Punoittavaa ihottumaa ilmestynyt käsiin nyt pakkasella. Mitä tämä on?
Kuivumista ollut ennenkin talvella, mutta ei tällaista punoitusta ja ärtymistä.
Kommentit (20)
Se voi olla ihan mitä vain. Yliherkkyysreaktio, reaktio mekaaniseen ärsytykseen tai vaikka kylmään.
Samoin mulle tulee heti kun on kunnolla kylmä, erityisesti rystysiin ja ranteisiin. Eipä oikein mikään rasva auta, mutta helpottaa tietää että se lähtee heti kun pakkasetkin.
Voipi olla koronaa, ihottuma on yksi oire.
Suosittelen rasvaamaan ihon xyliderm-voiteella, saa apteekista.
Pakkaa ihottuma, rasvaa usein ja pidä lämpimiä hanskoja ulkona.
Mulla on punaiset läiskät käsivarsissa ja reisissä, sekä toisen käden sormien väleissä. Pakkanen selkeästi pahentaa tilannetta, mutta olisiko pääsyy joku virus kuitenkin? Viitsiikö mihinkään lääkäriin mennä, lähtevät varmaan itsestään.
Oletko käyttänyt liikaa käsidesiä?
Onko sitä kiva polttaa tulikuumalla vedellä? Mulla on samaa. Minulla se selkeästi liittyy pakkasiin, koska omani lähes katosi, kun oli ne lämpimät välipäivät ja rävähti taas kun pakkanen kiristy. Sitä on enemmän tullut vuosina, jolloin olen pessyt käsiäni hartaamin, kuten tänä vuonna koronan takia ja 10 vuotta sitten sikalenssun olivat pahimmat.
Kunnon rasvainen käsivoide, norjalainen on hyvä. Ja usein rasvattava, hanskat aina ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon rasvainen käsivoide, norjalainen on hyvä. Ja usein rasvattava, hanskat aina ulkona.
Norjalaisilla on hyvät voiteet, niillä kasvaa habakin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on punaiset läiskät käsivarsissa ja reisissä, sekä toisen käden sormien väleissä. Pakkanen selkeästi pahentaa tilannetta, mutta olisiko pääsyy joku virus kuitenkin? Viitsiikö mihinkään lääkäriin mennä, lähtevät varmaan itsestään.
Niin mikä viirus?
Vierailija kirjoitti:
Liikaa tai ei, käsidesi tuli minunkin mieleeni. Pakkanen voi olla herättää yliherkkyysreaktion täyteen kukoistukseensa.
Vierailija kirjoitti:
En ole käyttänyt mielestäni. Aluksi ihottumaa oli kellon rannekkeen alla. Nyt on levinnyt muuallekin käsiin. Kutiaa vähän, mutta ei kovin pahasti.
Kuivumista ollaan ehdotettu jo, mutta entäs staattinen sähköisyys? Itse koen paljon sähköiskuja tälläisillä pakkasilla.
Rasvaa