Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuosi värjäämättä tukkaa, kuka on kokeillut?

Vierailija
06.02.2021 |

Mulla tulee pian vuosi täyteen. Korona, etätyö jne., niin päätin lopettaa kampaamokäynnit. Fiilikset ovat ristiriitaiset. Toisaalta kaipaan värin raikastamista, toisaalta tuntuu että hiukset olisivat paremmassa kunnossa. Lyhyitä hiuksia on paljon, enkä ole varma ovatko ne uutta kasvua vai katkenneita, ilmeisesti uutta kasvua kun tukka tuntuu paksummalta.

Miten tästä eteenpäin, en osaa päättää. Onko joku muu lopettanut hiusten värjäämisen määräajaksi tai kokonaan? Kannattiko vai palasitteko värjäämään?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen värjännyt kokonaan joskus 18-vuotiaana. Viimeisen kerran otin raitoja ehkä 20-vuotiaana ja sen jälkeen mennyt omalla värillä reilu 10 vuotta.

Hiukset ovat nykyään paremmassa kunnossa ja oma väri on todella kaunis ja sopii mielestäni minulle. Värjäämisen lopetin oikeastaan siksi, että koin sen turhaksi, kun halusin lähinnä kirkastaa väriä talvisin hiusten tummuessa. Kesällä taas aurinko raidoittaa hiukset voimakkaasti.

Siskoni taas vaihtoi kasviväreihin. Sai hyväkuntoiset hiukset ja itselleen sopivamman värin.

Vierailija
2/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin värjäämisen noin 3-4 vuotta sitten. Viime kesänä otin kyllä raitoja ja ajattelin laittaa niitä ensi kesänä uudestaan. Alkoi vaan ahdistaa ajatus mitä kemkikaaleja sitä on 20-vuotta antanut päänahkaansa patin kuukauden välein syöpyä ja onko tällä voinut olla jotain vaikutusta jopa aivoihin. Hiukseni eivät myöskään oleet tuona 20 vuoden aikana niin hyväkuntoiset kuin mitä ne nyt ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin noin 7 vuotta sitten. Tykkään omasta väristä. Ehkä joskus otan vielä raitoja kirkastamaan ilmettä, ja jos harmaita alkaa tulla, niin ne kyllä haluan peittää.

Vierailija
4/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 42-vuotias enkä ole koskaan värjännyt hiuksiani. Muuten kyllä käyn kampaajalla ja laittaudun muutenkin. 

Vierailija
5/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäsin viimeisen kerran 3v sitten. Sitä ennenkin olin aina muutaman vuoden pätkiä omassa värissä. Nyt en usko että värjään enää

Vierailija
6/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden myötä jäi värjääminen tauolle. Sittemmin olen jälleen aloittanut, mutta paljon vähemmän tulee värjättyä kuin aiemmin. En koe tarvetta.

Vierailija
7/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 10 vuotta sitten tilapäisessä mielenhäiriössä värjäsin. Pidän täysin turhana laittaa kemikaaleja iholle (menee niitä sinne päänahan iholle vaikka kuinka hyvä kampaaja olisi) ja ekologisesti aivan älytöntä.

Vierailija
8/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut värjäämisen joskus 30 vuotta sitten, olen nyt 55. Minulla on punaruskeat hiukset, joihin alkaa tulla vähä vähältä harmaata sekaan. Se on niin mielenkiintoisen näköistä, etten halua peittää sitä värjäämällä.

Vierailija
9/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan myötä jäi myös värjääminen ja olen ihan tyytyväinen tähän omaan väriin nyt. 

Vierailija
10/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut nyt 10 v, ennen värjäsin usein

Vierailija
11/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas hiukset on luonnostaan niin liukkaat ja ohuet, että vaaleat raidat tuovat kivaa rakennetta, tekstuuria ja kirkkautta hiuksiin. Eikä mulla ole latvoissa ollenkaan kaksihaaraisia, vaikka olen blondannut.

Vierailija
12/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kampaajalla raidottamassa hiuksia parikymppisestä alkaen, mutta nyt (kiitos koronan), olen ollut vuoden ilman. Ja ikää on 54. Tämä ei ole mikään periaatteellinen lopullinen päätös. Voi olla, että viimeistään harmaiden myötä alkaa raidottaminen uudelleen, ehkä? Mutta nyt olen oikein tyytyväinen ja näillä mennään. (Ja säästyyhän tässä rahaakin.)

Vierailija
13/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen 50 en koskaan värjännyt. Nykyään käytän sävyttävä hoitoainetta silloin tällöin joka sävyttää harmaita raitoja vähemmän näkyviksi.

Ihmiselle useimmiten sopii parhaiten oma hiusväri

Vierailija
14/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 20 vuotta värjäämättä, ihan normitukka on. En pane paljoakaan keskittymistäni hiuksiini, on elämässä paljon muutakin mietittävää.

Vierailija
15/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, tästä on huvittava (ja vähän karmiva) kokemus kun päätin lopettaa värjäämisen kun sain tietää olevani raskaana. Aiempien keskenmenojen vuoksi emme kertoneet raskaudesta esim. sukulaisille ennen kuin oli ihan pakko. Hiukset siis muuttuivat pikkuhiljaa maantienruskeiksi aiemman vaalean raidoituksen sijaan. Kun raskaus selvisi, oli miehen täti helpottunut; "mä en ymmärtänyt mikä sua vaivasi ja sanoinkin kaikille, ettei meidän Jere kyllä (nimi muutettu) pitkään tuollaista katsele!!" 

Siis oikeasti, 10 vuotta oltu yhdessä ja mieshän tietysti dumppaisi mut heti, jos alkaisin olemaan tylsän värinen hiuksiltani. Koomista ja ärsyttävää yhtaikaa. :D

Vierailija
16/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten oma väri on hirveä maantien harmaa, ei ole mitään sävyjä, pelkkä ällöttävä harmaa

Vierailija
17/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään, kun noita harmaita raitoja kasvaa luonnostaan, niin en ole aikeissa lopettaa värjäämistä. Muuten en väittäisi hevon takapuolta, mutta töissä on näytettävä edes jokseenkin siistiltä.

Vierailija
18/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset murehtivat hiusten harmaantumista. Oikeasti aika moni 30-40 on jo osin harmaantunut. Kun olisi värjäyskielto niin totuus paljastuisi kaikille. Itse en ole värjännyt muutamaan vuoteen enää. Harmittaa, ettänuorena tein niin vaikka hiuksissa oli hyvä oma värikin. N48

Vierailija
19/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on täynnä ihmisiä jotka eivät ole koskaan värjänneet hiuksiaan.

Vierailija
20/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään, kun noita harmaita raitoja kasvaa luonnostaan, niin en ole aikeissa lopettaa värjäämistä. Muuten en väittäisi hevon takapuolta, mutta töissä on näytettävä edes jokseenkin siistiltä.

*välittäisi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi