Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuosi värjäämättä tukkaa, kuka on kokeillut?

Vierailija
06.02.2021 |

Mulla tulee pian vuosi täyteen. Korona, etätyö jne., niin päätin lopettaa kampaamokäynnit. Fiilikset ovat ristiriitaiset. Toisaalta kaipaan värin raikastamista, toisaalta tuntuu että hiukset olisivat paremmassa kunnossa. Lyhyitä hiuksia on paljon, enkä ole varma ovatko ne uutta kasvua vai katkenneita, ilmeisesti uutta kasvua kun tukka tuntuu paksummalta.

Miten tästä eteenpäin, en osaa päättää. Onko joku muu lopettanut hiusten värjäämisen määräajaksi tai kokonaan? Kannattiko vai palasitteko värjäämään?

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten värjäsin viimeksi. Silloin alkoi tulla harmaita hiuksia ja kiinnosti nähdä miltä ne näyttää. Nyt mulla on keskiruskea tukkapää, jossa kiiltäviä harmaita raitoja luonnostaan. Tukka on myös parempikuntoinen vaikkakin edelleen melko ohut. En aio värjätä, raitoja saatan ottaa keväämmällä antamaan tukea. Rakastan miun harmaita 🤩

Vierailija
22/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin raitoja suosittelen, jos latvoissa on väriä jäljellä. Ihminen itse ei välttämättä näe päätään sivuilta ja takaa, jolloin väriraja ei erotu. Parempi kunto ei korjaa näkyvää värieroa. Raitoja siis tyvestä saakka aiemmalla värjäysvärillä tai sitä lähellä olevalla.

Jos tuntuu, että raidat eroavat omasta väristä, jota kohti haluaa päästä, niin tajua, että kyllä se aiempi kokovärjätty osuuskin hiuksissa näkyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkasin värjäämisen 5v sitten kun alkoi tulla harmaita. Näin äidistäni kuinka hirveää se harmaa juurikasvu oli ja olen itse laiska värjäämään ja käymään kampaajalla muutenkin, niin otin varman päälle.

Hiukset eivät koskaan ole olleet näin hyväkuntoiset, kihara on unelmanpehmeää ja joustavaa, väri on yllättävän kaunis kylmä kaakaonruskea. Parhaita päätöksiä elämässäni oli lakata värjäämästä!

Vierailija
24/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin koska aina se tyvikasvu ja monia eri värejä oli ,kasvoi noin vuodessa yksiväriseksi.Aurinko tekee raitoja ja vaalentaa.( Joku jehovalestadiohellari lahko kävi haukkumaan että värjääminen on syntiä ostin heti uutta kynsilakkaa ja koruja sekä ajattelin ottaa raidat myös matkustaa jonnekin ja ottaa aurinkoa🎨🎨🎨⛄❄️

Vierailija
25/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäsin hiuksia kerran kuukaudessa ikävuodet 13-21, kunnes 10 vuotta sitten lopetin värjäämisen kuin seinään. Kasvatusvaihe ei ollut kaunis näky koska olin viimeiset vuodet värjännyt mustaksi ja oma väri on vaaleanruskea. Mutta paluuta värjäämiskierteeseen ei enää ole. Näytän paljon paremmalta omassa värissä, koska värjätyt hiukset aina riiteli oman ihonvärin kanssa ja täytyi meikata enemmän, ettei näyttänyt ihan lakanalta. Ja muutenkin väriaineet aiheuttivat ihoreaktioita.

Vierailija
26/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin värjäämisen monta vuotta sitten. Olen tyytyväinen. Oma väri on hyvä, ei ole tyvikasvua, hiukset paremmassa kunnossa ja rahaakin säästyy.

Vierailija
27/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosi sitten värjäsin viimeksi. Silloin alkoi tulla harmaita hiuksia ja kiinnosti nähdä miltä ne näyttää. Nyt mulla on keskiruskea tukkapää, jossa kiiltäviä harmaita raitoja luonnostaan. Tukka on myös parempikuntoinen vaikkakin edelleen melko ohut. En aio värjätä, raitoja saatan ottaa keväämmällä antamaan tukea. Rakastan miun harmaita 🤩

Ja lisäksi malli on vaihtunut lyhyestä rikotuksi polkaksi.

N50

Vierailija
28/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaantuessa on tullut päästeltyä Lorealin kympillä maantienvärisestä sotkusta vähän fiksumpi. Mutta nyt on mennyt tosiaan se vuosi siitä.

Vierailija
29/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen maantienharmaa, varsinkin tumma sellainen, on kaunein väri mitä hiuksiinsa voi saada! Sitä ei pystytä edes jäljittelemään millään väriaineella.

Vierailija
30/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo värjännyt enää vuosiin. Hiukset on paremmassa kunnossa. Ja tämä väri sopii minulle parhaiten. Minulla on paksu, luonnon kihara ja hieman kuparin ruskeaan taittava oma väri. Vanhemmiten en enää meikkaa juuri koskaan.

Vierailija
31/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllästyin värjäämiseen ja lopetin sen yli vuosi sitten, enkä yhtään osannut odottaa, millaiset hiukset sieltä kymmenien vuosien värikäsittelyjen takaa paljastuisivat. Ensin näytti siltä, että olen kokonaan harmaanvalkoinen, mutta nyt, kun parikymmentä senttiä on omaa väriä, olen aivan ihastunut: hiuksissani on miljoonaa eri vaaleanruskean ja harmaan sävyä. Kokonaisuus on kuin vesiväreillä maalattu, siellä täällä paksumpi raita sadepilvien harmaata. Latvojen parikymmentä senttiä ovat vielä kuparinväriset, mutta violetilla shampoolla oranssisuus taittuu viileämmäksi. Nyt omaa väriä on niin pitkälti, että tämä liukuväri on selvästi tahallinen näky. Hiukset kasvavat myös niin epätasaisesti, että värien tasainen raja on muuttunut hauskaksi siksakiksi, ja kiharuus tuo siihen oman makunsa.

Koska oman väristä ja värjättyä hiusta on kumpaakin aika pitkälti, ero näkyy selvästi. Oma väri on kiiltävää ja tervettä (no, ainahan uudempi on). Muutaman sentin pituista uutta hiusta on paljon, eikä kyse ole katkenneista hiuksista.

En aio värjätä enää koskaan. Nämä hiukset sopivat väreihini (hyvin viileänvaalea iho ja tummat, "mattavihreät" silmät) paljon paremmin kuin lämmin kupari, joka oli 40 vuotta sitten luonnollinen värini ja sopi minulle pitkään. Olen jäsenenä parissa pohjoisamerikkalaisessa hopeankasvattajien someryhmässä ja olen havainnut muissa kasvattajissa aivan saman. Mielenkiintoista on seurailla sitäkin, miten jotkut ovat riemuissaan siitä, mitä kaikkea omasta tukasta vähitellen paljastuu, ja toiset taas kärsivät ja epäröivät varsinkin siinä vaiheessa, kun tyvikasvu näyttää homssuiselta unohtamiselta. Heikäläisten kulttuuri on näissä hiusasioissa aika ahdasmielinen. Meillä saa olla aika kivasti rauhassa, mutta kukapa tietää, mitä siellä selän takana supatetaan. Ihmetyksekseni minä en siitä kuitenkaan välitä. :)

32/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

🙋‍♀️ Ainakaan vuoteen en ole värjännyt, ja sieltä alta kasvoikin lähes saman väristä hiusta, kuin miksi olin värjännyt reilun vuoden. Sitä ennen olin blondi vaikka kuinka kauan ja siinä välissä oli oma väri salaa tummunut likaisesta maantiestä kauniin vaaleanruskeaksi 😃

Vierailija
33/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50. Olen alkanut harmaantua jo alle 40-vuotiaana, joten olen värjännyt hiuksiani peittääkseni harmaantumista. Pari vuotta sitten lopetin värjäämiseen, päätin olla au naturel. Hiukseni ovat nyt ihanan loistavan harmaat.

Vierailija
34/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, kunpa minäkin kuuluisin siihen joukkoon, joka hiusten värjäämisestä luovuttuaan huomaisi oman värin olevan kaunis!

Olen kaksi kertaa lopettanut värjäämisen, ekan kerran olin värjäämättä 1,5 vuotta ja toisen kerran kaksi vuotta.

Mutta mulle ei kyllä oman värinen tukka sovi yhtään. Tai no, sopii sinänsä, kun olen aivan valju kasvoistakin, harmaanvaaleat ei-minkään-väriset silmät, valjut kulmat, värittömät huulet.. No iho on punaisenkirjava, jee. 😐 Hiusvärini on hyvin mitäänsanomaton, lyijykynän terän värinen, edestä vähän vaaleampi, harmaahkolta näyttää.

Sitkeästi yritin tulla sinuiksi oman värin kanssa, mutta olen päätynyt värjäämään, kevytsävytteellä maltillista mahonginpunertavaa, niin olemus reipastuu kummasti! Silmät näyttävät kirkkaamman sinisiltä, ja ihon punertavakirjavuus häivyttyy.

Tämä ei ole vain omaa kuvitelmaani, tämän ovat todenneet muutkin, jotka ovat uskaltaneet rehellisen mielipiteensä ilmaista.

Vierailija
35/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole värjännyt koskaan hiuksiani, olen 54v

Vierailija
36/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut jo 36 vuotta värjäämättä hiuksiani.

m36

Vierailija
37/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

🙋‍♀️ Ainakaan vuoteen en ole värjännyt, ja sieltä alta kasvoikin lähes saman väristä hiusta, kuin miksi olin värjännyt reilun vuoden. Sitä ennen olin blondi vaikka kuinka kauan ja siinä välissä oli oma väri salaa tummunut likaisesta maantiestä kauniin vaaleanruskeaksi 😃

Mulla vähän sama keissi. Ruskea vaan oli muuttunut punertavaksi.

Vierailija
38/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kampaajalla juoksun kun korona tuli, turhaa rahan menoo ihan turhaa.

Vierailija
39/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota tulevan kesän yli. Aurinko raikastaa ja parantaa väri. Pohdi vasta syksyllä uudestaan.

Olen ollut jo 7 vuotta vääjäämättä. Yhä tyytyväinen.

Vierailija
40/73 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin pitkän värjäyskierteen kuusi vuotta sitten. Sitä ennen olin värjännyt hiuksiani n. 15 vuotta :O Ihan hyvin olen pärjäillyt. Tukka on vahvempi, rahaa säästyy enkä altistu säännöllisesti niille kemikaaleille. Aina näin keskitalvella tekisi mieli värjätä, mutta kun sinnittelen kesään, aurinko kirkastaa tukan taas kivan sävyiseksi :) t. Blondi