Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä itsestäänselvä asia sinulle selvisi aivan liian myöhään?

Vierailija
06.02.2021 |

Ketjussa ei ole tarkoitus pilkata ketään vaan ihan hyvällä mielellä muistella.

Itse luulin varmaan 9-vuotiaaksi asti että naiset eivät saa ajaa autoa. Jotenkin sen vaan käsitti niin, kun meillä ajoi aina isä ja jos (harvoin) kylään tuli äidin ystävättäriä, heidän miehensä ajoivat heidät perille ja hakivat. Asuimme metsän keskellä maaseudulla ja suurin "nähtävyys" oli kyläkauppa. Kaikki naapurit jotka siellä autolla kävivät, olivat miehiä. Sitten erään kerran mieslomittajamme lopetti ja tilalle tuli nainen. Olin aivan ällikällä lyöty kun hän ajoi itse meille ja takaisin :D

Kommentit (1226)

Vierailija
921/1226 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin vasta joskus 11-vuotiaana, että kaikki aikuiset eivät olekaan älykkäitä ja järkeviä. Omat vanhempani ja muut aikuiset ympärilläni taisivat olla, joten kaipa oletin että kaikki aikuiset olisivat älykkäitä.

Vierailija
922/1226 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että miehet eivät ole empaattisia mutta naiset ovat. Miehet eivät ymmärtäneet lapsia ja olivat etäisiä. Naiset ymmärsivät ja osasivat huolehtia ihmisistä.

Siksi oli vaikea ymmärtää, miten kukaan voi olla esim. "isän tyttö". Miten kukaan voi olla vaikeasti lähestyttävän, etäisen ja ei-lapsirakkaan ihmisen suosikkilapsi. Ihmisen, joka ei välitä lapsista ja ärsyyntyy heidän jutuistaan.

Kesti aika kauan tajuta, että kaikki miehet eivät ole sellaisia.

Minäkin luulin pitkään näin, ja vielä laajemmin, että miehet ovat kylmiä, itsekkäitä ja välinpitämättömiä kaikkia, eivät siis vail lapsia, kohtaan. Tämä on vaikuttanut paljon miessuhteisiini, vaikuttaa varmaan jollain tiedostamattomalla tasolla yhä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/1226 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että liian monet ihmiset ovat silkkaa paskaa, ja että kannattaa hankkia ajoissa tarpeeksi paljon rahaa, että niistä voi eristäytyä mahdollisimman paljon.

Vierailija
924/1226 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että naisille vain pinnalliset seikat merkitsevät parisuhteen valinnassa. Eli ulkonäkö, sosiaalinen status, varallisuus... Liian pitkään yritin luonne edellä :(

Eikö nämä rutisijat todellakaan tajua, että vika on yleensä juuri siinä luonteessa. Sun luonne on p*ska, turha yrittää se edellä.

Vierailija
925/1226 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

46-vuotiaaksi saakka kuvittelin sanan nummi tarkoittavan kumparetta. Kirkkonummi - kirkko mäellä, Nummela - mäkinen paikka jne.

Britanniassakin on nummia ja kuvathan sieltä näyttävätkin maiseman olevan täynnä kukkiloita.

En tiedä mistä väärinkäsitys on tullut.

Vierailija
926/1226 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että radio-ohjelman saari on kuuskajas-kari eikä kuuska-jaskari.

Luin näitä kotona ääneen, ja mies (50) sai juuri elämänsä järkytyksen tästä :D

Vierailija
927/1226 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoin vakaasti noin 12-vuotiaaksi asti, että kaikki kuurot asuvat Viittomaassa. Että siellä virallinen kieli on viittomaankieli. "Tässä Yleisradion viittomaankieliset uutiset, hyvää päivää."

Olikin suuri shokki, kun tajusin, että kyseessä onkin viittomakieli. Ehkäpä Viittomaa oli syntynyt siitä, että sana "viittoma" oli outo, ja kuulin sen aina Viittomaana.

Vierailija
928/1226 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta keski-ikäisenä tajusin että naisetkin voivat haluta seksiä eikä tarvita mitään prinsessaleikkejä. Nuoruus meni ohi tältä osin.

Vierailija
929/1226 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin vasta 30 vuotiaan etteivät tunteet kuvaa sitä mitä olen. Jos oli vaikea päivä, se ei tarkoita että olin epäonnistunut ja että tunne olisi lyhyt kuvaus elämästäni ja pärjäämisestäni.

Tunteet menevät ja tulevat kuin linnut lentävät. Mutta jokaisen linnun ei tarvitse antaa tehdä pesää pääsi päälle.

Negatiivisten tunteiden ravitsemuksen sijaan voit kääntää huomion itseäsi rakentaviin elementteihin.

Suosittelen kaikille Echard Tollen opetuksia, puhuu paljon tästä.

Vierailija
930/1226 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelin että jos on ahkera niin pääsee uralla eteenpäin,paskan marjat. Kieroilu ja suhteet auttaa paljon enemmän mitä olen sivusta seurannut.

Vierailija
931/1226 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se,että epäaidolta vaikuttavat ihmiset on kaikista ilkeimpiä ihmisiä.

Vierailija
932/1226 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelin että jos on ahkera niin pääsee uralla eteenpäin,paskan marjat. Kieroilu ja suhteet auttaa paljon enemmän mitä olen sivusta seurannut.

Tämä.Olen myös kuvitellut,että liialla kiltteydellä pärjä elämässä.Vaikka eihän se niin mene.Pitää asettaa rajat.

Vierailija
933/1226 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että parisuhteen ei kuulu olla työtä. Näin virheellisesti sanotaan, ja minähän tein työtä itseni eteen. Vuosikymmen myöhemmin selvisi, että omalla työlläni, eli peiliinkatsomisella, olin mahdollistanut miehen henkisen pahoinpitelyn.

Siis kummin päin? Sinä jouduit henkisesti pahoinpidellyksi, vai pahoinpitelit miestäsi ? 

Vierailija
934/1226 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että miehet eivät ole empaattisia mutta naiset ovat. Miehet eivät ymmärtäneet lapsia ja olivat etäisiä. Naiset ymmärsivät ja osasivat huolehtia ihmisistä.

Siksi oli vaikea ymmärtää, miten kukaan voi olla esim. "isän tyttö". Miten kukaan voi olla vaikeasti lähestyttävän, etäisen ja ei-lapsirakkaan ihmisen suosikkilapsi. Ihmisen, joka ei välitä lapsista ja ärsyyntyy heidän jutuistaan.

Kesti aika kauan tajuta, että kaikki miehet eivät ole sellaisia.

Minäkin luulin pitkään näin, ja vielä laajemmin, että miehet ovat kylmiä, itsekkäitä ja välinpitämättömiä kaikkia, eivät siis vail lapsia, kohtaan. Tämä on vaikuttanut paljon miessuhteisiini, vaikuttaa varmaan jollain tiedostamattomalla tasolla yhä.

Sama. Alitajuisesti odotan vieläkin kaikilta miehiltä halveksuntaa ja negatiivista arvostelua. On vaikea käsittää, että kaikki miehet eivät ole tällaisia (vaikka suurin osa onkin).

Vierailija
935/1226 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään  nuorena oletin, että kaikki ovat rehellisiä.  

Vierailija
936/1226 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 45-vuotiaaksi TIESIN että pouta tarkoittaa aurinkoista säätä, vähän kivoja kumpupilviä. Sitten selvisi, että tieto on väärä. Pouta tarkoittaa ainoastaan että ei sada. Joku huijaus peruskouluopetuksessa täytynyt olla sillä tiedän useita n. 50-v joille käynyt samoin.

Tämä. Ja että keli ei tarkoita säätä, vaan tien pinnan tilaa, ajo-olosuhteita. Ei siis voi olla aurinkoinen keli, vaan liukas tai kuiva keli.

Vierailija
937/1226 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisiä havaintoja:

- posti tuleekin vain arkisin. (Olin jo kouluikäinen kun tajusin tuon)

-telkkarin sisällä ei ole niitä hahmoja, jotka sieltä näen.

- "än yy tee nyt" se än yy tee = nyt. 🤦‍♀️

Itseäni koskevia havaintoja:

-olen elänyt väkivaltaisen lapsuuden (tajusin tämän viime syksynä terapiassa, järkyttävä kokemus. Olen keski-iän kynnyksellä)

-en olekaan niin kiltti ja hyväkäytöksinen mitä olen kuvitellut, vaan olen oikea moukka

-olen vastenmielinen

-en tule ikinä saamaan parisuhdetta

On terapeutteja joidein ei pitäisi olla terapeutteja!

Kuullostaa kuin olisit löytänyt yhden.

Heidän tehtävänsä on vahvistaa sinun identtiteettiäsi, ei tehdä sinua sairaaksi.

Vierailija
938/1226 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi asiaa: Vain virkamiehenä voi elää huoletonta elämää ja että rahastosijoittamalla kenestä vaan voi tulla miljonääri, kunhan alottaa viimeistään 20 -vuotiaana

Vierailija
939/1226 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että elämä kuluu nopeasti

Vierailija
940/1226 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieroilua ei tarvita, mutta on totta että sosiaaliset taidot ja suhteet auttavat enemmän kuin kova osaaminen. Projektit ja tärkeät positiot menevät niille joihin luotetaan ja jotka tunnetaan, siksi on tärkeää luoda verkostoja ja suhteita. Tämän tajusin itse liian myöhään.