Mikä itsestäänselvä asia sinulle selvisi aivan liian myöhään?
Ketjussa ei ole tarkoitus pilkata ketään vaan ihan hyvällä mielellä muistella.
Itse luulin varmaan 9-vuotiaaksi asti että naiset eivät saa ajaa autoa. Jotenkin sen vaan käsitti niin, kun meillä ajoi aina isä ja jos (harvoin) kylään tuli äidin ystävättäriä, heidän miehensä ajoivat heidät perille ja hakivat. Asuimme metsän keskellä maaseudulla ja suurin "nähtävyys" oli kyläkauppa. Kaikki naapurit jotka siellä autolla kävivät, olivat miehiä. Sitten erään kerran mieslomittajamme lopetti ja tilalle tuli nainen. Olin aivan ällikällä lyöty kun hän ajoi itse meille ja takaisin :D
Kommentit (1226)
Meillä mies oli auktoriteetti perheessä, joka sanoi viimeisen sanan. En kokenut tätä ongelmana ja niinpä oli joka kerta yhtä outoa nähdä perheitä, missä kaikki kysyttiin äidiltä ja missä äiti komenteli myös miestään. Se oli mielestäni erittäin outoa. Meillä isää kuului myös totella.
Meillä vanhemmat myös kävivät aina töissä. Hoidin itse läksyt ja kulkemiset ym. Niinpä oli vaikea ymmärtää, miten jotkut lapset haetaan vanhempien toimesta joka koulupäivä ja joku on aina kotona.
Luulin jo nuorena kloppina että saisin "noin vaan" duunin vanhempien kautta siinä täysikäistymisen kohdalla. Eli jotain tylsää konttorilla istumista missä ei periaatteessa tarttis tehdä paljon mitään, kuhan katsoo vierestä mitä oma vanhempi tekee ja palkka juoksee samalla.
En tiennytkään että 18 vuotiaana pääsee just ja just mäkkiin/baariin/postiin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasin jotain kuukausi sitten että Olvin logossa on tynnyri. Olen huomannut siinä aina vain Olvi sanan. Ikää on 35 vuotta. 😂
Lähes samat, kun lapsi kertoi Koffin tölkissä olevan hevosten kuvia 😅 en ollut tajunnutkaan.
Ne muistuttavat oikeista Koffin kuormahevosista.
Luulin lapsena että hevonen on lehmän mies.
Äiti oli todella hölmistynyt kun kuuli luulostani.
Olen nimittäin maalaistalon tyttö.
Tiesin toki että on sonneja, meilläkin oli, mutta en hahmottanut niitä tuohon kuvioon mitenkään.
Kiitos vaan, Aku Ankka 😂
Vierailija kirjoitti:
Karmaisevin järkytykseni oli se, kun tajusin, että eronneena yli 35-vuotiaana naisena on käytännössä mahdotonta löytää enää puolisoa. Ja niillä, joille on siunaantunut lapsia, se puolison löytäminen on vieläkin vaikeampaa.
Jos olisin tämän tajunnut, olisin oikeasti panostanut kumppanin etsimiseen nuorena ja tehnyt asioiden eteen jotain (esim. käynyt viihteellä, laittanut deitti-ilmoituksen ym. sekä viritellyt ulkonäköni niin hyväksi kuin mahdollista).
Kukaan ei kertonut minulle totuutta, joten luulin, että voin ottaa ihan rennosti ja vain odotella ja "kyllä se oikea sitten joskus löytyy jostain" ja tulee tekemään aloitteen. Siis sellainen komea ja fiksu suunnilleen ikäiseni mies. No, eipä tullut koskaan ketään, eikä oikeaa löytynyt.
T. Noin nelikymppinen nainen, loppuelämän selibaatti ja ikisinkkuus edessä
On totta, että jos jää vain odottelemaan, sitä oikeaa ei välttämättä koskaan tule vastaan. Mutta aktiiviseksi voi ryhtyä vielä nytkin, ja ihanan kumppanin voi löytää vielä kypsälläkin iällä. Täytyy vain oppia menneistä virheistään, ja olla ronkelimpi. Yksinkin on parempi kuin huonossa suhteessa. Nimim. Nettipalstalla aloitteen tehnyt 46 v nainen.
pikkuveitikkainen kirjoitti:
Oon huono sänkyssä.
Kerkesin jo naimisiin asti ennenkun tajusin et oon niin huono sängyssä et vaimo ei ees haluu sekstailla mun kanssa. Kai sil joku toinen ehkä jolla isompi ja saa hänet tyydytettyä.
Oppiminen lähtee siitä, että lakkaat luulemasta, että hyvä sängyssä = iso vehje. Tai että seksi = vehje pimppaan. Kokeile seksiä vaikka kuukausi niin, että jätät siitä tuon pois.
Pikkutyttönä luulin:
-Jeepillä pääsee ajamalla vaikka kirkon katon yli
-namusedillä on piikkikärkiset kiiltonahkakengät ja punaiset silmät
-Huberilta voi ostaa pätkän letkua kikkeliksi (siten muuttuisi pojaksi)
Vierailija kirjoitti:
Luulin Kekkosen olevan synonyymi presidentille.
:D Näin minäkin luulin! Kenestä tulee seuraava kekkonen, kyselin, kun Kekkonen joutui pois pressan hommasta.
Aamuyön heräily saattaa johtua nälästä, vaikka siis vatsa ei välttämättä kurni niin verensokeri on silti liian matalalla. Tietenkään tämä ei päde kaikkiin ihmisiin, mutta itse opin syömään kunnon iltapalan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelin aivan liian pitkään, että kaikista voi tulla musiikkineroja, kunhan vain harjoittelevat tarpeeksi.
Sama minulla! Kyllä on Aaronin pianokouluja soitettu satoja tunteja, ellei tuhansia.
Tajusin vasta yläasteen kasilla, että jaa, minusta ei taidakaan tulla musiikkineroa. Olin siinä vaiheessa soittanut pianoa 5 vuotta ja vinguttanut viulua 3 vuotta. Luokkakaveri oli aloittanut pianon vasta seiskaluokalla ja oli samassa taitoryhmässä kuin minäkin. En ole myöskään ikinä osannut luoda itse melodioita, ei taida olla luovuutta siihen. Kasiluokan jälkeen lopetin soittoharrastukset eikä ole tullut ikävä.
Hauska! Osuu ja uppoaa, koska mä olen myös soitellut pianoa vuosikausia kuvitellen, että musta voisi tulla joku musiikkinero. Nightwishin Tuomas Holopainen oli mulle esikuva 2000-luvun alkupuolella. Treenasin koskettimia ja kuvittelin voivani tehdä sinfonioita. Koskaan ei musiikkiopiston ope sanonut, että hei, ehkä sulla ei oo tarpeeksi lahjakkuutta. Osaan soittaa nuoteista, mut siihen se jääkin. Nyt kolmekymppisenä ymmärrän jo, että tullakseen mahtavaksi soittajaksi ihmisellä pitäis olla myös musikaalista luovuutta. Se taitaa olla lahjakkuutta, johon ei sitkeäkään harjoittelu auta.
Luulin 20-vuotiaaksi asti, että aurajuusto ja homejuusto on ihan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Työelämässä ei kannata laittaa itseään 100% likoon jos työskentelet jollekkin yritykselle.
Olen samaa mieltä. Asia on eri, jos firma on oma (...jos sittenkään...).
-n41
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin lapsena että kaikkien maiden kansalaiset saavat lentää vain oman maansa lentoyhtiöllä (eli suomalaiset Finnairilla, ranskalaiset Air Francella, britit British Airwaysilla jne.). Olin ehkä 12-vuotias kun matkustimme Italiaan, ja samaan koneeseen tuli lauma italialaisia. Olin jotenkin ihan järkyttynyt tästä, ja kysyin vielä vanhemmiltakin että saavatko nuo varmasti tulla samalle lennolle.
Mä luulin ihan samaa 😂
Mä taas luulin, että suomalaiset lentää vaan suorilla lennoilla Suomesta. Uutisissa oli joku lento-onnettomuus tyyliin Bangkok-Singapore lennolla ja uutisten lukija totesi, että lennolla ei ollut suomalaisia. Ja mä olin, että hö, no ei nyt tietenkään ollut, kun ei se ollut lento Suomesta tai Suomeen. Ja reissata ei voinut kuin maissa, joihin Suomesta oli lentoja, tietenki 😂
Vasta aikuisena tajusin, että osa tiedotusvälineiden "uutisista" on oikeasti mielipiteitä muokkaavaa propagandaa, eikä sivistävää tiedotusta.
Itse luulin pienenä täytekakun kuuluvan kaikkien joulupöytään. Nimittäin minua vähän vajaa 2 vuotta vanhempi veljeni on syntynyt jouluaattona niin tietysti tarjolla oli päivänsankarin kunniaksi kakkua. Ala-asteella koin melkoisen järkytyksen, kun koulun jouluruoalla ei ollutkaan tarjolla täytekakkua. Kotona sitten kerroin tästä kamalasta kokemuksesta mummalle, jota hiukan kyllä nauratti, mutta kuitenkin valaisi pienelle ekaluokkalaiselle asian todellisen laidan.
Samoin muistan kuinka koulussa monet luuli, ettei jouluaattona voi syntyä. Itselle se on aina ollut itsestäänselvää, että tottakai voi mutta joillekkin vatipäille se ei sitten ollutkaan. Saatiin aikaan hyvä riita ja opettaja lopulta vahvisti minun olevan oikeassa.
Olen maaseudulta kotoisin, enkä suuremmin politiikasta kiinnostunut, mutta selväksi tuli, että aina pitäisi äänestää Keskustaa. Taisin olla 20-vuotias kun äänestäminen tuli ekaa kertaa itselle ajankohtaiseksi ja asiasta puhuttiin jotain opiskelukavereiden kanssa. Olin ihan järkyttynyt, kun kuulin, että kyseiset henkilöt aikoivat äänestää Sdp:tä, ei ollut tullut mieleenkään, että kukaan äänestäisi muuta kuin sitä Keskustaa, tai Kokoomusta, jos oli rikkaasta henkilöstä kyse.
En ymmärrä, miten hoksasin asia laidan vasta siinä kohtaa 😂
Vierailija kirjoitti:
Että hiilarit lihottaa ja rasva laihduttaa. Perkele kun oisin tämän tiennyt kaksvitosena.
Ei kaikki hiilarit lihota, vain huonolaatuiset :)
Nimim. huippukunnossa oleva aktiiviurheilija, joka vetää paljon hiilareita jaksaakseen treenata
Luulin lapsena, nuorena ja nuorena aikuisena että tuotteet valmistaa suureksi osaksi tehtaat, linjasto, robotit ja koneet. Myös raaka-aineiden hankinta olisi helpompaa, ettei käsin kerätä kaikkea. Ja suunnittelu on pääasiassa ihmisillä. Käsin tehtäisi vain käsityötuotteet ja jotkut muut tuotteet. Lapsena kuvittelin että avaruusaika on 2000-luvulla tulevaisuudessa ja ihmisillä on ihonmyötäiset, hopeanväriset avaruuspuvut päällä esimeriksi työpaikalla. Luulin nuorempana (jopa aikuisena) että ihmiset todella ovat luterilaisessa uskossa kun kuuluvat kirkkoon ja Hyviä uskovia ihmisiä, myöhemmin ateistien määrä aikuisena yllätti täysin ja uskovaisten tekopyhyys, vaikka omakin usko muuttui johonkin suuntaan radikaalisti. Aikuisena selvisi että rakennuksia tehdään /korjataan osittain käsin raatamalla edelleen, ajatteli että se voisi olla jo pitkälle koneistettua, suunniteltua ja tehtaat. Myös siivousrobotiikan luuli kehittyvän, vaikka sinne alle ei saa jäädä sivulliset.
Se, että flunssa ja influenssa johtuvat viruksesta, eivät kylmettymisestä.
Eikö tosta olisi vaan voinut soittaa poliisille? Mitä teitte? Varsinkin nuorissa saattavat sammua lumeen, hirveä kohtalo.