Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä asian suhteen sinulla ei riitä empatiaa? -peukutusketju

Vierailija
05.02.2021 |

Monet ovat empaattisia, mutta joidenkin asioiden kohdalla empatiaa ei enää riitä. Mikä on sinulle tällainen asia. Peukku ylös, samaa mieltä. Peukku alas, eri mieltä. Yksi asia per viesti. Ap aloittaa.

Minulla ei riitä empatiaa heille, jotka ovat tietoisesti työttömänä ilman kunnon syytä. Eri asia, jos on joku sairaus tai vastaava, jonka vuoksi töihin ei kykene, mutta nämä "tuilla pystyy ihan hyvin elämään ja eikä huvita käydä töissä" -tyypit ei saa empatiaani.

Ap

Kommentit (167)

Vierailija
141/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

LIIKENNESÄÄNTÖJÄ VÄLTTELEVILLE PYÖRÄILIJÖILLE

KOIRIAAN IRRALLA PITÄVILLE

LIIKENNESÄÄNTÖJÄ NOUDATTAMATTOMILLE

Vierailija
142/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kaikki menee sen edelle, että on saatava itselle huumausaineita.

Alapeukutin, koska tällaisessa tapauksessa kyseessä on sairaus, joka vaatii hoitoa.

Kun kaikki menee sen edelle, että on saatava itselle huumausaineita, on tilanne erittäin hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkkariäitille, joka raskaana ollessaan vetää kamaa. Mä oon sitä mieltä, että pakkosterilointi näille. Kun ei pysty itestäänkään huolehtiin, niin ei tarvi kyllä tehdä lapsia, jotka joutuu heti vierotukseen.

Vierailija
144/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisteille ei riitä minun empatia, ei myöskään lapsen hyväksikäyttäjille eikä kiusaajille.

Vierailija
145/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille jotka eivät ymmärrä että jokainen nykyinen nisti, olkoot lapset huostaanotettu, tai ei, tai lapseton, on ollut ainakin aloittaessaan sitä mieltä että "huumeet on kiva juttu, kyllä pitää saada lailliseksi, minä osaan kyllä käyttää vaikka kukaan muu ei osaisikaan".  Eli niille ei riitä empatia jotka kuvittelevat että huumeet sallimalla posituvat ongelmat jotka huumeiden käyttäminen aiheuttaa. Miten tolloa voi oikeasti tämä porukka olla??

Vierailija
146/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet jotka haluavat kieltää naisilta abortin/ehkäisyn.

Vierailija
147/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä, jotka väittävät, etteivät työttömät halua töihin. Unohtuu se, että työnantaja päättää asiasta. Jos on kouluttautunut ja hakenut paikkoja kaiken aikaa tuloksetta ynnä vielä vaihtanut alaakin välillä, ei työttömyys enää ole oma vika. Työpaikkoja vain on liian vähän eivätkä kaikki voi muuttaa pääkaupunkiseudulle.

Vierailija
148/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat yksinhuoltajat.

Vierailija
149/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisille, jotka ovat kateellisia opiskelijoille, työttömille, sairauseläkkeellä oleville tai kenelle tahansa, joka joutuu turvautumaan yhteiskunnan rahalliseen tukeen.

2200 euroa tienaava kahdehtii kun työtön saa tukia 800e. Ei mene järkeen ei. Maksan mielelläni veroja, jotta jokaisella suomalaisella olisi mahdollisuus elää ihmisarvoista elämää.

Opiskelija saa noin 500 euroa käteen kuussa (opintuki plus asumistuki noin 250 euroa) ja sitten on nostettava lainaa tai mentävä töihin. Opintotukea ei saa, jos opinnot ei etene. Kyllä meitä opiskelijoita kannattaa kadehtia, kun niin leveästi elellään!

Vierailija
150/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavat yksinhuoltajat.

Tämä. Ei siitä syystä, että olisivat lihavia tai yksinhuoltajia vaan siksi, että yleensä nämä korreloivat vahvasti moniongelmaisuuden kanssa ja siltikin on pitänyt puskea ne omat mukulat maailmaan muiden huollettaviksi ja kasvatettaviksi. Yleisesti ottaen vapauksien vaatiminen ja vastuullisuuden vältteleminen - yhdistelmä pistää sapen kiehumaan.

Vierailija
151/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei riitä empatiaa heille, jotka ovat tietoisesti työttömänä ilman kunnon syytä. Eri asia, jos on joku sairaus tai vastaava, jonka vuoksi töihin ei kykene, mutta nämä "tuilla pystyy ihan hyvin elämään ja eikä huvita käydä töissä" -tyypit ei saa empatiaani.

Ap

Mihin ns. tyytyväiset elämäntapatyöttömät sinun empatiaasi kaipaavat, jos kerran ovat elämäänsä tyytyväisiä?

Ja kannattaa muistaa (pätee moneen muuhunkin tässä ketjussa): se miltä ulospäin näyttää tai mitä joku sanoo/uhoaa, ei välttämättä kerro koko totuutta. Se että ei "huvita" käydä töissä voi johtua myös masennuksesta, vaikka se ei ulospäin näkyisikään tai että ihminen sitä itse välttämättä edes täysin tiedostai.

SIVUSTA ON HELPPO HUUDELLA ja annostella empatiaansa pinnallisin perustein.

Niin kun se on kiva elellä toisten maksamilla verorahoilla. Haluaisiko se elämäntapa työtönkin antaa puolet tuistaan joillekin vielä köyhemmälle ja laiskemmalle? Tuskin...

Vierailija
152/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhillä lapsiperheillä ratsastaminen, ei kiinnosta jos purjo ei saa suksia tänä talvena. Itsepähän ovat lapset köyhyyteen tehneet, kyllä ne elossa pysyy ilman suksiakin. Ja suomessa ei oikeasti edes ole köyhiä jos vertaa vaikka kehitysmaihin.

Samaa mieltä, jos on ollut jo köyhä ennen lastentekoa, mutta kyllä elämäntilanteet voivat muuttua (korona ei esimerkiksi sano mitään?) niin, että ajautuu köyhyyteen lastenteon jälkeen. Sairaus, yt-neuvottelut, konkurssi.... Kyllä mä tämmöiselle ihmiselle voisin kustantaa sukset lapselle.

Vierailija
153/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka tahallaan tekevät vammaisen/todella sairaan lapsen kärsimään tähän maailmaan.

Minulla on tällainen tuttu, piti lapsen vaikka lääkärit suositteli keskeytystä. Tämä laosi nyt 'elänyt' pari vuotta, jatkuvasti sairaalassa ja kun ei ole, äiti itkee kun on raskasta/kallista hoitaa ja taas on poissaoloja töistä. Veroeuroja palanut hurjasti tähän lapseen. On omasta mielestään sankari vaikka lapsella ei mitään elämänlaatua ja kipuja sillä on varmasti.

Onkohan tämä Munchausenin syndrooman jonkinlainen muunnos, huomioh**raus ja flexailu vakavasti sairaalla lapsella? Ihan sairasta touhua.

Vierailija
154/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronarajoituksista piittaamattomat ihmiset, jotka eivät vieläkään - helmikuussa 2020 - ymmärrä pitää edes turvavälejä.

Vierailija
155/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenmaailman ”erityisherkille” ynnä muille, jotka ei ota elämänsä ohjia käsiinsä vaan syyttävät muita kiusaamisesta ja milloin mistäkin.

Minulla ei riitä ymmärrys sinua kohtaan. Minä olen erityisherkkä ja oman elämäni ohjakset ovat vahvasti käsissäni eikä minua kiusata missään. Mikä ihmeen käsitys sinulla oikein on, et ole tainnut perehtyä edes mitä se herkkyys tarkoittaa.

Vierailija
156/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei riitä ymmärrys, miksi joku hankkii nyky-Suomen kaltaisessa ympäristössä, tähän hintatasoon enemmän kuin kaksi lasta. Kahdella keskituloisella on varaa kahteen lapseen, köyhemmillä pariskunnilla yhteen.

Jos olet työtön , sairas yh-äiti, sinulla EI ole varaa kolmanteen, neljänteen yms lapseen eikä minkään eikä kenenkään pitäisi kustantaa eikä mahdollistaa tilannetta jossa on ok hankkia niitä silti!

Älä hanki lapsia jos sinulla ei ole varaa!!

Tämä on hassu ajatus siinä suhteessa, että ihan kuin äiti hankkisi lapset itselleen ja nämä ovat sitten hänen lapsiaan ja siinä se. Tosiasiassa ei tiedetä jos juuri tuntemasi yh,n äidin lapsista kasvaakin mahtavia aikuisia jotka sattuvat saamaan jonkun hyvän asian aikaan maailmassa. Esim kehittävät aurinkopaneeliautoja. Aikuistuessaan ovat joka tapauksessa todennäköisesti veronmaksajia, työntekijöitä, ihmisiä jotka osallistuvat jotenkin yhteiskuntaan. Joten kenties hyödyllisempiä yhteiskunnalle kuin ydinperhepariskunta Matin ja Maijan kolme lasta, jotka aikuistuessaan ryhtyivät elämöntapatyöttömiksi. Tämä nyt vain esimerkkinä. Muistetaanhan miettiä vähän pidemmälle kuin se oma tunnereaktio.

Vierailija
157/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jkjlkljl kirjoitti:

Empaattisuus ei todellakaan ole tunne. Se on piirre/ominaisuus, kyky ymmärtää toista ihmistä ja hänen tunteitaan ja tilannettaan hänen näkökulmastaan.

Ja empaattinen tekee näin jokaisen kohdalla. Empaattista esittävä ei.

Ihan jokaisen kohdalla empatiaa tunteva on minusta naiivi, helposti hyväksikäytettävä typerys. Tunteet ja järki pitää olla tasapainossa.

Empatia ei estä ihmistä antamasta esim. rikollisille lain mukaista tuomiota. Empatia ei estä laittamasta rajoja kiinni.

Empatia ei estä perimästä saataviaan. 

Se että onko empaattinen hyväksikäytettävä typerys, niin ainakaan empaattisuus ei ole syy typeryyteen. Oikeastaan kaikkein pahimmat typeryydet olen tehnyt, kun olen ajanut niitä omia etuja loppuun asti. Katsonut asioita laillisuuden kannalta ja että mikä on ollut minun oikeus. Joskus olisi voinut olla ajamatta sitä omaa etuaan loppuun asti.  Olisi voinut olla suurpiirteisempi ja antaa asian olla. 

Vierailija
158/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisherkät ulisijat. Tänään ei voi mennä kauppaan kun ahdistaa, ehkä huomenna sitten. Ollaan pois työelämästä, kun on niin herkkää - tuet juoksee. Erityisherkkä. Ennen näitä kutsuttiin termillä heikkohermoinen nysvä. Ryhtiliikettä prkl !!!!

Vierailija
159/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatiaa ei riitä ihmisille, jotka eivät auta itse itseään. Ei myöskään ihmisille, joiden maailmankuva ja todellisuuskäsitys perustuu taikauskolle - ts. uskovat mihin tahansa yliluonnolliseksi määrittelemäänsä. En pidä sellaisia ihmisiä luotettavina (siis jumal- tai muita uskovaisia) tai riittävän vakaina ja arvostelukykyisinä tunteakseni empatiaa.

Vierailija
160/167 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on ennen koronaa haukkunut työttömiä ja muita vähäosaisia, mutta nyt on sitten itse työtön ja valittaa siitä kovaan ääneen.

Minun myös on vaikea tuntea myötätuntoa sellaisia kohtaan, jotka itse ovat hyvin tuomitsevia, halveksiva ja ylimielisiä muita kohtaan.

Juuri kaikki työttömiä, masentuneita ja ylipainoisia halveksivat ihmiset, jotka tuntuvat oikein vihaavan noita niin kauhean paljon itseään alempi arvoisia ihmisiä.

Kun itselleen tulee sitten se työttömyys, sairaus tai terveyden menetys, niin sori vaan. Ei sympatiaa heru.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän