Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä itsestäänselvä asia sinulle selvisi aivan liian myöhään?

Vierailija
06.02.2021 |

Ketjussa ei ole tarkoitus pilkata ketään vaan ihan hyvällä mielellä muistella.

Itse luulin varmaan 9-vuotiaaksi asti että naiset eivät saa ajaa autoa. Jotenkin sen vaan käsitti niin, kun meillä ajoi aina isä ja jos (harvoin) kylään tuli äidin ystävättäriä, heidän miehensä ajoivat heidät perille ja hakivat. Asuimme metsän keskellä maaseudulla ja suurin "nähtävyys" oli kyläkauppa. Kaikki naapurit jotka siellä autolla kävivät, olivat miehiä. Sitten erään kerran mieslomittajamme lopetti ja tilalle tuli nainen. Olin aivan ällikällä lyöty kun hän ajoi itse meille ja takaisin :D

Kommentit (1226)

Vierailija
441/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että aikuisena elämä on jotenkin todella hienoa ja jännittävää mutta eihän se olekaan niin. Samaa wnimmäkseen melko tylsää arkea vain päivästä toiseen.

Kyllä minusta oli TODELLA hohdokasta ansaita ja käyttäänomaa rahaa ja asua YKSIN ihmisen kanssa - ja lopulta Sen Oikean kanssa. Ja lapset. Ja fiksu työ. Tuntuu hohdokkaammalta kuin Hollywood.

Vierailija
442/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihmiset eivät todellakaan ajattele omilla aivoillaan vaan tekevät kuten muutkin tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihmiset ovat joutuneet olemaan kylässä nälässä ja heillä on mitä oudoimpia naapureita ja kaikenlisäksi pierevät julkisilla paikoilla minkä ehtivät. Tämä kaikki on minulle selvinnyt kun vasta hokasin ruveta näitä ketjuja lukemaan. Ihan mielenkiintoista luettavaa, kiitos vaan.

Vierailija
444/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin lapsena, että 7Up -limonadin nimi on Zup. Puhuin aina Zupista niin kauan kunnes tulin teini-ikään ja tajusin, että se on SEVENUP.

1960-luvulla jotkut nuoret luulivat, että Fender-kitarat ovat "Seven endereitä".

Vierailija
445/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole koskaan ollut mitään tälläisiä luuloja, ja ihmettelen että missä ihmeen tynnyreissä porukka on elänyt ja eivätkö osaa lapsena käyttää aivojaan (jotkut edes aikuisena) sen verran päättömiä juttuja näin pitkä ketju täynnä.

Ei minullakaan. Ihmettelen näitä juttuja. Miten kukaan voi ajatella että bussikuskilla ei ole jalkoja tai että tv:n sisällä on pieniä ihmisiä.

Kiva tietää että on muitakin ketkä on jo lapsena olleet jollain tapaa loogisia.

Joo tiedän että alapeukut, mutta ihan totta!

Vierailija
446/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että "rakkaus on ikuista, mutta kohde vain vaihtuu" on vitsi, kunnes selvisi että taitaa siinä sittenkin olla perää.

Vierailija
447/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kielen kuuluisi levätä ylhäällä kitalaessa ja miten suuri vaikutus sillä on terveyteen ja jopa ulkonäköön.

Vierailija
448/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että kielen kuuluisi levätä ylhäällä kitalaessa ja miten suuri vaikutus sillä on terveyteen ja jopa ulkonäköön.

Missä se kieli sulla sitten lepäsi?

Vierailija
449/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei jos olet pitänyt kieltä koko ajan vaikka etuhampaiden ja ylähuulen välissä mollollaan!

Sillä on kyllä iso vaikutus ulkonäköön, mutta miten se terveyteen liittyy?

Voi itku tätä ketjua. En kestä

Vierailija
450/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-vuotiaana toivoin saavani lapsia kun kasvan isoksi. Kaikki olisivat tyttöjä ja veljeni vaimo synnyttäisi heidät, mutta ne olisivat kuitenkin minun omia lapsiani.

Vierailija
451/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos siellä säännöissä niin, että kirjoita ko. aiheesta oma mielipiteesi, äläkä keskity toisen mielipiteen arvosteluun, vaikka olisitkin kaikkitietävä.

Lykkäät niitä alapeukkuja vaan. Siinähän mielipiteesi asiasta näkyy. Menee paljon jouhevammin eteenpäin. Kiitos.

Vierailija
452/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena ajattelin muista kielistä niin että "Miksi ihmeessä esim. englantilaiset sanovat dog koska kuitenkinhan heidän pitää ajatella että se on koira"

Tää on kyllä niin ihana! 💓

Vierailija
453/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aika suuren osan elämästäni yliarvioinut muiden ihmisten älykkyyttä. Lapsesta saakka olen jotenkin kuvitellut että oma ymmärryksen tasoni on se minimi ja vähimmäistaso mikä kaikilla automatico on.

Tätäkin ketjua kun lukee, niin saa ihan ahdistua. Totta kai nuo jutut on ihan hellyyttäviä, mutta siltikin pistävät miettimään, miten pihalla muut ihmiset voivat olla.

Itse en lapsena ollut noin...mmmmh..kujalla ja sekaisin. Sori nyt vaan.

Kun koulussa muut oppilaat saivat huonoja numeroita ja eivät osanneet, ajattelin että tekevät sen vaan tahallaan ja laiskuuttaan, ollakseen jotenkiin cooleja ja siistejä raggareita.

Sama vika. Mutta työ yläkoulun opettajana on kyllä opettanut, miten hitaalla osa porukasta käy. Ei sitä itse oppilaana tajunnut, vaan kuvitteli, että muutkin ymmärtävät. Nyt tietää, että osa istuu siellä luokassa käsittämättä tuon taivaallista.

En itsekään pysty samastumaan yhtään näihin tarinoihin. En muista, että minulla olisi ollut koskaan mitään outoja kuvitelmia tai väärinkäsityksiä maailmanmenosta. Jos on kykyä loogiseen ajatteluun, niitä harvemmin syntyy.

Vierailija
454/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusin vasta hiljattain, että TV:n paneeliohjelmissa (esim. Hyvät ja huonot uutiset, Pitääkö olla huolissaan jne.) panelistit eivät keksikään vitsejään siinä hetkessä, vaan valtaosa on käsikirjoitettu etukäteen - kenties vielä jonkun erillisen käsikirjoittajan kynästä. :D

Tämän itsekin huomannut hieman vanhempana ja siksi mennyt maku hieman näihin formaatteihin. Toisaalta tuntuu, että monet tietokilpailutkin tai vastaavat ois vahvasti käsikirjoitettuja ainakin nykyään. Haluatko Miljonääriksi ja Vain elämää esimerkiksi. Jälkimmäinen ei tosin ole tietokilpailu. 

Vierailija
455/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkamiehet valehtelevat ja järjestelmä suojelee heitä

Vierailija
456/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan elämäni tapahtumia jo osittain kolmevuotiaasta lähtien. Luulin, että kaikki muutkin ihmiset muistaa, kunnes selvisi ettei näin välttämättä ole. No, minä en kyllä siinä iässä pystynyt kovin älylliseen ajatusmaailmaan, että paljon sattui omituisia oletuksia.

Vierailija
457/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että tv-sarjoja ei oikeasti näytellä kenenkään kotona oikeissa huoneissa, vaan ne on lavasteita.

Hetkinen... mitä?

t. 38v

Vierailija
458/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin lapsena että vihervasemmistolaiset on fiksuja ja suvaitsevaisia. Sit mä heräsin.

Vierailija
459/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että minullakin on ihmisarvo kunnes vainoajat saivat minut ymmärtämään että niin ei ole.

Vierailija
460/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesti 40 vuotta tajuta, että lopulta elämässä pitää pärjätä yksin. Vaikka kuinka puhutaan lohdullisia sanoja että aina saa apua ja tukea, niin lopulta se ainoa ihminen jonka varaan voi rakentaa ja varata olen minä itse. Muut jättävät, pettävät, saavat omia ongelmia ja lopulta jään yksin. Aina. Nykyään jätän kauniit puheet sikseen ja varaudun siihen, että apua ei tule mistään. Eipähän tule pettymystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä