Oletko uskossa?
Oletko uskossa?Siis oletko uskovainen?
Jos et ole haluaisitko olla?
Kommentit (555)
Suomalaisen rockmusiikin tervaskanto Henry Remu Aaltonen pohti tänään tiistaina elämänkatsomustaan Lauri Late Johanssonin ja Ali Niemelän luotsaamassa Ex-Criminals-sarjassa Radio Deissä.
Remu teki selväksi, ettei ole tieteellisnaturalistisen maailmankuvan kannattaja.
Tyhmänkin ihmisen pitäisi tajuta, että täällä on paljon muutakin kuin mitä silmillä nähdään.
Yleensä siinä vaiheessa, kun ihmisellä on ongelmia tai vaikka kuoleman pelko, hän pyytää Jumalalta apua. En sitten tiedä, miten Jumala noteeraa sellaiset rukoukset, kun joku paha ihminen on kuollut ja pappi rukoilee hautajaisrukouksessa hänen pääsevän Kristuksen luokse. Uskon, että helvetti on olemassa, ja siellä on ruuhkaa.
Radio Deissä Remu totesi uskovansa Jumalaan, tai ainakin jonkinlaiseen Luojaan, koska on yksinkertaisesti mahdotonta, että maapallon kaltainen taivaankappale elävine
Jumalaa Remu kutsuu mieluiten nimellä Yläkerran äijä. Yläkertaan hän tunnustaa suuntaavansa rukouksiakin. Kerran hän lähetti yläkertaan avunpyynnön hyvän ystävänsä serkkupojan tervehtymisen puolesta.
Poika oli ollut psykoosissa kolme viikkoa. Mietin, että jos tuolla ylhäällä on olemassa joku äijä, niin nyt kyllä juttelen sille. Pyysin, että kun menen sinne sairaalaan, niin herätä se kolme viikkoa tajuttomana ollut sälli tehdään diili: Jos sen teet, niin sitten uskon, kertasi Remu Radio Dein illan lähetyksessä.
Kun tulin sairaalaan, pojan mummo ja äiti itkivät vuoteen vierellä krokotiilin kyyneleitä. Sanoin: Tytöt, rauhoittukaa, tilanne on halussa. Nappasin jätkää nilkasta kiinni. Se heräsi, hyppäsi ilmaan ja alkoi repiä itsestään [sairaala]piuhoja irti.
Rukousta seurannutta äkillistä paranemista Remu pitää Yläkerran äijän näyttäytymisenä hänelle.
Tulihan siihen sitten myös hoitajia ihmettelemään ja ottamaan kokeita.
https://www.radiodei.fi/remu-maailmankuvastaan-radio-deissa-en-usko-ett…
Maailmassa on tosi paljon hoopoja uskontoja jotka ilmiselvästi väärässä. Paitsi minun! Onneksi synnyin oikeaan paikkaan ja uskontoon! Kävipä tuuri. /Sarkasmi. Ei, en ole. Syyt ovat päivänselvät kaikille joita ei ole aivopesty lapsesta asti.
Olen uskossa. Uskon itseeni ja siihen että kovalla työllä, tahdolla ja sisulla menee vaikka läpi harmaan kiven.
Tämän uskon voimalla olen saavuttanut jo paljon, ja aion jatkaa.
Olen suorapuheinen uskova , totuus pitää sanoa! Itse Kristuskin puhui suoraan !
Olen toivossa ja tottelevaisuudessa/nöyryydessä/kuuliaisuudessa. Millään hengellisellä kokemuksella minua ei - ainakaan vielä - olla siunattu.
Viittaan kintaalla uskonnoille, uskomuksille, jumalille. Joulupukki on tervetullut kerran vuodessa.
Olen ottanut tieteen sydämeeni.
En ole kristitty enkä ole uskossa. En myöskään haluaisi olla. Jos usko tuo jollekulle lohtua, hirmu kiva homma. Pitää vaan muistaa että uskonto on kuin sukuelimet: niistä saa iloita yksin tai vapaaehtoisen kaverin kanssa, mutta vieraille niiden näyttely on asiatonta.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen rockmusiikin tervaskanto Henry Remu Aaltonen pohti tänään tiistaina elämänkatsomustaan Lauri Late Johanssonin ja Ali Niemelän luotsaamassa Ex-Criminals-sarjassa Radio Deissä.
Remu teki selväksi, ettei ole tieteellisnaturalistisen maailmankuvan kannattaja.
Tyhmänkin ihmisen pitäisi tajuta, että täällä on paljon muutakin kuin mitä silmillä nähdään.
Yleensä siinä vaiheessa, kun ihmisellä on ongelmia tai vaikka kuoleman pelko, hän pyytää Jumalalta apua. En sitten tiedä, miten Jumala noteeraa sellaiset rukoukset, kun joku paha ihminen on kuollut ja pappi rukoilee hautajaisrukouksessa hänen pääsevän Kristuksen luokse. Uskon, että helvetti on olemassa, ja siellä on ruuhkaa.
Radio Deissä Remu totesi uskova
Julkkisten rukouksiin siis vastaillaan, mutta muuten saa olla maailman asiat hunningolla.
Vierailija kirjoitti:
En kai, mutta haluaisin olla.
tuleuskoon.fi
En ole enkä halua olla. Joskus lapsena olin uskonnollisen aivopesun uhri, mutta viisastuin ja eheydyin aikuisiällä. En ole tarpeeksi tyhmä hurahtaakseni uskovaiseksi.
Haluaisin tulla uskoon. Tai sopii se niinkin, että Usko tulee minuun. Myös muut miehet kelpaavat.
Hienoa! Kolminaisuuden Jumala; Isä, Poika, Pyhä Henki.
Kaikkea hyvää!