Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eläkeläiset änkeävät töihin!! Raivostuttavaa

Vierailija
03.02.2021 |

Miksi siis eläkeläisten täytyy ängetä töihin ja miksi ikääntyneet papparaiset pitää kynsin hampain työpaikastaan kiinni? Se on törkeää itsekkyyttä sillä jokainen eläkepappa ja -mummeli vie työpaikan joko nuorelta tai joltain muulta, joka sen tarvitsee kipeämmin!
Eläkeläisille eläke tulee aina varmuudella ja on varma kuukausitulo. Miksi ahneiden eläkeläisten pitää saada vielä palkkakin siihen lisäksi? Hallituksen pitäisi kieltää työnteko eläkeikäisiltä ja muutenkin siivota työmarkkinoita niin, että yli 60 v laitettaisiin eläkkeelle. Työpaikat eivät kuulu eläkeläisille

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä totta. Samoin ihmettelen yhä, miksi korkeastikoulutetut opiskelevat yhteiskunnan varoilla vuosia ja hakeutuva sen jälkeen alisuorittamaan duunari-työpaikkoihin. Ei esm insinöörin kuulu työskennellä töissä joihin pystyy muutaman kuukauden koulutuksella. Ne ovat juuri niitä vähemmän itseään kouluttamaan pystyville tärkeitä töitä joissa he voivat olla yhteiskunnalle todella hyödyllisiä veronmaksajia. Kun ylikoulutettu insinööri jämähtää tuollaiseen työhön hänen haittavaikutuksensa on samanlainen kuin eläkeläisen, mutta lisäksi hän vielä heittää koulutuksensa hukkaan, estää ehkä perhellisen tai lisääntymishaluisen nuorenparin elämän kehittymisen.  Mielestäni tällaiselta pitäisi ainakin periä, vaikka elinikäisellä lisäveroprosentilla takaisin hänen aiheuttamiaan vahinkoja.

Itse olen maisterin tutkinnolla tehnyt tuollasia töitä, kun oman alan töitä ei vaan millään saanut. Olisitko halunnut että olen työtön? Vai että ei olisi ollut edes mahdollista opiskella alaani Suomessa? Jälkimmäistä nyt on turha voivotella enää, kun tutkinto on jo suoritettu. Kieltämättä itsestäkin tuntuu että eläkeläiset saisivat jo eläköityä että minä pääsisin töihin. Boomereilla on jo KAIKKI ja työelämä on ollut niin paljon helpompaa. Toisaalta voihan olla että paikkaa ei enää täytettäisi kellään sen boomerin lähdettyä.

Vierailija
102/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmoittautunut mm. lähikoulun sijaislistalle, mutta ei minua (pätevää) ole sinne pyydetty kertaakaan vaan siellä tuuraa 70-vuotias harmaaparta, joka eläköityi jo 10 v sitten. Mitä järkeä?

Tuohon on selvä vastaus: se eläkeläinen on pidempään käytettävissä ja tuntee koulun olot ja lapset. Lapseni koulussa on kanssa sijaistamassa aina eläköitynyt sen koulun ope.

Olettavat sinun hakevan koko ajan vakipaikkaa muualtakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin pitäisi kiinnittää huomiota siihen, että ilmkstöitä ei saisi olla!

Jotkut opiskelijat ja 9 euroa päivässä saavat syrjäyttävät oikeaa työtä.

Vierailija
104/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun isäni on 70v, mutta jatkuvasti häntä pyydetään töihin, kun nuorempia ei ole tai eivät halua lähteä ulkomaille komennukselle, kun on pieniä lapsia tai tulevat takaisin siksi, etteivät osaa ratkoa ulkomaisen asiakkaan pulmia ja taas on isäni tai jonkun muun eläköityneen dippainssin lähdettävä hoitamaan asia kuntoon.

Tämä on arkea omalla alalla. Mutta loppujen lopuksi jää asiakkaalle ja työnantajalle pää vetävän käteen. Nuoret ei opi ja mitä sitten, kun vanha herra ei enää pysty.

Yht'äkkiä asiakkaan kannalta työsuorituksen hinta pompsahtaa, kun se nuori kaveri joutuu tekemään entisen osaajan päivän homman ja kuluu kuukauden tunnit opiskelujen vuoksi.

Voi sitä itkemistä asiakkaan puolelta, ja itse.sen nähnyt. :D

Vierailija
105/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hyvä , että edes joku tekee työtä. Nuorilla on asennevamma , kun kaikki pitäis saada yhteiskunnalta , eikä työt kiinnosta.Pitkäjännitteisyys puuttuu täysin , nyky nuorilta. Kateuden ja veetuilun , kyllä osaatte , sekä omaan napaan tuijottelun.

Vierailija
106/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se hyvä , että edes joku tekee työtä. Nuorilla on asennevamma , kun kaikki pitäis saada yhteiskunnalta , eikä työt kiinnosta.Pitkäjännitteisyys puuttuu täysin , nyky nuorilta. Kateuden ja veetuilun , kyllä osaatte , sekä omaan napaan tuijottelun.

Ihmettelisitte nuoret  nyky hallituksen eläkeputken poistoja ja eläkeiän nostoja. Eivät eläkeläiset ole niihin syypäitä. Matti Vanhanen joutaisi jo eläkkeelle , ihan ikänsäkkin puolesta ja moni muu hyväpalkkainen , verorahojen tuhlailija...

Vierailija
107/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemus ja ammatti taito suomen ministereistä näkee mihin taitamattomuus johtaa velan maksu kun alkaa huudellaan pyydellään vanhoja taitavia hoitamaan homma. kas kun viisas ja erittäin fiksu ap ei ole saanut töitä

Vierailija
108/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehein jäi eläkkeelle joku aika sitten, ja hänen tilanneen valittiin nuori nainen. No hän ei aloittanutkaan virassa, vain ilmoitti jäävänsä äitiyslomalle ennen  töiden alkua, ja jäi sitten myös hoitovapaalle. Koska kyseessä oli erityistaitoja vaativa työ, on mieheni tehnyt suurimman osan näistä töistä nyt vajaan kahden vuoden ajan. Osa hallinnollista yms hommista hoita amuut.

Juu. Meillä vakinaistettiin neljä nuorta naista, ensimmäisenä vuonna kolme raskaana, neljännellä meni siitä pari kuukautta yli. Onneksi eläkeläiset pelastivat.

Näin juuri, ei ole ihme että nuoria naisia "syrjitään" työelämässä. Ei ole mitään syrjintää, kun enemmän sääntö kuin poikkeus että nämä yhtä-äkkiä vaan ilmoittavat että ovat pois töistä 1-3vuotta ja todennäköisesti sekin jatkuu.

Niin, ei kai se mikään salaisuus ole, miksi nuoria naisia syrjitään työelämässä. Mutta ei se silti oikein ole. Ihmisellä on oikeus lisääntyä ja naisilla se aikaikkuna siihen ei ole valtava. Kyllä sillä nuorella naisella on vielä paljon työvuosia edessä vuoden mammaloman jälkeenkin. Toki mielestäni valtion pitäisi ottaa tässä isompi osa kuluista harteilleen.

Vierailija
109/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini käy töissä, koska yhdenkään nuoren ei kannata lähteä töihin 3 tunniksi silloin tällöin. Menee toimeentulotuki tai katoaa työttömyysetuus, ovat siis mieluummin tekemättä töitä. Jaksavat kyllä valittaa, kun vanhukset on töissä, mutta jos pomo soittelee, että nyt olisi klo 19-21 töitä, niin tulijaa ei löydykään, joten se eläkeläinen saapuu paikalle.

Eläkeläiset on luotettavampia kuin nuoret, siksi he tekevät kaikenlaisia pätkätöitä.

Niin. Eläkeläisen toimeentulo on aIna turvattu jatkuvasti juoksevalla eläkkeellä, työttömän ei. Haluaisiko äitisi elää pyhällä hengellä pari kk? Sinä tietysti jeesaisit?

Tätä äitini aina ihmettelee eli että miksi työttömällä ei ole kykyä laittaa edes kuukauden etuutta sivuun, jolloin keikkatyö ei haittaisi mitään. Ne palkkarahat saa joka tapauksessa, samoin etuuden, vaikka vähän myöhässä, joten puskurirahasto mahdollistaisi pikaisenkin töiden vastaanottamisen. Hänellä on yksi ainoa nuori työkaveri, joka tekee noin eli tiedostaa etukäteen, että tuet on kuukauden myöhässä, mutta tulevat joka tapauksessa. Kaikkea rahaa ei tarvitse tuhlata heti kun sen saa! Pyhällä hengellä ei tarvitse elää.

Vierailija
110/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun isäni on 70v, mutta jatkuvasti häntä pyydetään töihin, kun nuorempia ei ole tai eivät halua lähteä ulkomaille komennukselle, kun on pieniä lapsia tai tulevat takaisin siksi, etteivät osaa ratkoa ulkomaisen asiakkaan pulmia ja taas on isäni tai jonkun muun eläköityneen dippainssin lähdettävä hoitamaan asia kuntoon.

Tämä on arkea omalla alalla. Mutta loppujen lopuksi jää asiakkaalle ja työnantajalle pää vetävän käteen. Nuoret ei opi ja mitä sitten, kun vanha herra ei enää pysty.

Yht'äkkiä asiakkaan kannalta työsuorituksen hinta pompsahtaa, kun se nuori kaveri joutuu tekemään entisen osaajan päivän homman ja kuluu kuukauden tunnit opiskelujen vuoksi.

Voi sitä itkemistä asiakkaan puolelta, ja itse.sen nähnyt. :D

Miksi asiakas maksaisi mistään muusta kuin siitä, mitä ostaa eli firman tehtävänä on kouluttaa väki, ei asiakkaan. En minä lakifirmastakaan osta kahta tuntia konsultaatiota ja maksa lakimiehen 2 kuukauden perehtymistä perintökaareen.

Vierailija
111/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini käy töissä, koska yhdenkään nuoren ei kannata lähteä töihin 3 tunniksi silloin tällöin. Menee toimeentulotuki tai katoaa työttömyysetuus, ovat siis mieluummin tekemättä töitä. Jaksavat kyllä valittaa, kun vanhukset on töissä, mutta jos pomo soittelee, että nyt olisi klo 19-21 töitä, niin tulijaa ei löydykään, joten se eläkeläinen saapuu paikalle.

Eläkeläiset on luotettavampia kuin nuoret, siksi he tekevät kaikenlaisia pätkätöitä.

Niin. Eläkeläisen toimeentulo on aIna turvattu jatkuvasti juoksevalla eläkkeellä, työttömän ei. Haluaisiko äitisi elää pyhällä hengellä pari kk? Sinä tietysti jeesaisit?

Tätä äitini aina ihmettelee eli että miksi työttömällä ei ole kykyä laittaa edes kuukauden etuutta sivuun, jolloin keikkatyö ei haittaisi mitään. Ne palkkarahat saa joka tapauksessa, samoin etuuden, vaikka vähän myöhässä, joten puskurirahasto mahdollistaisi pikaisenkin töiden vastaanottamisen. Hänellä on yksi ainoa nuori työkaveri, joka tekee noin eli tiedostaa etukäteen, että tuet on kuukauden myöhässä, mutta tulevat joka tapauksessa. Kaikkea rahaa ei tarvitse tuhlata heti kun sen saa! Pyhällä hengellä ei tarvitse elää.

Pääsisi joskus töihin, että voisi kerätä sen puskurin!!

Ei voi ottaa mitään 2 h/päivä työtä vastaan, ennen kuin on se puskuri prkl.

Pitkäaikaistyötön 35v

Vierailija
112/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

samaa mieltä

Työpaikat nuorille ja perheellisille.

Eläkeläiset on mökkinsä ja autonsa ja kotinsa jo hankkinu ja koko elämä on ollu aikaa se tehdä joten jos ei vielä ole sitä tajunnut niin se on voivoi vaan.

nyt on nuorten vuoro

Mulle on tarjottu nyt eläkkeellä ollessani keikkatöitä ja sanon aina, että ottakaa nuoria.

Mutta nuoret ei kuulema kelpuuta niitä paskahommia🐷.

Tilanne muuttuu, jos otatte vastaan työn kuin työn.

T.mummeli

Eläkeläisellä juoksee eläke + mahdollinen asumistuki jatkuvasti taustalla muuttumattomana vaikka eläkeläinen tekisi töitä. Työttömällä katkeaa tuet, mistäköhän johtuu ettei parin kolmen kuukauden rahattomuus innosta? Välkky eläkeläinen on tietenkin tämän huomioinut?

Eläkeläinen maksaa pienestä eläkkeestä yli 20% veroa, samansuuruisesta palkasta ei mene just mitään ja eläkkeelä oleva maksaa tekemästään työstä 50% veroa, joten en ole vienyt töitänne, vaikka ne eivät teillekään ole kelvanneet.

Enkä ole ikinä saanut yhtään asumistukea.

T.viimeistä ed mummeli

Katkeaako eläkkeesi aina sijaisuuden ajaksi ja odotat pari kuukautta, että se alkaa taas juosta? Vastaa valopää.

🤯

Vierailija
113/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehein jäi eläkkeelle joku aika sitten, ja hänen tilanneen valittiin nuori nainen. No hän ei aloittanutkaan virassa, vain ilmoitti jäävänsä äitiyslomalle ennen  töiden alkua, ja jäi sitten myös hoitovapaalle. Koska kyseessä oli erityistaitoja vaativa työ, on mieheni tehnyt suurimman osan näistä töistä nyt vajaan kahden vuoden ajan. Osa hallinnollista yms hommista hoita amuut.

Juu. Meillä vakinaistettiin neljä nuorta naista, ensimmäisenä vuonna kolme raskaana, neljännellä meni siitä pari kuukautta yli. Onneksi eläkeläiset pelastivat.

Näin juuri, ei ole ihme että nuoria naisia "syrjitään" työelämässä. Ei ole mitään syrjintää, kun enemmän sääntö kuin poikkeus että nämä yhtä-äkkiä vaan ilmoittavat että ovat pois töistä 1-3vuotta ja todennäköisesti sekin jatkuu.

Ok eli ei saa lisääntyä ja näin ollen ei tule uusia veron- ja eläkkeenmaksajia. Sehän sopii.

Kuka kielsi lisääntymisen? Eläkeläisten töihin änkeämisestä tässä on puhe.

Vierailija
114/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eläkeputki tukittiin tämän hallituksen toimesta. Nyt kehäraakkeja on pakko pitää töissä, vaikka he itse haluaisivat siirtyä pois. Nuoret ovat työttömiä.

Aivan järjetöntä, mutta minkäs teet. SDP ja vihreät.

Vierailija
115/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämmin kiitos kaikille hoitoalan eläköityneille keikkatyöntekijöille. Nuorempia ei ole mistä ottaa ja tilanne vain pahenee.

Kapitalistisessa talousjärjestelmässä homma oletusarvoisesti toimii niin, että jos työlle ei löydy tekijää palkalla x niin palkkaa nostetaan niin kauan kunnes löytyy tekijä. Todellisuushan on toinen.

18e/h +lisät. Paljonkohan pitäisi maksaa että työntekijöitä materialisoituisi jostain toisesta ulottuvuudesta. Kun täällä ei kertakaikkiaan ole.

Vierailija
116/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lähellä eläkeikää. Ja aion jatkaa töitäni reilusti eläkeiän ohi. 

Vain sen takia, että haluan ja jaksan. Siinä ei ole muilla mitään sanomista. Koettakoot kouluttautua ja selvitä asioista yhtä hyvin tai itse asiassa paremmin kuin minä, niin saavat sen jälkeen paikkani!!

Olen käyttänyt vuosia koulutukseni ja kokemukseni hankkimiseen, miksi minun pitäisi antaa paikkani jollekin toiselle vain sen takia, että hän on nuorempi!??

Onneksi julkisella potkitaan nämä muulit viimeistään 68-vuotiaana pois, halusivat tai eivät.

Olen nähnyt 70-vuotiaita lääkäreitä töissä kun alan (mm. Veritaudit tai reumasairaudet) spesialisteista on ollut pulaa ja nyt siis on kyse oman alansa huipuista.

Eivät ole kuntien palkkalistoilla silloin enää.

Ainakin yliopistosairaaloissa voi toimia lääkärinä 72-vuotiaaksi, mutta nämä sovitaan tapauskohtaisesti. Yleensä he ovat oman alansa huippuspesialisteja jotka opettavat nuorempia.

Vierailija
117/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä kaljasta, mutta hyvät viinit kyllä maistuvat. Pienellä eläkkeellä kituuttaminen ei houkuttele. Aion jatkaa töissä juuri niin kauan kuin vaan saan, enintään 70 -vuotiaaksi. Elämä yli kolmen tonnin eläkkeellä on paljon nautittavampaa kuin alle kahden tonnin. Haluan matkustella, harrastaa kulttuuria ja syödä hyvissä ravintoloissa myös eläkkeellä. Siihen asti siis jatkan työn tekoa enkä murehdi pätkääkään keneltä "vien" työpaikan. Parempi hyvä palkka kuin huono eläke...

Vierailija
118/119 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 60v, isovanhempani elivät lähes 100v, vanhempani elää porskuttavat kotonaan reilusti yli 80 vuotiaina.

Oletus on siis, että elän vielä ehkä 40v, olen kaikin puolin kunnossa ja hyvä työssäni, miksi ihmeessä jäisin pienellä eläkkeellä kituuttamaan kotiin.

Eläke on pieni, sitä alettiin tienata vasta 23v, ehdin kyllä olla 4v työssä ennen tuota. 25v-35v, olin äitiyslomalla ja hoitovapaalla, ilman että eläkettä karttui. 35v-37v opiskelin että sai töitä, joita nyt sitten olen tehnyt, välissä 2v sairausloma, sekin meni osin eläkkeestä.

Eli en aio lähteä ihan pian pois töistä.

näille potkut ensimmäisenä ja työt nuorille

Vierailija
119/119 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 60v, isovanhempani elivät lähes 100v, vanhempani elää porskuttavat kotonaan reilusti yli 80 vuotiaina.

Oletus on siis, että elän vielä ehkä 40v, olen kaikin puolin kunnossa ja hyvä työssäni, miksi ihmeessä jäisin pienellä eläkkeellä kituuttamaan kotiin.

Eläke on pieni, sitä alettiin tienata vasta 23v, ehdin kyllä olla 4v työssä ennen tuota. 25v-35v, olin äitiyslomalla ja hoitovapaalla, ilman että eläkettä karttui. 35v-37v opiskelin että sai töitä, joita nyt sitten olen tehnyt, välissä 2v sairausloma, sekin meni osin eläkkeestä.

Eli en aio lähteä ihan pian pois töistä.

näille potkut ensimmäisenä ja työt nuorille

Olen tarjonnut työtäni monelle nuorelle, mutta kun ei kelpaa. Liian pieni palkka suhteessa työhön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän