Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä vanhukset jotka asuvat vuokralla, elää?

Vierailija
03.02.2021 |

Ei omistusasuntoa, ei tilillä rahaa.
Miten ne tulevat toimeen? Joutuuko ne hakemaan tukia vai tuleeko Kelasta joku eläke jolla pystyy maksamaan vuokran ja elämään?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä sitä on sinulle miettimistä.

Vierailija
2/35 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienistä eläkkeistä ei mene juuri veroa ja asumistukea saavat. Lääkkeissä hintakatto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieneen eläkkeeseen hakevat sitten samoja tukia kuin muutkin pienituloiset.

Vierailija
4/35 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahnukset saa eläkettä, kuka minkäkin verran. Jos työeläke on pieni, siihen saa päälle takuueläkkeen. Pienituloisimmat saavat myös asumistukea, jos älyävät hakea. Sit voi olla päälle eläkkeensaajan hoitotuki, riippuen sairauksista ja avuntarpeesta. "JOutuuko hakemaan", tyhmä ilmaisu. Suomessa SAA hakea tukia ja olla niihin oikeutettu. Ja jos ne kohtuulliset asumismeot (vuokra, sähkö, vesi, lämmitys) jaterveydenhuollon menot menee rajojen yli tuloihin nähden, voi olla oikeutettu toimeentulotukeen. Sitä vaan pitää älytä hakea.

Vierailija
5/35 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoma haluan elää kommuunissa toisten mummojen kanssa. Kaikilla omat makuuhuoneet, muut tilat yhteiset. Meillä on seuraa toisistamme ja voimme auttaa toisiamme.

Vierailija
6/35 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä vanhuksella on uusi velaton kolmio, vastike on 190 €/kk, sisältää lämmön, veden, pihahoidon, jätemaksun ja kiinteistövakuutuksen ja pienet korjaukset. Eläke (oletkos sellaisesta ennen kuullutkaan) on n. 1600 €/ kk netto, siis puhtaana tilille.

Säästöjä on koska olen ollut velaton jo 30 vuotta, työuraa takana yli 40 v. Perintöjä tulossa n. 30 000 €, sijoituksia on.

Jospa minä jotenkin pärjään.

Vierailija
7/35 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummoma haluan elää kommuunissa toisten mummojen kanssa. Kaikilla omat makuuhuoneet, muut tilat yhteiset. Meillä on seuraa toisistamme ja voimme auttaa toisiamme.

Näin isäni on suunnitellut omien ystäviensä kanssa, pappakommuunia.

Vierailija
8/35 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonotuloisimmat saavat takuueläkettä, joka taitaa olla jotain alle 800 kuussa.

Varmaankin saavat myös asumistukea.

Oman mutsin elämää kun seuraili vanhuudessa, niin eipä hänellä paljoa elämiseen kulunut rahaa vanhuusvuosina kun vielä ei ollut paljon sairauksia ja pystyi itse liikkumaan.

Viimeisinä aikoina tosin säästöt hupenivat olemattomiin kun kunto heikkeni ja joutui kotihoidon armoille ja jokaisesta 15 minuutin käynnistä alettiin kynimään törkeitä hintoja.

Vierailija
9/35 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuilla tietenkin.

Vierailija
10/35 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti löydät, minulle tuommoinen on pahinta mitä voin kuvitella. Oma tupa, oma lupa, introvertti onni on asua yksin.

Vierailija
11/35 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä vanhuksella on uusi velaton kolmio, vastike on 190 €/kk, sisältää lämmön, veden, pihahoidon, jätemaksun ja kiinteistövakuutuksen ja pienet korjaukset. Eläke (oletkos sellaisesta ennen kuullutkaan) on n. 1600 €/ kk netto, siis puhtaana tilille.

Säästöjä on koska olen ollut velaton jo 30 vuotta, työuraa takana yli 40 v. Perintöjä tulossa n. 30 000 €, sijoituksia on.

Joo varmasti, vaikka nyt vastasitkin kysymykseen, joka ei koskenut sinua. 

Vierailija
12/35 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieneen eläkkeeseen hakevat sitten samoja tukia kuin muutkin pienituloiset.

Paitsi eläkeläisen asumistuki on edelleen korkeampi kuin yleinen asumistuki.

Vierailija
13/35 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini asuu vuokralla ja elää sillä eläkkeellään ja saa siihen päälle asumistuen. Ja tilillä on siitä omistusasunnosta saadut varat hätävarana.

Vierailija
14/35 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys oli VUOKRALLA asuville.

Voit tehdä oman aloituksen rahoistasi.

Vierailija
15/35 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti löydät, minulle tuommoinen on pahinta mitä voin kuvitella. Oma tupa, oma lupa, introvertti onni on asua yksin.

Niin minullekin, ja siksi vähän pelottaa joskus ajatus siitä, millaista tulee olemaan sitten, jos  joskus vointi menee niin huonoksi etten enää itsekseni pärjää.

Vierailija
16/35 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa :) toivottavasti suunnitelma onnistuu!

Vierailija
17/35 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät millainen mummo sinusta tulee ja kaipaatko sitä seuraa?

Vierailija
18/35 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonotuloisimmat saavat takuueläkettä, joka taitaa olla jotain alle 800 kuussa.

Varmaankin saavat myös asumistukea.

Oman mutsin elämää kun seuraili vanhuudessa, niin eipä hänellä paljoa elämiseen kulunut rahaa vanhuusvuosina kun vielä ei ollut paljon sairauksia ja pystyi itse liikkumaan.

Viimeisinä aikoina tosin säästöt hupenivat olemattomiin kun kunto heikkeni ja joutui kotihoidon armoille ja jokaisesta 15 minuutin käynnistä alettiin kynimään törkeitä hintoja.

Takuueläke 837,59 eur

Vierailija
19/35 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys oli VUOKRALLA asuville.

Voit tehdä oman aloituksen rahoistasi.

Idioottieläkeläisen piti taas päästä brassailemaan vaikka sitten aiheen vierestä.

Vierailija
20/35 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mieskin on tuota suunnitellut metsästyskavereidensa kanssa ja paikkakin on jo katsottuna hyvin läheltä paikallistakuppilaa.