Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 25-v vegaani ja hammaslääkäri sanoi että hampaani ovat kuin 55-vuotiaan :(

Vierailija
06.02.2021 |

Minulla ei ole rahaa korjata niitä, mutta onneksi vanhemmat maksaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ferritiini n. 25.

Vierailija
2/10 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tyypillistä.

T. Hammashoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 37 vuotias vegaani ja olin juuri viime viikolla hammaslääkärissä. Ei yhtään reikää, kaikki erinomaisesti. Hammaslääkäri vielä kehui, kuinka hyvää huolta olen pitänyt hampaistani. Tsemppiä sinulle, toivottavasti saat hoidettua hampaasi kuntoon. 

Vierailija
4/10 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo, mutta miksi tuo vegaani mainittu?

Vierailija
5/10 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mikä olen 46-vuotias, vegaanina olen ollut 12 vuotta ja hampaat erinomaisessa kunnossa. Hampaiden pesu, lankaus ja säännölliset hammastarkastukset ovat kaiken A ja O.

Vierailija
6/10 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja äly on viisivuotiaan tasolla.

Vierailija
7/10 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä kuulla enemmän ihan faktaa, miten vegaani ruokavalio vaikuttaa hampaisiin. Lihan syöjästä vegaaniksi yksi muutos on luullakseni muutos syljen PH:ssa. Entä muuta?

Vierailija
8/10 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden henkilön, joka on ollut vegaani jo parikymmentä vuotta. Hänellä ei ole vielä aikuisiässäkään ollut yhtään reikää, mikä lienee erittäin harvinaista. En siis usko, että eläinkunnan tuotteiden pois jättäminen voisi vaikuttaa hampaiden kuntoon. Jotenkin tuntuisi loogiselta, että kyse on muista asioista.

Vierailija
9/10 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan aloittaa hampaiden hoitaminen sitten, kerran olet päästänyt ne noin surkeaan kuntoon. Kahdesti päivässä harjaus (sähköhammasharjalla!), lankaus ja suuvesi. Ruokailun jälkeen purukumi, sekin on muuten vegaaninen.

T. Vegaanina jo 23 vuoden ajan eikä yhtään reikää koskaan.

Vierailija
10/10 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 55-vuotias lihaani ja hammaslääkäri sanoi että hampaani on kuin 0-vuotiaan. Minulla ei ole varaa korjata niitä mutta onneksi kela maksaa rahaa sillä voin ostaa ohralientä sitä ei tarvitse pureskella.