Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä itsestäänselvä asia sinulle selvisi aivan liian myöhään?

Vierailija
06.02.2021 |

Ketjussa ei ole tarkoitus pilkata ketään vaan ihan hyvällä mielellä muistella.

Itse luulin varmaan 9-vuotiaaksi asti että naiset eivät saa ajaa autoa. Jotenkin sen vaan käsitti niin, kun meillä ajoi aina isä ja jos (harvoin) kylään tuli äidin ystävättäriä, heidän miehensä ajoivat heidät perille ja hakivat. Asuimme metsän keskellä maaseudulla ja suurin "nähtävyys" oli kyläkauppa. Kaikki naapurit jotka siellä autolla kävivät, olivat miehiä. Sitten erään kerran mieslomittajamme lopetti ja tilalle tuli nainen. Olin aivan ällikällä lyöty kun hän ajoi itse meille ja takaisin :D

Kommentit (1226)

Vierailija
321/1226 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Batman-logo on musta lepakko keltaisessa soikiossa eikä harvat, vinot keltaiset hampaat mustalla taustalla

Vierailija
322/1226 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet tosiaan panevat myös niitä rumimpiakin naisia. Tämä selvisi mulle valitettavasti vasta 26-vuotiaana. Olisinpa tajunnut aiemmin niin olisin hankkiutunut neitsyydestäni eroon jo teininä.

No eikä pane!

T. Vastenmielinen neitsyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1226 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet tosiaan panevat myös niitä rumimpiakin naisia. Tämä selvisi mulle valitettavasti vasta 26-vuotiaana. Olisinpa tajunnut aiemmin niin olisin hankkiutunut neitsyydestäni eroon jo teininä.

No eikä pane!

T. Vastenmielinen neitsyt

Vierailija
324/1226 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keuruu on paikkakunta eika maakunta. Selvisiköhän tämäkin hieman alle parikymppisenä. Selitys on siinä, että sotkin keskenään Kainuun ja Keuruun. 

Mä meinaan aina sotkea Kainuun ja Kajaanin, että että kumpi onkaan maakunta ja kumpi on kaupunki. Täytyy aina ajatella asiaa erikseen ennen kuin avaan suutani aiheesta.

- FM 36 v.

Vierailija
325/1226 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän se on SUOMUorakas, pinta on suomujen peittämä.

Vierailija
326/1226 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta aikuisena tajusin, että suomuorakas (sieni) on nimeltään suo-muorakas, ei suomu-orakas.

Se on SUOMUorakas, pinta on suomuinen.

Vierailija
327/1226 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että Suomi on menty pilaamaan kokonaisuudessaan.

Vierailija
328/1226 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusin vasta reilusti yli 50-vuotiaana, että kantopommi ei ole mikään salkkumallinen pommi, jota on helppo kantaa, vaan puunkantojen hävittämiseen tarkoitettu pommi.

Häh, oikeesti? Mäkin luulin että on sodankäyntivälineitä. Tarttee kvg. T.60v

Vierailija
329/1226 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ehkä 5v lapsena järkytyin kun mummullani oli nimi. Luulin että on pelkkä Mummu ja myös Vaari, mutta oli etu- ja sukunimi kummallakin. Jotenkin se glamour lässähti.

Vierailija
330/1226 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta! Mulle tää selvis vasta nyt. Kiitos!

Vierailija
331/1226 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että radio-ohjelman saari on kuuskajas-kari eikä kuuska-jaskari.

Ei voi olla totta! Mulle tää selvis vasta nyt. Kiitos!

Vierailija
332/1226 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin jotain kuukausi sitten että Olvin logossa on tynnyri. Olen huomannut siinä aina vain Olvi sanan. Ikää on 35 vuotta. 😂

Lähes samat, kun lapsi kertoi Koffin tölkissä olevan hevosten kuvia 😅 en ollut tajunnutkaan.

Vierailija
333/1226 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun läpi lukeneena voin todeta, että firmojen tulisi suunnitella logonsa selkeämmin :D Kiitos vastauksista ja jatketaan!

Ap

Vierailija
334/1226 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkuveitikkainen kirjoitti:

Oon huono sänkyssä.

Kerkesin jo naimisiin asti ennenkun tajusin et oon niin huono sängyssä et vaimo ei ees haluu sekstailla mun kanssa. Kai sil joku toinen ehkä jolla isompi ja saa hänet tyydytettyä.

Ei kannata jäädä tuleen makaamaan. Opettele paremmaksi, hyvä mies! Ei se niin vaikeeta oo. t. nainen

Vierailija
335/1226 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajunnut ajoissa, ettei miehiin voi luottaa. Ikinä.

Tämä.Joka asiassa pettävät.

Vierailija
336/1226 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Disneymäiset mielikuvat rehellisyydestä, avoimuudesta ja parisuhdeonnesta ovat karisseet tavattuani monta vuotta sitten naisen, jonka repertuaariin kuului valehtelu, manipulaatio, ja kaikenlainen kikkailu ja jonka syy ei ikinä mikään ollut ja joka seisoi (ja edelleen seisoo) tuhoamiensa ihmisten ja asioiden keskellä täysin viattomana, puhtaana ja enkelimäisenä vakuuttaen viattomuuttaan. Jos on terävä katse pystyy näkemään pirunsarvet hänen päässään mutta valitettavasti itselläni ei ollut niin hyvää näköä ja ne sarvet peittyivät kauneuden, seksikkyyden ja yliaktiivisen seksuaalisuuden alle ja vasta vuosien ja lukemattomien unettomien öiden jälkeen olen tullut ymmärtäneeksi, että minua on vedätetty ja kunnolla. Noh, kaikesta oppii.

Eli minkä itsestäänselvyyden olen oppinut? Ei ole kaikki kultaa mikä kiiltää.

Kauniin naisen kauneus sokaisee miesten silmät. (Oletan että vedättäjäsi on kaunis..) Miehet olettavat, että kauniilla naisella on myös hyvä luonne. Näinhän ei aina ole, usein päinvastoin, koska kauniille saattaa kehittyä epämiellyttäviä itsekeskeisiä luonteenpiirteitä.

Onneksi olet saanut näkökykysi takaisin.

Vierailija
337/1226 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusin vasta lukion alussa sen kuinka epävarma ja outo ihminen olen. Siihen asti pidin itseäni ihan ok:na. Tosin tähän paljon vaikutti kiusaaminen ja yksinäisyyskin ja kun lukio ei tuonutkaan muutosta elämääni ja kaikki jatkui samana toisten käytöksen osalta. 

Nyt aikuisena olen vähitellen tajunnut sen millaista elämäni voi ikävässä mielessä tulla olemaan. Että voin olla yksin kokoelämäni ( ei kunnon ystäviä ikinä) ja parisuhteeseen minusta ei varmasti edes ole ( kiusaaminen, huono itsetunto, isän vaikutus lapsuudessa yms) . Samalla olen tajunnut kuinka vanhempani eivät pysty kunnolla empatiaan ja surullista aina lukea jostakin nuoresta jota on tuettu ja hyväksytty sellaisena kuin on. Minä kun olen se liian heikko, vaikka omasta mielestäni olen selvinnyt aika hyvin. Vielä pelko siitä, että voimat eivät riitäkään ja tulee jokin mielenterveydesongelma on mielessä usein. Aiemmin ajattelin vaan kestäväni elämää paremmin.

Neuvo: kun korona on ohi, vaihda maisemaa. Mene asumaan hetkeksi johonkin ihan toisenlaiseen  maahan, jossa voit löytää itsesi uudelleen ja rakentaa uuden identiteetin ihmisten joukossa, joilla ei ole sinusta ennakkoasenteita, eikä sinulla heistä. Nyt olet jumissa.

Vierailija
338/1226 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin lapsena että kaikkien maiden kansalaiset saavat lentää vain oman maansa lentoyhtiöllä (eli suomalaiset Finnairilla, ranskalaiset Air Francella, britit British Airwaysilla jne.). Olin ehkä 12-vuotias kun matkustimme Italiaan, ja samaan koneeseen tuli lauma italialaisia. Olin jotenkin ihan järkyttynyt tästä, ja kysyin vielä vanhemmiltakin että saavatko nuo varmasti tulla samalle lennolle.

Mä luulin ihan samaa 😂

Vierailija
339/1226 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että vanhemmissa autoissa, siis joissakin vm. 90-->, on lämmityslaite. Eli auto siis lämpeää sisältä.

Tämä selvisi vasta aikuisena. Kotona oli aina autoja jotka eivät talvella lämmenneet yhtään ja sitten niissä istuttiin nenät huurussa. Luulin että vain uusissa autoissa on lämmin talvella.

Ensimmäistä autoa ostaessa erään autokauppiaan ilme oli näkemisen arvoinen kun esitteli autoa jossa oli ohjaustehostin ja ilmastointi ihan vakiona ja olin ihan että ooooooh mitä ylellisyyttä.

Vierailija
340/1226 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70-luvun alkupuolella tuli jotain britti-sarjoja joissa oli 1. maailmansota tai 2.maailmansota ja luulin melko isoksi asti, että Englannissa on aina siihenkin aikaan sota. Ja että he pukeutuvat nuhjuisiin tweed-lippilakkeihin ja paksuihin päällystakkeihin ja sellaisiin  vanhan aikaisiin vaatteisin. Kaikki britit. 

Kuitenkin olin nähnyt elokuvia tai kuvia lehdistä sellaisista swinging sixties-aiheista. Ne värikkäät vaatteet ja iloinen meininki ilmeisesti  hävisivät 70-luvun "sodan melskeisiin".

Isosiskon luokalla lukiossa oli vaihto-oppilaana tyttö Amerikasta. Kun sisko näytti valokuvan hänestä, olin pettynyt: Olin arvellut tämän tytön näyttävän joltain Marilyn Monroelta tai Farrah Fawcetilta, olikin vain ihan tavallisen näköinen tyttö. Höh, vaikka ihan Ameriikasta asti oli tullut.

Että äiti on hirmuisen pitkä. Hän on 156 ja itse olen 171.

Että ei saa iltarukouksessa unohtaa yhtään ihmistä, eläintä, asiaa tms tai Jumala tulee ja tappaa kostoksi.

Yhteen aikaan britit kävi 2. maailmansotaa, amerikkalaiset Vietnamin sotaa ja suomalaiset talvi- ja jatkosotaa. Jenkit on sittemmin siirtyneet Afganistaniin ja Persian lahdelle sekä taistelemaan terroristien kanssa.

Eli hiukan on kurottu ja kiritetty kohti nykyaikaa.