Mikä ihme saa sinut uskomaan jumalaan?
Kommentit (383)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailmankaikkeus, joka ei ole voinut syntyä sattumalta. 🌏
Syystä että?
Biologinen informaatio ei ole voinut kehittyä sattumalta. Tähän löytyy paljon tietoa, jos suostuu ottamaan vastaan.
Helluntaimies kirjoitti:
Uskon että Jumala on mies ja mies on Jumalan kuva. Nainen on tehty miehen iloksi, sulostuttajaksi. En kuitenkaan usko naisen sataprosenttiseen ihmisyyteen koska vain mies on Jumalan kuva. En tiedä onko taivaassa naisia, sen näkee sitten.
Vitsailet, oletan. Kun kuitenkin nainen synnyttää miehet, niin kyllä hän pakosti on ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Mutta miten te alunperin aloitte uskomaan? Päätitte vaan jonain päivänä alkaa uskomaan? Vai tuliko usko pikkuhiljaa? Vai elittekö uskovaisessa perheessä jolloin tavallaan kasvoitte uskoon?
Olen aina uskonut Jeesukseen. Iän myötä usko on tullut tärkeämmäksi osaksi elämää. En ole uskovaisesta perheestä.
Vierailija kirjoitti:
Maxwelll kirjoitti:
Uskon Jumalaan Jeesuksen takia. Kaveri nousi kuolleista. Jos joku nousee kuolleista, niin kyllä minä uskon hänen sanomisiaan.
Miksi kuvittelet että Jeesus olisi noussut kuolleista, tai ylipäätään edes koskaan elänyt?
Voi sinua. Kannattaa ottaa asioista selvää, ennen kuin tulee kommentoimaan asiaa jota ei tiedä.
Jeesus on ollut ihan yhtä todellinen ihminen kuin sinä ja minä. Jeesuksen elämästä/olemassa olosta on samallaista faktaa, kun vaikkapa Herodeksen tai minkä tahansa historian merkkihenkilön.
Siitä tietenkin voidaan olla erimieltä, onko hän noussut kuolleista. Mutta Jeesus on ihan olemassa ollut/ elänyt ja ristille naulittuna päättänyt elämänsä.
Tämä on fakta tietoa, eikä mikään uskon asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakohtaiset kokemukset.
Kaikki ympärillä oleva ja näkyvä ei minkään järjen mukaan ole voinut syntyä ja asettua uomiinsa ilman älyllistä Luojaa ja ylläpitäjää.
Mutta "järki" sanoo, että jossai on joku taikuri, joka simsalabim pöläyttää tänne kaikki asiat. melkoinen logiikka.
Vaikeampi se on uskoa, että ensimmäinen solu olisi syntynyt itsestään tyhjästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakohtaiset kokemukset.
Kaikki ympärillä oleva ja näkyvä ei minkään järjen mukaan ole voinut syntyä ja asettua uomiinsa ilman älyllistä Luojaa ja ylläpitäjää.
Mutta "järki" sanoo, että jossai on joku taikuri, joka simsalabim pöläyttää tänne kaikki asiat. melkoinen logiikka.
Vaikeampi se on uskoa, että ensimmäinen solu olisi syntynyt itsestään tyhjästä.
mistäs se Jumala on syntynyt? ja miten hänellä on poika, muttei vaimoa? ja kuitenkin suosii ainoastaan normaalia heteroavioliittoa.
Te jotka uskotte, että Jumalan olisi pitänyt syntyä, ette tiedä mikä Jumala on...En minäkään, mutta Hän on ääretön alku ja loppu, Luoja Kaikkivaltias, Kaikkitietävä... Ei Hän ole niin kuin ihmi en, syntynyt
Raamattu. Jumalahan,Jeesus ilmoittaa siinä itsensä meille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä todistaa raamatun pätevyyden/Jumalan luomisen/ olemassaolon
Esimerkkejä :1. Käärme kirottu eläin. Tutkijat todistaneet käärmeillä oli ennen jalat. Raamatussa kerrotaan syntiinlankeemuksen myötä Jumala kuitenkin kirosi käärmeen, "vatsallaan liikkumaan"
= 1.Moos.3:142. Miksi ihmiset elää tietyn ikäisiksi yleensä? Jumala määräsi ihmisen ikä olkoon max. 120 vuotta
=1.Moos.6:33. Miksi ihminen tekee töitä? Sekin löytyy raamatusta. "Kovalla työllä itsensä elättäminen" seuraus myös synnistä
= 1. Moos. 3:194. Sateenkaari taivaalla? Jumalan ja Nooan liiton merkki
= 1.Moos.9:165. Maailmassa esiintyy ruttoja/tauteja kuten korona = 3.Moos. 26:25
6. Miksi puhumme eri kieliä? Jumala loi eri kielet
=1.Moos. 11:97. Heinäsirkka vitsaus. Vitsauksia oli monia, juuri kuitenkin uutisoitiin jälleen uudesta heinäsirkka valtauksesta joka johtuu ihmisten pahuudesta
= 2.Moos.10:4-Jos lähdet tutkimaan ja lukemaan raamattua, väitän ettet voi olla löytämättä totuutta, eli Jeesusta. Ja sitä miten raamatun sana on totta, kaikkia niitä yhtäläisyyksiä mitä maailmassa tapahtuu tällä hetkellä. Miksi tietyt asiat on.. Raamatusta löydät vastaukset!
No mitä vıttua nyt taas? Kai jokainen pallinaama näkee ihan katsomalla että käärmeet matelee ja taivaalla on sateenkaaria. Se että joku karvaturpa kirjoittaa johonkin satukirjaan niille täysin höpöpaskaa olevat selitykset ei tietenkään kerro muuta kuin että kyseinen satukirja on täysin naurettava.
Mielestäni on kiehtovaa, että ihminen eroaa niin paljon muista luoduista. Miksi olet niin aggressiivinen? Pelottaako kristityt. Ihminen toisin kuin muu luomakunta on luotu Jumalan kuvaksi. Eli meillä on toisin kuin muilla luoduilla erilainen tehtävä ja elämä...
Raamattu on ihmisten kirjoittama satukirja.
Katolilaisuudessa Neitsyt Maria on nimetty Jumalan Äidiksi, jota he myös rukoilevat.
Hän on Jeesuksen äiti, kun Jumala tuli ihmiseksi maan päälle. Tämä on mysteeri tämä kolminaisuus, mutta uskon, että ihmisessäkin on kolme puolta ruumis, sielu ja henki niin kuin Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Ovatko nämä Raamatun kritisoijat lukeneet Raamatun? ✝️
Jumalaa on ihmisjärjellä mahdoton ymmärtää. Ihmisten luomat uskonnot tai pyhät kirjoitukset eivät pysty selittämään Jumalan olemusta. Jumala on ja on aina ollut. Jumala on kaikkialla: luonnossa, tähdissä, avaruudessa, eläimissä ja meissä kaikissa. Usko suurempaan voimaan auttaa kestämään elämää.
En minä jumalaan uskokaan. vaan Jumalaan. Ja miksikö? Koska Jumala halusi niin.
Ei mikään. Ei jumalia oikeasti ole, niin vaan on uskoteltu jotta saadaan toiset tottelemaan pientä joukkoa ihmisiä ja luovuttamaan omaisuutensa niille.
valittu kirjoitti:
En minä jumalaan uskokaan. vaan Jumalaan. Ja miksikö? Koska Jumala halusi niin.
Kun ei sellaista ole etkä sinä ole valittu vaan ihan harhoissas.Aikamoista itsepetosta.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko nämä Raamatun kritisoijat lukeneet Raamatun? ✝️
Ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tarvinnut mitään ihmettä. Uskon Jumalaan, siihen että Raamatun ilmoitus on totta, ilman sen kummempia ihmeitä.
Jep. Samalla tavalla kuin joku uskoo tonttuihin tai yksisarvisiin.
Itse olen päättänyt uskoa ihmissusiin ja vampyyreihin.
Itseasiassa minä ainakin uskon, että joissain ulottuvuuksissa on tämankaltaisia olentoja. Äärettömässä universumissa aivan kaikki on mahdollista. Se, että ei ole itse todistanut jonkin asian olemassa oloa ei tarkoita että sitä ei voi olla olemassa.
Uskon että Jumala on mies ja mies on Jumalan kuva. Nainen on tehty miehen iloksi, sulostuttajaksi. En kuitenkaan usko naisen sataprosenttiseen ihmisyyteen koska vain mies on Jumalan kuva. En tiedä onko taivaassa naisia, sen näkee sitten.