Oletko uskossa?
Oletko uskossa?Siis oletko uskovainen?
Jos et ole haluaisitko olla?
Kommentit (555)
Sinä, joka kirjoitit, ettet ole saanut uskon lahjaa. Jeesus kutsuu sinua. Polvistu syntisen rukoukseen. Kadu syntejäsi ja pyydä, että Jeesus tulee sydämeesi asumaan. Näin teet uskonratkaisun .Ala sitten kiittää Jeesusta ja pyydä, että Pyhä Henki täyttää sinut. Kerro jollekin uskonratkaisustasi.
Ala lukea raamattua Johanneksen evankeliumista. Lue hitaasti mietiskellen ja pyydä, että Pyhä henki avaa Sanaa. Alat ymmärtää. Älä pelästy, vaikket heti ymmärrä kaikkea. Ymmärrys lisääntyy vähitellen.
Rukoile päivittäin. Kerro Jumalalle kaikki huolesi, murheesi, ilosi ja kiitoksesi. Hakeudu kristilliseen seurakuntaan. Kuuntele hengellisiä lauluja tai virsiä, ylistysmusiikkia tms. Näitä saa esim. kristillisistä nettikaupoista tai suurimpien kaupunkien kristillisistä kirjakaupoista.
Rukoile uskovia ystäviä. Kerro seurakunnassa, että olet tullut uskoon. Ole siunattu!
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ollut ns. lapsenuskossa. Toivoisin siihen vielä vahvistusta.
Olen kiitollinen uskovasta aviomiehestäni.
Ilmeisesti et ole tehnyt uskonratkaisua.
Voit rukoilla näin : Tahdon tässä hetkessä antautua sinulle, Jeesus. Pyydän, tule sydämeeni asumaan ja anna minulle kaikki syntini anteeksi. Täytä minut Pyhällä Hengelläsi. Kiitos, että rakastat minua.
Sitten alat kiittää Jeesusta.
Jos olet joskus tehnyt uskonratkaisun, voit nyt uudelleen antautua Jeesukselle ja vahvistaa, että haluat edelleen seurata Häntä. Sitten jatkat Raamatun lukemista ja rukousta päivittäin sekä kristillisessä seurakunnassa säännöllisesti käymistä.
Vierailija kirjoitti:
Sinä, joka kirjoitit, ettet ole saanut uskon lahjaa. Jeesus kutsuu sinua. Polvistu syntisen rukoukseen. Kadu syntejäsi ja pyydä, että Jeesus tulee sydämeesi asumaan. Näin teet uskonratkaisun .Ala sitten kiittää Jeesusta ja pyydä, että Pyhä Henki täyttää sinut. Kerro jollekin uskonratkaisustasi.
Ala lukea raamattua Johanneksen evankeliumista. Lue hitaasti mietiskellen ja pyydä, että Pyhä henki avaa Sanaa. Alat ymmärtää. Älä pelästy, vaikket heti ymmärrä kaikkea. Ymmärrys lisääntyy vähitellen.
Rukoile päivittäin. Kerro Jumalalle kaikki huolesi, murheesi, ilosi ja kiitoksesi. Hakeudu kristilliseen seurakuntaan. Kuuntele hengellisiä lauluja tai virsiä, ylistysmusiikkia tms. Näitä saa esim. kristillisistä nettikaupoista tai suurimpien kaupunkien kristillisistä kirjakaupoista.
Rukoile uskovia ystäviä. Kerro seurakunnassa, että olet tullut uskoon. Ole siunattu!
Ihan hyviä neuvoja. Kannattaa kuitenkin muistaa, että usko ei ole vain suorituksia eikä se ole myöskään tunteista kiinni. Moni odottaa esim rukoilun jotain erityistä tunnetta tai kokemusta, ja sillä tavalla etsii jotain "varmistusta" siitä, että nyt minä olen uskossa tai nyt minulla Pyhä Henki. Mutta oikeasti harvoin sellaista tunnepuuskaa tulee ja ei kannata pettyä ja luovuttaa, jos ei mitään sellaista koe. Usko ei ole sama kuin tunteet/tuntemukset ja uskossa voi olla vaikka ei tuntuisikaan mitenkään erilaiselta. Usko ei ole tunteiden perässä tai ehdoilla elämistä. Tunteet voivat pettää ja ailahdella, ei niihin ole luottamista.
Raamattu sanoo uskosta näin:
"Usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, varmuus siitä, mikä ei näy."
Heprealaisille 11:1
Eli loppujen lopuksi aika yksinkertainen juttu, eikö? Ymmärrän kuitenkin, ja tiedän myös omasta kokemuksesta, että välillä se vain tuntuu (Huom! taas vain tunne) tosi vaikealta ja ylivoimaiselta. Ei kuitenkaan pidä antaa niille tunteilleen valtaa. Tällainen nyt tuli vain itselleni mieleen....
Jumalan armosta olen ja saan olla.
Muuten hyvä mutta jättäkää kristityt rauhaan . Kristitty on jo Jeesuksen oma ja lahkot eksyttää. Ne jotka ei ole uskossa poikaan ovat muissa jumalissa ja profeetoissa. Älä vainoa kristittyjä .
Uskon korkeampaan voimaan, energialähteeseen, josta kaikki on alkanut. En kuitenkaan siihen, mitä järjestäytyneet kirkot syöttävät. Jeesus on ollut olemassa, se on historiallisesti todistettu fakta kuten moni muu Raamatussa mainittu. Raamattu on kuitenkin kokoelma valittuja pätkiä ja iso osa on sieltä otettu pois, kun kirkon sedät haluavat hallita ihmisiä, itselleen valtaa ja rahaa. Raamatussa on myös käännösvirheitä.
Raamattu toimii enemmänkin opuksena, jota on syytä tarkastella kriittisesti ja ottaa huomioon minä aikana se on kirjoitettu. Kaikki eivät päde nykyaikana enää.
Kirkko on pilannut sen mikä on joskus alkanut positiivisena. Se, että kirkko käyttää Raamattua kokoontumisissaan, on naurettavaa ottaen huomioon kuinka paljon väärinkäyttöä on historiassa ollut.
Kirje hebrealaisille on kirjoitettu 2000 vuotta sitten Roomassa Italiassa asuville Rooman kansalaisena eläville juutalaisille . Ennenkuin vedätte mitään Raamatusta menette raamattukouluun teologiseen muuten olette tehnyt tosi pahaa jälkeä vastuuttomasti viattomille ihmisille jo.
No en tod.
Olen tiedossa.
Jos Sijaltainen nousisi.
Olen vahvasti uskossa. Mutta evkellut- kirkosta olen eronnut. Eivät noudata Raamattua ollenkaan.
Myllyn kivi kaulassa vainoojilla kirjoitti:
Muuten hyvä mutta jättäkää kristityt rauhaan . Kristitty on jo Jeesuksen oma ja lahkot eksyttää. Ne jotka ei ole uskossa poikaan ovat muissa jumalissa ja profeetoissa. Älä vainoa kristittyjä .
Jeesusta vainottiin eivätkä opetuslapset ole kummempia. Tosikristitty ei voi välttää vainoja Suomessakaan.
Aloitin tänäkin aamulla päivän turvautuen Herran Jeesuksen armoon ja apuun.
Uusi liitto on eri kuin vanha liitto. Kun uusi liitto tuli voimaan Jeesuksessa, vanha liitto lakkasi olemasta voimassa. -eri