Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko uskossa?

Vierailija
05.02.2021 |

Oletko uskossa?Siis oletko uskovainen?
Jos et ole haluaisitko olla?

Kommentit (555)

Vierailija
461/555 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Moni ihmettelee, että miten voi tekniikan alalla opiskeleva 22-vuotias olla uskossa. Mutta mitä enemmän perehtyy maailmankaikkeuteen ja historiaan, niin sitä vähemmän ihmiskunta loppupeleissä tietää tästä maailmasta. Mistä olemme tulleet, miksi olemme täällä, mihin olemme menossa. Mitä on sen rajan takana, josta valo ei ole ehtinyt vielä luoksemme. Miten maailma on voinut kehittyä, mistä elämä on saanut alkunsa. Miten kaikki on voinut olla samaan aikaan juuri niin, että olemme voineet kehittyä maapallolle. Oma uskoni on enemmän vastaustenhakemista, kuin välttämättä Jumalaan uskomista. Mutta se pysyköön omana tietonani

Vierailija
462/555 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskossa Herraan Jeesukseen. Sana todistaa: Uskon kautta me ymmärrämme, että maailman on rakennettu Jumalan  Sanalla, niin että se mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/555 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen olen tahdon olla.

Vierailija
464/555 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Indoktrinaatio on epäonnistunut kohdallani.

Vierailija
465/555 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina uskonut Jumalaan.

Vierailija
466/555 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Jumalaan, kaikkivaltiaaseen taivaan ja maan luojaan ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainokaiseen poikaan, joka sovitti syntini ristillä ja Pyhään Henkeen, joka antaa voimaa jatkaa uskontiellä.

Vierailija
467/555 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon Jumalaan, kaikkivaltiaaseen taivaan ja maan luojaan ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainokaiseen poikaan, joka sovitti syntini ristillä ja Pyhään Henkeen, joka antaa voimaa jatkaa uskontiellä.

Kuin myös minä. Siunausta päivääsi ja elämääsi!

Vierailija
468/555 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enkä tahdo olla.  en ole koskaan ollut, en edes lapsena.

Uskon itseeni ja Luonnon voimaan, en mihinkään keksittyyn jumalahahmoon joka sitä paitsi on hyvin ristiriitainan, julma ja narsistinen näissä tarimoissa joissa siitä kerrotaan.

Mielestäni on upeaa miten Luonto vie aina lopulta voiton.  Emme kykene sitä estämään emmekä pysäyttämään.  Sitä voimaa ei ole joka myrskyn laannuttaa tai tulivuoren purkauksen tait tsunamin tms.  Siinä ihminen saa kokea mitättömyyytensä ja se on upeaa!

Ei ole myöskään mitään ukkelia joka tulee pelastamaan, ei koskaan ole tullut eikä koskaan tule.  Ihminen on yksin, ja koska ihminen on yksin se pelottaa ja on keksittävä kaikenlaisia hahmoja joihin turvautua. Muuten elämän arvaamattomuus on monille liian kova kestää. 

Itse olen sinut ja nöyrä sen edessä, että olen heikko ja voimaton, mutta rakastan Luontoa.  Kuoltuani haluan että tuhkani ripotellaan erääseen minulle rakkaaseen  paikkaan missä koen syvää rauhaa ja onnen tunnetta siellä käydessäni.  On vapauttavaa kun heittäytyy elämän arvaamattomuudelle.  En kaipaa mitään virtuaalsia kainalosauvoja mutta jos joku sellaisia tarvitsee jaksaakseeen niin suotakoon se heille.

Vierailija
469/555 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä juuri, elämä on syntynyt sattumalta ja me olemme miljardien vuosien evoluution tulosta.

Vierailija
470/555 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tahdon olla.

Vierailija
471/555 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten ja vahvasti uskon Jumalaan ja Sanaan kuin vain syntinen ihminen voi olla.Mutta en ole ns. hihhuli.Siunausta kaikille.   

Vierailija
472/555 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Minua häiritsee se, että monet tuntemani uskovaiset laittavat Jumalan piikkiin kaiken mitä heille tapahtuu. He eivät ota itse vastuuta tekemisistään vaan sanovat: se on Jumalan tahto. Lisäksi uskovaisista piireistä usein puuttuu monimuotoisuus.  Enkä halua kuoleman jälkeen pelastua paratiisiin, jossa olisi ilkeitä ihmisiä kuten kiusaajia. Jos sellaista paratiisia edes on.

Vierailija
473/555 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu olen.

Vierailija
474/555 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän mieluummin mielikuvitustani eroottisiin unelmiin.

Vierailija
475/555 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Minua häiritsee se, että monet tuntemani uskovaiset laittavat Jumalan piikkiin kaiken mitä heille tapahtuu. He eivät ota itse vastuuta tekemisistään vaan sanovat: se on Jumalan tahto. Lisäksi uskovaisista piireistä usein puuttuu monimuotoisuus.  Enkä halua kuoleman jälkeen pelastua paratiisiin, jossa olisi ilkeitä ihmisiä kuten kiusaajia. Jos sellaista paratiisia edes on.

Tulipa varsin selvästi esiin, miten et tajua uskovaisuudesta mitään.

Uskova on armahdettu synnistä, hän ei muutu miksikään Jeesukseksi sen jälkeen, vaikka tulee uskoo ja uskoo Jeesukseen. Ja taivaaseen pääsevät ne, jotka on tehneet parannuksen synneistään ja saaneet ne anteeksi. Ja koska syntiin langetaan monesti vielä uskoontulon jälkeenkin, synnit saadaan uudelleen anteeksi, jos tekee uudelleen parannuksen.

Vierailija
476/555 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

Vierailija
477/555 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jonkinlaisessa uskossa. Haluaisin kyllä olla vielä enemmän tai varmemmin, ja nimenomaan uskossa Jeesukseen Kristukseen.

Kokeile vanhoillislestadiolaisuutta. En ole itse lestadiolainen, mutta jotkut tuntemani ihmiset ovat ja he kokevat olevansa lähellä Jeesusta Kristusta.

En ole kiinnostunut kokeilemaan vanhoillislestadiolaisuutta, tai muitakaan liikkeitä, joissa on jotain (selvästi) Raamatun kanssa ristiriidassa olevaa oppia. Olen kiinnostunut vain ja ainoastaan Raamatun mukaisesta uskosta.

Raamattua voi tulkita monin tavoin.

Saako nainen saarnata vai olla peräti pappi.

Joidenkin mielestä Raamatun mukaan voi.

Joiden

Jehovan todistajat EIVÄT OLE KRISTITTYJÄ! He kieltävät Jeesuksen, johon koko kristinusko perustuu. Mielellään he tunkevat näihin keskusteluihin, mutta ovat susia lampaiden vaatteissa.

Vierailija
478/555 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kuvittelet Taivaassa olevan sallittua kiusata ja ilkeillä toisille. Etkö tiedä, että siellä elämme kaikki rauhassa ja Jumalan kanssa täydellisessä sovussa. Taasen helvetissä kiusataan ikuisesti eikä poispääsyä ole, turha toivoa helpotusta. Aiotko todellakin viimeisellä tuomiolla sanoa, ettei Taivaan rakkaus ja rauha kelpaa sinulle vaan haluat helvettiin kärsimään? Mietipä vielä hartaasti.

Vierailija
479/555 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat, että uskovaisista piireistä puuttuu monimuotoisuus? Kristinusko on maailmanlaajuinen, mitä puuttuu?

Vierailija
480/555 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ei ole tarvetta.