Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä itsestäänselvä asia sinulle selvisi aivan liian myöhään?

Vierailija
06.02.2021 |

Ketjussa ei ole tarkoitus pilkata ketään vaan ihan hyvällä mielellä muistella.

Itse luulin varmaan 9-vuotiaaksi asti että naiset eivät saa ajaa autoa. Jotenkin sen vaan käsitti niin, kun meillä ajoi aina isä ja jos (harvoin) kylään tuli äidin ystävättäriä, heidän miehensä ajoivat heidät perille ja hakivat. Asuimme metsän keskellä maaseudulla ja suurin "nähtävyys" oli kyläkauppa. Kaikki naapurit jotka siellä autolla kävivät, olivat miehiä. Sitten erään kerran mieslomittajamme lopetti ja tilalle tuli nainen. Olin aivan ällikällä lyöty kun hän ajoi itse meille ja takaisin :D

Kommentit (1226)

Vierailija
421/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan ollut mitään tälläisiä luuloja, ja ihmettelen että missä ihmeen tynnyreissä porukka on elänyt ja eivätkö osaa lapsena käyttää aivojaan (jotkut edes aikuisena) sen verran päättömiä juttuja näin pitkä ketju täynnä.

Vierailija
422/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin lapsena että aikuiset eivät koskaan valehtele, selvittävät riidat puhumalla jne, eli ovat esimerkillisiä kaikessa siinä, mitä lapsille opettavat. Oli kauhea järkytys tajuta että aikuisetkin valehtelevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, mikä ylemmyyden tunto eräillä! Omat vajavaisuutes et o vielä ite ees tajunnu.

Vierailija
424/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin aivan liian myöhään, ettei minun tarvitse olla kiinnostunut lehdessä huutelijoiden ja puolituttujen tms. mielipiteistä minusta. Ainoastaan ystävien, läheisten ja tuttujen mielipiteet merkkaavat, muut saavat ajatella minusta mitä tahtovat.

Vierailija
425/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena ajattelin muista kielistä niin että "Miksi ihmeessä esim. englantilaiset sanovat dog koska kuitenkinhan heidän pitää ajatella että se on koira"

Vierailija
426/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin yli 20-vuotiaaksi, että mukiinmenevä on munkkiinmenevä. Olin kai lukenut sen jostain väärin.

Vierailija
427/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinappituubi avataan tökkäämällä suuaukkoa korkin keskellä olevalla terävällä kohdalla. 

Tupla-patukka avataan katkaisemalla se.

Nämä opin 28-vuotiaana

Entäs sen 2 palan sisältävän kahvilakäyttöön tarkoitetun sokeripakkauksen avaaminen? Pakkaushan on nerokkaan yksinkertainen avata. Pitäisi ilmeisesti olla kuvallinen avaamisohje siinä, jotta porukka osaisi sen avata oikein!

Vierailija
428/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jätetään itsestäänselvä ja liian kysymyksestä pois, niin myöhään selvisi sarjamurhaajan profiili. En ole aiemmin murhaajia suuremmin miettinyt.

Nyt tässä vasta vanhoilla päivillä olen katsonut amerikkalaista sarjaa "Murhaaja kotonani" ja tajunnut että hehän ovat pahoiksi syntyneitä, aivovammaisia. Ovat kotona suhteellisen normaaleja ja toisaalla murhataan. Kyllä ihmismieli voi olla outo ja julma.

Omaan elämääni tämä asia ei tietenkään ole mitenkään vaikuttanut, eikä väliä vaikkei tämä asia olisi selvinnyt koskaan, mutta kunhan nyt joutessani tänne kirjoittelen vähän asian vierestä. Olen muutenkin vähän yksinkertaista sorttia.

Vierailija
429/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajusin vasta reilusti yli 50-vuotiaana, että kantopommi ei ole mikään salkkumallinen pommi, jota on helppo kantaa, vaan puunkantojen hävittämiseen tarkoitettu pommi.

Häh, oikeesti? Mäkin luulin että on sodankäyntivälineitä. Tarttee kvg. T.60v

Googletin, luulin siis väärin. Oletin alunperin että ensin on lentopommeja jotka pudotetaan lentokoneista, sitten tulee armeija kantopommien kanssa ja vievät pommit sinne sotapaikalle ja ne räjähtävät ajastettuina, ja viimeiseksi heitellään käsikranaatteja ja kun kaikki on maan tasalla, kaivetaan niitä jalkaväkimiinoja tai jotain, maahan. Eikä kukaan voi mennä sinne sotapaikalle turvallisesti. - En katso sotaelokuvia eikä mulle sotajuttuja ole puhuttu t.mummu 60v. - Ihan kiva tietää kantopommista nyt, tiedä sitten miten tarpeellinen tieto on jatkossa. Mun mökillä kannot jyrsittiin ja siistiä jälkeä tuli.

Vierailija
430/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, ettei työ ole kaikille koko elämä eikä sen tarvitse olla.

Lähimmät sukulaiseni ovat sitä ikäluokkaa ja luonnetta, että heille työ on kaikki kaikessa: kaikilla pitää olla hyvä työ että tienaa kivasti ja se onkin sitten kaikenkaikkiaan elämän pääasia ja huippupiste.

Siinä teini-iässä tajusin että hetkinen, eihän se näin mene vaan elämässä on paljon tärkeämpiä seikkoja kuin työ. Työskentelemällä saa elantonsa, mutta se ei ole itselleni hirvittävän merkittävä asia elämässäni noin muuten.

Toinen kevyempi juttu: se ei ole VIRTSANpylväs vaan virstanpylväs. Tämänkin äkkäsin vasta myöhäisteininä. :D

Minulla taas päinvastoin, ajattelin teininä ettei työ ole kovin tärkeää ja on parempi laittaa paukkunsa muihin asioihin. Nyt nelikymppisenä harmittaa kun yrittää tempoilla uralla ja pienellä palkalla. Olisipa tajunnut panostaa silloin nuorena. 

Niin, omissa intohimon kohteissani eli mm. bändissä soittaminen, musiikki yleisesti, kirjallisuus ja taide on todella hankala menestyä.

Mielummin teen hommia duunarina ja jätän ne työt työpaikalle, ei siitä paljoa saa mutta pärjää ihan hyvin.

Näin loppuaika jää kaikelle muulle mistä todella pidän ja työ pysyy simppelinä asiana joka nyt vaan sattuu olemaan osa elämää.

Vierailija
431/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ei "selvinnyt aivan liian myöhään", mutta nyt muistin, että lapsena maatilalla asuessamme en ollut koskaan nähnyt miestä, jolla olisi ollut iso maha. Kaikkihan siellä tekivät töitä.

Luulin, että vain naisella voi olla iso maha ja se tietysti silloin kun hän on raskaana. Sitten kun näin kaupungissa isomahaisen miehen, katsoin sitä ihmetellen pitkän aikaa.

Vierailija
432/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paidoissa se sisäpuolella oleva pesuohje-lappunen on aina vasemmalla puolella. Ei siis tarvitse pyöritellä esim. t-paitaa ympäri katsoakseen, kumpi puoli on etupuoli.

Vierailija
433/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maikkarin lentävä pöllö logon olen nähnyt naamana. Pöllön silmät sieraimina. Siiven päät kulmakarvoina. Pöllön jalat suuna.

Noin 20 vuotiaaksi näin kuvan sellaiseksi, kunnes minulle sanottiin siinä olevan pöllö.

T: Mies alle 30v

Minä näin Rantasipi-hotelliketjun logon jäniksenä. Linnun nokka oli jäniksen korvat jne. Vasta joskus pitkällä aikuisuudessa tajusin sen esittävän lintua.

Mulla sama! Ja KOP-pankin logossa en nähnyt oravaa, vaan isopäisen pienipyrstöisen linnun, joka rinta röyheänä purjehtii veden päällä.

Ei voi olla totta, olen aina kuvitellut että Rantasipin logossa on jänis. Nyt vasta näiden viestien jälkeen tajusin että ei ole. Olen muutenkin kasvosokea ihminen, ehkä tämä liittyy siihen. Hauska ketju!

Vierailija
434/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että me kuollaan kaikki 👀

Vierailija
435/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kuulun liittoon se onkin tuki rahaa demareille. tajusin ja lopetin

Vierailija
436/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jätetään itsestäänselvä ja liian kysymyksestä pois, niin myöhään selvisi sarjamurhaajan profiili. En ole aiemmin murhaajia suuremmin miettinyt.

Nyt tässä vasta vanhoilla päivillä olen katsonut amerikkalaista sarjaa "Murhaaja kotonani" ja tajunnut että hehän ovat pahoiksi syntyneitä, aivovammaisia. Ovat kotona suhteellisen normaaleja ja toisaalla murhataan. Kyllä ihmismieli voi olla outo ja julma.

Omaan elämääni tämä asia ei tietenkään ole mitenkään vaikuttanut, eikä väliä vaikkei tämä asia olisi selvinnyt koskaan, mutta kunhan nyt joutessani tänne kirjoittelen vähän asian vierestä. Olen muutenkin vähän yksinkertaista sorttia.

Sori ohis, mutta on pakko korjata:

Suurin osa murhaajista ei synny pahana (jos ylipäätään kukaan). Monen murhaajan lapsuusolot ovat niin kurjat ja rakkaudettomat, että ei ole mikään ihme jos pää ei kestä. Monia näistä ei ole koskaan halattu ja kannustettu, vaan huudettu ja pahoinpidelty vauvasta asti.

Ja ennen kuin kukaan sanoo: Että ei minustakaan tullut murhaaja, vaikka minua kohdeltiin kaltoin. Kyllä, kaikista ei tule toki murhaajia, mutta joillakin huonot tuurit (yhdistettynä moneen muuhun asiaan kuten olematon itsetunto) oikeasti kasautuvat liian suuriksi liian nuorena, jolloin mieli näkee kaiken mustana eli toisin kuin pitäisi normaalilla lapsella olla.

Kiitos.

Vierailija
437/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pieni ja ketterä voittaa ison ja vahvan.

Toteutuu kaikissa saduissa ja animaatioissa, mutta ei tosielämässä koskaan.

Vierailija
438/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta aikuisena tajusin, että osa tiedotusvälineiden "uutisista" on oikeasti mielipiteitä muokkaavaa propagandaa, eikä sivistävää tiedotusta.

Ja itse asiassa vieläpä suurin osa. Pelkoa ja vihaa halutaan levittää ympäriinsä täysin ilman moraalia ja vastuuta siitä, että joku tekee jotain ikävää jollekin näiden vääristelyjen johdosta.

Kuinka monta ihmistä media onkaan murhannut ja pahoinpidellyt välillisesti vuosien saatossa.....

Ohis, jatkakaa.

Vierailija
439/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin pitkälle aikuisikään asti, että Helsinki alkaa siitä rautatieasemasta, jota nykyään (vaan ei silloin muinoin) sanotaan päärautatieasemaksi. Että kaikki kaupunginosat on sen rautatieaseman takana. Vaikka todellisuudessa 99% Helsingistä on jo jäänyt taakse kun juna saapuu sinne.

Vierailija
440/1226 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei tarvitse tehdä liikaa ja olla aina ilman vapaa-aikaa.

. Minäkin opin tämän liian myöhään. Ja nyt tehdään kovasti töitä että tästä toivottavasti joskus noustaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi