Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eri näkemykset parisuhteessa

Vierailija
05.02.2021 |

Mistä se johtuu, että nainen tuntuu useammin olevan tyytymätön asioihin suhteessa, kun taas miehen mielestä asiat rullailee ihan mukavasti? Enkä tarkoita mitään "mies ei hoida asioita" vaan naiset tuntuu ihan etsimällä etsivän epäkohtia. Sitten lopuksi ero tulee miehelle ihan yllätyksenä.

Kommentit (499)

Vierailija
141/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattanee jättää nuo ketjuun eksyneet pari trollaajamiestä (?) huomiotta, eipä niillä ole muuta tarkoitusta kuin sotkea keskustelua asiattomuuksilla.

Vierailija
142/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu varmaan siitä, että edelleen naiset hoitavat suuremman osan talouden töistä, sen lisäksi että käyvät palkkatöissä tai toimivat yrittäjinä. Miehet käyvät töissä ja makaavat loppupäivän sohvalla. Totta kai siinä on mukava olla, suhde ja elämä rullailee mukavasti eteenpäin pleikkaa ja tattia hakatessa..

Ehkä kannattaisi jo seurusteluaikana katsoa millainen on miehen kotityöosaaminen ja aktiivisuus. Ellei mies sinkkuna koskaan pese uunia, imuroi, vaihtaa lakanat kerran vuoteen, pese vessaa jne. niin ei hän parisuhteessakaan niitä yllättäen ala tekemään. 

Mutku se amislippis-Janne on vaan niin ihana ja seksikäs!

Sori OT mutta lippalakki ja amis molemmat = 🤮

Huutista, käsienheiluttelijahumanistiämmä taas kuvittelemassa itsestään liikoja 

...mutta oikeastihan, sinulla ole aavistustakaan millainen minä olen 🙂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset viihtyy hyvin yksinkin. Parisuhteen pitää olla todella hyvä, että se tuo jotain lisäarvoa naisen elämään.

Miksi sitten parisuhteessa se on yleensä nainen, joka haluaa tehdä juttuja yhdessä? Miehelle taas riittäisi että kumpikin puuhailee omiaan. Mies joutuu usein pakenemaan autotalliin tai muualle, että saa olla rauhassa.

Mikä parisuhde sellainen on, missä ei haluta tehdä mitään yhdessä toisen kanssa? Pelkkä kämppissuhde med sex. Kannattaa etsiä riittävän samanlainen kumppani, niin on yhteisiäkin kiinnostuksenkohteita. Niiden omien ohella.

Miksi ne tekemiset on aina naisten mielen mukaisia? 

Mennään ikeaan ja viikonloppuna kylpylään kasvohoitoihin? Monestiko sinä olet naisena ehdottanut miehille oktoberfesteille lähtöä tai moottoripyörämessuille? -eri 

MP-messuille mentiin ainakin vuosi sitten minun aloitteestani, aiemmista vuosista en enää jaksa muistaa kumpi milloinkin ehdotti. Oktoberfesteille mies tuskin lähtisi, mutta minä olen se, joka ehdottaa että lähdetään baariin kuuntelemaan live-musiikkia (ennen korona-aikaa). En ole ikinä käynyt kasvo- enkä muissakaan hoidoissa. Ikea olisi minulle helvetti maan päällä (mies sen sijaan tykkäsi käydä siellä ennen pandemiaa).

Miksi pitää aina keksiä päästä näitä naiset sitä, naiset tätä -väitteitä?

eri

Onneksi tässäkään ketjussa ei ole yhtäkään miesvihapaskayleistystä, eihän? 

Voisitko antaa esimerkin, kun en vaan näe. Se, etät SINÄ näet miesvihaa joka puolella, ei tarkoita, että sitä silti olisi. Oletko koskaan miettinyt, että se mihin keskityt lisääntyy, eli sinä tosiaan otat kaiken miesvihana. Ihan voisi kirjoittaa vaikka kommentin, että miehet tuppaavat tyytyä vähempään. Sinä näet tämän vihana?

"Miehet vaan makaa sohvalla ja tumputtaa, miehet ei tee mitään, eikä ainakaan kotitöitä. Miehet on pelkkää perässävedettävää paskaa".

Kuinka sokeita te olette tälle palstan miesvihalle????????????????????????

Aaah ymmärrän sua. Sä tosiaan vaan näet ja keskityt oletettuun miesvihaasi. Yleisesti täällä yritetään keskustella noista katkerista heitoista huolimatta. Eli tässäkin ketjussa moni jankuttaa sitä henkisen yhteyden tärkeyttä saattaen toki samalla sanoa, että ärsyttää kun mies vaan makaa tms (joku noista mainitsemistasi). Itsekin puran täällä turhautumista mieheeni mutta en todellakaan tee sitä vihaamisen takia.

Muthei maailmaan mahtuu mielipide asioita

Vierailija
144/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset viihtyy hyvin yksinkin. Parisuhteen pitää olla todella hyvä, että se tuo jotain lisäarvoa naisen elämään.

Miksi sitten parisuhteessa se on yleensä nainen, joka haluaa tehdä juttuja yhdessä? Miehelle taas riittäisi että kumpikin puuhailee omiaan. Mies joutuu usein pakenemaan autotalliin tai muualle, että saa olla rauhassa.

Koska jos asioita ei tehdä yhdessä, miksi olla suhteessa? Miksi olla suhteessa, jos asioita tekee aina yksin?

Esimerkiksi mä rakastin sinkkuna puuhata kotona, hoitaa kukkiani, siivota ja istua sitten nauttimaan kauneudesta ympärillä. Nyt miehen tavarat rumentaa kotia ja television ääni rikkoo hiljaisuuden. Jos tuon lisäksi ei olisi niitä hyviä asioita, olisi vain ne haitat, jotka mies läsnäolollaan tuo, niin kyllä eroaisin.

Mutta miksi niitä asioita pitää aina tehdä yhdessä? Pitääkö parisuhteessa luopua omasta elämästään ja omista jutuistaan? Mitä mieltä siinä on? Miksi ei voi elää niin, että lauantaina toinen lukee vaikka rauhassa lehteä ja toinen kutoo villasukkia äänikirjaa kuunnellen. Sitten tehdään yhdessä lounasta ja syödään yhdessä, jonka jälkeen toinen lähtee koiran kanssa metsään samoilemaan ja toinen kävelylle naapurin kanssa. Miksi kaikki pitää tehdä yhdessä? Miksi esimerkiksi sinne metsään pitää väkisin ängetä mukaan, kun mies haluaisi mennä kaksin koiran kanssa? Miksi ei saa olla rauhassa ja tehdä omia juttuja?

Jos haluaa noin paljon tilaa, pitää katsoa parisuhteeseen toinen samanlainen. Useimmat haluavat parisuhteessaan yhteistä tekemistä. Katsoisin kyllä todella pahasti, jos oma mies lähtisi mieluummin naapurin kanssa kävelylle kuin minun. 

Eikö se olisi kiva välillä jutella jonkun muunkin kanssa kuin oman puolison? Joku tuolla sanoi että haluaa jutella tieteestä, taiteesta ja politiikasta. Entä jos juttelisi näistä naapurin kanssa kävelyllä, niin ei miehen tarvitsisi tällaisista jutella, jos ei kiinnosta?

Nähdäkseni suurin ongelma nykyajan parisuhteissa on se, että naiset odottavat miehen täyttävän kaikki naisen tarpeet ja tämä on lähes miehelle kuin miehelle mahdotonta. Miehet taas eivät vastaavaa oleta, vaan esimerkiksi autoista ja äänentoistosta keskustellaan sitten toisten samoista asioista kiinnostuneiden kanssa, eikä yritetäkään pakottaa naista keskustelemaan näistä asioista. Kärjistän tahallani havainnollistaakseni pointtiani.

Tämän takia naiset laittavat puolisoa etsiessään pitkiä listoja siitä mitä toivovat. Että se, joka tykkää jutella politiikasta ja tieteestä löytäisi kaltaisensa kumppanin eikä miestä, joka tykkää pieruhuumorista. Moni kouluttamaton mies väheksyy näitä listoja ja pitää niitä suorastaan punaisena vaatteena. Totta kai, kun ne sanovat jo itsessään hedän kaltaisilleen miehille ei kiitos. 

No siinähän väkerrät niitä listojasi. 

Sinäkin korkeastikoulutettuna makaat työttömänä netin suurimmalla paskapalstalla 

Olen vakituisessa virassa ja ruokiksella. Minulla on juuri selainen akateeminen mies kuin halusinkin. 

Vierailija
145/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä parisuhde sellainen on, missä ei haluta tehdä mitään yhdessä toisen kanssa? Pelkkä kämppissuhde med sex. Kannattaa etsiä riittävän samanlainen kumppani, niin on yhteisiäkin kiinnostuksenkohteita. Niiden omien ohella.

Mennään ikeaan ja viikonloppuna kylpylään kasvohoitoihin? Monestiko sinä olet naisena ehdottanut miehille oktoberfesteille lähtöä tai moottoripyörämessuille? -eri 

Eli naisen pitää siis ehdottaa ja suunnitella nämäkin. Mikset sinä voisi miehenä ehdottaa jotain? Mikset halua tehdä mitään kumppanisi kanssa ja viettää hänen kanssaan aikaa?

Milloin miehen ehdotukset on kelvanneet naisille? Monestiko olet käynyt ikeassa vuoden sisään? 

Ei käydä ikinä ikeassa, eikä edes jyskissä 😆 monestiko siis olet ehdottanut jotain? Veikkaampa että et ikinä. Minusta on ainakin kiva kun toinenkin ehdottelee jotain, silloin tuntuu että hänkin oikeesti haluaa siis tehdä mun kans jotain.

eli miehen pitää järjestää naisille ne sirkustemput. kuten aina 

Vierailija
146/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli naisen pitää siis ehdottaa ja suunnitella nämäkin. Mikset sinä voisi miehenä ehdottaa jotain? Mikset halua tehdä mitään kumppanisi kanssa ja viettää hänen kanssaan aikaa?

Milloin miehen ehdotukset on kelvanneet naisille? Monestiko olet käynyt ikeassa vuoden sisään? 

Niin, ethän sinä tosiaan tiedä kun et ole ikinä uskaltanut ehdottaa. Ja kehtaat vielä katkeroitua.

Hitto, että on turhauttaavaa keskustella, kun suurin osa on naisia...Ärsyttää tämä kun mennään henkilökohtaisuuksiin ja kuvitelma siitä kun kerrotaan se mielipide luullaan, että toinen puhuu omasta henkilökohtaisesta elämästää. Pitänee vielä mainita, että olen eri, kun tätä tunnutaan pitävän chattina, jossa chattaillaan vain se yhden ihmisen kanssa.

Toki voi kertoa oman kokemukseni ihan viime viikonlopulta. Kysyin lähdetäänkö pilkille? Ei. No, jos minä menen? Et mene. Mitä sitten tehdään? En minä tiedä. Jos minä sitten menen? Mene. Ja söin ne paistin silakat yksinäni toisen nyrpistäessä nenäänsä vieressä. Seuraavan päivänä sain houkouteltua hänet kalastuskauppaan, kun lupasin viedä samalla syömään. Hän on varmaan ainoa nainen, joka näin toimii vai mitä naiset?

En minä ainakaan kuvittele, että tämä on chat, mutta en näe pienintäkään hyötyä naiset sitä, naiset tätä -ketjuissa vaan tässäkin olisi voitu alun alkaenkin lähteä keskustelemaan sinun todellisen kokemuksesi pohjalta. En tiedä, miksi vaimosi ensin kielsi sinua lähtemästä yksin pilkille. Ensimmäisenä tulee mieleen, että hän on koko edeltävän viikon kokenut itsensä yksinäiseksi ja ladannut mielessään odotuksia yhteisestä ajasta viikonlopulle. Toivonut, että keksisit ja ehdottaisit jotain mukavaa. Pettynyt, kun haluatkin pilkille.

Toimisinko itse samalla tavalla? Todennäköisesti toisinaan kyllä. Jos en ole viikon aikana ehtinyt puolisoani kunnolla edes nähdä saati viettää yhteistä aikaa. Toisinaan taas olisin helpottunut siitä, että hänellä on omia menoja niin voin hyvällä omallatunnolla paneutua omiin harrastuksiini.

Vierailija
147/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska jos asioita ei tehdä yhdessä, miksi olla suhteessa? Miksi olla suhteessa, jos asioita tekee aina yksin?

Esimerkiksi mä rakastin sinkkuna puuhata kotona, hoitaa kukkiani, siivota ja istua sitten nauttimaan kauneudesta ympärillä. Nyt miehen tavarat rumentaa kotia ja television ääni rikkoo hiljaisuuden. Jos tuon lisäksi ei olisi niitä hyviä asioita, olisi vain ne haitat, jotka mies läsnäolollaan tuo, niin kyllä eroaisin.

Mutta miksi niitä asioita pitää aina tehdä yhdessä? Pitääkö parisuhteessa luopua omasta elämästään ja omista jutuistaan? Mitä mieltä siinä on? Miksi ei voi elää niin, että lauantaina toinen lukee vaikka rauhassa lehteä ja toinen kutoo villasukkia äänikirjaa kuunnellen. Sitten tehdään yhdessä lounasta ja syödään yhdessä, jonka jälkeen toinen lähtee koiran kanssa metsään samoilemaan ja toinen kävelylle naapurin kanssa. Miksi kaikki pitää tehdä yhdessä? Miksi esimerkiksi sinne metsään pitää väkisin ängetä mukaan, kun mies haluaisi mennä kaksin koiran kanssa? Miksi ei saa olla rauhassa ja tehdä omia juttuja?

Jos haluaa noin paljon tilaa, pitää katsoa parisuhteeseen toinen samanlainen. Useimmat haluavat parisuhteessaan yhteistä tekemistä. Katsoisin kyllä todella pahasti, jos oma mies lähtisi mieluummin naapurin kanssa kävelylle kuin minun. 

Eikö se olisi kiva välillä jutella jonkun muunkin kanssa kuin oman puolison? Joku tuolla sanoi että haluaa jutella tieteestä, taiteesta ja politiikasta. Entä jos juttelisi näistä naapurin kanssa kävelyllä, niin ei miehen tarvitsisi tällaisista jutella, jos ei kiinnosta?

Nähdäkseni suurin ongelma nykyajan parisuhteissa on se, että naiset odottavat miehen täyttävän kaikki naisen tarpeet ja tämä on lähes miehelle kuin miehelle mahdotonta. Miehet taas eivät vastaavaa oleta, vaan esimerkiksi autoista ja äänentoistosta keskustellaan sitten toisten samoista asioista kiinnostuneiden kanssa, eikä yritetäkään pakottaa naista keskustelemaan näistä asioista. Kärjistän tahallani havainnollistaakseni pointtiani.

Oma mies ei kyllä tykkäisi, jos lähtisin kävelylle naapurin poikamiehen kanssa vain voidakseni jutella hänen kanssaan politiikasta ja muista ajankohtaisista aiheista. Onneksi pystyn puhumaan miehen kanssa molempia kiinnostavista aiheista ja myös niistä, mitkä ovat minulle tärkeitä. Osaan myös olla kiinnostunut miehelle tärkeistä asioista.

Vierailija
148/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu varmaan siitä, että edelleen naiset hoitavat suuremman osan talouden töistä, sen lisäksi että käyvät palkkatöissä tai toimivat yrittäjinä. Miehet käyvät töissä ja makaavat loppupäivän sohvalla. Totta kai siinä on mukava olla, suhde ja elämä rullailee mukavasti eteenpäin pleikkaa ja tattia hakatessa..

Ehkä kannattaisi jo seurusteluaikana katsoa millainen on miehen kotityöosaaminen ja aktiivisuus. Ellei mies sinkkuna koskaan pese uunia, imuroi, vaihtaa lakanat kerran vuoteen, pese vessaa jne. niin ei hän parisuhteessakaan niitä yllättäen ala tekemään. 

Mutta te tiedätte tasan tarkaan millainen se mies, joka tiedän viestiin vastaa? Hymiöitä.

Vierailija
149/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Kyllä kotitöistä valittavilla naisilla on usein peiliin katsomisen paikka. Yhteen on pitänyt muuttaa muutaman kuukauden tuntemisella ja on ajateltu, että se poikamiesboksi-elämä kyllä muuttuu sitten yhteisessä kodissa.

Meillä mies taas ehdotteli yhteenmuuttamista kuukausia ennenkuin suostuin. Rakastin (ja rakastan edelleen) häntä kyllä, mutta minusta ei pitänyt kiirehtiä liikaa. Minä olen sellainen etten helpolla muuta yhteen, koska jos kerran muutan, haluan että se kestää.

Vierailija
150/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te taas lainaatte ja levitätte asiattomia kommentteja? Vaikka ylläpito joskus heräisi ja poistaisi ne, niin ne jäävät elämään lainauksissanne. Mikä saa aikuisen ihmisen ruokkimaan solvaavia trolleja?

Vierailija
151/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan tän trollin samaksi sekopääksi joka diagnosoi kaikki naset narsisteiksi ihan missä tahansa parisuhde keskustelussa.

Mitenhän me saatais autettua häntä, ettei tartteis viikkotolkulla raivota vauvalla? Veikkaan, että takana on joku nuoruuden suhde, missä hänet on jätetty syystä taikka toisesta, ei ole tarvetta lähteä arvuuttelemaan. Jätetyksi tulemisesta ei ole päässyt yli ja nyt vihaa kaikki naisia naisvaltaisella keskustelupalstalla. Tavallaan ymmärrän. Nyt mun käy jopa sääliks tätä tyyppiä :(

Tunnen henkkoht yhden miehen, joka on erittäin katkera naisenpuutteessaan, tulee mieleen tää tyyppi, mutten usko, että on sama. Ulisee vielä vuosia eron jälkeen naisensa perään facessa kännissä :(

Vierailija
152/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta te tiedätte tasan tarkaan millainen se mies, joka tiedän viestiin vastaa? Hymiöitä.

Minähän en sanonut mitään sinusta, vaan sinulta tuli heti kommenttia millainen minä olen, ihminen, josta siis et tiedä mitään.

Vierailija
153/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Kyllä kotitöistä valittavilla naisilla on usein peiliin katsomisen paikka. Yhteen on pitänyt muuttaa muutaman kuukauden tuntemisella ja on ajateltu, että se poikamiesboksi-elämä kyllä muuttuu sitten yhteisessä kodissa.

Et tosiaan teeskentele yhtään. Laitat kaiken naisen vastuulle. Kaiken. Et edes sano "toisaalta". Ei. Kaikki naisen syyksi ilman mitään teeskentelyä.

Miksi minun pitäisi teeskennellä? Olen aidosti ja vilpittömästi sitä mieltä, että jos on pitänyt kiireellä muuttaa yhteen ja/tai on kyllä nähnyt, ettei sen poikamiesboksin ikkunoita koskaan pestä ja lakanatkin vaihdetaan vain kerran kesässä, niin kyllä silloin saa syyttää itseään. Ja siltä varalta, että epäilet minua joksikin toiseksi, olen nainen ja tuo oli ensimmäinen kommenttini tähän ketjuun.

Omalla poikaystävällä oli huone ihan siisti. Tavarat oli järjestyksessä ja sänky hyvin pedattu. Yhteen muutettiin monen vuoden kuluttua, mutta silti moni asia tuli yllätyksenä vuosia myöhemmin muutosta.

Vierailija
154/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan tän trollin samaksi sekopääksi joka diagnosoi kaikki naset narsisteiksi ihan missä tahansa parisuhde keskustelussa.

Mitenhän me saatais autettua häntä, ettei tartteis viikkotolkulla raivota vauvalla? Veikkaan, että takana on joku nuoruuden suhde, missä hänet on jätetty syystä taikka toisesta, ei ole tarvetta lähteä arvuuttelemaan. Jätetyksi tulemisesta ei ole päässyt yli ja nyt vihaa kaikki naisia naisvaltaisella keskustelupalstalla. Tavallaan ymmärrän. Nyt mun käy jopa sääliks tätä tyyppiä :(

Tunnen henkkoht yhden miehen, joka on erittäin katkera naisenpuutteessaan, tulee mieleen tää tyyppi, mutten usko, että on sama. Ulisee vielä vuosia eron jälkeen naisensa perään facessa kännissä :(

Olkiukkoja vaan viuhuu =D

Hyvä että teillä on edes denialismi turvariepunanne, kun sinne peiliin katsominen ei onnistu 

Vierailija
155/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltähän ne kotityöt taas tulikin. Säälin jokaista naista, jonka elämässä ei ole mitään muuta kuin ne kotityöt.

Jonkun ne kotityöt on tehtävä. Jos tähän joku tulee sanomaan, että anna miehen pestä itse pyykkinsä, tiskinsä ja siivota omat oleskelualueensa, niin menköön metsään.

Jos nurkka pullistelee miehen likaisia vaatteita ja keittiö tiskejä, niin vähintäänkin se haju tunkee myös sinne minun sohvannurkkaani ja tarttuu minun puhtaisiin vaatteisiini, ihooni ja kaikkialle.

Mene siinä sitten töihin haisten siltä, ettet peseydy koskaan, vaikka kuinka puunaisit itseäsi... Huhhuh. Muistinpa elävästi, miksen halua enää koskaan asua yhdessä miehen kanssa.

Vierailija
156/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei käydä ikinä ikeassa, eikä edes jyskissä 😆 monestiko siis olet ehdottanut jotain? Veikkaampa että et ikinä. Minusta on ainakin kiva kun toinenkin ehdottelee jotain, silloin tuntuu että hänkin oikeesti haluaa siis tehdä mun kans jotain.

Millainen sinusta sitten olisi ihanteellinen suhde? Jos kerran yhdessä asioiden tekeminen on tyhmää, etenkin jos mies joutuu ehdottomaan tekemistä, mutta toisaalta naisenkin ehdottamat asiat ovat ihan tyhmiä.

Vierailija
157/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaatko kommenttiesi ristiriidan? Se ei siis ole hyvä jos nainen ehdottaa jotain muttei siis miehenkään kuulu 'vaivautua' ehdottamaan mitään. Meillä ehdottaa molemmat. Ja molempia kuunnellaan. Näin yksinkertsista!!

Vierailija
158/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa kyllä siinä, ettei kaikkia asioita tarvitse aina tehdä juuri sen oman kumppanin kanssa. Mutta et nyt oikein ymmärrä, mikä pohjimmiltaan on ideana siinä, että joku sanoo haluavansa puhua tällaisista kumppaninsa kanssa. Siinä on kyse siitä, että halutaan kumppani, jonka kanssa on muutakin yhteistä puhuttavaa kuin pinnallisten työkuulumisten vaihto, ruokaostosten suunnittelu ja sään ihmettely. Eli halutaan kumppani, jonka kanssa oikeasti vaihdetaan ajatuksia ja on samanlaisia kiinnostuksen kohteita, ja että voi puhua myös jostain syvällisemmästä tai vaikeammasta tai kiinnostavammasta tai mistä ikinä, ja että kumppani osaa keskustella myös erilaisista asioista. Eihän se tarkoita sitä, että aina pitää puhua niistä. Mutta idea pohjimmiltaan on se, että toinen olisi samanhenkinen ihminen. Jos itseä kiinnostaa politiikka, tiede ja taiteet, niin kumppaniakin kiinnostaa sellaiset asiat, ja että keskustelu sujuu. On ideana se, että kumppani olisi itselle sopiva ihminen.

Mistä sinä itse tykkäät puhua kumppanisi kanssa?

Olen tästä samaa mieltä kanssasi. Jos puolison kanssa ei ole mitään muuta puhuttavaa kuin arki ja lapset, niin lasten pois muutettua puheenaiheet jäävät vähiin. Kun sitä keskusteltavaa on ollut alusta asti, se ei lopu siinäkään vaiheessa, kun lapset muuttavat pois kotoa. Meillä on onneksi tällainen tilanne. Ne parit, jotka huomaavat, että puolison kanssa ei ole enää mitään yhteistä, eroavat helposti tuossa vaiheessa.

Vierailija
159/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ethän sinä tosiaan tiedä kun et ole ikinä uskaltanut ehdottaa. Ja kehtaat vielä katkeroitua.

Hitto, että on turhauttaavaa keskustella, kun suurin osa on naisia...Ärsyttää tämä kun mennään henkilökohtaisuuksiin ja kuvitelma siitä kun kerrotaan se mielipide luullaan, että toinen puhuu omasta henkilökohtaisesta elämästää. Pitänee vielä mainita, että olen eri, kun tätä tunnutaan pitävän chattina, jossa chattaillaan vain se yhden ihmisen kanssa.

Toki voi kertoa oman kokemukseni ihan viime viikonlopulta. Kysyin lähdetäänkö pilkille? Ei. No, jos minä menen? Et mene. Mitä sitten tehdään? En minä tiedä. Jos minä sitten menen? Mene. Ja söin ne paistin silakat yksinäni toisen nyrpistäessä nenäänsä vieressä. Seuraavan päivänä sain houkouteltua hänet kalastuskauppaan, kun lupasin viedä samalla syömään. Hän on varmaan ainoa nainen, joka näin toimii vai mitä naiset?

En minä ainakaan kuvittele, että tämä on chat, mutta en näe pienintäkään hyötyä naiset sitä, naiset tätä -ketjuissa vaan tässäkin olisi voitu alun alkaenkin lähteä keskustelemaan sinun todellisen kokemuksesi pohjalta. En tiedä, miksi vaimosi ensin kielsi sinua lähtemästä yksin pilkille. Ensimmäisenä tulee mieleen, että hän on koko edeltävän viikon kokenut itsensä yksinäiseksi ja ladannut mielessään odotuksia yhteisestä ajasta viikonlopulle. Toivonut, että keksisit ja ehdottaisit jotain mukavaa. Pettynyt, kun haluatkin pilkille.

Toimisinko itse samalla tavalla? Todennäköisesti toisinaan kyllä. Jos en ole viikon aikana ehtinyt puolisoani kunnolla edes nähdä saati viettää yhteistä aikaa. Toisinaan taas olisin helpottunut siitä, että hänellä on omia menoja niin voin hyvällä omallatunnolla paneutua omiin harrastuksiini.

Totta kai se tuli ensinmäisenä mieleen, että minä olen tehnyt jotain väärin. Minä olen esim. nyt etätöissä ja puolisolla on välipala valmiina kun tulee töistä kotiin ja tämän jälkeen käymme pienellä kävelyllä, syömme(minä kokkaan), saunomme, jne. Ei toki mitään ihmeellistä, arjen pikkujuttuja vaan.

Toki tähän pitää vielä luetella, että töiden lomassa hoidan, pyykit, tiskaukset, yms. Toki nekin on sellaisia arjen pikkujuttuja, jota ei voi verrata esim vessan pesuun ja lakanoiden vaihtoo. Ja se imurointi, moppaus, kausiverhojen vaihto, jne. En ole tieltä sentään viemässä noita joilla te voitte nostattaa sitä omaa egoanne.

Vierailija
160/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkiukkoja vaan viuhuu =D

Hyvä että teillä on edes denialismi turvariepunanne, kun sinne peiliin katsominen ei onnistu 

Kah, pata kattilaa soimaa ;) Voit tietenkin jatkaa tuota piikittelyäsi loputtomiin, eikö hauskempaa olisi keskustella asioista? Miksi olet noin katkera ja vihainen? Anna mun auttaa? En mä haluu kenellekään mitään pahaa enkä ihan vielä ainakaan ole miesvihaaja, haluan ymmärtää :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi