Onko ok yrittää iskeä amk:n tiloissa? Itseäni yritetty monta kertaa ja se on kiusallista
Olen siis amk:ssa opiskeleva 30v nainen, joka yleensä opiskelee koululla. Tämä on kolmas vuoteni ja ties kuinka mones kerta, kun joku mies on tullut juttelemaan. Kaverimielinen tustustuminen on tietenkin aina tervetullutta, mutta jos aistin jotain romanttista kiinnostusta miehen puolelta, kiusaannun heti ja haluaisin vain koko tyypistä eroon. En ole koululla hakemassa treffiseuraa, vaan opiskelemassa.
Joskus jopa henkilöllisyyteni on selvitetty ja mua on lähestytty Facebookissa ja pyydetty treffeille. Se on ollut hyvin ihmeellistä ja jopa karmivaa, koska välillämme ei ollut mitään kemiaa, kun tämä tuntematon mies tuli puhumaan mulle kouluni tiloissa. En edes ymmärrä, että mistä nämä miehet ovat saaneet "signaaleja", koska minä en ole sellaisia lähettänyt. Olen sitä paitsi kiinnostunut enemmän naisista kuin miehistä.
Mua on yrittänyt iskeä myös sellaiset ihmiset, joiden kasvoja en muista ollenkaan, mutta he ovat kuulemma "nähneet mut joka päivä" ja jopa kiinnittäneet huomiota vaatteisiini. Mua on lähestynyt jopa noin 15-20 vuotta vanhempi mies. Se törkkäsi käteeni yhteystietonsa ja luikki karkuun. En ymmärrä.
Onko täällä muita naisia/miehiä, joita yritetään iskeä omaan makuunne liikaa? En enää haluaisi kokea tällaista varsinkaan koulussa, joka on mulle työpaikka.
Kommentit (251)
Kyllähän se kiusalliselta tuntuu, jos epäkiinnostava ihminen yrittää liehitellä. Pitää vaan antaa ystävällisesti pakit.
Kuulostat aika ylimieliseltä ja epäempaattiselta.
Yritäpä hetki asettautua miehen asemaan. Luuletko että miesten pariutumisrintamalla tapahtuisi ikinä mitään jos mies ei rohkeasti tekisi aloitteita? Luuletko että moni tavismies saisi naisilta selviä kiinnostuksen merkkejä?
Kemiat ja kipinät ovat vain naisten luksusajattelua. Jos miehen mielestä nainen näyttää ok ja vaikuttaa kivalta niin aloite on tehtävä tai muuten mitään ei tapahdu. Yhteystietojen antaminen on ihan hyvä aloite jos ei ole varma naisen kiinnostuksesta.
On tuttua. Tulee olo et oisin joku kaunis objekti, joka on olemassa miehiä varten. Ei-toivotut iskuyritykset ei tunnu kivalta. Signaaleja pitää olla ennen kuin lähestyy.
Miehenä ei tarvinnut tuollaista kohdata. Eipä tule ylipäätään elämästä mieleen montaa kertaa kun nainen olisi tehnyt aloitteen.
Vierailija kirjoitti:
Yritäpä hetki asettautua miehen asemaan. Luuletko että miesten pariutumisrintamalla tapahtuisi ikinä mitään jos mies ei rohkeasti tekisi aloitteita? Luuletko että moni tavismies saisi naisilta selviä kiinnostuksen merkkejä?
Kemiat ja kipinät ovat vain naisten luksusajattelua. Jos miehen mielestä nainen näyttää ok ja vaikuttaa kivalta niin aloite on tehtävä tai muuten mitään ei tapahdu. Yhteystietojen antaminen on ihan hyvä aloite jos ei ole varma naisen kiinnostuksesta.
Lopeta. Juurihan sanoin, että en ole ollut kiinnostunut niistä miehistä. En ole kiinnitänyt heihin mitään huomiota, joten olen halunnut olla vaan rauhassa. Minä en ole vastuussa miesten yksinäisyydestä ja pariutumisprosesseista.
Ap
Hmm. Minusta on mutta käytöstavat ja tahdikkuus on tietysti muistettava yritti iskeä kumppania missä tahansa. - Tuntuu toisinaan hieman tylsältä kun välillä vaikuttaa, että joillekin moraalisesti hyväksyttyjä "iskemis -paikkoja" ova vain baari ja yökerhot (tms) ja niissäkin mieluummin myöhemmin illalla ja puolihämärässä valaistuksessa. - Eduksi katsotaan myös, jos alkoholia on edes potenttiaalisesti saatavilla. (Tasoa voi hieman yrittää varioida sen mukaan joutuuko maksamaan sisäänpääsysytä vai ei. Tai paikan sijiannin perusteella; onko kyse lähiökapakasa vai kaupungin keskustan tunnetuimmasta "biletyspaikasta) Tai sitten voi yrittää hakea kumppania netin deitti sovellutsen tai tinderin kautta.
Entä jollei ole viehättynyt edellä mainituista niin, mitä paikkaa suosittelette potenttiaalisesi hyvänä ja moraalisesti hyväksyttävnä "iskupaikkana"?
Vierailija kirjoitti:
Kaikille pitäisi kuitenkin suoda oma rauha ja yksityisyys. Kannattaa miettiä, että millä todennäköisyydellä lähestymäsi henkilö voisi olla kiinnostunut sinusta. Jos hän ei ole edes katsonut sinua, niin kannattaa vaan antaa olla rauhassa.
Eipä oo tullut vastaan tollasta. Pientä värinää on ollut siellä ja täällä kun aikanaan opiskelin, mutta ei häiriöksi asti ;D
Täytyy kysyä vielä, onko nää ihan suomalaisia vai vaihtareita?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole vastuussa siitä, että saavatko miehet naisia vai ei :D
Vierailija kirjoitti:
Eipä oo tullut vastaan tollasta. Pientä värinää on ollut siellä ja täällä kun aikanaan opiskelin, mutta ei häiriöksi asti ;D
Kaikenlaisia miehiä, suomalaisia ja vaihtareita, lisäki jopa paljon vanhempia kuin minä itse. Varmaan nämä vanhemmat ovat olleet työntekijöitä??
Ap
Tiedän mistä puhut, vaikka kovin montaa kertaa ei onneksi olekaan tapahtunut. Amk:ssa opiskellessani yksi mies tuli avautumaan, kuinka oli katsellut minua jo pitkään ja kuinka kiinnostavalta vaikutan, vaikka en muistanut koskaan itse nähneeni kyseistä miestä. Hieman olin kysymysmerkkinä... Yliopistolla kaksi kertaa on ollut tilanne, kun ruokalassa mies on tullut istumaan samaan pöytään vastapäätä ja jututtamaan, kertonut olevansa minusta kiinnostunut ja lopulta kysynyt kahville. Jutuista on tullut selväksi että ovat jo aiemminkin minut jossain bonganneet, vaikka jälleen en itse heitä ole koskaan nähnyt - saati että olisin antanut jotain signaalia kiinnostuksesta.
Kyllähän nuo tilanteet ovat ahdistavia. Varsinkin ruokalassa lähestyminen on todella tahditonta, luulisi jokaisen ymmärtävän että siellä yleensä ollaan aivan jotain muuta tekemässä kuin seuraa hakemassa. Ehkä turhaa edes mainita etten mennyt treffeille noiden miesten kanssa, vaikka tilanteet yritinkin viedä asiallisesti läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisia miehiä, suomalaisia ja vaihtareita, lisäki jopa paljon vanhempia kuin minä itse. Varmaan nämä vanhemmat ovat olleet työntekijöitä??
Ap
Huokaus. Meitä on muuten aika monta, joita kukaan ei halua yrittää iskeä yhtään missään.... Käykö kateeksi?
Onneksi olen mies, niin saa ollan olla rauhassa kaikilta iskuyrityksiltä.
Jos miestä yritetään iskeä liikaa, niin hän on joku kansainvälisen tason malli. Naiselle riittää, että on meikannut itsensä eri ihmisen näköiseksi, joka onnistuu helposti.
Onhan se varmaan ärsyttävää, jos saa ei-toivottua huomiota, mutta syy siihen miksi sitä saa tuollaisissa paikoissa on varmaan se, että siinä on jotain laatukarsintaa mukana. Naisten ja miesten maailmat ovat ehkä taas eriytymässä entisestään, koska naiset saavat seuraa etänä laitteiden kautta ja baareissa alkaa olla miesenemmistö. Baarissa mies ei voi tietää minkä hämärähennan kanssa on tekemisissä ja lisäksi joutuu muutenkin kestämään huonoa kohtelua. Aikuisille miehille koulutuspaikat ja harrastukset ovat siis käytännössä ainut tapa päästä juttelemaan suht normaalien naisten kanssa ilman liioitellun huonoa palautetta.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo vaikuttaa itsensä toteuttavalta ennusteelta. Jos lähestyy koko ajan naisia, joiden kiinnostuksesta ei ole mitään merkkejä, varmasti maailma vaikuttaa sellaiselta paikalta, jossa miehen osa on ottaa vastaan pakkeja.
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Kaikkien pitää antaa olla rauhassa, jos he haluavat olla rauhassa. "Tavismiesten ongelmat" eivät ole naisten vastuulla. Sinä kuulostat epäempaattiselta. Tykkäisitkö, jos sinua reilusti vanhemmat homomiehet lähestyisivät sinua jatkuvasti?
Vierailija kirjoitti:
Yritäpä hetki asettautua naisen asemaan. Jatkuvat iskuyritykset on ahdistavia.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Jos miestä yritetään iskeä liikaa, niin hän on joku kansainvälisen tason malli. Naiselle riittää, että on meikannut itsensä eri ihmisen näköiseksi, joka onnistuu helposti.
Onhan se varmaan ärsyttävää, jos saa ei-toivottua huomiota, mutta syy siihen miksi sitä saa tuollaisissa paikoissa on varmaan se, että siinä on jotain laatukarsintaa mukana. Naisten ja miesten maailmat ovat ehkä taas eriytymässä entisestään, koska naiset saavat seuraa etänä laitteiden kautta ja baareissa alkaa olla miesenemmistö. Baarissa mies ei voi tietää minkä hämärähennan kanssa on tekemisissä ja lisäksi joutuu muutenkin kestämään huonoa kohtelua. Aikuisille miehille koulutuspaikat ja harrastukset ovat siis käytännössä ainut tapa päästä juttelemaan suht normaalien naisten kanssa ilman liioitellun huonoa palautetta.
Mitä... Järkevät naisetko ei käy baareissa? Sovinismi pliis.
Voitaisiinpa yhteisellä päätöksellä jättää kaikki iskeminen naisille. Ratkaisisi varmaan kaikki ongelmat.
Ei isketty kertaakaan amk:n aikana. Opiskelin 18-22 vuotiaana.