Oletko uskossa?
Oletko uskossa?Siis oletko uskovainen?
Jos et ole haluaisitko olla?
Kommentit (555)
Olen. Se on elämäni koko perusta. n
Olen. Usko on ehkä väärä sana kuvaamaan sitä, mutta ei ole parempaakaan.
Olen ateistinen suhteessa kristinuskoon eli en usko Jeesukseen, Saatanaan tms. hahmoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Minua häiritsee se, että monet tuntemani uskovaiset laittavat Jumalan piikkiin kaiken mitä heille tapahtuu. He eivät ota itse vastuuta tekemisistään vaan sanovat: se on Jumalan tahto. Lisäksi uskovaisista piireistä usein puuttuu monimuotoisuus. Enkä halua kuoleman jälkeen pelastua paratiisiin, jossa olisi ilkeitä ihmisiä kuten kiusaajia. Jos sellaista paratiisia edes on.
Tulipa varsin selvästi esiin, miten et tajua uskovaisuudesta mitään.
Uskova on armahdettu synnistä, hän ei muutu miksikään Jeesukseksi sen jälkeen, vaikka tulee uskoo ja uskoo Jeesukseen. Ja taivaaseen pääsevät ne, jotka on tehneet parannuksen synneistään ja saaneet ne anteeksi. Ja koska syntiin langetaan monesti vielä uskoontulon jälkeenkin, synnit saadaan uudelleen anteeksi, jos tekee uudelleen parannuksen.
Hoh. Just tää: "synnit saadaan anteeksi, jos tekee uudelleen parannuksen"
Eli esim tap*amisen saa anteeksi jos tekee parannuksen?! Vaikka joiltain on esim läheinen kuollut. Edelleen kuulostaa oman vastuiden pakoilulta. Siltä että omat pahat teot hyväksytetään ja taas aurinko paistaa.
En usko että paratiisissa muuttuisi Jeesukseksi. En vain halua sinne.
Meidän näkemykset ovat vain niin erilaiset, että antaa asian olla. Kunnioitan mielipidettäsi, vaikka se olisi eri kuin minun.
Päivä vain ja hetki kerrallaan Jeesuksen armoon ja apuun luottaen.
Uskossa olen. En ole ollut aina
Kyllä, uskon Raamatun Jumalaan.
En usko mihinkään yliluonnolliseen
Vierailija kirjoitti:
Olen. Usko on ehkä väärä sana kuvaamaan sitä, mutta ei ole parempaakaan.
Olen ateistinen suhteessa kristinuskoon eli en usko Jeesukseen, Saatanaan tms. hahmoihin.
Jeesus on historiallinen henkilö, joka kuoli ristillä. Tästä on valtavasti kirjallista todistusaineistoa, ei vain Raamatun tekstit ja uskonnolliset tekstit, vaan ihan muinaista sekulaaria tekstiä, kuten roomalaisten kirjoituksia. Tarkoitatko, että mielestäsi tämä historiallinen henkilö, jota kutsuit 'hahmoksi' ei ole mielestäsi koskaan ollutkaan, vai et usko hänen olleen Jumalan Poika?
Kyll maar mää ole mut oleks sää.
Vierailija kirjoitti:
Kyll maar mää ole mut oleks sää.
Kyll maar määki! Siunaust
Kyllä olen ja tahdolla tänäänkin.
Kyllä olen! 3,5 vuotta sitten sain ottaa uskoa vastaan ja uudestisynnyin. Kiitos Jeesus!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen! 3,5 vuotta sitten sain ottaa uskoa vastaan ja uudestisynnyin. Kiitos Jeesus!
Siunausta sinulle.
En ole, enkä halua olla ikinä osallisena moisessa hysteriassa. Uskonnon takia monet ovat menettäneet päänsä, esim ristiretket.
Olen,uskon Jumalaan,Jeesukseen sekä pyhään henkeen
Jehovan todistajat EIVÄT OLE KRISTITTYJÄ! He kieltävät Jeesuksen, johon koko kristinusko perustuu. Mielellään he tunkevat näihin keskusteluihin, mutta ovat susia lampaiden vaatteissa. Yrittävät kääntää ihmisiä pois pelastuksesta eli Jeesuksen armotyöstä ristillä.