Mikä itsestäänselvä asia sinulle selvisi aivan liian myöhään?
Ketjussa ei ole tarkoitus pilkata ketään vaan ihan hyvällä mielellä muistella.
Itse luulin varmaan 9-vuotiaaksi asti että naiset eivät saa ajaa autoa. Jotenkin sen vaan käsitti niin, kun meillä ajoi aina isä ja jos (harvoin) kylään tuli äidin ystävättäriä, heidän miehensä ajoivat heidät perille ja hakivat. Asuimme metsän keskellä maaseudulla ja suurin "nähtävyys" oli kyläkauppa. Kaikki naapurit jotka siellä autolla kävivät, olivat miehiä. Sitten erään kerran mieslomittajamme lopetti ja tilalle tuli nainen. Olin aivan ällikällä lyöty kun hän ajoi itse meille ja takaisin :D
Kommentit (1226)
Vierailija kirjoitti:
Että naisille vain pinnalliset seikat merkitsevät parisuhteen valinnassa. Eli ulkonäkö, sosiaalinen status, varallisuus... Liian pitkään yritin luonne edellä :(
No mun aviomiehensä on pitkä, laiha honkkeli jolla on vinot hampaat ja hieman huono ryhti. Rakastuin hänen luonteeseensa. On älykäs, kohtelias, kiinnostunut vähän kaikesta ja kaikkea muuta ihanaa. Ulkonäkö ja varallisuus eivät olleet kuvioissa. Ehkä sulla olisi parantamisen varaa siellä luonnepuolella.
Mä havahduin nyt, että ihmiset olettevat kaikkien ihmisten olevan samanlaisia.
Tuossa ylemmässä kommentissa sanottiin, ettei keitään kiinnosta omien lasten kuulumiset.
Tietysti on ihmisiä, jotka katsovat vain omaa napaansa, mutta on myös ihmisiä jotka ovat hyvin kiinnostuneita toisten asioista.
Havahduin nyt siis siitä, kuinka suppeasti ihmiset ajattelevat. Kaikille tiedoksi: Maailmaan mahtuu kaikenlaista kulkijaa ja tapahtumaa.
Kuinka helposti ihmiset loukkaantuvat, milloin mistäkin. Oikeasti!!!
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat erilaisia. Joku voi loukkaantua toisen sanoista, kun taas toinen tulkitsee sen toisin. Ja elämän kokemuksetkin määrittelee kanssa mistä kukakin loukkaantuu.
Ja tästä tekstistäni tuli mieleen, että olen hahmottanut vasta erilaiset perspektiivit 16 vuotiaana, siis silloin kun siirryin amikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat erilaisia. Joku voi loukkaantua toisen sanoista, kun taas toinen tulkitsee sen toisin. Ja elämän kokemuksetkin määrittelee kanssa mistä kukakin loukkaantuu.
Ja tästä tekstistäni tuli mieleen, että olen hahmottanut vasta erilaiset perspektiivit 16 vuotiaana, siis silloin kun siirryin amikseen.
Minä en hoksannut silloin mitään. Nyt nelukymppisenä ehkä jotakin 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en hoksannut silloin mitään. Nyt nelukymppisenä ehkä jotakin 😂
Saatoin tulkita, että viittasit kommentillasi toisiin kirjoittajiin. Sori erehdyksestä.
Miehiin ei kannata koskaan luottaa
Vierailija kirjoitti:
sukupuolirasisti
Että pieni valehtelu on aina sallittua. Kotoa opittua. Vanhemmat juksasi/valehteli meille lapsille ja itse toimin samoin. Esimerkiksi ihan pieniä juttuja, että ensi viikolla meille tulee koira vaikka ei tulisikaan jne. Vasta aikuisiän kynnyksellä opin ettei valehteleminen tai huijaaminen asioilla ole ok. Vanhempani jatkavat samaa edelleen.
Avioliitossa otin itseeni, jos puoliso puhui minulle rumasti. Nyt jälkeenpäin tajusin, että hänellä oli paha olla. Olisin voinut oppia kuuntelemaan ja kyselemään, että mikä sinulla nyt on. Mutta vetäydyin vain itseeni ja sanoin itselleni, että hyvä on, anti olla. Hän ei tullut kuulluksi.
Että kokeisiin voi lukea. Valkeni vasta joskus, kun olin 13-14. Ei kotonakaan oikein osattu kertoa. Ehkä kysyttiin, että oletko lukenut, mutta ei näytetty miten se homma toimii.
Kaikki eivät ajattele samoin kuin minä. Esimerkiksi, että lupaukset pidetään ja velat maksetaan, yritetään olla ystävällisiä eikä puhuta pahaa selän takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maikkarin lentävä pöllö logon olen nähnyt naamana. Pöllön silmät sieraimina. Siiven päät kulmakarvoina. Pöllön jalat suuna.
Noin 20 vuotiaaksi näin kuvan sellaiseksi, kunnes minulle sanottiin siinä olevan pöllö.
T: Mies alle 30v
Minä näin Rantasipi-hotelliketjun logon jäniksenä. Linnun nokka oli jäniksen korvat jne. Vasta joskus pitkällä aikuisuudessa tajusin sen esittävän lintua.
Mulla sama! Ja KOP-pankin logossa en nähnyt oravaa, vaan isopäisen pienipyrstöisen linnun, joka rinta röyheänä purjehtii veden päällä.
Minäkään en nähnyt oravaa, vaan linnun! Ihmettelin puheita oravapankista.
Että olen viehkeä ja upea neitokainen!!
Vierailija kirjoitti:
Älä luota sitten joulupukkiinkaan tai pressaan tai pelastus henkilökunnan jäseneenkään (poliisi, palomies, lääkärit...)
Turha yleistää kaikkia miehiä samanlaisiksi.
Että koronavirus SARSCoV2 on laboratoriossa varmuudella kehitetty bioase, joka karkasi Kiinalaisilta huolimattoman työturvallisuuskäytäntöjen vuoksi.
Mutta niin se pääsi yllättämään viranomaiset myös maaimanlaajuisesti.
Mä luulin, että kaikki mummot ja papat nukkuu samassa vuoteessa. Mun isovanhempani nukkuivat ja toisessa mummolassa taas pappa meni aina silloin nukkumaan kammariin äitini eli miniänsä viereen, kun minä olin siellä yötä. En muista yhtään missä vaiheessa tajusin, että heillä oli suhde.
Että tarjottu aamiainen pitää maksaa takaisin, kokonaisuudessaan.
Että voi tehdä mitä vaan.
T. Tyttö / Nainen / johtotehtävissä toimiva
Vasta joskus lukiossa tajusin, että se liha jota syömme on eläimen lihasta, eikä vain jotain "lihaa" siinä eläimessä.