Sain ferritiini arvon tuloksen
Kommentit (16)
Sen pitäisi olla lähempänä sataa. 30 yli on anemia, sen ali vakava anemia
Vierailija kirjoitti:
Vegaani.
Tämä
Sain rautakuurin noilla arvoilla ja viimeksi arvo hieman vajaa 100.
Kyllä söisin rautaa. Minulla oli 40 ja olo koheni rautakuurin myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vegaani.
Mulla oli erittäin runsaat kuukautiset, ja onneksi rautalisä nosti arvoja. Nyt ei ole ollut menkkoja kohta vuoteen ja mielenkiintoista nähdä rauta-arvot seuraavissa verikokeissa. Lisärautaa en siis ole nyt ottanut laisinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vegaani.
En oo. Kerta viikkoon punasta lihaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ookoo, ilmanlos on ollu veto pois jne. Lääkäri soittaa tuloksista maanantaina, niin toivon mukaan saan tabuja. Ap
Entäs transferriini ja saturaatio?
Tosiaan on alhainen, helposti saa vuoden rautakuurin vetää, jotta olisi sadan pintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ookoo, ilmanlos on ollu veto pois jne. Lääkäri soittaa tuloksista maanantaina, niin toivon mukaan saan tabuja. Ap
Niitä saa apteekista ilman reseptiä. Oma arvo oli 8, mutta terveyskeskuslääkäri sanoi, että kuukauden rautakuuri riittää. No ei riittänyt. Söin lähes vuoden, jonka jälkeen tulin myös vuosien yrittämisen jälkeen luomuna raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sä mitään lääkäriltä saa, rautalisää saa ilman reseptiä apteekista. Lääkäri ehkä vaan sanoo sen et 1 päivässä.
Mutta varaudu siihen, että lääkäri sanoo arvon olevan ihan hyvä. Syö silti rautaa
Mulla sama. Kovat oireet myös niin syön rautaa siksi.
Vierailija kirjoitti:
Anemia ei liity asiaan millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anemia ei liity asiaan millään tavalla.
Anemia johtuu raudanpuutteesta. Toki voi olla raudanpuute myös ilman anemiaa eli silloin on vain ferritiini alhainen ja hemoglobiini normaali.
No mitäs ne viitearvot sanoo?