Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joidenkin henki haisee aina pahalta? Eivätkö he tajua haisevansa?

Vierailija
05.02.2021 |

Eivätkö he tavua haisevansa? Tarjoan usein ksylitolipurkkaa samalla, kun itse otan, mutta vastaus on aina "en mä tarvii kiitos".

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan pysty haistamaan omaa hengitystään. Toki maski kasvoilla pystyy jotenkuten.

Ientulehdus on yleinen vaiva, jonka vuoksi monilla hengitys haisee. Se vain on suuri tabu, siitä ei kehdata sanoa kuin korkeintaan hyvin läheisille ihmisille. Esim. työkaverin hengityksen hajusta tuskin kovin moni kehtaa huomauttaa, vaikka laatan lentäminen olisi lähellä.

Ai niin. Te jotka huomaatte muiden ihmisten hengityksen haisevan - miten olette varmoja, ettei oma hengityksenne haise?

Juu, tosiaan omista hajuistaan kukaan ei tiedä, koska oma nenä tottuu niihin. Toivoisin todella, että minulle sanottaisiin suoraan, jos hengitys (tai minä muuten) haisee. En välttämättä ymmärrä vihjeitä, eikä ole käynyt pienessä mielessänikään, että purkan tarjoaminen voisi tarkoittaa muuta kuin että toisella on hyvät käytöstavat.

Vierailija
22/41 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla haisee. En tiedä mitään ratkaisua ongelmaan. Hampaat on kunnossa, ei ole ientulehdusta, harjaan kielen joka aamu, lankaan hampaat joka päivä. Haju tulee jotenkin vatsasta. Sitä ei nimittäin ole ollenkaan silloin kun olen juuri syönyt ja se on pahimmillaan silloin kun en ole syönyt pitkään aikaan, mutta en voi olla koko ajan puputtamassa jotain ruokaa tai olen kohta ylipainoinen.

Juotko tarpeeksi vettä? Kuiva suu haisee usein. Lisäksi mitä lihapitoisempi ruokavalio, sitä pahempi hengitys. 

Ei se lihasta johdu vaan ketoosista. Siihen joutuu kasvissyöjäkin, kun on riittävän kauan syömättä, yleensä siis aamulla tai aamuyöstä ainakin. Mulla haisee kans kun oon ketoosissa, mutta sama kuin edellä. Kaksi ateriaa päivässä on maksimi minkä kroppa kestää ilman lihomista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Voi olla toki jokin sairauskin jota ei olla vielä diagnosoitu.

-Proput eli kellertävät pallerot mätänee nielurisoihin, tulee aivan järkky haju hengitykseen.

-Hampaan välejä ei olla mahdollisesti puhdistettu langalla tms.vaikka pesisi miten hyvin hampaat hengitys haisee.

-liiallinen kahvin juonti ja leivän, leivonnaisten syönti jne.

-Vhh ruokavaliossa alkuun hengitys haisee aivan viemäriltä. 😫

Vierailija
24/41 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla haisee. En tiedä mitään ratkaisua ongelmaan. Hampaat on kunnossa, ei ole ientulehdusta, harjaan kielen joka aamu, lankaan hampaat joka päivä. Haju tulee jotenkin vatsasta. Sitä ei nimittäin ole ollenkaan silloin kun olen juuri syönyt ja se on pahimmillaan silloin kun en ole syönyt pitkään aikaan, mutta en voi olla koko ajan puputtamassa jotain ruokaa tai olen kohta ylipainoinen.

Etkö voi juoda vettä usein? Oletko kokeillut SB12:ta? Melkein kaikki hajut pystyy hoitamaan.

Vierailija
25/41 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa apteekista Betadine suuvesi.

https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/BETADINE-suuvesi-10-mg/ml-100-m…

Kurlatkaa silllä myös kurkku.

Vierailija
26/41 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henki ei haise, hengitys voi haista. Hengityksen haiseminen johtuu usein propuista, joille ihminen ei vain voi mitään. Itsekin kärsin niistä enkä nielurisaleikkaukseen pääse kuin yksityiselle.

En myöskään hakeudu vastakkaista sukupuolta olevien seuraan, koska hengitykseni nolottaa minua. Olen viehättävä ja hyvännäköinen nainen, mutta proppu-ongelmani on liian iso ongelma. Siihen ei auta purkat yms yms.

Minulta kyllä ihan mukisematta leikkasivat julkisella nielurisat proppujen takia

--ja ongelma korjaantui.

Vierailija
27/41 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henki ei haise, hengitys voi haista. Hengityksen haiseminen johtuu usein propuista, joille ihminen ei vain voi mitään. Itsekin kärsin niistä enkä nielurisaleikkaukseen pääse kuin yksityiselle.

En myöskään hakeudu vastakkaista sukupuolta olevien seuraan, koska hengitykseni nolottaa minua. Olen viehättävä ja hyvännäköinen nainen, mutta proppu-ongelmani on liian iso ongelma. Siihen ei auta purkat yms yms.

Oletko kokeillut suolavedellä kurlaamista sen jälkeen kun on puhdistanut nielun? Minulla kertyy proppuja myös keuhkoputken pintaan. Astmakokeissa nousi suuri määrä sormenpään kokoisia proppuja suuhun kun tein nopeaa puuskutusta ja sitten puhalluksia. Sitä minä olen välillä myös koittanut syvällä olevien proppujen poistoon.

Vierailija
28/41 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin asiaa hammaslääkärissä. Sanoi, ettei he täällä voi sitä tietää. Käski kysyä kaverilta! Luulin et hamm.lääk.on se paikka jossa asiasta voi kysyä ja se selvitetään.

Vierailija
29/41 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90day fiance ohjelmassa oli sillä yhellä naisella sama ja se pölö ukko tunki sille hammasharjaa ja tahnaa ja suuvettä ym. Meni vähän noloksi kun nainen kerto että hengitys haisee siksi että oli mahavaivaa eli vatsahaava.

Vierailija
30/41 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hammasväliharja auttaa, jollei ole mätä hammas mikä haisee

Vierailija
31/41 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on välillä todella vastenmielinen piirre yleensä ihmisillä jotka eivät pese aamulla hampaitaan. Harva viitsii edes asiasta heille suoraan huomauttaa vaan lähtevät vaan pois seurasta eivätkä pidä yhteyttä

Isompi ongelma lienee se, ettei syö aamupalaa, haju tulee syvemmältä kuin pelkkä suu.

Vierailija
32/41 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverin hengitys haisee raadolta. Polttaa tupakkaa ja on avoimesti kertonut, että harjaa hampaansa vain iltaisin ja hammasvälien tikuttaminen tai lankaus on ehdoton ei. Ei käy hammaslääkärissä tai suuhygienistillä ja väittää, että hänelle on itse suuhygienisti sanonut, ettei hyödy hammasvälien puhdistuksesta. Mietin vain että milloin jos väittää, ettei käy suuhygienistillä? En kyllä usko, että tuollaisia suosituksia jaetaan.

Vierailija
33/41 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa syödä xylitolpurkkaa. Varsinkin tupakoitsijoilla se raikastaa hengityksen ja ehkäisee myös kariesta. Itse pesen hampaat aina ruokailun tai välipalan jälkeen ja purkka päälle. Pesen tietty myös aamuin illoin. Xyli on must. Se on myös kohteliaisuutta kanssaihmisiä kohtaan.

Vierailija
34/41 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio vaikuttaa myös.

Ja itse pääsin helposti nielurisaleikkaukseen julkiselle, tosin olin muutenkin jatkuvassa tulehduskierteessä ja ne olisi pitänyt leikata pois jo lapsena. Mutta tosiaan proppuongelma poistui risojen mukana.

Vierailija
35/41 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei pysty purkkaa jauhamaan.

Vierailija
36/41 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa syödä xylitolpurkkaa. Varsinkin tupakoitsijoilla se raikastaa hengityksen ja ehkäisee myös kariesta. Itse pesen hampaat aina ruokailun tai välipalan jälkeen ja purkka päälle. Pesen tietty myös aamuin illoin. Xyli on must. Se on myös kohteliaisuutta kanssaihmisiä kohtaan.

Xylitolista menee pakki enemmän ja vähemmän kuin sekaisin aika monilta ja kun on terveystuotteeksi tuputettu, sitä ei meinaa uskoa ihan hetiseltään...

Vierailija
37/41 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy yksityiseltä lähete leikkuuseen. Niin minä tein.

Vierailija
38/41 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Xylitolista menee pakki enemmän ja vähemmän kuin sekaisin aika monilta ja kun on terveystuotteeksi tuputettu, sitä ei meinaa uskoa ihan hetiseltään...

Onneksi minulta ei mene. Ovatko pastillit pakkiystävällisempiä, en tiedä.

Vierailija
39/41 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat ottaneet suihin ja nielleet.

Vierailija
40/41 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketoosissa olevan henkilön hengitys haisee niin karsealta, että itse olisin mieluummin ylipainoinen, kuin normaalipainoinen pahan hajuisella hengityksellä.