Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuosi värjäämättä tukkaa, kuka on kokeillut?

Vierailija
06.02.2021 |

Mulla tulee pian vuosi täyteen. Korona, etätyö jne., niin päätin lopettaa kampaamokäynnit. Fiilikset ovat ristiriitaiset. Toisaalta kaipaan värin raikastamista, toisaalta tuntuu että hiukset olisivat paremmassa kunnossa. Lyhyitä hiuksia on paljon, enkä ole varma ovatko ne uutta kasvua vai katkenneita, ilmeisesti uutta kasvua kun tukka tuntuu paksummalta.

Miten tästä eteenpäin, en osaa päättää. Onko joku muu lopettanut hiusten värjäämisen määräajaksi tai kokonaan? Kannattiko vai palasitteko värjäämään?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuosia värjäämättä hiuksia. Olen 33-vuotias ja pari kertaa värjännyt hiuksia joskus teininä.

Vierailija
42/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole värjännyt pariin vuoteen. Oma väri tumma. En huomaa että tukka olisi parempi kuntoinen. Ehkä hieman vähemmän katkeilua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi värjätty 15 vuotta sitten. Nyt harmaa melkein kokonaan. En aio värjätä enää koskaan, olen harmaistani ylpeä. En halua myrkyttää kehoani kemikaaleilla.

Vierailija
44/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkasin värjäämisen 5v sitten kun alkoi tulla harmaita. Näin äidistäni kuinka hirveää se harmaa juurikasvu oli ja olen itse laiska värjäämään ja käymään kampaajalla muutenkin, niin otin varman päälle.

Hiukset eivät koskaan ole olleet näin hyväkuntoiset, kihara on unelmanpehmeää ja joustavaa, väri on yllättävän kaunis kylmä kaakaonruskea. Parhaita päätöksiä elämässäni oli lakata värjäämästä!

Lisäinfona siis että värjäsin ensin mahdollisimman lähelle omaa sävyäni, sitten kasvatin omaa väriä reilun 10cm näkyviin, sitten leikkasin värjätyt pois kivaksi lyhyeksi kiharaksi ja kasvatin rauhassa oman värini takaisin. Nyt hiukset ovat 5v myöhemmin rintoihin asti (jos vedän kiharasuortuvan suoraksi). Olen keskittynyt värjäyksien ja kampauksien teon sijaan hoitamaan hiustani ja kyllä näkyy ero!

N36

Vierailija
45/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä värjännyt, sävyttänyt elämän aikana pari kertaa, viimeksi n 15 vuotta sitten (lähennyn neljääkymppiä). Hiuspohja on herkkä, hiuslaatu kuiva ja oma väri ihan ok, niin helpointa näin, vaikka muuten olen ehkä keskivertoa hieman turhamaisempi jopa.

Ystävistäkin on moni kolmenkympin tienoilla kyllästynyt värirumbaan, ja kaikilla on omiin silmiini viehättävä luonnollinen sävy hiuksissa. Kuka sitäpaitsi keksi, ettei saisi olla vähän maantienharmaakin jos niikseen on! Ulkonäköön sitä paitsi vaikuttaa yhtä paljon ihon kunto ja hiustenhoito muuten, pelkkä hiusväri voi näyttää jopa karulta.

Vierailija
46/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vuosi värjäämättä tukkaa, kuka on kokeillut? -- Onko joku muu lopettanut hiusten värjäämisen määräajaksi tai kokonaan? Kannattiko vai palasitteko värjäämään?"

Ap:n kysymys on tämä. Miksi niin moni tulee ilmoittamaan, ettei ole koskaan värjännyt hiuksiaan?

Vierailija
47/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli kanssa nyt viimekussa vuosi täyteen viimeisestä vörjäyksestä. Kesällä myös leikkasin reilusti, joten värjäystä on vain enää ihan vähän latvoissa. Käytännössä oma väri päässä siis. Ja en tykkää. Haiukset tuntuvat rasvoittuvan nopeammin. Mulle värjäys hiuksissa luo eräänlaisen pinnan, joka "hylkii". Nyt nämä värjäämättömät hiukset imee kaiken lian/rasvan. En juurikaan meikkaa, joten näissä maantien harmaissa hiuksissani olen tosi valju ja väritön. Odotan kuin kuuta nousevaa, että saan joskus koronarokotteen ja uskaltaudun kampaamoon. Tulee kyllä hyvä väri ja tarttuu tasaisesti hiuksiin. Odotan innolla!

Vierailija
48/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maantienharmaa on ruma, ihan sama missä auringon kimalluksessa sitä kattoo.

Vierailija
49/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten oma väri on hirveä maantien harmaa, ei ole mitään sävyjä, pelkkä ällöttävä harmaa

Ja sitä väriä ihaillaan ulkomailla. Ja noita maantien harmaitakin on monia eri sävyjä.

Mielestäni siniset silmät, vaalea iho ja ne maantienharmaat hiukset on tosi kaunis yhdistelmä. 

Vierailija
50/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten oma väri on hirveä maantien harmaa, ei ole mitään sävyjä, pelkkä ällöttävä harmaa

Ja sitä väriä ihaillaan ulkomailla. Ja noita maantien harmaitakin on monia eri sävyjä.

Mielestäni siniset silmät, vaalea iho ja ne maantienharmaat hiukset on tosi kaunis yhdistelmä. 

Ja siihen väriin moni pyrkii värjäämällä, mutta ei onnistu. Eli siis semmoinen kylmä, tuhkainen, tumma blondi. Todella kaunis väri, jota tuntuisi esiintyvän eniten juuri suomalaisilla.

Vierailija
51/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin hiusten värjäämisen vajaa 10 vuotta sitten. Ihan turhaa puuhaa ja melko rankkoja aineita. Mielestäni luonnollinen väri sopii kaikille parhaiten ja värjätyn erottaa aina luonnollisesta.

Vierailija
52/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tuota tarkoitan, ihan sama missä valossa yrittäå katsoa. ne ei ole mitään sävyjä

Vierailija
53/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin hiusten värjäämisen vajaa 10 vuotta sitten. Ihan turhaa puuhaa ja melko rankkoja aineita. Mielestäni luonnollinen väri sopii kaikille parhaiten ja värjätyn erottaa aina luonnollisesta.

Ei aina erota. Osaavat ammattivärjääjät osaavat loihtia sävyjä joita ei todellakaan luonnollisesta erota. Kotivärjätyn kypärän kyllä yleensä erottaa puhtaasti eri sävyjen puutteesta.

Vierailija
54/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen värjännyt hiuksiani yli 30 vuotta, n, 3kk välein, eli juurikasvua on aina jo aika paljon, ja nykyään se ei ole enää epävärinen ei minkään värinen, vaan ihan harmaa, joten ei, en aio kokeilla olla värjäämättä. Joskus vuosia sitten oli niin pitkä väli värjäämisessä että kun oli lyhyt malli, oli hiukset käytännössä värjäämättömät, niin olihan se surullinen näky, masentavaa katsoa peiliin. Kyllä tuntui niin piristävältä ja hyvältä kun laittoi taas violetin värin.

Joskus mulle on kampaajalla tehty värinpoistoa ja siinä oli välivaihe jossa mun hiukset olivat täysin harmaat, ja se oli kammottavan näköistä, jotkut värjää tahallaan itselleen sellaiset..  Joten tiedän miltä haamulta näyttäisin harmaissa hiuksissa.

Ja harvoin kampaajalla käyn, lähinnä leikkauttamassa hiuksia, värin saan päähäni kyllä itsekin ja huomattavasti halvemmalla. Ja hiukset ovat aina olleet hyväkuntoiset, värjääminen ei vaikuta.

Vierailija
55/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotain väriä pitää olla. Ei ole surullisempaa näkyä kun maantien harmaat hiukset, harmaa naama ja harmaanbeiget vaatteet.. yöks. Masentavan näköstä

Vierailija
56/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään, kun noita harmaita raitoja kasvaa luonnostaan, niin en ole aikeissa lopettaa värjäämistä. Muuten en väittäisi hevon takapuolta, mutta töissä on näytettävä edes jokseenkin siistiltä.

En ymmärrä, miten siistiltä näyttäminen, tai siis ei liity luonnollisiin harmaisiin. Eihän hiusten harmaantuminen kenestäkään epäsiistiä tee! Harmaat hiukset ovat mielestäni tyylikkäät! 

57/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut noin 1v. 3 kk värjäämättä. Lähtötilanne oli aikoinaan blondattu lob, sittemmin raidoitettu, ja nyt tavoitteena kokonaan oma väri.

En palaa enää värjäämiseen. Oma väri on kaunis ja hiusten kunto upea. Katkeilu on loppunut ja color maskeilla saa vaihtelua.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
58/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaat ovat tyylikkäät mutta maantienharmaat oksettavat

Vierailija
59/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on kymmenen vuotta. Alkaa harmaantua, en välitä, annan harmaantua. 57 on ikä. 

Vierailija
60/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus teininä vähän värjäilin, mutta lopetin.

Ymmärsin, että mun oma väri (aika tumma ruskea) on tosi kiva, joten turha sitä pilata värjäilemällä.