Mikä itsestäänselvä asia sinulle selvisi aivan liian myöhään?
Ketjussa ei ole tarkoitus pilkata ketään vaan ihan hyvällä mielellä muistella.
Itse luulin varmaan 9-vuotiaaksi asti että naiset eivät saa ajaa autoa. Jotenkin sen vaan käsitti niin, kun meillä ajoi aina isä ja jos (harvoin) kylään tuli äidin ystävättäriä, heidän miehensä ajoivat heidät perille ja hakivat. Asuimme metsän keskellä maaseudulla ja suurin "nähtävyys" oli kyläkauppa. Kaikki naapurit jotka siellä autolla kävivät, olivat miehiä. Sitten erään kerran mieslomittajamme lopetti ja tilalle tuli nainen. Olin aivan ällikällä lyöty kun hän ajoi itse meille ja takaisin :D
Kommentit (1226)
Jokeri sanan merkitys tulee suoraan englannin kielestä. Yli 40 vuotta piti elää ennen kuin sytytti joke->joker.
Vierailija kirjoitti:
Se, että flunssa ja influenssa johtuvat viruksesta, eivät kylmettymisestä.
Hmm. Kylmyys alentaa (joidenkin) ihmisten elimistön puolustuskykyä, jos ehtii palella, eikä pääse esim. lämpimään suihkuun heti. Nenään voi tulla tulehdus eli nuha, sitten virus pääsee kurkkuun, ellei ole sisällä parantelemassa jonkin aikaa. Myös liian kuiva huoneilma kuivattaa limakalvoja.
Vierailija kirjoitti:
Jokeri sanan merkitys tulee suoraan englannin kielestä. Yli 40 vuotta piti elää ennen kuin sytytti joke->joker.
No, minäpä tulin tuota ajatelleeksi vasta nyt kun sen tuohon kirjoitit. Ja olen myös nelikymppinen, nähnyt Batman-leffat ja tuon Joker-leffankin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Kylmyys alentaa (joidenkin) ihmisten elimistön puolustuskykyä, jos ehtii palella, eikä pääse esim. lämpimään suihkuun heti. Nenään voi tulla tulehdus eli nuha, sitten virus pääsee kurkkuun, ellei ole sisällä parantelemassa jonkin aikaa. Myös liian kuiva huoneilma kuivattaa limakalvoja.
Niin. Sairastumiseen tarvitaan siis virus, mutta koska viruksia pyörii joka puolella lähestulkoon koko ajan, saattaa sillä omalla toiminnalla olla merkitystä, nappaako elimistö sen viruksen vaiko ei. Sairastuminen on todennäköisempää, jos kulkee pakkasella nilkat ja pää paljaana, seisoskelee esim. kävelyn jälkeen bussipysäkillä hieman kylmettyneenä tai unohtaa pestä käsiä.
Vierailija kirjoitti:
Batman-logo on musta lepakko keltaisessa soikiossa eikä harvat, vinot keltaiset hampaat mustalla taustalla
Täällä toinn joka näki uon lapsuudessa suuna ja hampaina.
Sitten toinen mitä lapsena ihmetteli. Vanhemmat tai kaverit aina sanoivat menevänsä ärki-oskille, noin sen kuulin. Minähän tottakai pitkään ihmettelin mikä ihmeen ärki-oski. Sitten selvisi myöhemmin, että kysehän oli R-kioskista.
Jossain vaiheessa tajusin, että jotkut pitävät tiukasti omasta kannastaan kiinni, vaikka tietävät olevansa väärässä. Eli puolustetaan omaa virheellistä väitettä, vain siksi, että ei haluta "hävitä" väittelyä. Minusta se on järjetöntä. Itse pyrin muuttamaan mielipiteeni, jos tosiasiat niin osoittavat. Mutta useat ei tee niin.
karri kirjoitti:
Curry ei kasva missään itsestään, vaan se on maustesekoitus. Tämän opin 35-vuotiaana.
Jos ajattelet vain sitä maustesekoitusta jota suomeksi karriksi tai curryksi kutsutaan.
Mutta on myös Curry tree ja curry leaves.
Sinappituubi avataan tökkäämällä suuaukkoa korkin keskellä olevalla terävällä kohdalla.
Tupla-patukka avataan katkaisemalla se.
Nämä opin 28-vuotiaana
Kun keslimääräinen nainen saa lapset ja omakotitalon, loppuu seksi.
Luulin hämmästyttävän pitkään, että olen saman pituinen kuin muut ikäiseni lapset vaikka tosiasiassa olin aina ikäryhmäni lyhyimpiä lapsia. En tajua, että miksi en huomannut muiden saman ikäisten olevan aina minua pitempiä.
Vierailija kirjoitti:
Batman-logo on musta lepakko keltaisessa soikiossa eikä harvat, vinot keltaiset hampaat mustalla taustalla
Minulla ihan sama! Vasta teini-ikäisenä tajusin tämän.
Vierailija kirjoitti:
Että parisuhteessa on pakko antaa vaikka ei aina haluta. Miks ei voipuolin ja toisin sanoa suoraan että nyt ei tartte turhaan silitellä. Toisen mieliksi rakastelu on ihan helvetillistä.
Mitä tuo keskimmäinen lause tarkoittaa?
Jos pakottaa itsensä tuohon toisen mieliksi, tekee sen yleensä juuri siksi ettei voi toiselle sanoa ettei halua. Miten siihen liittyy ”puolin ja toisin silittely”..?
Viimeisestä lauseesta olen samaa mieltä.
Koulu kannattaa ottaa tosissaan ja tehdä oikeesti kaikki opintojen eteen. Tajusin tämän paskatöissä kuumassa pesulassa vasta aikuisena. Työn ohessa opiskelu on ollut todella raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Luulin lapsena että raha pysyy aina samana, ei kurssien muutoksia tai pelailua. 2. Tajusin aikuisena että (erään) imurin varren voi irrottaa ja käyttää sitä pienempää osaa, eikä se ole kuin liimattuna kiinni. Ihmettelen vieläkin sitä pientä aukeavaa luukkua kahvassa. 3. Luulin nuorena, että yksi suuri Jumala hoitaa kaikki ihmisten ongelmat lopulta. Vaikka oikeasti ihmisten kannattaa miettiä omat ratkaisut elämässä ja miltä kannalta asioita katsoo. Näkökulma. 4. En tiennyt teininä ja nuorena aikuisena = sinisilmäisenä, että on pelimiehiä, pelkästään seksin perässä olevia (saisihan sitä kai muutenkin joltain) tai valehtelevia miehiä (tai ainakaan ne eivät osu omalle kohdalle, niin harvinaisia, ehkä jossain eteläeuroopassa). Luulin että kaikki ovat yhtä kilttejä kuin itse oli. 5. Ajattelin nuorempana että Äidit ovat kukkaisaikuisia, empaattisia ja kivoja, mutta eivät ole, osa voi olla karskeja kuin miehet. 6. Aikuisena selvisi että ruuvi, naula tai pora voi kimmota kovasta seinästä takaisin, onneksi ei ole kokemusta.
Tuo selvisi minulle pari viikkoa sitten. Jos imuroi vaikka mattoa ja imuri meinaa jäädä kiinni mattoon niin avaa luukun niin imuri kulkee taas sujuvasti matolla.
Kiitos tästä! :) Minuakin koko aikuisikäni askarruttanut arvoitus sai nyt ratkaisun.
Olin aika hämmästynyt kun sain tietää, että päiväkodissa hoitajat ja koulussa opettajat eivät asukaan päiväkodissa tai koulussa. Olin ehkä toisella luokalla koulussa kun ajoimme autolla jonkun talon ohi ja minulle kerrottiin, että opettajani asuu siellä. Minää sitten kysyin hämmästyneenä, että miksi hän ei asukaan koulussa.
Vierailija kirjoitti:
No miten sen nyt ottaa. Kyllä kylmettynyt ihminen sairastuu helposti flunssaan.
Kun ihmisen vastustuskyky laskee esim , kun ihminen on liian pitkään kylmissään tai märillä jaloilla pakkasessa, hän sairastuu flunssaan. Virus aiheuttaa sairauden, mutta vain silloin ,kun ihminen ei pysty vastustamaan virusta.
Joten kyllä se kylmettyminen on suuressa roolissa siinä sairastumisessa.
Olin jo teini-ikäinen, kun minulle selvisi, että miehetkin syövät karkkia ja jäätelöä. Isäni ei niistä pitänyt ja luulin, että se on kaikkien miesten ominaisuus.
Myös miehet voi nykyään synnyttää.
Ihmiskunta on epäonnistunut evoluution kokeilu, joka toivottavasti hävittää itsensä ennen kuin tuhoaa kaiken muun elämän maapallolta.