Hei te äidit ja isät, jotka jatkuvasti lataatte materiaalia esim instastroryn: miten teillä jää aikaa lapsillenne?
En kysy paheksuen vaan ihan vaan mielenkiinnolla, koska itselläni ei ole yksinkertaisesti vain aikaa. Arkena ruuan laittoon, läksyjen kuulusteluun, siivoamiseen, harrastuksiin kuskaukseen ja ihan vaan läsnäoloon menee niin paljon aikaa että pimahtaisin, jos joutuisin vielä somea päivittämään.
Kommentit (32)
En mä nyt mitenkään jatkuvasti lataa, mutta mun elämä ei ole noin kiireistä, eikä siihen storyn päivittämiseen toisaalta mene kuin hetki.
Vierailija kirjoitti:
En mä nyt mitenkään jatkuvasti lataa, mutta mun elämä ei ole noin kiireistä, eikä siihen storyn päivittämiseen toisaalta mene kuin hetki.
Niinhän sitä luulee, että menee vain hetki. Mutta itse kun olen seuraillut omaa instan ajankäyttöä niin olen ollut aika järkyttynyt.
Tuohon apn kysymykseen: luule, että kysymys on arvoista.
Somepäivityksen tekeminen vie pari minuuttia. Luulis jokasella päivässä sen verran omaa aikaa olevan. Otettiin lapsista/elämästä kuvia ennen someakin, ja päivitykset voi tehdä vaikka illalla kun lapset nukkuu, jos kovin muka hektistä on :D
Kas kun kyllä äidin pitää ottaa myös edes hetki omaa aikaa. Itselleni puutarhanlaitto on se mikä saa rentoutumaan.
Parastahan on se että sen voi tehdä kuitenkin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sitä luulee, että menee vain hetki. Mutta itse kun olen seuraillut omaa instan ajankäyttöä niin olen ollut aika järkyttynyt.
Tuo viittaa siihen että roikut instassa enemmänkin muita seuraten. Sen sijaan omien päivitysten teko tuskin hitaammaltakaan vie niin paljoa aikaa, että ihan järkyttyä tarttisi. Arvoja tosiaan - ei somessa tartte roikkua tuntitolkulla vaikka sinne jotain päivittäisikin.
Heh. Esim siellå kun odotat lasta harrastuksesta. Siinä on aikaa juuri sen verran. Vaikka kävisi kaupassa ja käytäisi koiratkin.
Niin, ja siis tää mun ei-hektinen elämä tarkoittaa myös sitä, että sen lisäksi, että mulla on aikaa julkaista joku story instagramissa, mulla on myös aikaa esim. omiin harrastuksiin.
nro 2
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on arvona kytätä muita?
En ole mikään somepäivittäjä, mutta kyllä mulla on ihan joka päivä aikaa tehdä omia juttuja, vaikka lapsia onkin. Eivät lapset tarvitse aikuisen aktiivista läsnäoloa 24/7.
Aggressivistista vastauksista päätelleen moni otti kysymyksen loukkauksena vaikka en sitä niin tarkoittanut.
Hyvää lauantain jatkoa kaikille!
ap
Miksi kukaan haluaa antaa kuviaan minnekään?
Vierailija kirjoitti:
Aggressivistista vastauksista päätelleen moni otti kysymyksen loukkauksena vaikka en sitä niin tarkoittanut.
Hyvää lauantain jatkoa kaikille!
ap
Aika jännä, että tulkitsit vastaukset aggressiivisiksi.
nro 2
Käytän Instaa päivässä 15min. Ehdin myös treenata, lukea kirjaa, jutella kavereiden kanssa. Elämäähän se on. Ei mun 5v tarvi kädestä pitelyä kotona ollessa koko ajan. Kyllä se osaa leikkiä itsekseenkin ja menee nukkumaan aikaisemmin
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan haluaa antaa kuviaan minnekään?
Miksi kukaan haluaa antaa tekstejään minnekään? Kai tiedät, että lähes kaikkea sitä, mitä netissä teet, voidaan käyttää tekoälyn kehittämiseen?
Mutta ehdit kirjoittaa vauvapalstalle :D Tten somea työkseni, olen hyvä ja nopea siinä. Ei vie aikaa muulta, siinä vaataus :)
Lapsilla on aina ollut onneksi toinenkin vanhempi joka tekee niin kotitöitä kuin on lapsille läsnä. Välillä voin keskittyä ihan omiin juttuihin vaikka en koskaan instastoryä ole päivittänytkään.
Mulle some on ns ”toinen koti”, ja haluan jakaa siellä elämääni. Se on mulle prioriteetti ihan niin kuin irl.
Vierailija kirjoitti:
Mulle some on ns ”toinen koti”, ja haluan jakaa siellä elämääni. Se on mulle prioriteetti ihan niin kuin irl.
Ei kuulosta ihan normaalilta
Korona-aika on karsinut monia menoja. Ihmeellisesti aikaa riittää jopa vauvapalstan selailuun. Postaan välillä someen ehkä ärsyttävänkin paljon, mut toisaalta en käytä aikaa muiden julkaisujen selailuun. Sitä ihmettelen sen sijaan että tuttavat jotka väittävät välttelevänsä somea, näkyvät usein heti ensimmäisenä listassa storyjeni katselijoina. Sehän siis näkyy julkaisijalle, keillä niitä storyja on aikaa katsella :DD
Ei niillä varmaan jääkään..