Kokoomuksen Mykkänen: sosiaaliturvaa leikattava
Hienoa että kokoomus paljastaa oikeat karvansa. Köyhät eivät siis ole tarpeeksi köyhiä vielä. Ihmiset ovat kokoomuksen mielestä huvikseen työttömiä ja 10 000 työpaikkaa syntyy lisää, kun nälkä ajaa laiskat töihin.
Mykkäsen mukaan on sietämätöntä, että Hesassa asuu toimeentulotuella eläviä köyhiä. Onhan se hävytöntä, että joutuu näkemään köyhiä pääkaupungissa. Olisi varmasti kokoomuksen herroille kivempaa kun saataisiin siirrettyä köyhät vaikka Ilomantsiin, pois päättäjien silmistä.
Mutta mitäs hveltin porukkaa on tämä eduskunnan tietopalvelu, jonka mukaan sosiaaliturvaa leikkaamalla työttömyys vähentyy? Onko tämä veronmaksajien elättien eliittiryhnmä täynnä kokoomuslaisia? Eikö noihin valtion varoilla pyöriviin himmeleihin pitäisi saada myös inhimillisemmän politiikan kannattajia? Nämähän tuottavat "asiantuntijalausuntoja" poliittisten päättäjiemme päätöksenteon tueksi, ja jotenkin näiden laitosten suositukset tuntuvat olevan aina kovin kokoomuslaisia, vaikka olisi vasemmisto-hallitus.
Kommentit (1162)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon tää Mykkänen haluaa nähdä kodittomia?
Eihän työttömien siirtäminen sinne missä ei ole töitä tarjolla, ole mikään ratkaisu.
Mut hei, mitä vaan Suomen vuoksi, ei suinkaan suomalaisten.
Jos tyypit ei ole löytänneet työtä Helsingin seudulta, on heikäläisten aivan turha olla Helsingissä. Asunnot työssäkäyville!
Ihmisillä on muitakin hyviä syitä asua Helsingissä kuin työpaikka.
ohis
Opiskelupaikka tai koulu. Mutta muita hyviä syitä ei sitten olekaan. On sen verran karsea paikka nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että sosiaaliturva voi pysyä edes nykytasolla, kun maailmalta rallataan tänne ilmaista elämää viettämään? Kyllä nämä asiat ovat maailman ihmisillä someaikana tiedossa.
Itsepä olet päättänyt globalismin puolesta ja se on se, mikä johtaa sosiaaliturvan alasajoon. Luuletko tosiaan, että toiset ihmiset haluavat olla maailman sossu toisille?
Minä ainakin äänestä kokoomusta, koska ei huvita olla sossu ihan kotimaisillekaan lusmuajille.
Peukutin, koska olen ihmetellyt, kuka muu äänestää kokoomusta kuin suuryrityksen omistaja. Köyhille kateellinen, hyvätuloinen paskiainen.
Asumistukea ptäisi leikata jotta asumisen hinta laskisi.
Ensinnäkin paikkakunta ei saisi vaikuttaa, samasta vuokrasta sama tuki kaikkialla maassa. Kannustaisi köyhiä muuttamaan halvemmille alueille.
Toiseksi opiskelijat pitäisi siirtää takaisin opiskelijan asumistukeen joka oli se 200e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Asumistukea ptäisi leikata jotta asumisen hinta laskisi.
Ensinnäkin paikkakunta ei saisi vaikuttaa, samasta vuokrasta sama tuki kaikkialla maassa. Kannustaisi köyhiä muuttamaan halvemmille alueille.
Toiseksi opiskelijat pitäisi siirtää takaisin opiskelijan asumistukeen joka oli se 200e/kk.
Lähtökohtaisesti voitaisiin varmaan ajatella, että jokainen kustantaa itse oman asumisensa ja jos tämä ei onnistu, niin sitten on asuntolapaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon tää Mykkänen haluaa nähdä kodittomia?
Eihän työttömien siirtäminen sinne missä ei ole töitä tarjolla, ole mikään ratkaisu.
Mut hei, mitä vaan Suomen vuoksi, ei suinkaan suomalaisten.
Jos tyypit ei ole löytänneet työtä Helsingin seudulta, on heikäläisten aivan turha olla Helsingissä. Asunnot työssäkäyville!
Eihän Mykkänen kodittomia halua, mutta kyseenalaistaa, että pitääkö yhteiskunnan oikeasti maksaa ne saunalliset ja parketilliset asunnot, joissa joka lapselle on oma huone kaupunkien keskustoissa. Eikö pienempi tai vaatimattomampi riitä?
Jos on jäänyt työttömäksi, niin kauan saa armonaikaa, ennen kuin potkitaan pihalle kodista, jotta sinne pääsee joku parempi ihminen asumaan?
Mites sosiaalinen piiri, lasten kaverit yms, ne on varmaan pelkkää epäolennaista hevonpaskaa, kun halutaan kuitenkin toteuttaa luokkayhteiskunta?
Parantuuko helsinkiläisen työttömäksi jääneet työllisyysnäkymät, jos hänet ajetaan maakuntiin?
Suomen asumisbisnes on täysin korruptoitunutta riistoa. On epärehellisesti olla muka huolissaan sosiaaliturvasta, samalla kun kokkarit & co lapioivat yritystukia veroparatiiseihin minkä ehtivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahat pois hyvät tilalle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeet ja vanhustenhuolto on se kasvava menoerä kunnissa. Muut sosiaalimenot aika vakaata. Koskakohan niistä ruvetaan leikkaamaan?
Ei kunnat maksa eläkkeitä! Tai joo, maksaa eläkemaksuja työntekijöistään, mutta mistä keksit, että eläkkeet olisi kasvava menoerä kunnissa? Vanhustenhuollossa vanhukset maksaa itse enemmän kuin kunta, harmi, että lapsiperheiltä ei edellytetä samaa.
Kuka maksaa takuueläkkeet, kansaneläkkeet ja osan leskeneläkkeistä? Kela eli valtio eli veronmaksajat. Mitä enemmän eläkeläisiä, sen suuremmat eläke- eli sosiaalimenot. Köyhä eläkeläinen en maksa mitään hoidostaan.
Sulla on sitten erilaista tietoa kuin muilla.Työssä käydessä on palkasta otettu etukäteen sekä verot tarveydenhoitomaksut että eläkevakuutus maksut itseasiassa näiltä vanhoilta otettu jo teini ikäisestä asti tehneet työtä.Myös eläkkeistä otetaan vero ja terveydenhoito maksu ,ylevero ja eläkevakuutus maksut.Monella on lisänä erikseen maksettua vakuutusmaksuja ja sairausvakuutus.Älä nyt ihan väärää tietoa levitä vihassa.Olette kaikki itsekin olleet koulussa ja äitinne nostaneet lapsilisät millä ruokkineet teitä.Vaipat on teidän pyllyssä ollut.Kun tulette vanhoiksi saatte yhtä huonon kohtelun ,pahikset ei pääse edes taivaaseen.
Kuule, kaikki eläkeläiset ei ole koskaan laittanut tikkua ristiin. Oletko kuullut esimerkiksi kotiäideistä ja -rouvista? Tunnen tällaisia eläkeläisiä paljon, mitään ei ole mistään maksettu, mutta raha kelpaa nyt. Lapsilisää on maksettu jo 70-luvulla eli nykyisille eläkeläisille, mutta sitä ei koskaan huomata mainita.
Niin, eihän kolmen neljän veronmaksajan kasvattaminen ole työtä! Kaupassakäynti ruoanlaitto, pyykinpesu, siivous, puutarhatyöt, puiden ja veden kanto, vaatteiden ompelu, eivät nekään!
Aika moni tekee sen JA käy töissä.
Joten ykkösprioriteetti on varmistaa, että kaikilla on yhtä kurjaa, ei pyrkiä parantamaan tilannetta!
Kokoomus ajaa halpatyövoiman massatuontia Suomeen. Pelkästään sitä rajoittamallakin säästettäisiin valtavasti sosiaalituissa.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus ajaa halpatyövoiman massatuontia Suomeen. Pelkästään sitä rajoittamallakin säästettäisiin valtavasti sosiaalituissa.
onko kokoomus siis sittenkin hallituksessa kun kuvailit just nykyhallituksen politiikan?
Vierailija kirjoitti:
https://yle.fi/uutiset/3-11981654
Kiitos "kokoomus" (lausutaan sdp)
Työttömän vikaa että ei ole töitä ja rahat on jaettu sijoittajille...
Kokoomus on kokoomus sano marjayrittäjä kun halpatyövoimaa palkkasi ja suomalaisia haukkui.
Mulla on tuttu joka on kahden lapsen yh. Eläissään ei oo tehnyt töitä ja asuu nelikossa jossa vuokra on 1300 (Jyväskylä). Nyt oli tullut kelalta tai jostain päätös että pitäisi muuttaa halvempaan ja äkkäilee kuin pieni lapsi. Koitin ehdottaa muutamakin edullisempaa asuntoa mutta mikään ei kelpaa. Kaikille pitää olla omat huoneet. Pitää olla oma piha ja sauna, ei saa olla muovimattoja.
Mikään ei kelpaa. Me ostettiin just miehen kanssa uudehko rivitaloasunto joka on just nelikko ja haukkui mut et jos me kahdestaan tarvitaan nelikko niin miksi heillä ei saisi olla kun heitä on kolme. No saa olla mutta en näe miksi yhteiskunnan tulisi se maksaa? Ero on siinä et me tienataan vuodessa yhteensä 120k ja tehdään sen eteen paljon töitä. Ihan itse maksetaan asumisemme (plus veroja aikalailla) ja ollaan oltu työelämässä viimeiset 10 vuotta, hän ei kai ikinä.
N32
Joku on näköjään ymmärtänyt väärin mitä tarkoittaa "kannattomaton työnteko". Se on sitä kun saat sen absoluuttisen minimin elämiseen, jolla hädin tuskin tulet toimeen ja joka aiheuttaa stressiä vs. työpaikka joka laskee sun tuloja entisestään.
Esim. Itse jouduin n. 1000 e miinukselle koska vastaanotin määräaikaisen työn toiselta paikkakunnalta. Kannattiko taloudellisesti? Enpä tiedä. Olin tuolloin ansiopäivärahalla, mutta jos olisin saanut sitä alinta minimiä en olis voinut harkitakaan asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuttu joka on kahden lapsen yh. Eläissään ei oo tehnyt töitä ja asuu nelikossa jossa vuokra on 1300 (Jyväskylä). Nyt oli tullut kelalta tai jostain päätös että pitäisi muuttaa halvempaan ja äkkäilee kuin pieni lapsi. Koitin ehdottaa muutamakin edullisempaa asuntoa mutta mikään ei kelpaa. Kaikille pitää olla omat huoneet. Pitää olla oma piha ja sauna, ei saa olla muovimattoja.
Mikään ei kelpaa. Me ostettiin just miehen kanssa uudehko rivitaloasunto joka on just nelikko ja haukkui mut et jos me kahdestaan tarvitaan nelikko niin miksi heillä ei saisi olla kun heitä on kolme. No saa olla mutta en näe miksi yhteiskunnan tulisi se maksaa? Ero on siinä et me tienataan vuodessa yhteensä 120k ja tehdään sen eteen paljon töitä. Ihan itse maksetaan asumisemme (plus veroja aikalailla) ja ollaan oltu työelämässä viimeiset 10 vuotta, hän ei kai ikinä.
N32
No sen vuoksi he tarvitsee useamman huonoon, että koko perhe _jaksaa_. Mun kaveri muutti yh:na kolmioon 4 lapsen kanssa. Lapset tappeli jatkuvasti. Äidinkin pitäis saads nukuttua, jos menee tulevaisuudessa töihin. Lisäksi jos muuttaa homeloukkuun, nii siinä menee se tulevaisuuden työkyky äidiltä ja lapsilta. Ja muuttaminekin maksaa ja on raskasta, lasten koulu voi muuttua tai matkat päiväkotiin hankaloitua.
Muista että perheiden olojen huonontuminen se vasta maksaakin mm. Lastensuojelun kautta. Tulee halvemmaksi yhteiskunnalle. Noin "pienellä" asialla voi olla hirveän suuri vaikutus perheen tulevaisuuteen.
Sitä en tiedä miksi joku haluaa laminaatin.. ehkä se on helpompi pitää puhtaana.
Leikatkoon ensin omista eduistaan siellä Arkadianmäellä ja missä lie viikareiden virastoissa! Olihan tämä aamiaisetukin monelle tuntematon asia, mitä niitä hyväveli hyväsiskoetuja vielä onkaan mistä tavan kansalainen ei tiedä. Näillä saadaan paljon enemmän valtion kassaan kuin leikkaamalla 400€uron kuukausittaisesta toimeentulotuesta tai NAURETTAVASTA 96€URON lapsilisästä per kk mikä menee jo pelkästään vaippoihin lähes koko summa.
Vierailija kirjoitti:
N32
On kyllä kallis "nelikko" Jyväskylässä. Paljonko on nelikossa neliöitä kaverilla? Meillä on 1100e ja yli 90 neliötä. Helsinkiin tästä pääsee 30 minuutissa. Minusta tämäkin on silti kallis.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan samaa mieltä kuin Mykkänen vaikka en häntä edes tunne enkä ole mikään Kokoomuksen kannattaja kun heillä aika ongelmallisia näkemyksiä Suomesta itsenäisenä valtiona näin nykyään.
Nälkä ajaa laiskan töihin, se on näin ja turha paskoa minun päälle kun se on näin. Kaikki tuet on ok niin kauan kuin ne on väliaikaisia vaikeassa tilanteessa. Se että niitä tukia maksellaan pidennetysti täältä ikuisuuteen siksi kun monet näkee että tilannetta voi pidentää ihan määrättömästi milloin milläkin verukkeella.
Työttömiä on huomattavasti enemmän kuin kokoaikaisia työpaikkoja. Eli mihin olemattomiin töihin se nälkä ajaa laiskan? Töitä. Ei. Ole. Meneekö jo jakeluun?
Onpa yllätys kirjoitti:
Koronatoimet ovat maksaneet yhteiskunnalle jo lähes 20.000.000.000€. Kohta alkaa maksun aika. Vaan ei kai se karanteenikkoja häiritse, kun eivät koskaan menen ulos eivätkä tarvitse rahaa.
Raha menettää arvoaan tätä menoa, joten pare lisätä niitä nollia vaan.
Minä ainakin äänestä kokoomusta, koska ei huvita olla sossu ihan kotimaisillekaan lusmuajille.