Ylen Aikuiset sarja
Oletteko katsoneet kyseistä sarjaa? Siinä on 90-luvulla syntyneitä 24-26 vuotiaita jotka tuskailevat aikuistumista. Sarjan kuvasto sanastoineen kuvaa kuulemma poikkeuksellisen hyvin nykyisiä samanikäisinä ja kun tapahtumapaikkana on Kallio, niin hahmot yms on mahdollisimman autenttista.
Vaikka olen ite sarjan hahmoja vain muutaman vuoden vanhempi, kukaan omista kavereista ei käyttäytynyt 24-vuotiaana kuin teini Loool ja omg-huudahduksineen. Onko 90-luvun syntynyt ikäpolvi tosiaan niin erilainen kuin 80?
Olen tosiaan nähnyt oikeassa elämässä paljon tamantapaista käyttäytymistä kuin tuossa kuvataan. Ärsyttää myös kun nuoret viljelevät koko ajan niitä sarjakliseitä englanniksi ja muutenkin joka väliin englanninkielinen lausahdus. Niillä kai täytetään intellektuellista tyhjyyttä, huoh.
Pidin sarjan puvustajan työstä, etenkin päähahmon vaatteissa on tyylikkäästi käytetty pastellisävyjen vastavärejä ja tyylikästä vintagea.
Mitä mieltä muut ovat sarjasta?
Kommentit (3)
Synnyin 89 ja kyllä itse puhunut tuohon tyyliin, samaistuttava hauska sarja. Mulla oli paljon nettikavereita ja sieltä maailmasta nuo lausahduksetkin tulleet oikeaan elämään. En niitä viljele jos puhun jonkun kanssa jonka tunnen muualta.
Olen melkein 10 vuotta vanhempi, kuin sarjan henkilöhahmot. Silti pystyn tunnistamaan paljon kyseisiä kliseitä ja kaikkea muutakin ahdistumista, sekä niiden touhuja. Muutin kalliosta pois 6 vuotta sitten ja edelleen on kova ikävä takaisin.
Mun piti mennä viime vkl Kallion kierrokselle frendien kaa. Satuin näkemäön 2 osaa "Aikuisia". Alkoi ällöttämään ja keksin hätävalheen koronaepäily ja skippasin koko freikkilandian.
Sarjaa oon katsonut enemmän nyt ihan jees.