Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Martti Suosalo joutui myymään sijoitusasuntonsa

Vierailija
06.02.2021 |

https://www.is.fi/viihde/art-2000007787351.html
Ihan hirviää tämä taiteilijoiden koronaköyhyys. Miksei heitä auteta?

Kommentit (132)

Vierailija
41/132 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa sääliä kulttuurialaa yhtään. Olen nähnyt läheisen konkurssin 90-luvulla ja sen seuraukset. Oma perhe on myös kohdannut ne vaikeat ajat ja meni säästöt ja velkoja maksettiin 15 vuotta pois. Me emme jääneet suremaan, tehtiin niitä töitä mitä oli ja tähdättiin taas ylöspäin. 

Jokainen taidealan esiintyjä tms. vois miettiä miten varautua etukäteen pahan päivän varalle. Ostaako miljoona-asunnon josta velkaa puoli miljoonaa ja elää luksuselämää vai sijoittaako ja säästääkö. Voiko olla jokin muu työ mikä tuo myös rahaa? Näitä samoja asioita joudumme miettimään myös me ihan tavalliset tallaajat, se yleisö.

Pointtihan on se, et taiteilijat ei nyt saa tehdä sitä työtään. Tekisivät jos elinkeinoa ei olisi kielletty. Toki moni on tehnyt nyt muita töitä, pakosta.

Harmi jos omat kokemukset ovat kovettaneet sinut, toisinkin olisi voinut käydä, olisit voinut oppia elämästä pehmeämpiä arvoja.

Niin, se on nyt se paha päivä tässä ajassa. Mikään ei estä tekemästä muuta työtä mutta eihän näyttelijä voi kun naama kuluu ja tulee uraan särö. Omalla puheellani halusin tuoda sitä esiin, että huonoja aikoja on aina, niihin pitää varautua, myös näyttelijän. Voimme puhua rajoitusten järkevyydestä mutta turha siihen on vetää yhden näyttelijän sijoitusasunnon myymistä. Niin muutkin joutuvat tekemään ennen kuin soskusta saa rahaa. Ihan sama tilanne on sairastuneella, sairaus estää tekemästä työtä, omaisuus on myytävä jos raha ei muuten riitä elämiseen.

Vierailija
42/132 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen asenne on syy siihen, miksi varakas ei jaksa köyhiä ystviään. Ei näiden köyhyys. Varakas ystävä puisi asiaa tyyliin, että ou nou ja yhdessä harmiteltais tuota tilannetta, jos asia esiin tulisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/132 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martti ja hänen perheensä ovat todella lämminhenkisiä ihmisiä, asuvat tässä lähellä 😚

Todella ikävää, että kulttuuriala on täysin nollassa korona-aikana vaikka raflat yms saavat olla auki. Kulttuuri on ihmiselle tärkeää!

Mutta ehkä hieman ajattelemattomuutta, että sijoitusasunnon myyminen on pientä siihen miten korona verottaa monia paikoin paljon pahemmin. Tämä kaikille tavalla tai toisella kamalaa aikaa.

Vierailija
44/132 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa sääliä kulttuurialaa yhtään. Olen nähnyt läheisen konkurssin 90-luvulla ja sen seuraukset. Oma perhe on myös kohdannut ne vaikeat ajat ja meni säästöt ja velkoja maksettiin 15 vuotta pois. Me emme jääneet suremaan, tehtiin niitä töitä mitä oli ja tähdättiin taas ylöspäin. 

Jokainen taidealan esiintyjä tms. vois miettiä miten varautua etukäteen pahan päivän varalle. Ostaako miljoona-asunnon josta velkaa puoli miljoonaa ja elää luksuselämää vai sijoittaako ja säästääkö. Voiko olla jokin muu työ mikä tuo myös rahaa? Näitä samoja asioita joudumme miettimään myös me ihan tavalliset tallaajat, se yleisö.

Pointtihan on se, et taiteilijat ei nyt saa tehdä sitä työtään. Tekisivät jos elinkeinoa ei olisi kielletty. Toki moni on tehnyt nyt muita töitä, pakosta.

Harmi jos omat kokemukset ovat kovettaneet sinut, toisinkin olisi voinut käydä, olisit voinut oppia elämästä pehmeämpiä arvoja.

Niin, se on nyt se paha päivä tässä ajassa. Mikään ei estä tekemästä muuta työtä mutta eihän näyttelijä voi kun naama kuluu ja tulee uraan särö. Omalla puheellani halusin tuoda sitä esiin, että huonoja aikoja on aina, niihin pitää varautua, myös näyttelijän. Voimme puhua rajoitusten järkevyydestä mutta turha siihen on vetää yhden näyttelijän sijoitusasunnon myymistä. Niin muutkin joutuvat tekemään ennen kuin soskusta saa rahaa. Ihan sama tilanne on sairastuneella, sairaus estää tekemästä työtä, omaisuus on myytävä jos raha ei muuten riitä elämiseen.

Tajuatko, että on meitä, jotka eivät saa sossusta rahaa, vaikka möisivätkin omaisuuttaan? Totta kai se SUN TASOISELLES köyhälle on se ja sama, kun nettoat siitä lopussa verrattuna niihin, joille ei sossu mitään maksele. Toki se ei ole itselläni syy arvostella Suosalon arvostelijoita. Vaan heidän empatiakyvyttömyytensä.

Vierailija
45/132 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni lapsus, olisi vain sanonut, että joutunut myymään omaisuuttaan. Oikean asian nosti esille, mutta fokus lähti nyt väärille raiteille, kun henkilöityy Marttiin, jolla ei tietenkään oikeasti köyhien mielestä ole mitään hätää.

Vierailija
46/132 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristallikissa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko, että on meitä, jotka eivät saa sossusta rahaa, vaikka möisivätkin omaisuuttaan? Totta kai se SUN TASOISELLES köyhälle on se ja sama, kun nettoat siitä lopussa verrattuna niihin, joille ei sossu mitään maksele. Toki se ei ole itselläni syy arvostella Suosalon arvostelijoita. Vaan heidän empatiakyvyttömyytensä.

Tajuan, olen itse ollut siinä tilanteessa. Kaikki myyty mitä myydä voi ja velkaa niskassa 150 000 euroa asuntolainan lisäksi. Sosku ei auta, mitään ei saatu. En ole täysin empatiakyvytön, tottakai rahan menetys kirpaisee mutta sille vaan nyt ei voi mitään. Pitää olla entistä luovempi luovalla alalla ja miettiä mikä voisi tuoda rahaa jostain. Ja tässä astuu nyt kehiin se näyttelijän naaman kuluminen. Jos olet ennen tehnyt 50 000 euron keikkaa niin ei voi siirtyä 500e keikkoihin muutamalle hengelle koska se ei näytä ceeveessä hyvälle. Et voi lähteä tv-mainokseen koska sitten sua ei palkata vakavasti otettavaan produktioon jne. Enkä väitä että tämä on pelkästään näyttelijöisen syy, se on alan kieroutuneisyyden syy.

Vierailija
47/132 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosalo on vaimonsa kanssa yrittäjä.

300 000€ henkilökohtaisten vuositulojen lisäksi firma myös tekee 600 000€ vuodessa.

Joten taloudellinen ahdinko on varmasti suurta.

Järjestetäänkö joukkorahoituskampanja / tukikeräys hänelle että pääsis harmituksensa yli?

Vierailija
48/132 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuan, olen itse ollut siinä tilanteessa. Kaikki myyty mitä myydä voi ja velkaa niskassa 150 000 euroa asuntolainan lisäksi. Sosku ei auta, mitään ei saatu. En ole täysin empatiakyvytön, tottakai rahan menetys kirpaisee mutta sille vaan nyt ei voi mitään. Pitää olla entistä luovempi luovalla alalla ja miettiä mikä voisi tuoda rahaa jostain. Ja tässä astuu nyt kehiin se näyttelijän naaman kuluminen. Jos olet ennen tehnyt 50 000 euron keikkaa niin ei voi siirtyä 500e keikkoihin muutamalle hengelle koska se ei näytä ceeveessä hyvälle. Et voi lähteä tv-mainokseen koska sitten sua ei palkata vakavasti otettavaan produktioon jne. Enkä väitä että tämä on pelkästään näyttelijöisen syy, se on alan kieroutuneisyyden syy.

No, ehkei kannattaisi sitten arvostella kenenkään toisen tunteita. Jos hankitte rahanne tyhjästä, niin mitä se sinua haittasi niitä menettää? En tiedä, hankkiko Suosalo rahaa tyhjästä, mutta itse olen ainakin AINA omistanut paljon ja mulle EI TODELLAKAAN ois ok menettää varojani jonkun varsinkin kohtalonoikun takia!!!!!!!

Vierailija
49/132 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ehkei kannattaisi sitten arvostella kenenkään toisen tunteita. Jos hankitte rahanne tyhjästä, niin mitä se sinua haittasi niitä menettää? En tiedä, hankkiko Suosalo rahaa tyhjästä, mutta itse olen ainakin AINA omistanut paljon ja mulle EI TODELLAKAAN ois ok menettää varojani jonkun varsinkin kohtalonoikun takia!!!!!!!

Mutta en onneksi ole menettänytkään. Pikemminkin rikkaalla on katsos se ajatus, että omaisuuden pitää KASVAA.

Mutta sitäkin tärkeämpää on sen turvaaminen. Jos järkeä päässä esiintyy.

Vierailija
50/132 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mun mielestä hän halusi tuoda jutussa julki teatteri alan ahdingon,tämä sijoitus asunnon myynti oli vain sivu seikka jutussa,kertoi vain kuinka itse pärjännyt.Ei mun mielestä hakenut mitään 'sääliä'

Vierailija
51/132 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää kyllä taidealaan kohdistetut rajoitukset, jos tuo tartuntaketjuttomuus on totta.

Nyt jos koskaan tarvittaisiin taide-elämyksiä, teatteria jne.

Samaa mieltä. Ja teattereissa pystyy järjestämään hyvät turvavälit, kun vielä maskipakko niin aika turvallista luulisi olevan. Ei ymmärrä... Vaikka korona tekeekin elämän varovaiseksi. Läheinen ollut teholla sen kanssa ja meinasi 43 v kuolla tautiin keväällä.

Mutta noi kapakat on kuitenkin ihan täynnä ryyppäävää jengiä, eikä porukat välitä.... pitäiskö ajatella että se on luonnon normaalia seulontaa jos törpöt sairastuu...

Vierailija
52/132 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidin sitä fiksumpana.

Tuollaisesta ei olisi kannattanut avautua kun mitään oikeaa hätää ei ole.

En taida mennä katsomaan sen esityksiä ikinä enää.

Toiset joutuu oikeasti elämään suu säkkiä myöten ja yks vaan uikuttaa kun piti sijoitusasunto myydä.

Voi kyynel! Nyt ei kyllä tule sympatiaa eikä ymmärrystä.

Vai ei ole oikeaa hätää??? No kyllä se on hätä jos työt loppuu kuin seinään.

Jokainen vähänkin fiksu yli 50v kansalainen on varmasti säästänyt ns. Pahan päivän varalle, kenellä asuntoja kenellä osakkeita kenellä kultaa ja hopeaa jne. Pankkitilillä ei säästöjä kannata pitää, sen tietää jokainen.

En ymmärrä ihmisten kateutta jos joku on työllään onnistunut kartuttamaan varallisuutta. Sen eteen on tehty totisesti TYÖTÄ, ja monesti vuosikausia. Ja jos tienaat hyvin, Suomessa on Euroopan kovin tulovero ja verot ylipäätään, kyllä on kannettu kortta kekoon yhteiseksi hyväksi verojen muodossa.

Vierailija
53/132 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että meni kyllä tämän jutun myötä maku Suosalosta. Olen pitänyt häntä aina jotenkin tolkun ihmisenä. Aikana, jolloin ihmisiltä menee työt ja asunnot ja terveyskin, niin tämä miljoonia tienannut näyttelijä kehtaa nillittää, kun joutuu laittamaan yhden sijoitusasunnoistaan myyntiin.

Hänen vuositulonsa ovat viime vuosina olleet 300 000 euron luokkaa ja ohjaajavaimonsakin varmaan ihan kivasti tienaa, joten on siellä sukan varressa varmasti sen verran, ettei yksi sapattivuosi heiluta heidän talouttaan suuntaan eikä toiseen.

Vierailija
54/132 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jouduin lomauttamaan hovimestarini ja autokuskini, enkä enää syö kaviaaria ja hanhenmaksapalleroita joka päivä. Elämme kovia aikoja.

Vierailija
55/132 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä tässä nyt oikein on?

-Eikös sijoitusasunto ole tapana vuokrata eikä myydä?

-Toisaalta, sitähän varten SIJOITUSasunto on että sen voi realisoida silloin kun tarvitsee rahaa.

Vierailija
56/132 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Martti tienaa jatkuvasti yli 300 000€ vuodessa.

Nyt sitten tienaa vaan 60 tonnia vuodessa, eihän sillä pärjää.

Vierailija
57/132 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martti Suosalolla on siinä mielessä parempi tilanne, että hän pystyy varmasti tyällistymään koronan jälkeen helposti taas lavoille, koska on nimekäs ja luotettava näyttelijä. Pahin tilanne on freelancereilla, joilla ei ole vielä nimeä eli nuorilla. Voi olla todella vaikea saada keikkaa ja tilaisuuksia koronan jälkeenkään, koska tuotannot on pysähdyksissä elokuva-, tv-ja teatteripuolella. En kadehtisi Suosalon varallisuutta. On lähtenyt käytännössä tyhjästä liikkeelle ilman kultalusikkaa suussa. On tehnyt rahansa kymmenien vuosien aikana työnteolla. Suomen parhaimpia miesnäyttelijöitä. Mieluusti suon jo kuusikymppiselle näyttelijälle varallisuutta.

Vierailija
58/132 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosalo on ansainnut rahansa työllä eikä keinottelulla tai talousrikoksilla.

Vierailija
59/132 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai täällä kukaan kadehdikaan Marttia. Itseä ainakin ihmetyttää että mies tienannut vuosia hyvin, vuositulot olleet 300 000 euron luokkaa ja mitäänkö ei jäänyt säästöön. Sen ymmärrän jos kaikki rahat sijoitettu sijoitusasuntoon ja se nyt sitten pitäisi myydä mutta onhan tuommonen avautuminen hemmetin tyhmää.

Vierailija
60/132 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi raukkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän