Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä itsestäänselvä asia sinulle selvisi aivan liian myöhään?

Vierailija
06.02.2021 |

Ketjussa ei ole tarkoitus pilkata ketään vaan ihan hyvällä mielellä muistella.

Itse luulin varmaan 9-vuotiaaksi asti että naiset eivät saa ajaa autoa. Jotenkin sen vaan käsitti niin, kun meillä ajoi aina isä ja jos (harvoin) kylään tuli äidin ystävättäriä, heidän miehensä ajoivat heidät perille ja hakivat. Asuimme metsän keskellä maaseudulla ja suurin "nähtävyys" oli kyläkauppa. Kaikki naapurit jotka siellä autolla kävivät, olivat miehiä. Sitten erään kerran mieslomittajamme lopetti ja tilalle tuli nainen. Olin aivan ällikällä lyöty kun hän ajoi itse meille ja takaisin :D

Kommentit (1226)

Vierailija
301/1226 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että parisuhteen ei kuulu olla työtä. Näin virheellisesti sanotaan, ja minähän tein työtä itseni eteen. Vuosikymmen myöhemmin selvisi, että omalla työlläni, eli peiliinkatsomisella, olin mahdollistanut miehen henkisen pahoinpitelyn.

Mullekin tää valkeni vasta nyt 45-vuotiaana. Samoin hokema ”riidan syy on aina 50/50 kummassakin”. Ei ole. Narsistin kanssa yli vuosikymmenen kituneena en vain voi enää katsoa peiliin ja koettaa sopia jotta kelpaisi ja jotta olisi rauha maassa.

Vierailija
302/1226 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tule koskaan kelpaamaan romanttisessa mielessä kenellekään naiselle, josta olen kiinnostunut. Enkä todellakaan tavoittele kuuta taivaalta.

Samoin on minulla käynyt jo oikeasti tässä elämässä. Kaikki miehet, joihin rakastuin ja aloin rakastamaan jättivät minut. Näitä rakkauksia on olllut 4, nyt olen yksin. Ei enää jaksa sitä investointia turhiin tunteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/1226 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitin vasta monta vuotta myöhemmin, että mies joka ajaa / pyöräilee tuntikausia perääsi ja viettää vapaa-aikansa  yhdessä kanssasi, on sinuun rakastunut eikä vain sen yhden perässä (jonka saisi kyllä helpommallakin); kas kun ei hän siitä koskaan maininnut.

Vierailija
304/1226 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuruu on paikkakunta eika maakunta. Selvisiköhän tämäkin hieman alle parikymppisenä. Selitys on siinä, että sotkin keskenään Kainuun ja Keuruun. 

Vierailija
305/1226 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maikkarin lentävä pöllö logon olen nähnyt naamana. Pöllön silmät sieraimina. Siiven päät kulmakarvoina. Pöllön jalat suuna.

Noin 20 vuotiaaksi näin kuvan sellaiseksi, kunnes minulle sanottiin siinä olevan pöllö.

T: Mies alle 30v

Minä näin Rantasipi-hotelliketjun logon jäniksenä. Linnun nokka oli jäniksen korvat jne. Vasta joskus pitkällä aikuisuudessa tajusin sen esittävän lintua.

Minä en osannut hahmottaa vanhaa KOP:n logoa oravana, vaan näin siinä numero 2:n tapaisen muodon (se oravan häntä). Olin lapsi 90-luvun pankkikriisin aikaan kun KOP oravineen lakkasi olemasta. Aikuisena löysin jostain KOP:n mainosheijastimen ja sitä käännellessäni oivalsin, mitä logo esitti.

Vierailija
306/1226 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että ammattia valitessaan pitäisi ajatella myös työllistymistä eikä vain sitä, mikä tuntuu kivalta.

Tämä on varmasti hyvin monille nuorille ihan vieras ajatus.

Jos kysytään toiveammatteja, siellä vilisee tubettaja, näyttelijä, huippu-urheilija, mainossuunnittelija tai joku taiteilija. Kukaan ei ilmoita haluavansa lähihoitajaksi tai sähköasentajaksi, vaikka heitä yhteiskunta oikeasti tarvitsee, toisin kuin työttömiä taiteilijoita tai somevaikuttajia.

Ei lähihoitaja tai sähköasentaja ole jotain mihin ihan kuka vaan kykenee. Kyllä näihinkin hommiin tarvitaan lahjoja. Mielestäni oudompaa on että kuvitellaan että on aloja joihin ei tarvitse mitään kykyjä. Siivousalallakin on parempia ja huonompia työntekijöitä. Ja arvostan siivoojan ammattia siis.

Vierailija
307/1226 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopasjoovaan kirjoitti:

Mulle selvisi liian myöhään, että kenenkään juttuja ei pidä ottaa ihan täysin vakavasti, ei kenenkään. Eikä minkään tyyppisiä juttuja. Voi aina ajatella omilla aivoilla, tehdä päätelmiä ja yhteenvetoja, karsia ylimääräistä draamaa, hoksata asioita jne.

Ihmisillä on monesti tapana vääristellä, kaunistella, peitellä ym. sanomisiaan tai muiden sanomisia.

Esim. jollekulle oli tällä palstalla kerrottu lapsena, että äitis oksenteli makkarissa usein migreenin kourissa. Edelleen kirjoittaja ajatteli näin asian olleen. Mutta niin kuin joku kysäisi, oliko oikeasti kyseessä äidin masennus, jota tuohon aikaan piti peitellä hävettävänä asiana???? Tosi tärkeä tieto, jos pitäisikin paikkansa.

Masennus on viimevuosien keksintöä, siitä ei aiemmin oltu kuultukaan saati että joku olisi sellaista oikeasti potenut.

Nyt sitä tuputetaan joka luukusta ja joka vaivaan syyksi, vaikka asia on toisin päin. On joku sairaus ja hoitamattomana johtaa tietenkin jonkinsortin mielialan alavireeseen, josta tehdään diagnoosikisi 'masennus'.Sitä sitten eri pillereillä 'hoidetaan' ja ihmiset muuttuu zombeiksi niistä lääkkeistä joita ei pitäisi käyttää ollenkaan.Vaan hoitaa se sairaus sieltä taustalta pois.

Siis väität, että masennus-nimistä sairautta ei ole olemassa, mutta silti ehdotat, että pitäisi hoitaa sairaus sieltä taustalta pois. Mikähän se taustalla oleva sairaus sitten mielestäsi on? 

On huomattu että tietyntyyppinen masennus paranee aivoihin kohdistetulla laserilla. Eli kyllä se ihan "aivojen epätoimivuus"-sairaus usein on. Mutta masennusta on tietenkin monenlaista, joskus masennus aiheutuu ulkopuolisista tekijöistä, joskus allergioista tai suoliston epätasapainoisuudesta. Olisi jo aika ihmisten ymmärtää että masennus on sairaus siinä kuin vaikka diabetes.

Vierailija
308/1226 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin alle kouluikäisenä, että jokaisen on mentävä naimisiin silloin, kun täyttää 18. Harmittelin sitten, kun olin ihastunut minua vuotta vanhempaan päiväkotikaveriin ja ajattelin, että emme voi mennä isona naimisiin, kun täytämme 18 eri vuosina. Tämän kaverin olisi siis täytynyt jo olla jonkun kanssa naimisissa silloin, kun minusta tulisi 18-vuotias.

Vierailija
309/1226 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin lapsena, että jos telkkarisarjassa menee naimisiin, niin sitten on oikeasti naimisissa sen tyypin kanssa. 

Vierailija
310/1226 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena luulin, että tiikeri oli naaras ja leijona uros.

Kolmikymppisenä luulin pihallani kasvavan tuoksuva-tukan (tukka, joka tuoksuu), vaikka se oli tuoksu-vatukka. Ei auennut, vaikka pihalla kasvoi myös karhunvatukkaa ja ihan tavallista vadelmaa.

Vierailija
311/1226 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on kivoja, siis ne sellaiset oikeat väärinkäsitykset, ei nuo 'syvissä vesissä rypemiset' niinkään.

Mutta asiaan: Vanijlajäätelö ei olekaan 'maustamatonta jäätelöä'.

Oikeasti maustamatonta jäätelöä ei myydä kaupassa, eli jos teet kotona 'banaanipirtelöä', se on oikeasti banaani-vanijapirtelöä.

Voi taivas, niinpä onkin! En ole ikinä tajunnut tätä ennen kuin nyt!

Vierailija
312/1226 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huono sänkyssä.

Kerkesin jo naimisiin asti ennenkun tajusin et oon niin huono sängyssä et vaimo ei ees haluu sekstailla mun kanssa. Kai sil joku toinen ehkä jolla isompi ja saa hänet tyydytettyä.

Vierailija
313/1226 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvun alkupuolella tuli jotain britti-sarjoja joissa oli 1. maailmansota tai 2.maailmansota ja luulin melko isoksi asti, että Englannissa on aina siihenkin aikaan sota. Ja että he pukeutuvat nuhjuisiin tweed-lippilakkeihin ja paksuihin päällystakkeihin ja sellaisiin  vanhan aikaisiin vaatteisin. Kaikki britit. 

Kuitenkin olin nähnyt elokuvia tai kuvia lehdistä sellaisista swinging sixties-aiheista. Ne värikkäät vaatteet ja iloinen meininki ilmeisesti  hävisivät 70-luvun "sodan melskeisiin".

Isosiskon luokalla lukiossa oli vaihto-oppilaana tyttö Amerikasta. Kun sisko näytti valokuvan hänestä, olin pettynyt: Olin arvellut tämän tytön näyttävän joltain Marilyn Monroelta tai Farrah Fawcetilta, olikin vain ihan tavallisen näköinen tyttö. Höh, vaikka ihan Ameriikasta asti oli tullut.

Että äiti on hirmuisen pitkä. Hän on 156 ja itse olen 171.

Että ei saa iltarukouksessa unohtaa yhtään ihmistä, eläintä, asiaa tms tai Jumala tulee ja tappaa kostoksi.

Vierailija
314/1226 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä36117 kirjoitti:

Mä tajusin vasta vankilassa, 37-vuotiaana, että olen alkoholisti, jonka ei pidä juoda tippaakaan alkoholia. Merkit oli jo lapsena, että olen alkoholisti.

Myös absolutisti voi olla alkkis, vaikka ei olisi juonutkaan. Ymmärtää vain pysyä erossa.

Lääkärien tienestien parantamiseksi a:holismi on tekaistu sairaudeksi. Se onkin suurimpia petoksia, mistä verokansa saa runsaasti maksaa.

Vierailija
315/1226 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että siistienkin ihmisten kotona on ihan samalla tavalla pölyä pinnoilla ja villakoiria nurkissa, jos he eivät siivoa. Ne siistit ihmiset vaan säännöllisesti siivoavat niin, että niitä pölypalleroita ei keräänny. Tähän valaistumiseen auttoi minua eräs kolmekymppinen mies, jonka siistiä kotia ihmetellessäni hän totesi, että ihan tavallinen viikkosiivous tähän riittää. Tadaa! Tottakai mun tasot on harmaat ja nurkissa juoksee villakoirat, kun hätistelen niitä joskus ja jouluna...

Vierailija
316/1226 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että miehet ovat syntyjään pahoja, väkivaltaisia ja epäluotettavia.

(Isäni oli alkoholisti.)

Vierailija
317/1226 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin jotain kuukausi sitten että Olvin logossa on tynnyri. Olen huomannut siinä aina vain Olvi sanan. Ikää on 35 vuotta. 😂

Vierailija
318/1226 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin yli kolmekymppiseksi että meidän suvussa on paljon luovia, impulsiivisia visionäärejä neroja, joita muut eivät vain ymmärrä ja sen takia asiat eivät onnistu ja siitä seuraa masennusta. Puoli sukua ei tehnyt töitä, monia sarjakonkurssi-pätkäyrittäjiä kyllä oli, mutta sitten oli kaikenlaista elämäntapataiteilijaa. Älyä ja viisautta riitti, koulua ei kyllä kukaan joutanut käymään.

Sitten tajusin että suvussa on voimakkaasti periytyvää kaksisuuntaista mielialahäiriötä ja suurin osa sukua oli sairauslomilla tai eläkkeillä ja moni harrasti itsehoitoa alkoholilla. Niitä sukulaisia vaan näki lähinnä energisissä vaiheissa.

Vierailija
319/1226 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin pitkään, että ihmisestä tulee automaattisesti aikuinen kun hän täyttää 18 eli hänestä tulee täysi-ikäinen. Luulin siis, että sinä päivänä ihminen alkaa käyttäytymään aikuismaisesti ja on muutenkin joka suhteessa aikuinen.

Vierailija
320/1226 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että siistienkin ihmisten kotona on ihan samalla tavalla pölyä pinnoilla ja villakoiria nurkissa, jos he eivät siivoa. Ne siistit ihmiset vaan säännöllisesti siivoavat niin, että niitä pölypalleroita ei keräänny. Tähän valaistumiseen auttoi minua eräs kolmekymppinen mies, jonka siistiä kotia ihmetellessäni hän totesi, että ihan tavallinen viikkosiivous tähän riittää. Tadaa! Tottakai mun tasot on harmaat ja nurkissa juoksee villakoirat, kun hätistelen niitä joskus ja jouluna...

Itsellekin tuli reilusti päälle kolmikymppisenä havainnointi, että siisti koti on helpompi ja nopeampi siivota, kuin lääväksi räjähtänyt. Kun tekee viikkosiivouksen samalla tavalla joka viikko, koti pysyy siistinä ja tulee rutiinit jotka helpottaa työtä.