Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako pitämättömät lomat rahana jos

Vierailija
30.09.2024 |

irtisanoutuu töistä? Itsellä se tilanne että olen lähdössä pois työpaikaltani huonon ilmapiirin vuoksi. Ei jaksa jatkuvaa kiusantekoa. 36n  

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy työnantajaltasi.

Vierailija
2/14 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä saa, mutta voihan irtisanoutuessa pitää kaikki loput lomat työsuhteen lopussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain rahana kun aikoinaan irtisanouduin. Toki jos työpaikalla suuria ongelmia, niin silloin yhteys työsuojeluun, työterveyteen yms. 

Vierailija
4/14 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa llmakorvauksena. Lomarahaa niistä ei saa

Vierailija
5/14 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi? Niin kauan kuin työsuhde on voimassa, siihen pätee normaalit työsuhteen säännöt. Kyllä ne palkanlaskennassa osaavat maksaa ne rahat, mitkä kuuluukin, kun työpaikasta irtisanoutuu.

Vierailija
6/14 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään rahana (lomakorvaus) ne pitää sinulle maksaa, ellet sovi / työnantaja pakota sinua pitämään lomat pois jo irtisanomisaikana.

Vierailija
7/14 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitää kysyä työnantajalta. Yleensä kyllä, mutta osa vaatii, että lomat pitää pois.

Vierailija
8/14 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain rahana kun aikoinaan irtisanouduin. Toki jos työpaikalla suuria ongelmia, niin silloin yhteys työsuojeluun, työterveyteen yms. 

En suosittele. Kuppikuntia vastaan ei kannata taistella. Siinä käy vain itselle huonosti. :( 

Vierailija
9/14 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Saat lopputilissä lomakorvaukset kertyneistä lomapäivistä. Toki lopputilissä saatetaan vähentää esim. lounaat ja virike-edut tms. Minulle maksettiin myös tuntisaldot, mutta tää varmaan vaihtelee, aina ei ole maksettu. 

Vierailija
10/14 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa.

Vierailija
11/14 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työnantaja saa pakottaa pitämään lomia irtisanomisaikana.

Jos olette aiemmin sopineet loman, joka osuu juuri irtisanomisajalle, loman saa pitää. Työnantaja ei voi kuitenkaan määrätä työntekijää käyttämään lomapäiviään irtisanomisajalla noudattamatta vuosiloman sääntöjä: lomaa voi määrätä vain lomakausina ja siitä pitää ilmoittaa viimeistään kuukautta aiemmin.

Vierailija
12/14 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suosittele. Kuppikuntia vastaan ei kannata taistella. Siinä käy vain itselle huonosti. :( 

Sinunko mielestä työpaikoilla saa liata toisia ihmisiä ilman että siihen puututaan? 

Vierailija
13/14 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinunko mielestä työpaikoilla saa liata toisia ihmisiä ilman että siihen puututaan? 

Ei siihen monestikaan puututa. Ja kuka auttaa sitä joka jää yksin, ei kukaan. Jos menet esim työterveyteen asiasta kertomaan, niin saa vielä enemmän paskaa päällensä 

Vierailija
14/14 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen monestikaan puututa. Ja kuka auttaa sitä joka jää yksin, ei kukaan. Jos menet esim työterveyteen asiasta kertomaan, niin saa vielä enemmän paskaa päällensä 

Tämä! Helpompaa on vain lähteä pois kun tulee sopiva hetki.