***ELOisat helteiseen sunnuntaihin***
Kommentit (34)
Mulla on oma paino pysynyt viimesen kuukauden aika samoissa lukemissa, joka toinen viikko noussut ja joka toinen laskenut. Herkkuja menee kuitenkin entiseen malliin. Toivottavasti vauva kuitenkin kasvaa, kun se ei mun painossa näy¿ Huips, huolestunkohan nyt turhasta?! Mistäs sen sitten huomaa, jos istukka ¿lakkaa pelittämästä¿? Aikasemmin kun ei ole tullut tällanen asia edes mieleen, siis että jos istukka alkaakin olla kaput¿
Kirppu taas
ps. Huomenna olis Lahjan päivä, jospa sitä oman pakettinsa sais ;o)
Tervetuloa Almas!
Täällä kans yks epäsosiaalinen odottaja. Ei jaksa enää kuunnella naapureiden kommentteja että " vieläkö oot yhtenä kappaleena" jne... Muutenkaan mua ei tunnu huvittavan oikeen mikään, tylsistyttää ihan kybällä. Aamulla herätessä alkaa odottamaan koska pääsee päiväunille ja sen jälkeen alkaa odottamaan iltaa et lapset kävis nukkumaan. Paremminhan ne päivät menis jos koittais jotain ohjelmaa saada aikaseks, mut kun ei vaan huvita yhtään mikään :(
ODElle ennustaja-eukoista. Pistän osaltaan heidän syyks sen et oon nyt niin malttamaton tän odotuksen kanssa. Kummatkin ennusti nelkun syntyvän etuajassa, elli 4.7. ja mamma 22.7. En tietysti toivonu et ihan noin etuajassa syntyis mut vaikka edes pari viikkoa. Nyt alkaa toivo menemään ja eiköhän tänkin kanssa mennä sinne laskettuun aikaan ja vähän ohi >:(
Sori kun tuli nyt aika negatiivispainotteinen viesti. Parempaa loppupäivää muille!
Peeveli rv 38+2
No ihan ekat merkit istukan toiminnasta lienee vauvan liikkeet ja sydänäänet. Viimeks neuvolatäti sano että on vauvalla niin hyvät sydänäänet että istukka on varmasti hyvässä kunnossa. Ja sitten yliaikaskontrolleissa ultralla katsovat ja näkevät sitten että miten on istukka kalkkeutunut... Mulla se oli viimeks ultrattuna (rv36) luokkaa 2-3, mikä on ihan hyvä.
ANITAN tukiliivistä tai mikä lie onkaan...eilisessä pinossa moista kapistusta vähän kehuskelinkin. Ostin sellaisen siis matkalla synnäriltä kotiin ja olen ollu tyytyväinen ostokseeni. Kaksosten jäliltä miula siis hyllyvä roikkuva pullataikina maha ja boonuksena sektioarpi, ko vyö pitää ainakin mukavan tukevasti tän paketin kasassa. Edessä on vahvike joka tukee vatsaa, ja sivuilla on säädettävät leveät kuminauhat, joilla sitten kurotaan vyötäröltä pienemmäksi kun masu pienenee. Mie oon nyt viikon käyttäny ja miule tuo liivi ainakin sopii, ja suolainen 70 euron hintakaan ei harmita kun tuntuu sen verran hyvälle.
Mutta voihan se olla että kaikki ei tykkää ja kaikille ei tuo apua, tää on vaan miun kokemus.
Kukahan se oli kun kyseli esikon suhtautumista vauvoihin, melko hyvin tuo kaksoset on ottanut vastaan. Lievää taantumista on monissa puuhissa silti havaittavissa, peittelyapua ja pukemisapua poika on paljon enemmän vaille. Ja valitaan vääränväriset vaatteet ja juuri kun on kakkapyllynpesu ja syöttö yhtäaikaa menossa pitäisi johonkin esikon leikkiin jomman kumman revetä...
Mutta eiköhän tämä tästä siis, nyt ruuanlaittoon.
Babybel ja tytöt 10 vrk
Kiitos kommenteista Anitan tukiliivistä! Taidanpas minäkin sellaiseen satsata, vaikka hinta hiukan kirpaiseekin. Ainut mikä siinä minua vähän mietityttää, on se, kun siinä ilmeisesti on housuosakin. Tuntuu, että kivempi olisi ollut ihan liiviosa vain. Oikean koon päättäminen onkin sitten toinen juttu ;)
Paljon on puhuttu vauvan koosta ja yliaikaisuuden vaikutuksesta kokoon.. itseänikin hiukan mietityttää, kun 4D ultrassa syntymäpainoksi on arvioitu noin nelikiloista tai jopa ylikin.. Ja esikoista kun odottelen, niin eikös se ole aika tyypillistä, että yli menee. Minulla kun ei tietääkseni ole supistellut koko raskauden aikana. Tai no, vatsan kovettumista on iltaisin ollut. Eli ei juuri merkkejä synnytyksestä, vaikka pian on 38 viikkoa kasassa. Viimeisessä nlalääkärissä kohdunsuu oli kuitenkin jo pehmentynyt, muuten ei mitään ollut vielä tapahtunut. Täällä ei, ainakaan minulle, annettu mitään kokoarviota..joten hiukan myös jännään, että kuinkahan isoksi vaavi ehtii kasvaa ;) Viikolla 31 painoi jo melkein 2 kg.
Minun puolesta voisi jo syntyä, sillä kaikki on esikoiselle hankittuna. Vaatteita pitää vielä pestä ja jotain pientä, mutta pikkuruinen sänky on jo petattuna ja odottelee tuhisijaansa.
Olen kateellisena lueskellut monen siivousinnosta..minä täällä edelleen odottelen sitä paljon puhuttua " pesänrakennusviettiä" . Ei ole näkynyt ei. Pieni saamattomuus ja laiskuus on vaivannut koko raskauden ajan. Vaikka paljon olen suunnitellut tekeväni kotona, ennenkuin pieni syntyy. Noo, kyllähän tässä vielä ehtii ;)
Levollista sunnuntaipäivän jatkoa!
Almas 37+2
Piti lukaista ensin eilinen pino kun koko päivä meni hääjuhlissa. Eli ainakin ADALMIINALLE hurjan paljon onnea. Ja taisipa jotkut muutkin olla menoillaan synnyttään. Tsemppiä kaikille puurtajille siis!
Nyt ne PIRULAISET sitten tuli. Kaksi raskautta aiemmin ja ei raskausarpia, mutta eilen huomasin KAKSI ISOA sinistä kamalaa jälkeä mahassa :´( Ja mä luulin, että eihän mulle niitä tule, mutta näemmä tällä kertaa on maha niin iso (vaikka painoa on tullut vähiten raskauksista), että ei vaan iho enää kestä. Hitto soikoon. Olisko pitänyt kerätä kunnolla rasvakudosta raskausaikana? Olisiko se säästänyt raskausarvilta?Se on mun nykyinen teoria. Kun tuli 17kg ja yli 20 kiloa edellisissä raskauksissa niin ei tullut arpia, mut nyt on tullut vaan 12 kiloa ja siitä kiitoksena arvet. GRR. No, pientähän se oikeasti on, mutta yllätyin ihan todella.
Päänsärky on helpottanut (kiitos opemamma muistamisesta), tänään en ole ottanut yhtään särkylääkkeitä. Eilen piti vielä yhden kerran ottaa. Turvotus on kuitenkin ihan kamala, pahinta tähän mennessä. Eilen juhlissa olin kuin pieni sika ja hikoilinkin jatkuvasti. Eikä tietenkään autossa parin tunnin istuminen ainakaan turvotusta vähennä. Tiistaina on neuvola, silloin sitten näkee onko taas verenpaineetkin nousussa.
HANNELI: mulla myös toista odottaessa oli istukka kalkkeutunut, ja siksi synnytys käynnistettiin (rv40+2). Myös raskausmyrkytyksen oireita mulla oli. Tyttö oli kyllä normaalikokoinen, 3,6kg, mutta kärsi verensokerin alhaisuudesta ja lämmönsäätely oli heikkoa parina ekana päivänä.
Nyt taas kuulin silti, että matala verensokeri ei välttämättä vaatisi lisämaitoa, vaan nykytiedon mukaan äidin antama läheisyys riittäisi nostamaan vuorokaudessa vauvan verensokerin normaaliin. Tosin Jorvi on kuulemma niin " takapajuinen" laitos, että siellä lääkärit aina määräävät heti lisämaitoa jos on vähänkin jotain ongelmaa. Neuvolan terkkari kertoi, että Jorvissa synnyttäneistä suurin osa antaa vauvalleen lisämaitoa, toisin kuin muissa sairaaloissa synnyttäneet. Mistäköhän johtuu???
Babybel: ihanaa kuulla, että teidän arki on lähtenyt noin hienosti käyntiin.
Elolle edelleen jaksuja
Jaksamista myös muille, varsinkin yliaikaisille.
Jamssa rv39+1 (VIIMISTÄ viikkoa viedään)ilmiselvästi puheripulisena
Käytiin Jumbossa. Siellä tuntui olevan vilisemällä mahakkaita. Mieskin totesi, että on se kumma jos Suomen väkiluku ei nouse, kun jokapuolella on isomahaisia.
Tuijottelin ihan häpeämättömän tarkasti monia, ihan kuin tuijottamalla olisi selvinnyt, että onkohan tuossa joku aktiivisista elokuun palstailijoista... No, oliko teitä siellä? En mie ilkeyksissäni tuijottanut, se on vaan tää raskaus ku tekee ihan pöljäksi;)
käytiin tossa perheen voimin palauttaa elokuva ja siitä mentiin jäätelölle spice iceen :P,oli ihan mukavaa ihan tepostella kun ei aina jaksa liikkua,sitte haettiin vaaville pikkanen myssy ja raapimis hanskat,esikoiselle sukkiksia sai jesperistä puoleen hintaan.
hoho kylläpä oisin valmis menee nukkuu vaikka lenkki ei ollut kummonen.
tosta oli puhetta että ei jaksa pölistä puhelimessa niin mulla on tullu vähän sama,tietty pakko on anopin ja äitinkaa puhuu ku muutenhan siellä ollaan ihan hepuleissa jos ei vastata!. kamuja karsin kenen kanssa jaksan puhua ja kenen en. ja myöskään en kaipaa mitään kyläilyitäkään ainakan kaikkien kanssa.
noh mutta palailen illalla vielä kurkkaa onko tullu lisää juttuja,morjens!
k.h.p jälleen..
hassua mä teen joskus samoin,mut en kyllä tänään ollu siellä :)
Mites täällä näin hiljaista on onkos kaikki lähteneet synnyttämään vai vaan keräävät voimia synnytykseen.
Eipä täälläkään kummempaa. Lapset ovat iltapalalla. Tarvii pikku hiljaa opetellaa taas tohon koulu rytmiin. Ei sinnekään ole kun enään ens viikko aikaa. Reput on ostettu ja vaatteet valmiina. Esikoiselle tarvii kengät vaan ostaa. No ne tulee ostettua seuraavan kerran kun prismassa käydään ruokakaupassa. Kakkoselle tuli perjantaina pankista kirje että ovat varanneet koulun alun kunniaksi jonkun pikku paketin minkä voi noutaa tilipankista. Se tarvis hakea.
Nyt peseen noita pienempiä että pääsevät pikku hiljaa unten maille. Isommat osaavat onneks sen homman jo itse.
Huomenna oliskin sitten kuulumisia ultrasta.
Puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja pikku-ukko 38+3
Kääks, mua on supistellut nyt kolmisen tuntia. Selkeesti kivuliaita, selkää ja lantiota venyttäviä suppareita, mutta saas nähdä kuinka tässä käy... Olen kyllä kuin tulisilla hiilillä ja tuijotan vaan kelloa. Jotenkin en saa säännöllisiä aikoja ja suppareiden kestokin on max 30 sekuntia. Ja minäkö olen muka synnyttänyt jo kaksi kertaa ?!?
Isännän passitin nukkumaan, kun oli ihan silmät ristissä. Mummille olen jo ilmoittanut, että tänä yönä se soitto saattaa tulla... Miten tää voikin olla näin jännää!
Pitäkää mulle peukkuja, että kun luette tämän viestin, olen jo oman elokuiseni saanut. Nyt sohvalle kello kädessä!
Kirppu
Eli minäpä pistän vielä viimeisimmän viestin :)
Täälläkin supistellut puoli viidestä saakka ja kipeitä ovat mun mielestä olleet koko ajan. Nyt pari tuntia ollut jo itku silmässä, joten ei liene epäilystä, vaikka ekakertalainen kyseessä onkin... Eiköhän tästä kohta karauteta sairaalalle. Ahdistaa aika paljon, mutta koitan ajatella, että ennen pitkää homma ohitse ja oma vaavi kainalossa.
Mii- (rv 40+2)
Onnea nyytinhaku matkaan KIRPPU ja MII!
Perässä tullaan. ;)
OMAA NAPAA: Multa meni hetki sitten lapsivedet ja nyt tässä pakkailen synnärikassia miehen ja esikoisen (1v4kk) nukkuessa. Tosin esikoinen vähän aikaa sitten heräs itkien (vaistosiko muutoksen vai oliko vain paha uni?) ja mies tui kyselemään, että milloinkas mummille soitellaan. En vielä antanut soittaa vaan passitin nukkumaan. Mua ei nukuta yhtään, joten laitoin pesukoneellisen pyykkiä pyörimään, järjestelen sitä odottellessa työhuonetta ja surffailen netissä. Mitähän äidit teki ennen netti-aikaa lähtöä odotellessa.
Supistele ei vielä ollenkaan. Närästää. Ei supannut aikoinaan esikoisestakaan, kun vedet 03 yöllä meni. Sen jälkeen oli hiljaista, kunnes 11:45 tuli ekat supparit tosi voimalla (heti reilu2min kesto ja karvan alle 3 min välein). Onneksi oltiin silloin jo sairaalassa, sillä sen verta rajusti viimeksi sitten käyntiin lähti, kun oli käyntiin lähteäkseen (tuolloin rv 42+0). Nyt odottelen, että mitä tuleman pitää.
Saankohan olla yksin loppuyön linjoilla? Tekis mieli jo soitella haikaranpesään, että mikä siellä on tilanne, mutta en nyt vielä soittele mihinkään, kun olis vaan " uteliaisuutta" .
-E rv 39+6
Kohta lähden kahvikeittoon, mutta eka piti tulla taas tänne kurkkaamaan ja VOI KUINKA IHANAA, muitakin epäsosiaalisia löytyy!!! Outoa tosiaan, että mulla tuo ei-jaksais-mitään-puhua on kattanut myös tämän nettikeskustelun (ollut ehkä liian vilkasta mun kapasiteettiin hehheh) ja myös puhelimen, viakka minäkin luuririippuvainen Calathean tavoin. Luin miehellekin oikein ääneen noi Hipsuhiiren ja Puuhapeten naapurienvälttämistemput, alkoi niin mua naurattaan. Sama homma täälläkin, joka hemmetin koiraulkoilutusreissulla jostain pihalta joku naapuri kiljaisee, että " vieläkö sä siinä koiria ulkoilutat" . Kyllä, koiria täytyy myös hoitaa lasketun ajan jälkeen. Kummallista, eikö vaan. Elo saa varmaan myös jokaisella ulkoreissullaan kommentteja kaksosmahastaan ;-)
CAlathealle tuosta HopLopista. Hyvää vinkkiä antaa mielellään eteenpäin. Ja sen verran täytyy paljastaa, että yksi omistajista on meidän kavereita, joten tokihan mainostan aina kun mahdollista heidän bisnestään. Varsinkin kun paikka on oikeasti toimiva ja lapsille superhauska!
Nyt tartun lipastonlaatikoihin ja katson, mitä sieltä saisi karsittua roskiin.
Pumpuli taasen