Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme saa sinut uskomaan jumalaan?

Vierailija
04.02.2021 |

??

Kommentit (383)

Vierailija
341/383 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös niin voimakkaat omakohtaiset kokemukset Jumalan läsnäolosta ja vaikutuksesta elämääni/elämässäni, että olisi mahdoton olla uskomatta.

Ihan niin kuin joku kysyisi, uskotko että aurinko ja kuu ovat olemassa. En niitäkään voi koskettaa mutta näen ja koen niiden vaikutuksen....

Uskomatonta. Kuinka harhaisia ihmiset voivat olla. Kuun ja auringon olemassa olo on helppo todistaa ihan jokaiselle. Sinun pään sisäisiä harhoja ei. Näitä ei voi mitenkään pitää saman asiana. 

Vierailija
342/383 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on yleismaailmallinen ilmiö ihmisessä, looginen, ihmisen perimässä, historia kertoo ja kun miettii esimerkiksi universumin älyttömyyttä niin Jumalusko on aika pientä sen rinnalla. Tämän vuoksi.

Niin ja vielä se että vaikkei ihminen ole täydellinen eikä maailma niin kyllähän tämä kaikki on sen verran uskomaton systeemi että ajatus että tyhjästä syntyy jotain, alkuräjähdyksessä ja joka pyrkii maailmaa rakentamaan, ei vaan kuullosta loogiselta. Tarvitaan äly.

Joku sanoi ettei älyä tarvita mutta ei helkkari kyllähän äly täytyy olla että materia alkaa rakentuu oikein. Muutenhan se takois sattumanvaraisesti ns päätä seinään.

Täällä meidän maapallolla on kuitenkin sellaset mekanismit että vaikka ihminen ei toimi, niin luonto ja tää maailma toimii mut paremmin ilman ihmistä. Koska ihminen on ns syntiinlangennut ja nyt kärsitään. 

Mielestäni ihan simppeli juttu. Tietty on sitten kaikenmaailman symboliset kuvaukset tai tarinat Raamatussa. 

Tai harhaisten lahkot ja niitä kyllä riittää. Koska.. no ihmiset.

Ja taas kehäpäätelmiä niin kuin aina. "En ymmärrä tätä maailmaa, joten jonkun on ollut pakko se rakentaa". Tämä on niin uskomatonta tuubaa kuin vain voi olla, mutta mitä muutakaan sitä voi odottaa.

Ei pakko mutta kun maailma on kerran rakentunut ja tarvitaan se äly. Kyllähän minä maailmaa jonkin ymmärrän ,ihmistä en. Aina jollain harhaisia ajatuksia ja minä olen oikeassa ihmisiä. Minun mielestä tämä on ihan looginen päätelmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/383 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Srila Bhakti Bimal Avadhut Maharaj

Krishnan Pyhän Nimen laulaminen

(12. joulukuuta 2004)

Krishnan Pyhän Nimen laulaminen on korkein prosessi kaikkien muiden itsetietoisuuden polkujen joukossa. Tämä tarkoittaa sitä, että aikakaudellamme, Kali yugan aikakaudella, ei ole ylevämpää ja tehokkaampaa tapaa itsensä toteuttamiseen kuin Jumalan Pyhän Nimen laulaminen. Mietiskely, pyhien kirjoitusten tutkiminen tai uskonnollisten rituaalien suorittaminen eivät voi tuoda hyötyä, jota henkilö saa Pyhän Nimen laulamisesta. Miksi? Koska sanotaan, että Pyhä Nimi — shuddha, purna, sanatana — puhdas, täysin täydellinen ja on korkeamman tietoisuuden ruumiillistuma. Siksi, jos olemme erittäin onnekkaita ja olemme yhteydessä Krishnan Nimeen harinama-sankirtanan muodossa, pystymme saavuttamaan alkuperäisen Korkeimman Totuuden.

Yhteys Krishnan bhaktoihin ja Krishnan Nimeen — se on oikea valinta elämässä. Kun Krishnan Nimen laulaminen toteutetaan, niin tietyllä hetkellä tietoisuus puhdistuu ja tulee käsitys omasta ”minästä”.

Krishna-tietoisuus — ei ole teoria, kuten Darwinin idea tai alkuräjähdyksen idea. Krishna-tietoisuus on Todellisuus, ja vain tässä tietoisuuden tilassa voidaan ymmärtää, mitä Todellisuus on. Tiettyä ymmärrystä tarvitaan sen ymmärtämiseen.

Tällä tavoin laulamme Pyhää Nimeä ja yritämme kommunikoida. Tämä Pyhän Nimen laulamisen prosessi, joka on kirjoitettu Veda-teksteissä, ei ole ollut olemassa kolme tai viisi tuhatta vuotta tai sata tuhatta vuotta, vaan se on olemassa ikuisesti. Nykymaailmassa on monia erilaisia menetelmiä — joku professori on keksinyt jonkinlaisen menetelmän, joku muu taas on keksinyt meditaation metodin ja niin edelleen. Mutta tämä kaikki on väliaikaista. Kaikki nämä menetelmät Totuuden ymmärtämiseksi ovat epäsuoria tai eivät johda todelliseen tavoitteeseen.

Pyhissä kirjoituksissa sanotaan, että Krishnan Nimi on niin täydellinen, että laulamalla Häntä — jokainen elävä olento voidaan puhdistaa ja Todellisuuden korkein taso voidaan saavuttaa.

gs

Vierailija
344/383 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovaisen kanssa väittely jumalan olemasssa olosta/olemattomuudesta on kuin hakkaisi omaa päätään kivimuurin.

Väittely? Kannattaisi keskustella uskovan kanssa asiallisesti, eikä väitellä.

Vierailija
345/383 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaisakautine kirjoitti:

Rajakokemus,lapset pieniä.Tehtävä kesken..Rukoilin ota pois tai kipu.Niin kävi kipu loppui kuin seinään kesti puolivuotta olin todella sairas.Kävin siellä valossa..Lääkärit tyhmiä, ihminen ei voi syödä juoda, sanottiin ei sulla mitään ole!!!

Harmi, ettei rukoilu opettanut sua kirjoittamaan oikein.

Vierailija
346/383 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös niin voimakkaat omakohtaiset kokemukset Jumalan läsnäolosta ja vaikutuksesta elämääni/elämässäni, että olisi mahdoton olla uskomatta.

Ihan niin kuin joku kysyisi, uskotko että aurinko ja kuu ovat olemassa. En niitäkään voi koskettaa mutta näen ja koen niiden vaikutuksen.

Toki esimerkkini on vaillinainen, sillä Jumalan 'käsi' ohjaa elämääni aktiivisesti. Ihmeellisiä asioita tapahtuu, ulkoisesti ja sisäisesti.

Olennaisinta jantärkeintä on se, miten Jumala muokkaa ja muovaa minua käyttöönsä vaikuttamalla asenteisiini ja käytökseeni/tekoihini.

Välillä oikein huomaa, miten "enää en elä minä, vaan Kristus minussa".

Pyhä Henki vaikuttaa uskovassa ihmisessä. Tätä uskomattomien on mahdoton käsittää.

Alapeukuttaja, kerrotko _mikä, mitä_ sai sinut alapeukuttamaan viestiäni?

Koska sinä yrität ihan omituisen analogian kautta luoda todisteta jumalasta. Jos sinulla on jotain signaaleja päässä, niin et voi mitenkään verrata sitä samaksi todisteeksi kuin auringonsäteilyn havaitsemisen. 

Vierailija
347/383 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vaan mikä todistaa ap:lle ettei Jumalaa ole. Se kaikki mitä tiede on pystynyt päättelemään todistaa juuri nimenomaan että kaiken alkuunpanijana on korkeampi voima jota Jumalaksi kutsuttakoon

Vierailija
348/383 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristittyjen harrastama järjestelmällinen lasten hyväksikäyttö tökkii minun arvomaailmaani vastaan pahasti.

Olen mieluummin ateisti, kuin kristitty.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008310672.html

Vierailija
349/383 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus on kysymyksessä, eli IHME saa sen uskomaan!

Vierailija
350/383 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistit ovat jumalaa ja kuolemaa pelkääviä ihmisiä. Ihan samanlaisia kuin harhaisimmat hihhulit. Minä tiedän varmasti. Ihan varmasti tiedän. Jos en jotain näe sitä ei ole. Kaikkea ei voi nähdä mutta ne on.

Jään odottelemaan alapeukutuksianne niitä tulee kuitenkin.

Vierailija
351/383 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmankaikkeus, joka ei ole voinut syntyä sattumalta. 🌏

Miksi ei olisi voinut syntyä sattumalta?

😂🤣🤣

Tässä näkee hyvin, kuinka mallillaasti uskikset osaavat argumentoida oman näkemyksensä. Tämä koko ketju on taas kyllä todistanut se, että uskovaiset eivät ole niitä penaalin tervämpiä kyniä.

Vierailija
352/383 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ateistit ovat jumalaa ja kuolemaa pelkääviä ihmisiä. Ihan samanlaisia kuin harhaisimmat hihhulit. Minä tiedän varmasti. Ihan varmasti tiedän. Jos en jotain näe sitä ei ole. Kaikkea ei voi nähdä mutta ne on.

Näetkös sinä esimerkiksi säteilyn helposti? Tai painovoiman? Tai ilman mitä hengitämme? 

Nyt oli taas niin mahtava todistus, ettei paremmasta väliä.

Vierailija
353/383 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristittyjen harrastama järjestelmällinen lasten hyväksikäyttö tökkii minun arvomaailmaani vastaan pahasti.

Olen mieluummin ateisti, kuin kristitty.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008310672.html

Niin SAIRAIDEN ns kristittyjen. Kaikissa ryhmissä on pahuutta. Hihhulilahkoissa varsinkin. Kunnon kristityn arvot on Jeesuksen viisaissa opeissa. KANNATTAISI LUKEA.

Vierailija
354/383 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä todistaa raamatun pätevyyden/Jumalan luomisen/ olemassaolon

Esimerkkejä :

1. Käärme kirottu eläin. Tutkijat todistaneet käärmeillä oli ennen jalat. Raamatussa kerrotaan syntiinlankeemuksen myötä Jumala kuitenkin kirosi käärmeen, "vatsallaan liikkumaan"

= 1.Moos.3:14

2. Miksi ihmiset elää tietyn ikäisiksi yleensä? Jumala määräsi ihmisen ikä olkoon max. 120 vuotta

=1.Moos.6:3

3. Miksi ihminen tekee töitä? Sekin löytyy raamatusta. "Kovalla työllä itsensä elättäminen" seuraus myös synnistä

= 1. Moos. 3:19

4. Sateenkaari taivaalla? Jumalan ja Nooan liiton merkki

= 1.Moos.9:16

5. Maailmassa esiintyy ruttoja/tauteja kuten korona = 3.Moos. 26:25

6. Miksi puhumme eri kieliä? Jumala loi eri kielet

=1.Moos. 11:9

7. Heinäsirkka vitsaus. Vitsauksia oli monia, juuri kuitenkin uutisoitiin jälleen uudesta heinäsirkka valtauksesta joka johtuu ihmisten pahuudesta

= 2.Moos.10:4-

Jos lähdet tutkimaan ja lukemaan raamattua, väitän ettet voi olla löytämättä totuutta, eli Jeesusta. Ja sitä miten raamatun sana on totta, kaikkia niitä yhtäläisyyksiä mitä maailmassa tapahtuu tällä hetkellä. Miksi tietyt asiat on.. Raamatusta löydät vastaukset!

Nyt kannattaisi tarkistaa se lääkitys

Vierailija
355/383 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni usko Jumalaan ei ole uskon asia, eli toisin sanoen tiedän Jumalan olevan olemassa. Itse kutsun kyseistä kaikkea ohjaavaa voimaa milloin milläkin nimellä, kuten Jumala, maailmankaikkeus, Korkeampi voima, universumi, Brahman jne... (Käytetty nimilappu ei ole tässä se oleellinen asia, samasta alkulähteestä ne kaikki kuitenkin kumpuavat.)

Jokainen on itse velvollinen tämän asian selvittämään itsellensä, eli tämä on sellainen asia mihin jokaisen on syytä ottaa jokin kanta. Toisia ihmisiä voi kyllä käyttää apuna oman kannan muodostamiseen, mutta oleellista on oma sisäinen kokemus asioista.

Vierailija
356/383 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näetkös sinä esimerkiksi säteilyn helposti? Tai painovoiman? Tai ilman mitä hengitämme? 

Nyt oli taas niin mahtava todistus, ettei paremmasta väliä.

Eikö ollutkin? Kiitos. Saamme tieteen keinoin kuitenkin nähdä Jumalan töitä täällä maailmankaikkeudessa mutta koska emme kaikkea tiedä..niin emme kaikkea tiedä. Ja näe. Sen olisi ateistinkin hyvä uskoo. Tiede ja Jumala on ihan hyvä kombo. Ei sulje toisiaan pois. Ehkä sen symbolisen kyllä.

Vierailija
357/383 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on jo käyty läpi. Joku ääliö haki vain kirjoittelukavereita. Säälittävää, sangen säälittävää!

Vierailija
358/383 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te hylkäätte Jumalan joka haluaa teille vain hyvää?   Ette vain ole osanneet etsiä Häntä , silti syytätte kun jotain pahaa tapahtuu. Pyytäkää Häntä tosissanne elämäänne niin huomaatte   että  näin myöskin tapahtuu ja voitte nauttia mielenrauhasta  jota ei mistään muualta saa, mitään parempaa ei ole!

Sitähän ne kuoropojat ovatkin varmaan yrittäneet. Ja papit ovat sitten koittaneet takoa uskoa päähän. Molempiin.

Usko on henkilökohtainen suhde Jumalaan  ei siihen pappeja tarvi!  Näin on todella käynyt  mutta pitää  huomata mikä valta on  esim. katolisella kirkolla ihmisiin  ja sen kautta nämä pedofiilit ovat päässeet käsiksi lapsiin.  Se on vaikea murtaa koska naisia ei hyväksytä katolisen kirkon papeiksi ehkä siitä syystä että he voisivat  tähän vaikuttaa.  Papeilla on todella suuri valta katolisessa kirkossa, aivan liian suuri.

Vierailija
359/383 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enuskovaantiedän kirjoitti:

Itselleni usko Jumalaan ei ole uskon asia, eli toisin sanoen tiedän Jumalan olevan olemassa. Itse kutsun kyseistä kaikkea ohjaavaa voimaa milloin milläkin nimellä, kuten Jumala, maailmankaikkeus, Korkeampi voima, universumi, Brahman jne... (Käytetty nimilappu ei ole tässä se oleellinen asia, samasta alkulähteestä ne kaikki kuitenkin kumpuavat.)

Jokainen on itse velvollinen tämän asian selvittämään itsellensä, eli tämä on sellainen asia mihin jokaisen on syytä ottaa jokin kanta. Toisia ihmisiä voi kyllä käyttää apuna oman kannan muodostamiseen, mutta oleellista on oma sisäinen kokemus asioista.

Erittäin hyvin sanottu. Yläpeukku siitä.

Vierailija
360/383 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että olen kasvanut perheessä, jossa jumalaan uskomista pidettiin itsestäänselvyytenä. Ja olen pystynyt selittämään itselleni jumalan olemassaolon sillä tavalla, ettei se ole ristiriidassa tieteellisen elämänkatsomukseni kanssa. Tosin en pidä täysin poissuljettuna sitäkään vaihtoehtoa, että mitään jumalaa tai jumaluutta ei olisikaan.

Minulle jumalan olemassaolo ei automaattisesti tarkoita sitä, että olisi olemassa jotain toisia todellisuuksia, joihin ihmisten tietoisuus siirtyisi kuoleman jälkeen. Ja vastaavasti, niitä toisia todellisuuksia voi olla, vaikka jumalaa tai jumaluutta ei olisikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän