Mikä ihme saa sinut uskomaan jumalaan?
Kommentit (383)
Koska tykkään sankareista ja Jumala ja poikansa Jeesus ovat aikamoisia sankareita. Vain Chuck Norris on heitä rankempi sankari.
Vierailija kirjoitti:
Maailmankaikkeus, joka ei ole voinut syntyä sattumalta. 🌏
Jumala kuitenkin syntyi sattumalta ja alkoi luomaan ja se sattuma on sinulle ihan ok.
Mä uskon johonkin Jumalaan, mutta en Jeesukseen. En kuulu kirkkoon tai rukoile kotona tai missään. Näin tässä kerran ihmeellisen unen: siinä trannaiset olivat pilvenreunalla jälleen miehen olemuksessaan. Odottelivat siinä muiden seassa Jumalan olemusta. Siinä unessa oli myös muita juttuja, mistä en nyt kirjoittele. Unen jälkeen mulle tuli tunne, että taivaaseen on mahdollista päästä ilman jeesustakin. En tarvi jeesusta tai kirkkoa siihen avuksi. Jumala yksin riittää.
Vierailija kirjoitti:
Kuka loi jumalan?
Ihminen.
Se kun meni huonosti ja ajattelin lopettaa itseni.
Sitten viimeisenä oljenkortena asetin rukouksen.
Sen jälkeen on kaikki menneet hyvin ja palvon Jumalaa päivittäin.
Iso omaisuus ja isot talot ja mökit löytyy. Ulkomaanmatkoja ja kaikkea mitä hyvä ihminen ansaitsee.
Kaikki tämä vain uskomalla korkeampaan. Jumala palkitsee uskovaa.
Niin moni kurjistelee elämässään, vailla uskoa.
No, helppo vastaus olisi se, että synnyin uskovaan perheeseen, joten olen tähän kasvanut. Usko on mulle sellainen elämän pohjakallio, että on suurempi voima johon voin elämässäni luottaa. Että jos omat voimat ei riitä, on olemassa Jumala joka kannattelee ja kantaa. Joku pitää tätä tyhmyytenä, joku pelkuruutena, mulle se on tapa elää onnellista elämää. Tyhmänä en itseäni pidä, jos mittarina pidetään tutkintoa ja meriittejä työelämässä.
Pyhä Henki kutsui minua, kun olin 5v. Meillä oli Uskolliset ystävät-kirjasarja, johon kuului kasetti per kirja. Eli kuunneltiin mankasta tarina ja kuului bling! kun sivua piti kääntää.
Vanhempani eivät puhuneet mitään Jumalasta. Mummo opetti iltarukous tavan kouluikäisenä.
N36
Olin ateisti, mutta minulla on ollut paljon yliluonnollisia kokemuksia etenkin meditoidessa. En siis usko mihinkään tietyn uskonnon määräämään jumalakäsitykseen, mutta uskon että on korkeampi voima.
Rajakokemus,lapset pieniä.Tehtävä kesken..Rukoilin ota pois tai kipu.Niin kävi kipu loppui kuin seinään kesti puolivuotta olin todella sairas.Kävin siellä valossa..Lääkärit tyhmiä, ihminen ei voi syödä juoda, sanottiin ei sulla mitään ole!!!
Ihmehän se onkin ihan alkujaan jokaisen uskovaisen kohdalla, Jumalan aikaansaama ihme. Tarkempi vastaus minulla on, että evankeliumin ihanuus oli vastustamaton: täydellinen anteeksianto ja rakkaus jota Jumala tarjoaa kaikille ihmisille Jeesuksessa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Ihme se nimenomaan onkin kun joku uskoo.
Vielä suurempi ihme on, kun joku uskoo monikulttuurisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Maailmankaikkeus, joka ei ole voinut syntyä sattumalta. 🌏
Miksi ei olisi voinut syntyä sattumalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakohtaiset kokemukset.
Kaikki ympärillä oleva ja näkyvä ei minkään järjen mukaan ole voinut syntyä ja asettua uomiinsa ilman älyllistä Luojaa ja ylläpitäjää.
Niin että pidät todennäköisempänä tietoista luomistyötä kuin sitä, että miljardien vuosien aikana eliöt mukautuvat toisiinsa ja ympäristöönsä? Huoh. Maapallo ei ole "täydellinen" sen asuttamille eliöille, vaan eliöt ovat sopeutuneet siihen, mitä on. Tietenkin. Ei siinä ole mistään ihmeestä saati luojasta kyse.
Evoluutioteoria ja korkeamman älyn luomistyö eivät poissulje toisiaan.
Itse nimenomaan uskon, että tuo korkeampi äly on vastuussa evoluutiosta.
Vierailija kirjoitti:
Mä uskon johonkin
Jumalaan, mutta en Jeesukseen. En kuulu kirkkoon tai rukoile kotona tai missään. Näin tässä kerran ihmeellisen unen: siinä trannaiset olivat pilvenreunalla jälleen miehen olemuksessaan. Odottelivat siinä muiden seassa Jumalan olemusta. Siinä unessa oli myös muita juttuja, mistä en nyt kirjoittele. Unen jälkeen mulle tuli tunne, että taivaaseen on mahdollista päästä ilman jeesustakin. En tarvi jeesusta tai kirkkoa siihen avuksi. Jumala yksin riittää.
Piti kirjoittaa transnaiset, eikä trannaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakohtaiset kokemukset.
Kaikki ympärillä oleva ja näkyvä ei minkään järjen mukaan ole voinut syntyä ja asettua uomiinsa ilman älyllistä Luojaa ja ylläpitäjää.
Niin että pidät todennäköisempänä tietoista luomistyötä kuin sitä, että miljardien vuosien aikana eliöt mukautuvat toisiinsa ja ympäristöönsä? Huoh. Maapallo ei ole "täydellinen" sen asuttamille eliöille, vaan eliöt ovat sopeutuneet siihen, mitä on. Tietenkin. Ei siinä ole mistään ihmeestä saati luojasta kyse.
Olet väärässä keskustelussa.
Mulla myös niin voimakkaat omakohtaiset kokemukset Jumalan läsnäolosta ja vaikutuksesta elämääni/elämässäni, että olisi mahdoton olla uskomatta.
Ihan niin kuin joku kysyisi, uskotko että aurinko ja kuu ovat olemassa. En niitäkään voi koskettaa mutta näen ja koen niiden vaikutuksen.
Toki esimerkkini on vaillinainen, sillä Jumalan 'käsi' ohjaa elämääni aktiivisesti. Ihmeellisiä asioita tapahtuu, ulkoisesti ja sisäisesti.
Olennaisinta jantärkeintä on se, miten Jumala muokkaa ja muovaa minua käyttöönsä vaikuttamalla asenteisiini ja käytökseeni/tekoihini.
Välillä oikein huomaa, miten "enää en elä minä, vaan Kristus minussa".
Uskon Jumalaan Jeesuksen takia. Kaveri nousi kuolleista. Jos joku nousee kuolleista, niin kyllä minä uskon hänen sanomisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös niin voimakkaat omakohtaiset kokemukset Jumalan läsnäolosta ja vaikutuksesta elämääni/elämässäni, että olisi mahdoton olla uskomatta.
Ihan niin kuin joku kysyisi, uskotko että aurinko ja kuu ovat olemassa. En niitäkään voi koskettaa mutta näen ja koen niiden vaikutuksen.
Toki esimerkkini on vaillinainen, sillä Jumalan 'käsi' ohjaa elämääni aktiivisesti. Ihmeellisiä asioita tapahtuu, ulkoisesti ja sisäisesti.
Olennaisinta jantärkeintä on se, miten Jumala muokkaa ja muovaa minua käyttöönsä vaikuttamalla asenteisiini ja käytökseeni/tekoihini.
Välillä oikein huomaa, miten "enää en elä minä, vaan Kristus minussa".
Pyhä Henki vaikuttaa uskovassa ihmisessä. Tätä uskomattomien on mahdoton käsittää.
Alapeukuttaja, kerrotko _mikä, mitä_ sai sinut alapeukuttamaan viestiäni?
En varsinaisesti jumalaan (uskonnollisessa mielessä) usko, mutta siitä olen varma, että joku korkeampi voima maailmanmenossa on mukana. Tämä perustuu omakohtaisiin kokemuksiin.