Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme saa sinut uskomaan jumalaan?

Vierailija
04.02.2021 |

??

Kommentit (383)

Vierailija
61/383 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmepä juuri.

Vierailija
62/383 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaistan. On olemassa hyvä ja on olemassa paha. HYVÄ on itse Jumala, hänen hyvyytensä ja rakkautensa todistaa kun Hän antoi Poikansa Jeesuksen ristinkuolemaan meidän syntiemme tähden. PAHA on itse saatana, eli langennut enkeli. Hän on ihan yhtä todellinen kuin Jumalakin, ja vaikuttaa tässä maailmassa. Miksi on pahuutta ? > saatanan ja synnin vaikutusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/383 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä se minun usko Jumalaa liikauta :) Suurin on joka tapauksessa. Hölmöä olisi olla uskomatta, sama kuin ei uskoisi omaan olemassaoloonsa!

Vierailija
64/383 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat oikeasti tietää onko se raamatun Jumala todellinen, niin eikun raamattu käteen, lue tutki sydän avoinna. Jumalan sana paljastaa aina totuuden ja osoittaa voimansa

:)

Vierailija
65/383 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

👇

Kun ihmisiä tuli yhä lisää, Jeesus alkoi puhua heille:

»Tämä sukupolvi on paha sukupolvi. Se vaatii merkkiä, mutta ainoa merkki, joka sille annetaan, on Joonan merkki.

Niin kuin Joona oli merkki niniveläisille, niin on Ihmisen Poika oleva merkkinä tälle sukupolvelle.

Tuli mieleen tämä kyseinen raamatunkohta. On hyvä miettiä oikeasti jos saisitkin Jumalalta jonkin konkreettisen todistuksen/ihmeen/merkin että Hän on todellinen. Uskoisitko silti Häneen? Olisitko sittenkään valmis luopumaan kaikesta ja seuraamaan Häntä?

Oletko koskaan ajatellut että voisit pitää vain suusi kiinni jos sieltä ei tule muuta kuin inhaa saastaa? Yrität vetää kanssaihmisiäsi lokaan vastenmielisillä kysymyksilläsi jotka perustuvat muinaisiin typeriin uskomuksiin. Sinun perusolettamuksesi ovat uskomuksia, satuja ja satuolentoja - ei täysijärkinen aikuinen ihminen halua miettiä mitään kysymyksiä niistä lähtien. Ymmärrätkö että kyselysi ovat älyllisiä loukkauksia?

Vierailija
66/383 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi avasit tämän keskustelun jos ei sinua aihe kiinnosta?

Vierailija
67/383 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni uskova voi myös loukkaantua kun haukutaan maanrakoon kuinka typerä on kun uskoo "satuihin" jne. Vaikka todellisuudessa moni juuri uskoontullut on Jumala pelastanut todella vaikeasta elämäntilanteesta. Joku on ollut syvästi masentunut ja itsetuhoinen, sitten löytänyt Jeesuksen kautta elämänilon jälleen. Toinen on voinut olla huumeriippuvainen ja koki Jumala vapautti hänet. Esimerkkejä voisi kertoa loputtomiin. Vaikka minä uskon niin minulla ei ole tarve haukkua ja lyödä alas ei-uskovia vaan päinvastoin tahdon vain kertoa Jumala on todellimen!

Vierailija
68/383 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka loi jumalan?

Koska Jumala on eri ulottuvuudessa kun maailmankaikkeus ja ihminen niin tässä älyn rajoittuneisuudessa ei ymmärretä vaikka saisikin tiedon.

Turhaa ja tyhjäpäistä lässytystä, ei mitään järkeä eikä pointtia

Kysymys oli mikä ihme saa sinut uskomaan Jumalaan?

Ymmärrätkö?

Vierailija
69/383 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi avasit tämän keskustelun jos ei sinua aihe kiinnosta?

Takoakseni järkeä ja totuutta uskovaisten päähän. Teen sen ihan hyväntahtoisuuttani, ihmisarvon takia.

Ei teidän auttajia liikaa ole, ja moni vain vetää teitä onnettomia syvemmälle suohon

Minä olen täällä puhumassa totuuden äänellä ja sitä ääntä vastaan ei kannata nousta

Vierailija
70/383 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni uskova voi myös loukkaantua kun haukutaan maanrakoon kuinka typerä on kun uskoo "satuihin" jne. Vaikka todellisuudessa moni juuri uskoontullut on Jumala pelastanut todella vaikeasta elämäntilanteesta. Joku on ollut syvästi masentunut ja itsetuhoinen, sitten löytänyt Jeesuksen kautta elämänilon jälleen. Toinen on voinut olla huumeriippuvainen ja koki Jumala vapautti hänet. Esimerkkejä voisi kertoa loputtomiin. Vaikka minä uskon niin minulla ei ole tarve haukkua ja lyödä alas ei-uskovia vaan päinvastoin tahdon vain kertoa Jumala on todellimen!

Sellainen se ihmismieli voi olla, huumeet vaihtuvat uskovaisuuteen.

Itse arvostan totuutta ja selväjärkisyyttä

Vierailija
71/383 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤣 vai että sitä vastaan ei kannata nousta. Ok ok.. Mistä tää viha uskovia kohtaan kumpuaa? Onko sulla huonoja kokemuksia tai ootko katkera jostain mitä sun elämässä tapahtunu?

Vierailija
72/383 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmankaikkeus, joka ei ole voinut syntyä sattumalta. 🌏

Miksi ei olisi voinut syntyä sattumalta?

Elämälle sopiva maailmankaikkeus on äärimmäisen epätodennäköinen.

Vierailija
73/383 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti uskomisella on suuria positiivisia vaikutuksia ihmisen psyykkeen.. Ihminen haluaa kuulua johonkin joukkoon. Samalla voi ulkoistaa Jumalan ja Jeesuksen hoidettavaksi liian vaikeat asiat. Tulee tunne, että en ole yksin. Joku välittää minusta. Kerran kysyin Applen Siriltä: ”kuka rakastaa minua?” Siri vastasi: ”Jeesus rakastaa sinua”. Kyllä silloin hätkähdin. Minä olen kiitollinen, kun minusta kannetaan huolta ja että on joku kenen puoleen voi kääntyä tarpeen tullen. Kuoleman kohdatessa tämä lienee ainoa apu.

Vierailija
74/383 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, kun nykytiedon mukaan juuri sattumalta ja tyhjästä syntyminen näyttää maailmankaikkeuden synnyn selitykseltä. Kosmologi Enqvist on kirjoittanut kirjankin aiheesta: "Tyhjästä syntynyt"

Jos tyhjästä voisi syntyä jotain itsestään, meidän pitäisi nähdä sitä tapahtuvan tälläkin hetkellä. Tyhjästä syntymistä vastaan puhuu sekä empiria että järki.

Vierailija
75/383 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämälle sopiva maailmankaikkeus on äärimmäisen epätodennäköinen.

Elämälle sopivan maailmankaikkeuden luojan syntyminen sattumalta vasta epätodennäköistä onkin.

Vierailija
76/383 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämälle sopivan maailmankaikkeuden luojan syntyminen sattumalta vasta epätodennäköistä onkin.

Ei voi syntyä, jos on aina ollut olemassa. :)

Vierailija
77/383 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen se ihmismieli voi olla, huumeet vaihtuvat uskovaisuuteen.

Itse arvostan totuutta ja selväjärkisyyttä

Huvittavia aina nämä henkilöt, jotka puhuvat asioista, joista eivät tiedä omakohtaisesti yhtään mitään ja vielä peräänkuuluttavat totuutta ja selväjärkisyyttä.

Jos et ole elänyt huumemailmassa ja sieltä vapautunut, ole hyvä ja pidä mielipiteesi niistä asioista omana tietonasi.

Vierailija
78/383 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat oikeasti tietää onko se raamatun Jumala todellinen, niin eikun raamattu käteen, lue tutki sydän avoinna. Jumalan sana paljastaa aina totuuden ja osoittaa voimansa

:)

Heh, kai tiedät, että raamatun ajatuksella lukeminen johtaa ateismiin. On meinaan niin sekavaa huttua, että ei voi ottaa tosissaan.

Vierailija
79/383 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että Jeesus nousi kuolleista. Oli tarpeeksi iso ihme minulle.

Miksi kuvittelet että niin olisi tapahtunut? Miksi kuvittelet että Jeesus ylipäätään on ollut olemassa?

Vierailija
80/383 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme vaan tieto! Jos Jeesus olisi jossain tarinassaan selittänyt, että jos Iberian niemimaalla rakennettaisiin iso laiva ja lähdettäisiin rohkeasti auringonlaskua kohti, löydettäisiin laajat maat joista ei Rooman viisaat tiedä mitään, niin siinä olisi taistelevilla ateisteilla nurin selitettävää.

Vaan eipä tainnut selittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä