Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen asuinpaikka on Ylöjärven Siivikkala?

Vierailija
03.02.2021 |

Olemme muuttamassa Pirkanmaalle ja Siivikkala on yksi vaihtoehto. Osaako kukaan kertoa:

1. Minkälainen ilmapiiri Siivikkalassa on? Onko kyttäämistä ja juoruilua vai annetaanko ihmisten elää kukin tavallaan? Hyväksytäänkö erilaiset ihmiset?
2. Minkälainen koulu siellä on? Onko kiusaamista tai muuta ongelmia? (Meillä on kaksi ala-asteikäistä lasta.)
3. Pääseekö Ylöjärven keskustaan helposti? Entäs Tampereen? Onko tuolla Lielahdessa mitään palveluja?
4. Onko Siivikkalassa hyvät ulkoilumaastot?

Kaikkea muutakin saa kertoa mitä mieleen tulee. Kiitos vastauksista!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan oikein tajunnut Ylöjärveä. Tai Nokiaa tai Lempäälää. Ne on jotenkin kaukana. Palveluista en tiedä yhtään, joku varmasti osaa kertoa paremmin!

Olen itse asunut Tampereen keskustassa (Hämeenpuisto ja Pispala) ja Kalevassa. 

Nyt viimeiset 15 vuotta Pirkkalassa eikä täältä ole mulla mitään poismuuttoaikeita. Palvelut toimii, minikeskustassa on kaikki tarvittavat palvelut ja Pirkkalan ja Tampereen rajalla isot 24/h Prisma ja Citymarket, Veska kauppakeskus (jotain perus vaatekauppoja ja verkkokauppa.com, kuntosali)... 

Tampereen keskustaan ajaa ruuhka-aikaankin vartissa. Ainakin meiltä. Asutaan ihan inasen Suupalta (Pirkkalan keskusta) Tampereelle päin. 

Vierailija
2/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävä alue, huumeita liikkuu ja öisin prätkät pitävät kulmakunnan hereillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta mieluummin Ikuriin. Luonto on lähellä ja ihmiset ystävällisiä. Palvelut yllättävän lähellä.

Vierailija
4/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä Siivikkalaa muuta kuin nimeltä, mutta voin kommentoida. On kaukana kaikesta ja tutun tuttu kertoi, että koulu ei ole kaikkein parhain. Varmasti alueella on myös sisäänpäin lämpiävää porukkaa, kun on niin vanha asuin alue. En muittais ikuna kiivaana. Sitä paitsi itä puoli Tampereesta on parempaa Tamperetta.

Vierailija
5/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Alue on pääosin omakotialuetta jossa jokainen huolehtii omista asioistaan

2. Tyypillinen ”kyläkoulu” jossa harvoin kiusaamista tai häiriköintiä. Täysi rakennus- ja piharemontti valmistui 2019

3. Ylöjärvelle pääsee helposti mutta siellä ei kukaan käy koska Lielahteen on lyhyempi matka. Siellä on Prismasta lähtien kaikki kaupat jotka löytyvät pienemmistä kaupungeista.

4. Näsijärven rannassa on noin 20km pituinen suojeltu aarniometsä alue ulkoiluun, yksi alueen parhaimmista

Vierailija
6/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Alue on pääosin omakotialuetta jossa jokainen huolehtii omista asioistaan

2. Tyypillinen ”kyläkoulu” jossa harvoin kiusaamista tai häiriköintiä. Täysi rakennus- ja piharemontti valmistui 2019

3. Ylöjärvelle pääsee helposti mutta siellä ei kukaan käy koska Lielahteen on lyhyempi matka. Siellä on Prismasta lähtien kaikki kaupat jotka löytyvät pienemmistä kaupungeista.

4. Näsijärven rannassa on noin 20km pituinen suojeltu aarniometsä alue ulkoiluun, yksi alueen parhaimmista

Onko tuolla Näsijärvialueella nimi? Asun ihan kulmilla, mutta aarniometsäreitti on tuntematon. Lielahdessa on kyllä kaikenlaista palvelua. Hm, terkkari, kirjasto, ravintoloita, marketit, reilusti erikoisliikkeitä.

Vierailija
7/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nimeä, lähtee Villa Urpon talon takaa Näsijärven rantaa pitkin päättyen Ylöjärven keskustaan. Löytyy esim. Ylöjärven ulkoilureitti kartoista.

Vierailija
8/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan oikein tajunnut Ylöjärveä. Tai Nokiaa tai Lempäälää. Ne on jotenkin kaukana. Palveluista en tiedä yhtään, joku varmasti osaa kertoa paremmin!

Nyt viimeiset 15 vuotta Pirkkalassa eikä täältä ole mulla mitään poismuuttoaikeita. Palvelut toimii, minikeskustassa on kaikki tarvittavat palvelut ja Pirkkalan ja Tampereen rajalla isot 24/h Prisma ja Citymarket, Veska kauppakeskus (jotain perus vaatekauppoja ja verkkokauppa.com, kuntosali)... 

Tampereen keskustaan ajaa ruuhka-aikaankin vartissa. Ainakin meiltä. Asutaan ihan inasen Suupalta (Pirkkalan keskusta) Tampereelle päin. 

Niin no, eihän Lempäälässä ole kuin Ideaparkin verran palveluita. Ja Tampereen keskustaan (jos sinne on jostain syystä mitään asiaa) pääsee junalla 10 minuutissa ja autolla 20:ssä.

Vierailija
9/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisia asuu tuolla ja ovat kyllä viihtyneet pitkään.

Kiva rauhallinen omakotitaloalue.

Oma auto tarvitaan, vaikka kai siellä bussejakin kulkee.

Lielahdessa käyvät kaupoissa.

Vierailija
10/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti vastauksista!

- Ap

Vierailija
11/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, eihän Lempäälässä ole kuin Ideaparkin verran palveluita. Ja Tampereen keskustaan (jos sinne on jostain syystä mitään asiaa) pääsee junalla 10 minuutissa ja autolla 20:ssä.

On Ylöjärvelläkin se kauppakeskus Elo ja ilmeisesti Ylöjärven keskusta on ihan jees. 

Ei mun ollut tarkoitus loukata. Se oli vaan mun mielipide...tai mielikuva oikeastaan. Mulle Lempäälä on aina ollut "tosi kaukana", vaikka eihän sieltä tosiaan hurauta motaria kovin kauaa Tampereelle. Ennen koronaa tuli käytyä melko paljon Ideaparkissa. Nyt tosin ajaa nopeammin Ratinaan. Ei muulla väliä, kun Eurokankaalla :D Muita mä en oikein tarvitse, paitsi ruokakaupan.

Mutta palveluihin lasken ravintoloiden ja kauppojen lisäksi myös terveyskeskuksen (johon olen Pirkkalassa ollut tosi tyytyväinen) ja erilaiset virastojen haarakonttorit - kela ym. 

Vierailija
12/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoin alueella ja vanhempani asuvat siellä edelleen. Erittäin rauhallinen ja turvallinen omakotitaloalue, todella moni jää alueelle pitkäksi aikaa. Hyvä ala-aste.

Alue on aika erillään muusta Ylöjärvestä, koska monet Tampereen alueet lähempänä (lielahti, lentävänniemi, pohtola).

Bussiyhteydet on Tampereen suuntaan, Ylöjärven suuntaan yhteydet on taas huonot.

Yläaste on huono, koska sinne tulee ongelmatapaukset muilta Ylöjärven alueilta .

Vierailija
13/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ja idyllinen paikka tuo Siivikkala. Muutenkin kivoja seutuja kun luonto ja järvi lähellä. Lielahdessa tosiaan kattavat palvelut ihan kaikkea. Harvoin tulee edes keskustaan lähdettyä kun Lietsussa on kaikki.

Vierailija
14/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttävä alue, huumeita liikkuu ja öisin prätkät pitävät kulmakunnan hereillä.

Nyt taidat sekoittaa Hervantaan tai Peltolammille.

Vierailija
15/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran tarkentavan kysymyksen esitän, että eihän Ylöjärveltä mennä terveyskeskukseen Tampereen puolelle Lielahteen?

Vierailija
16/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ihmeen Siivikkalan ryhmäajot täällä on??

Vierailija
17/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran tarkentavan kysymyksen esitän, että eihän Ylöjärveltä mennä terveyskeskukseen Tampereen puolelle Lielahteen?

Kun kyseessä on eri kunta niin ei varmaankaan, eiköhän Ylöjärvellä ole omat terveysasemansa. Eri asia sitten jos tarvitsee sairaalahoitoa niin sitten Tays.

Vierailija
18/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ihmeen Siivikkalan ryhmäajot täällä on??

Ei kun ne on öisin Siivikkalan kaduilla. MC Siivikkala on kovempi jengi kuin yksikään toinen mopojengi, kuten pandiidossit ja sun muut.

Vierailija
19/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä Siivikkalaa muuta kuin nimeltä, mutta voin kommentoida. On kaukana kaikesta ja tutun tuttu kertoi, että koulu ei ole kaikkein parhain. Varmasti alueella on myös sisäänpäin lämpiävää porukkaa, kun on niin vanha asuin alue. En muittais ikuna kiivaana. Sitä paitsi itä puoli Tampereesta on parempaa Tamperetta.

Tässä on täydellinen esimerkki tämän palstan viesteistä, jonka voi tiivistää: Asiasta en mitään tiedä, eikä asia oikeastaan minulle edes kuulu, joten kommentoin silti juoruja ja valheita.

Vierailija
20/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakoulu on ihan ok. Siivikkalasta mennään yläkouluun Vuorentaustaan, jossa oppimisympäristö parani roimasti muutama vuosi sitten, kun Metsäkylään valmistui oma yhtenäiskoulu ja Metsäkylän pahoinvoiva osasto ei enää häiriköi Vuorentaustassa. Nykyisellään yläkoulu on tosi rauhallinen ja asiallinen.

Siivikkala on yleisesti ottaen Ylöjärven vähän "parempaa" asuinaluetta, joskin vähän syrjässä keskustasta, mutta vastaavasti Lielahden palvelut ovat lähellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän