Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme saa sinut uskomaan jumalaan?

Vierailija
04.02.2021 |

??

Kommentit (383)

Vierailija
121/383 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aluksi olisi kaikki universumin aine ollut tiiviinä pikku pallerona tuolla jossain ja se sitten räjähti. Ei osata selittää, miten se tilanne sai alkunsa. On vain heitetty tämmöinen teoria ja siihen sitten koko maailman uskoa."

Teorialle on saatu myös runsaasti havaintoihin perustuvaa todistusaineistoa. Toisin kuin yhteenkään jumalaan.

Kivikovat tieteelliset faktat ovat aina tosia riippumatta siitä, uskooko joku niihin vai ei...

Vierailija
122/383 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten te alunperin aloitte uskomaan? Päätitte vaan jonain päivänä alkaa uskomaan? Vai tuliko usko pikkuhiljaa? Vai elittekö uskovaisessa perheessä jolloin tavallaan kasvoitte uskoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/383 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko on uskoa ja tieto on tietoa. Nämä kaksi ei sulje toisiaan pois. Jumala on suurempi kuin meidän tieto tai ietoisuus. Tässäkin ketjussa "uskomattomat" ihmiset rakentele olkiukkojaan oman rajallisen tietonsa ja ymmärryksensä perusteella ja sitten polttavat niitä ja ovat, että hähhähhää olen viisas ja sain servattua nämä tyhmät uskikset täällä.

Minä oon Jumalan ja maailmankaikkeuden, tiedon ja tieteen edessä nöyrä. Ymmärrän, että en tiedä asioista kuin murto-osan. Eikä maailman viisainkaan tiedemies tiedä, tietää enemmän kuin minä, mutta silti ei tiedä kaikkea.

Niin, ihme se kai on mikä saa uskomaan. Mutta mitä näistä riitelemään. Olen onnellinen uskossani eikä se ole rajoittanut elämääni koskaan mitenkään eikä tule rajoittamaankaan. Minulla on vapaus olla oma itseni ja tehdä mitä huvittaa -se vaan, ettei minua huvita esim. toimia rikollisesti tai aiheuttaa pahaa lähimmäiselle. Mutta eihän siihen uskoa tarvita sinänsä. Minulla on vapaus uskoa ja sinulla on vapaus olla uskomatta. Minusta meidän kannattaa kunnioittaa toisiamme silti, ilman turhaa ja hyödytöntä pilkkaamista ja mitätöintiä.

Vierailija
124/383 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat oikeasti tietää onko se raamatun Jumala todellinen, niin eikun raamattu käteen, lue tutki sydän avoinna. Jumalan sana paljastaa aina totuuden ja osoittaa voimansa

:)

Heh, kai tiedät, että raamatun ajatuksella lukeminen johtaa ateismiin. On meinaan niin sekavaa huttua, että ei voi ottaa tosissaan.

Raamatussa sanotaankin, että "usko ei ole joka miehen", vaan osoitettu sellaiselle, joka sen haluaa ottaa vastaan.

Itse suljettu itsenne pelastuksen ja ikuisen Elämän ulkopuolelle. No can do.

Vierailija
125/383 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Einsteinkin sanoi, että ihmiskunta tietää osapuilleen yhden sadasosan kaikesta tietämisen arvoisesta, joten kyllä hänkin ihan nöyrää poikaa oli maailmankaikkeuden edessä. Silti se mitä sai siitä selville, on äärimmäisen tärkeää. Mm. nykyinen gps-teknologia perustuu yleiseen suhteellisuusteoriaan. Toimii nätisti joka hetki.

Vierailija
126/383 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Usko on uskoa ja tieto on tietoa. Nämä kaksi ei sulje toisiaan pois."

Olen eri mieltä kanssasi. Kyllä ne ovat kaksi ihan eri asiaa.

Vierailija
127/383 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omakohtaiset kokemukset.

Kaikki ympärillä oleva ja näkyvä ei minkään järjen mukaan ole voinut syntyä ja asettua uomiinsa ilman älyllistä Luojaa ja ylläpitäjää.

Niin että pidät todennäköisempänä tietoista luomistyötä kuin sitä, että miljardien vuosien aikana eliöt mukautuvat toisiinsa ja ympäristöönsä? Huoh. Maapallo ei ole "täydellinen" sen asuttamille eliöille, vaan eliöt ovat sopeutuneet siihen, mitä on. Tietenkin. Ei siinä ole mistään ihmeestä saati luojasta kyse.

Evoluutioteoria ja korkeamman älyn luomistyö eivät poissulje toisiaan.

Riippuu vähän mitä sillä tarkoitat. Esim. Raamatussa kuvatun luomisen se kyllä sulkee pois.

Jumalalle yksi päivä on tuhat vuotta, ja tuhat vuotta yksi päivä. Arvaapa, mistä sitaatti on peräisin?

Vain erittäin naiivit ja ymmärtämättömät ihmiset lukevat Raamattua 1 = 1, haukionkala. Juutalaisilla on vanhoja kirjoituksia, joissa selitetään ja kommentoidaan Tooraa, suomeksi Mooseksen kirjat 1-5, ja muita VT-tekstejä. Ne tekstit ovat moniulotteisia, monimerkityksisiä. Ei niitä lueta kuin aapista. No, lukutaidoton lukee.

Evankeliumit ja muu UT-sisältö Ilmestyskirjaa lukuunottamatta ovat suorasanaista tekstiä, yksi yhteen. VT ja UT ovat siis aivan erityyppisiä kirjoja.

Sinä se lyöt ateistia raamatulla päähän luullen, että usko tarttuisi. Mutta eihän se tartu, sillä astalosi ei sisällä jumalaa.

Vierailija
128/383 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ihme. Jokainen saa uskoa tai olla uskomatta, mihin haluaa. Ei ole keltään pois. Kyllähän sitä heikkoina hetkinä taitaa hieman jokainen rukoilla parempia hetkiä.

Vierailija
129/383 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään ihme. Jokainen saa uskoa tai olla uskomatta, mihin haluaa. Ei ole keltään pois. Kyllähän sitä heikkoina hetkinä taitaa hieman jokainen rukoilla parempia hetkiä.

Miten niin? Älä pidä itseäsi mittapuuna. Mitä ateisti rukoilisi?

Vierailija
130/383 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omakohtaiset kokemukset.

Kaikki ympärillä oleva ja näkyvä ei minkään järjen mukaan ole voinut syntyä ja asettua uomiinsa ilman älyllistä Luojaa ja ylläpitäjää.

Niin että pidät todennäköisempänä tietoista luomistyötä kuin sitä, että miljardien vuosien aikana eliöt mukautuvat toisiinsa ja ympäristöönsä? Huoh. Maapallo ei ole "täydellinen" sen asuttamille eliöille, vaan eliöt ovat sopeutuneet siihen, mitä on. Tietenkin. Ei siinä ole mistään ihmeestä saati luojasta kyse.

Eivät nämä mitenkään sulje toisiaan pois.  Jumala/jumaluus saattaa olla se lähde, josta kaikki elinvoima on saanut alkunsa ja saa edelleen. Ja me olemme kenties itse osa sitä Jumalaa/jumaluutta ja pienessä määrin siis jumalia ja luojia itsekin.  Kokonaisuutena kaikkeus siis olisi jumaluus.  

Persoonallinen Jumala vai persoonaton jumaluus, siinä on kysymys johon en tiedä vastausta. En koe olevani Jumala, mutta pieni osa kuitenkin jumaluudesta. 

Vierailija
131/383 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silminnäkijätodistukset. Historian tunteminen: Miten kristinusko levisi niin nopeasti ja opetuslapsista tuli niin rohkeita, että olivat valmiita larttyyrikuolemaan? Omakohtaisesti olen myös koetellut Raamatun sanaa, saanut rukousvastauksia, uudestisyntynyt.... Eli Henki todistaa yhdessä minun henkeni kanssa, että Jeesus on Herra.

Vierailija
132/383 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse usko mihinkään korkeampaan voimaan ym eli olen ateisti mutta luulen että usko on aivojen tuomaa harhaa, kun elämä riepottelee tai ahdistaa tarpeeksi niin se on pakokeino todellisuudesta, helpottaa kun joku muu ottaa kaiken vastuun pois ja on vahva usko myös tuonpuoleista, eräänlainen aivojen häiriötila ja suojautumiskeino.

Vierailija
133/383 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni joka vastaa näin ei ole tutustunut kristinuskoon vaan kuullut vain ilmiöistä.

Vierailija
134/383 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten te alunperin aloitte uskomaan? Päätitte vaan jonain päivänä alkaa uskomaan? Vai tuliko usko pikkuhiljaa? Vai elittekö uskovaisessa perheessä jolloin tavallaan kasvoitte uskoon?

Etsin hengellisyyttä ja löysin Kristuksen, elävän Jumalan

Vierailija
135/383 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä36117 kirjoitti:

Itse uskon Jumalaan ja raamatun luomiskertomukseen. Se on paljon uskottavampaa kuin alkuräjähdysteoria.

Aha, eli mielestäsi on uskottavampaa että ikuinen taikaukko puhalsi tyhjästä kokonaisen maailmankaikkeuden, kuin se että se maailmankaikkeus itsessään olisi ikuinen?

Vierailija
136/383 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmepä juuri.

Usko on elävä suhde elävään Jumalaan. Mikään elävä ei ole koskaan syntynyt kuolleesta. En usko evoluutioteoriaan. Siihen vaaditaan suurempi usko, kuin Raamattuun, joka on täynnä realistista kerrontaa ihmisten historiasta, valtakuntien raadollisuudesta, hallitsijoiden epäonnistumisesta jne... Lue vaikka uutisia ja katso ympärille, miten me ihmiset sähläämme ja olemme aggressiivisiakin, jopa täällä Vauva-palstalla! Ihmiset tarvitsevat Vapahtajaa. Emme edisty vaikka tekniikka kehittyy. Vain Jumala voi kerran muuttaa kaiken.

Vierailija
137/383 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Usko on uskoa ja tieto on tietoa. Nämä kaksi ei sulje toisiaan pois."

Olen eri mieltä kanssasi. Kyllä ne ovat kaksi ihan eri asiaa.

Siis ensin olet eri mieltä, mutta kuitenkin toistat saman asian eri sanoilla. Koita nyt päättää. 

Vierailija
138/383 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka loi jumalan?

Jumala 8n Luoja "alfa ja omega" Tutustu aiheeseen niin ymmärrät, ettei Luojaa ole luotu.

Vierailija
139/383 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aniharva tosiasiassa "alkaa" uskomaan. Ylivoimainen valtaosa uskovaisista on syntynyt uskonnolliseen perheeseen, ja tuon uskon ovat vanhemmat ja muut sukulaiset aivopesseet heihin lapsina. Uskoon tuleminen aikuisiällä on oikeasti todella harvinaista. Toki sitäkin tapahtuu, mutta se vaatii yleensä ihmiseltä todella suuria ongelmia elämässään. Valtaosa uskoon tulleista on entisiä rikollisia, huumeidenkäyttäjiä, rappioalkoholisteja, mielenterveysongelmaisia jne.

Vierailija
140/383 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehtoja oli kaksi:"hulluksi" tulo tai uskoontulo.. Tarrauduin Jeesukseen, joka on tie, totuus ja elämä. Rauhanruhtinaskin hän on :)

uskovaisten retoriikka on just tätä. Hoetaan mantroja, jotka ei edes tarkoita mitään, kuten 'Jeesus on Herra'. Hulluksi ja uskoon tulemisella muuten ei ole välttämättä mitään eroa. Tuttava sai riehua psykoosissa profetioitaan hellareissa, ennen kuin lopulta kuukausien päästä noudettiin pakkohoitoon. Oli kadulla ilmanyrkkeillyt demonin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi