Mikä itsestäänselvä asia sinulle selvisi aivan liian myöhään?
Ketjussa ei ole tarkoitus pilkata ketään vaan ihan hyvällä mielellä muistella.
Itse luulin varmaan 9-vuotiaaksi asti että naiset eivät saa ajaa autoa. Jotenkin sen vaan käsitti niin, kun meillä ajoi aina isä ja jos (harvoin) kylään tuli äidin ystävättäriä, heidän miehensä ajoivat heidät perille ja hakivat. Asuimme metsän keskellä maaseudulla ja suurin "nähtävyys" oli kyläkauppa. Kaikki naapurit jotka siellä autolla kävivät, olivat miehiä. Sitten erään kerran mieslomittajamme lopetti ja tilalle tuli nainen. Olin aivan ällikällä lyöty kun hän ajoi itse meille ja takaisin :D
Kommentit (1226)
Oli jo pitkällä työelämässä kunnes sisäistin että sosiaaliset taidot on ykkösasia menestymisessä. Pitää osata puhua ja verkostoitua jotta pärjää, itse työn osaaminen on toissijaista.
Tajusin kymmenen vuoden jälkeen että mun mies on tyhmä. On myös häpeä elää ihmisen kanssa kenen kanssa ei loppujen lopuksi haluaisi elää. Toisaalta en usko että sellaista miestä löytyisikään joten kitkuttelen tässä nyt vain. Yritän sinnitellä kunnes lapset täysi-ikäisiä, vielä viisi-kuusi vuotta. Monesti toivon että tämä kaikki olisi ohi.
Että minuunkin voi joku ihastua ja rakastua.
Itsetuntoni ehti kehittyä nuoruudessa niin huonoksi, että epävarmuuteni estää minua edelleen käyttäytymästä luontevasti itseäni kiinnostavien naisten seurassa, vaikka yhden kanssa päädyin vuosiksi naimisiinkin.
Pystyn olemaan rento oma itseni ja käyttäytymään itsevarmasti vain sellaisten naisten seurassa jotka eivät kiinnosta minua. He ihastuvatkin minuun melko usein eli kai minussa olisi potentiaalia saada toisenkin kerran itseäni kiinnostava kumppani, jos vain pystyisin pääsemään eroon traumoistani ja käyttäytymään heidänkin seurassaan kuten muiden naisten.
Että miehetkin voivat olla oikeasti rakastuneita ja välittää naisesta, eivätkä aina ole vain "sen yhden asian" perässä.
Että lapsuuteni kotioloista ei oikeastaan olisi voinut mitenkään tulla psyykkisesti tervettä ihmistä. Oli valtava helpotus kun hoksasin että ihmiselle on normaali suojautumisreaktio "kasvaa kieroon" niistä lähtökohdista. Tämän jälkeen elämä on oikeasti helpottunut kun on tajunnut etten olekaan paha, huono ihminen vaan että traumatisoitumiseni on yleinen psyyken suojautumismekanismi.
Vierailija kirjoitti:
Tajusin kymmenen vuoden jälkeen että mun mies on tyhmä. On myös häpeä elää ihmisen kanssa kenen kanssa ei loppujen lopuksi haluaisi elää. Toisaalta en usko että sellaista miestä löytyisikään joten kitkuttelen tässä nyt vain. Yritän sinnitellä kunnes lapset täysi-ikäisiä, vielä viisi-kuusi vuotta. Monesti toivon että tämä kaikki olisi ohi.
Minä tiesin vaimoni tyhmäksi jo naimisiin mennessäni. Olisi pitänyt tajuta, että en tule kestämään sitä loputtomasti. Olisin silti kitkutellut lapset täysikäisiksi ennen eroa, mutta vaimo päätti toisin. Se oli lasten kannalta suuri virhe.
Kannustan sinua sinnittelemään lasten vuoksi vielä sen 5-6 vuotta mitä sanoit. Sanon tämän kokemuksen syvällä rintaäänellä.
Olin yli 30 kun tajusin että noreply-sähköpostit tarkoittaa tosiaan NO REPLY,älä vastaa. Siinä tunsi itsensä viisaaksi ;)
Vierailija kirjoitti:
Mies 56v kirjoitti:
Tajusin vasta liian myöhään, että jokainen nainen pettää aina kun saa siihen mahdollisuuden.
Mulle selvisi vasta vauvapalstalta, että on oikeasti aikuisia ihmisiä, joille vastakkainen sukupuoli on yhtenäistä, homogeenista massaa, joka noudattaa yksinkertaisia yleensä moitittavia lainalaisuuksia, jotka tämä kehittymätön on mielessään kuvitellut eikä mikään mahti maailmassa saa häntä horjumaan luulossaan.
Tästä seuraa se, että ei ikinä opi tuntemaan "niitä toisia" yksilöinä, ja tuomitsee siten elämänsä hyvin tärkeältä osin köyhäksi ja tyhjäksi sekä itsensä kehittymättämäksi lapseksi.
Olin luullut että tällaisia on vain vitseissä.
Mutta niitä on oikeasti, ja sen on opettanut vauvapalsta.
Heistä 99,99999% on miehiä.
Viimeinen lause vesitti koko tekstisi. Syyllistyit samaan mistä syytät toisia. Oikea lukema on av-palstan perusteella naisille yli 70%.
Luulin että kaikki kasvatetaan oikeudenmukaisiksi.
Valkeni, että monille moraali on tämä: oikein on se mistä minä hyödyn. Sama asia on väärin, jos siitä hyötyy joku muu. Saa varastaa ja huijata, kunhan ei jää kiinni.
Olin järkyttynyt, kun kivoina pitämäni ihmisten moraalittomuus paljastui.
än yy tee nyt. Kesti kiusallisen kauan tajuta et siinähän tulee nyt-sanan kirjaimet eka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tiesin vaimoni tyhmäksi jo naimisiin mennessäni. Olisi pitänyt tajuta, että en tule kestämään sitä loputtomasti. Olisin silti kitkutellut lapset täysikäisiksi ennen eroa, mutta vaimo päätti toisin. Se oli lasten kannalta suuri virhe.
Kannustan sinua sinnittelemään lasten vuoksi vielä sen 5-6 vuotta mitä sanoit. Sanon tämän kokemuksen syvällä rintaäänellä.
Kiitos. Arvostan mielipidettäsi ja kommenttiasi ja annoit voimaa jaksaa.
Mies 56v kirjoitti:
Tajusin vasta liian myöhään, että jokainen nainen pettää aina kun saa siihen mahdollisuuden.
Just joo, todella törkeää yleistystä! Haista kuule pitkä paska. Miehethän ne on niitä jotka ajattelevat elimellään, yleistystä tämäkin mutta kyllä se kuule on niin että miehiin ei tässä aikakaudessa voi luottaa kun seksiä on tarjolla joka kulman takana kun pientä setelinippua vilauttaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 56v kirjoitti:
Mulle selvisi vasta vauvapalstalta, että on oikeasti aikuisia ihmisiä, joille vastakkainen sukupuoli on yhtenäistä, homogeenista massaa, joka noudattaa yksinkertaisia yleensä moitittavia lainalaisuuksia, jotka tämä kehittymätön on mielessään kuvitellut eikä mikään mahti maailmassa saa häntä horjumaan luulossaan.
Tästä seuraa se, että ei ikinä opi tuntemaan "niitä toisia" yksilöinä, ja tuomitsee siten elämänsä hyvin tärkeältä osin köyhäksi ja tyhjäksi sekä itsensä kehittymättämäksi lapseksi.
Heistä 99,99999% on miehiä.Viimeinen lause vesitti koko tekstisi. Syyllistyit samaan mistä syytät toisia. Oikea lukema on av-palstan perusteella naisille yli 70%.
Vesitit viimeisellä lauseella mielestäni myös oman viestisi: täällähän kuka tahansa voi esittää ketä vain ihan vaan koska joillekin on suurta hupia provoilla, sukupuolesta riippumatta. Kahdesta ekasta lauseestasi olen täysin samaa mieltä, ja siis myös edellisen vastaajan ekoista.
Vierailija kirjoitti:
Luulin yläasteelle asti, että opettajat valmistautuvat kouluvuoteen ja tekevät töitä osan lasten kesäloma-ajasta.
Olin ällikällä lyöty kun totuus valkeni. Se kyllä selitti, miksi lukukauden ekat pari viikkoa olivat sellaista sähläystä.Edelleen luulin opettajien työskentelevän oppituntien ulkopuolella. Mutta ei. Samat asiat lopotettiin aina uudelle vuosikerralle.
Kalvot vaihdettiin vasta kun teksti kului pois.Joten olin jo lukiossa tietäessäni vihdoin, että opettajat tosiaan saavat kokopäivätyön palkkaa puolipäivätyöstä ja lomailevat 3 kk.
Joskus saattaa olla yksittäinen koulutuspäivä.
Tämä nyt oli varmaankin provo. Ainakin toivottavasti. Lillu siis omassa liemessäsi, provoilija.
Tuntemani opettajat tekevät suurimman osan siitä "pitkästä lomasta" töitä ja stressaavat hiuksensa harmaiksi. Tuntemani opettaja on käynyt mm. sosiaalisen paineen takia vapaa-ajallaan kumppaninsa kanssa konsertissa jossa hän korjasi kokeita tulpat korvissa koska aika oli käytettävä hyödyksi. Mistä provoilija luulee oppimateriaalin tulevan? Taivaastako se sataa? Ei, sen tekee jokainen opettaja itse. Kun tulee päätös vaihtaa oppikirjaa, menee koko kurssin jok'ikisen tunnin suunnitelma uusiksi.
Toisen tutun opettajan oppilaitoksessa valmistelutyöhön määritelty työtuntimäärä on laskenut kymmenesosaan siitä mitä se oli muutamia vuosia sitten, koska koulutuksen määrärahoista on leikattu niin paljon.
Eräs sukulaiseni tekee töitä koronavirus-osastolla hoitajana. Toinen sukulaiseni on opettaja. Jos pitäisi vaihtaa roolia heistä toisen kanssa, en oikeasti osaa sanoa kumman valitsisin. Opettajan jatkuva stressi on satavarmaa, hoitajan potentiaalisesti kuolettavan, potentiaalisesti pitkäaikaisesti vammauttavan sairauden todennäköisyys on sattuman kauppaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun selvisi se, että hevonen ei olekkaan lehmän mies eikä kissa ole koiran vaimo.
Tämä esiintyy tässä ketjussa varsin usein, ja ollut muissakin vastaavissa. Mulla ei ole tätä ajatusta kuitenkaan koskaan ollut eikä omissa lapsuusaikaisissa kavereissa ym ole ollut sellaisia jotka olisivat näin väittäneet. Ilmeisesti kuitenkin lukemattomat lapset toisistaan tietämättä kehittävät tällaisen luulon. Mistä se oikein tulee, ja/tai mikä mussa on vikana kun en ole koskaan uskonut näin? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 56v kirjoitti:
Heistä 99,99999% on miehiä.Viimeinen lause vesitti koko tekstisi. Syyllistyit samaan mistä syytät toisia. Oikea lukema on av-palstan perusteella naisille yli 70%.
Olet väärässä.
Tytöt oppivat sosiaalisiksi jo kehdossa.
Oppiminen jatkuu tyttöjen leikeissä.
Niissä voi menestyä vain havainnoimalla
ja ymmärtämällä muiden motiiveja.
Naisen biologiaan kuuluu vahva hoivausvietti.
Muuten ihminen olisi kuollut sukupuuttoon aikoja sitten.
Kun nainen joutuu hankaluuksiin, hän alkaa etsiä vikaa omasta käytöksestään.
Vastaavassa tilanteessa mies alkaa etsiä vikaa
omasta fysiikastaan tai naismassasta (millaisia
kaikki naiset ovat).
Biologinen ero ei kuitenkaan ole voittamaton.
Tämän todistavat ne miehet, jotka ovat kehityskelpoisia. He pystyvät katsomaan avoimesti omaa käytöstään ja oppivat syy-seuraus-suhteita. Heistä naiset tappelevat, koska heitä ei riitä kaikille.
Minkähänikäisenä sen opin? Olisko ollut 37 paikkeilla, kun uskoin, että miehinen omahyväinen jääräpäisyys ei parane.
Ikävä kyllä. Rakkauden alkuhuumassa se vielä naurattaa, mutta lopulta se vie eroon. Multa sr vei terveyden ja melkein hengen.
Annan ilmaisen neuvon: jos tapaat muuten kivan miehen, jossa on tämä piirre: hän ei ikinä myönnä ettei tiedä jotain ja suuttuu
jos tulee osoitetuksi että hän oli väärässä, lähde pois, lähde heti.
Olin joskus vajaa 30-vuotiaana jopa ehdolla puolueessa ja todella aktiivinen poliittisesti. Ympäristöasiat olivat tärkeitä, joten puolueen voi arvata. Meni yllättävän pitkään ennenkuin tajusin, että puolue ei aja ympäristöasioita kuin näön vuoksi. Tapasin jossain vaiheessa vanhoja kavereitani, jotka naureskellen kyselivät vieläkö olen mukana. Sanoin vain, että loppui usko politiikkaan.
Miten ihmeessä en tajunnut sitä ristiriitaisuutta, että pelätä hiilidioksidia ja vastustaa ydinvoimaa. Lopputuloksena käytetään sitten hiilivoimaa. Vastustetaan kuluttamista, mutta kaikki matkustelivat minkä ehtivät. Tänne myös pitäis rahdata koko Lähi-itä ja Afrikka turvaan, mutta samaan aikaan hiilijalanjälki 1000-kertaistuu. Mitenkään ei voida auttaa kotimaassa. Myös naisten oikeuksia ajetaan, mutta silti islamia ei saa kritisoida. Listaa voisi jatkaa pidemmällekin, mutta nämä sisäiset ristiriidat todella masensivat, kun homma lähti aukeamaan. Olisihan se pitänyt tarkistaa ja ymmärtää, että puolueen tausta on taistolaisuudessa eli ainoa logiikka on länsivastaisuus.
Mutta miten minut korkeasti koulutettu saatiin narutettua mukaan? Ja mistä se kiihko asiaan tuli? Vanhat lapsuudenkaverit amispohjalta tajusivat, että jokin mättää. Nolottaa jossain määrin, mutta toisaalta en ole enää sellainen ylimielinen, jollaiseksi huomaamattani muutuin. Itseni kaltaiset kiihkomieliset käänsivät minulle selkänsä, kun lähdin vetämään.
Luulin ala-asteella varmaan toiselle luokalle asti, että ihmiset laittavat sukuelimensä yhteen lisääntyäkseen, mutta en todellakaan ollut uskoa kun luokkalaiseni selitti minulle että pippeli menee kokonaan pimppiin sisälle.
Luulin, että erektio on aina 90 astetta. Tällainen kuva oli jossain lapsille tarkoitetussa sukupuolivalistuskirjassa, jonka luin kirjastossa joskus 70-luvun alussa. Todellisuus sitten valkeni 1986.
Heistä 99,99999% on miehiä.