseni omaishoitajan roolissa melkein 10 vuoden ajan.

Elämä on kovin tyhjää ja tunne kaiken merkityksettömyydestä ja hyödyttömyydestä on päällä.

Ja mietin oman elämäni lopettamista ja kaiken päättämistä jokaisena päivänä.

Enää en tiedä, mihin keskittyä, mitä tehdä ja minne päin elämässä suunnistaa. - Minkä päämäärän enää ottaa.

On helppo tuomita. Ja arvostella. Mutta näin kävi minulle. Eli monella tavalla huonosti.

Positiivinen ajattelukin ja itsensä arvostaminen ei myöskään enää auta, tai paranna olotilaa.

Enkä tiedä, onko niistä enää hyötyäkään.

Vierailija
908/1226 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttiin maalla ja olin ehkä 7v ja vanhin broidini siinä 22-vuotias...

Naapurin suuressa maalaistalosa pidettiin vanhimman broidini kaverin häät ja nuorikko muutti kartanon yläkertaan taloon miniäksi.

Seuraavana talvena oli broidini häät, ja pidin itsestään selvänä, että hän uuden vaimonsa kanssa myös muuttaa meille yläkertaan asumaan...

Vierailija
909/1226 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niinkin yksinkertainen asia kuin että ihmisiin saa pidettyä hyvät välit, kun ei sano heille mitään negatiivista heistä itsestään. Jos taas sanoo, välit menee heti huonoiksi. Kauhean yksinkertaista. Hymyile naapurille ja kehu hänen takapihaansa, niin heti on hyvät välit. Mene huomauttelemaan naapurille kaiken maailman pikkujutuista negatiivisesti ja hän ei sen jälkeen pidä sinusta. Niin helppoja nämä ihmissuhteet.

Vierailija
910/1226 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät ole sen arvoisia

Vierailija
911/1226 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkautta ja hyväksyntää ei tarvitse kerjätä ja antaa miesten hyväksikäyttää itseäni hyvin nuorella iällä.

Vierailija
912/1226 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 45-vuotiaaksi TIESIN että pouta tarkoittaa aurinkoista säätä, vähän kivoja kumpupilviä. Sitten selvisi, että tieto on väärä. Pouta tarkoittaa ainoastaan että ei sada. Joku huijaus peruskouluopetuksessa täytynyt olla sillä tiedän useita n. 50-v joille käynyt samoin.

Vierailija
913/1226 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että naisille vain pinnalliset seikat merkitsevät parisuhteen valinnassa. Eli ulkonäkö, sosiaalinen status, varallisuus... Liian pitkään yritin luonne edellä :(

Miten on mahdollista, että jos sulla on aivan mahtava luonne, se ei ole heijastunut millään tavoin noihin muihin mainitsemiisi ominaisuuksiin? Ja uskotko oikeasti että normaali aikuinen nainen haluaa lastensa isäksi komean miehen, jolla on ikävä luonne?

Vierailija
914/1226 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin lukiossa ja vielä sen jälkeenkin, että yliopistoon pääsee vain hyvin harvat, esim. erittäin älykkäät ja edes jokseenkin varakkaat (jotta olisi varaa opiskella siellä).

Vierailija
915/1226 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 45-vuotiaaksi TIESIN että pouta tarkoittaa aurinkoista säätä, vähän kivoja kumpupilviä. Sitten selvisi, että tieto on väärä. Pouta tarkoittaa ainoastaan että ei sada. Joku huijaus peruskouluopetuksessa täytynyt olla sillä tiedän useita n. 50-v joille käynyt samoin.

Ihan. sama täällä, Noin viisikymppisenä jostakin selvisi minulle tämä.

N60

Vierailija
916/1226 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemus kirjoitti:

Siis niinkin yksinkertainen asia kuin että ihmisiin saa pidettyä hyvät välit, kun ei sano heille mitään negatiivista heistä itsestään. Jos taas sanoo, välit menee heti huonoiksi. Kauhean yksinkertaista. Hymyile naapurille ja kehu hänen takapihaansa, niin heti on hyvät välit. Mene huomauttelemaan naapurille kaiken maailman pikkujutuista negatiivisesti ja hän ei sen jälkeen pidä sinusta. Niin helppoja nämä ihmissuhteet.

Minä, sosiaalisesti tyhmä, kiitän tästä opetuksesta. :) Mutta saa nähdä muistanko noudattaa tätä huonon muistini ja möläyttelytaipumukseni kanssa.

Vierailija
917/1226 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että säännölliset masiskaudet eivät ole Ok. Että voimakas stressi voi heittää sinut psykoosiin. Taustalta löytyikin bipo ja moni asia elämässä sai selityksen.

Vierailija
918/1226 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että melkein kaikki on lapsena saanut (niin että muistaa) halauksen vanhemmaltaan.

Vierailija
919/1226 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut kasvatettiin "joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa"  periaatteella.   Vasta parikymppisenä tajusin, että voin tosiasiassa vaikuttaa elämääni.  Ja esim.  saada mitä tarvitsen, kunhan kerron mitä tarvitsen.  Valaistuminen tapahtui oikeaan aikaan. Ehdin saada hyvän ja oman näköisen elämän.

Vierailija
920/1226 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat kohdun ja munasarjojen ohjaamia kylmiä, tahdottomia koneita.

Lisääntyminen ja jälkeläisten ylläpito, on kaikkea ohjaava nukkemestari. Samaa osastoa itseään monistavien virusten kanssa.