Miten elämänne olisi miehenä helpompaa?
Usein valitetaan, että miehillä on liian helppoa.
Kommentit (312)
Toisaalta miehenä pitäs sietää vaimoa, ei kiitos.
Tienaisin valtavia summia, saisin olla koirani kanssa kahdestaan rauhassa, ei tarvitse synnyttää eikä kestää menkkoja ja siihen liittyviä mielialanvaihteluja.
Ajaisin hienolla autolla ja olisin parempi kuski, en pelkäisi mitään, olisin rohkea ja saisin tehdä miehisiä cooleja asioita. Bensapumpullakin voisin heittää rennosti vitsiä. Pelkkää positiivista olisi olla mies, naisena olo pelkkää kuraa.
Miehenä kukaan ei odottaisi, että minun tulee auttaa keittiössä ja olla tarjoilemassa, hoitamassa muiden muksuja tai olla siivoamassa, kuten mikäkin kotipiika. Saisi olla rauhassa oletko raskaana kyselyiltä.
Olen mies ja miehenä on helpompaa olla kuin naisena.
Miehenä olen älykkäämpi, osaan hahmotella paremmin asioita, osaan suunnistaa paremmin, minulla on parempi motoriikka kuin naisilla,osaan paremmin matematiikka kuin naiset, ymmärrän tekniikasta enemmän kuin naiset, olen vahvempi kuin naiset, minulla on auktoriteettia paljon enemmän kuin naisilla.. jne. autollakin osaan paremmin kun olen mies.
On hyvä olla mies ja naiset on kauniita.
T: Rakkaudella miehinen mies.
Elämäni ei parantuisi miehenä mitenkään. Olen erittäin tyytyväinen, että olen nainen. :) Olen ujo pariutumisasioissa ja ujous on naiselle helpompaa kuin miehelle jossain määrin. Miehet ovat lähestyneet minua, mutta tietenkin myös minulta vaaditaan ujouteni ylittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja miehenä on helpompaa olla kuin naisena.
Miehenä olen älykkäämpi, osaan hahmotella paremmin asioita, osaan suunnistaa paremmin, minulla on parempi motoriikka kuin naisilla,osaan paremmin matematiikka kuin naiset, ymmärrän tekniikasta enemmän kuin naiset, olen vahvempi kuin naiset, minulla on auktoriteettia paljon enemmän kuin naisilla.. jne. autollakin osaan paremmin kun olen mies.
On hyvä olla mies ja naiset on kauniita.
T: Rakkaudella miehinen mies.
Ymmärrätkö itsekään kuinka onnen äijä olet? Olen hiton kateellinen.
Voisin tytötellä kaikkia naisia iästä riippumatta ja välillä oikein keljuilla.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä kukaan ei odottaisi, että minun tulee auttaa keittiössä ja olla tarjoilemassa, hoitamassa muiden muksuja tai olla siivoamassa, kuten mikäkin kotipiika. Saisi olla rauhassa oletko raskaana kyselyiltä.
Voisin mennä kaikessa rauhassa sohvalle makaamaan puhelin kourassa ja ottaa torkut. Harvalta naiselta onnistuu sama.
Pojat ovat halutumpia lapsia vanhemmilleen kuin tytöt. Olisin ollut haluttu ja toivottu sen iän ikuisen parjatun ja syrjityn sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitsisi uralla edetessä tehdä kahta työtä pätevyytensä todistamisen eteen, eli ensin naiseutensa vuoksi ja sen jälkeen varsinaisen osaamisensa vuoksi.
Ei tarvitsisi kärsiä helvetillisistä menkkakivuista, eikä kantaa lasta, synnyttää ja imettää.
Töissä voisi pukeutua mukavampaan mustaan pukuun, koskaan sääriään paljastamatta.
Ei tarvitsisi kuulla olevansa aina väärän ikäinen, ensin hedelmällisyytensä ja myöhemmin rupsahtamisensa vuoksi. Ei tarvitsisi uralla edetessä kuulla ulkonäkönsä takia vittuilua: 'kenenköhän reittä pitkin tuokin on edennyt...?'
Itse ottaisin kyllä lapsen saamisen ja siihen liittyvät asiat pois tästä listasta. Minun elämässäni ne ovat olleet hyviä asioita melkein 100-prosenttisesti.
Polttaisin leuhkasti sikaria, piereskelisin ja röyhtäilisin, kävelisin törkeästi jonossa kaikkien naisten edelle ja nauraisin remakasti päälle. Laittaisin kaikki rahat itseeni, autooni ja elektroniikkaan. Söisin niin paljon kuin napa vetää ja saattaisin jopa syödä naisen suklaakätköt lihomatta kiloakaan. Hankkisin kaiken valmiina ja kotiani siivoaisi vaimo tai siivooja.
Vierailija kirjoitti:
Pojat ovat halutumpia lapsia vanhemmilleen kuin tytöt. Olisin ollut haluttu ja toivottu sen iän ikuisen parjatun ja syrjityn sijaan.
On surullista lukea tämä, mutta sellaista asennetta todella esiintyy myös nykyaikana. Joissakin kulttuureissa tämä suhtautuminen on avointa.. Kun näen uutisen muualta tulleiden lapselle tapahtuneesta tapaturmasta Suomessa tai naapurimaissa, mietin joskus onko lapsi tyttö vai poika. Sitä ei uutisissa kerrota yleisölle. Viranomaisten olisi hyvä olla valppaana näissä asioissa. Ihan sen varalta, jos onnettomuuden taustalla olisi jonkinlaista "laiminlyöntiä". Tapauksia, kun pikkulapsi taapertaa laiturin reunalla ( vrt auton putoaminen mereen täynnä ihmisiä). Jokin taho, ehkä YK, on selittänyt, että kun jossain maassa on rokotettu 80 % lapsista, se ei tarkita 80% kaikista lapsista. Voi olla, että melkein kaikki pojan on rokotettu, mutta tytöistä selvästi pienempi osa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On surullista lukea tämä, mutta sellaista asennetta todella esiintyy myös nykyaikana. Joissakin kulttuureissa tämä suhtautuminen on avointa.. Kun näen uutisen muualta tulleiden lapselle tapahtuneesta tapaturmasta Suomessa tai naapurimaissa, mietin joskus onko lapsi tyttö vai poika. Sitä ei uutisissa kerrota yleisölle. Viranomaisten olisi hyvä olla valppaana näissä asioissa. Ihan sen varalta, jos onnettomuuden taustalla olisi jonkinlaista "laiminlyöntiä". Tapauksia, kun pikkulapsi taapertaa laiturin reunalla ( vrt auton putoaminen mereen täynnä ihmisiä). Jokin taho, ehkä YK, on selittänyt, että kun jossain maassa on rokotettu 80 % lapsista, se ei tarkita 80% kaikista lapsista. Voi olla, että melkein kaikki pojan on rokotettu, mutta tytöistä selvästi pienempi osa.
Köyhissä maissa poikaan panostetaan enemmän kuin tyttölapseen. Tyttölapsi ei välttämättä pääse kouluun vaan joutuu hakemaan vettä pitkiä matkoja kävellen tai huolehtimaan vanhemmistaan ja nuoremmista sisaruksistaan samalla kun vanhimmalla pojalla vastuu koostuu ehkä elättämisestä. Maailma on epäreilu.
Elämäni olisi varmaan vaikeampaa, koska jos olisin mies, olisin halunnut perheen ja lapsia. Haluaisin olla mahdollisimman hyvä mies, että joku siihen kanssani suostuisi. Perheen elättäminen vaatisi paljon työtä ja resursseja.
Mutta näin naisena, en halua lapsia enää edes miestä. Aikaa on harrastuksiin ja tulot käytän itseeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisin jumalatonta arvostusta olemalla ihan tavallinen, lapsistaan välittävä vanhempi. Nykyään järjestän ihan yksin lasten synttärit, vaatehankinnat, pienten vaatteiden kierrätykset, lasten viemiset pulkkamäkeen ja luistelemaan, kavereiden luo ja takaisin. Autan läksyissä ja pidän yhteyttä opettajiin. Lisäksi kuulun koulun vanhempainneuvostoon. Teen päivätyötä siinä missä mieskin. Asumme kerrostalossa, jossa mies ei tee niitä ns. perinteisiä miesten töitä vastineeksi. Mies ei koe esim. lasten ulkoilua tai harrastuksia millään tavalla välttämättömäksi. Jos tekisin nuo kaikki luettelemani työt miehenä, olisin Vuoden Isä ja Unelmamies. Nyt olen ihan vaan perusäiti.
Itse olet miehesi valinnut.
Ei voi etukäteen tietää miten toinen osapuoli käyttäytyy sitten, kun lapsen/lasten olemassaolo on tosiasia. Toinen voi sanoa mitä tahansa ennen lapsen syntymää, mutta tositilanteessa hän voi vain ilmoittaa, että moi, mä lähden nyt treeneihin, tapaamaan kavereita tai kuntosalille.
Olen mielelläni nainen. Sellaisen kulttuurisen asian voisin muuttaa, että naisten ulkonäkö ei olisi enää jatkuvan arvioinnin kohde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
saisin parempaa terveyden- ja kivunhoitoa, tietyt sairaudet olisivat lievempiä tai epätodennäköisempiä saada
Ja vaihtaisit nämä kaksi asiaa suurempaan kuolleisuuteen kaikissa ikäluokissa? Terveydenhuolto keskittyy miespotilaisiin enemmän yksinkertaisesti siksi että miehet kuolevat reilusti nuorempina kuin naiset. Kumman veneen paikkaisit ensin? Veneen missä on pinnalla naarmuja, vai veneen missä on reikä pohjassa ja vesi tulossa sisään?
TUO ON TÄYTTÄ PASKAA!
Tutkitusti naisten kipua vähätellään. Miehiä hyysätään ja paapotaan, vaikka naisten kipukynnys on matalampi kuin miesten.
Melkein kaikki lääketieteellinen tutkimus on tehty tutkimalla ja testaamalla miehiä. Lääkkeet on kehitetty sopimaan miehille, helpottamaan heidän oloaan tai parantamaan heillä olevia sairauksia. Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä keskustelua lukiessa tulee vaa semmoinen vaikutelma, että joidenkin naisten mielestä heidän pitäisi saada tiettyjä etuuksia ja asioita vaan siksi että he ovat naisia.
Samat etuudet ja oikeudet kuin miehillä on, se riittää.
Mikä siinä on vaikeaa ymmärtää, että ei kukaan mies työllisty vaan siksi että hän on mies. Ei ketään miestä oteta kouluun opiskelemaan koska hän on mies. Ei mies saa hyvää palkkaa koska hän on mies. Ei ainakaan tällaisessa yhteiskunnassa mikä Suomessa on.
Ihmiset ovat yksilöitä ja ne yksilön tekemät päätökset ja valinnat vaikuttavat palkkaan, urakehitykseen ja työllistymiseen. Turha keksiä tekosyitä.
Mikä siinä on vaikea ymmärtää että juuri noin vieläkin tapahtuu??
Jos olisit yrittäjä niin kumman palkkaisit mielumnin miehen vai nuoren naisen kuka isolla todennäköisyydellä jää nopeasti äitiyslomalle saatuaan vakituisen työn?
Tämän takia lakia pitäisi muuttaa niin että idän työnantaja ”kärsisi” lapsesta ihan yhtä paljon kuin äidinkin. Kulut puoliksi.
Ihan kiva idea. Mutta ei onnistu käytännössä. Mieti jotai yksittäistä yritystä missä on paljon miehiä töissä ja yhtäkkiä sen yrityksen pitääkin vaan ruveta maksamaan jotai lisämaksuja sen takia että työntekijän vaimo tai naisystävä on jäänyt äityislomalle. Ei kaikilla yrityksillä yhtäkkiä semmoisia ylimääräisiä rahoja ole.
Ylimääräistä rahaa ei ole niilläkään työnantajilla, joilla on naisia työssä. Olen ihmetellyt tätä monta vuotta. Niin yksinkertainen asia, helppo toteuttaa. Kun kaksi henkeä saa lapsen, molempien työnantaja pannaan maksamaan äitiysloman kuluja. Tässä olisi vinkki poliitikoille.
Mua ei kohdeltais enää ku naista miesten taholta.