Miksi eläkeläiset änkeävät töihin!! Raivostuttavaa
Miksi siis eläkeläisten täytyy ängetä töihin ja miksi ikääntyneet papparaiset pitää kynsin hampain työpaikastaan kiinni? Se on törkeää itsekkyyttä sillä jokainen eläkepappa ja -mummeli vie työpaikan joko nuorelta tai joltain muulta, joka sen tarvitsee kipeämmin!
Eläkeläisille eläke tulee aina varmuudella ja on varma kuukausitulo. Miksi ahneiden eläkeläisten pitää saada vielä palkkakin siihen lisäksi? Hallituksen pitäisi kieltää työnteko eläkeikäisiltä ja muutenkin siivota työmarkkinoita niin, että yli 60 v laitettaisiin eläkkeelle. Työpaikat eivät kuulu eläkeläisille
Kommentit (119)
Minä palkkaan mielelläni eläkeläisiä, heillä on kova työmoraali eikä ole totuttu laiskotteluun ja puhelimen näpräämiseen. Monet lisäksi haluavat kerryttää eläkettä vaikka "virallinen" eläkeikä on jo mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän taloyhtiöremontissa on yksi 70v raksamies,olen onnellinen hänen puolestaan,kun on sisältöä elämässä.
Ei se muilta ole pois.Kyllä se vaan on muilta pois jos saman alan ihmisiä on samaan aikaan työttömänä.
Mutta kun ei ole. Rakennusala kärsii kroonisesta työvoimapulasta. Samoin maatalousala; lomittajille ja metsäkoneenkuljettajille olisi töitä vaikka kuinka kuinka. Pakko palkata ulkomaalaisia ja eläkeläisiä, kun suomalaiset nuoret haluavat vain siistiä sisätyötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ilmoittautunut mm. lähikoulun sijaislistalle, mutta ei minua (pätevää) ole sinne pyydetty kertaakaan vaan siellä tuuraa 70-vuotias harmaaparta, joka eläköityi jo 10 v sitten. Mitä järkeä?
Miksi et hae vakituista työtä? Yleensä koulut käyttävät samaa sijaista, koska hän on tuttu ja luotettava. Pienten lasten vanhemmat ilmoittautuvat sjaisiksi, mutta eivät sitten voikaan tulla, kun eivät juuri silloin saa lapsiaan hoitoon.
Miksi ihmeessä ajattelet etten hakisi vakituisia paikkoja? Etkö ole kuullut opettajien työttömyystilanteesta!?
Omat lapseni ovat jo varhaisteinejä.
Ja toki ymmärrän että tuttua tyyppiä on helppo pyytää mutta eihän tämä veronmaksajien kannaltakaan mitenkään järkevää ole että minulle maksetaan työttömyyskorvausta samaan aikaan kun eläkeläinen saa sekä eläkkeen että palkan.
Jos ne haluavat palkata mieluummin sen eläkeläisen kuin sinut, sitten ne tekevät niin.
Ja onko se mielestäsi jotenkin viisasta yhteiskunnan kannalta? Nuoret tai vastavalmistuneet ei saa työkokemusta, samalla maksetaan tuplasti tulonsiirtoa (eläke+työttömyyskorvaus) kun yksi riittäisi.
Eikä se seitsenkymppinen välttämättä kovin tehokaskaan enää työssään ole, osaaminenkin voi olla jo vanhentunutta.
Ei välttämättä. Joillakin on osaamista, jota nuoremmilla ei yksinkertaisesti ole. Tehokkuus ei muuten nuoremmillakaan aina ole sieltä parhaimmasta päästä.
Vierailija kirjoitti:
samaa mieltä
Työpaikat nuorille ja perheellisille.
Eläkeläiset on mökkinsä ja autonsa ja kotinsa jo hankkinu ja koko elämä on ollu aikaa se tehdä joten jos ei vielä ole sitä tajunnut niin se on voivoi vaan.
nyt on nuorten vuoro
Se ikäluokka on kiusaaja/ omanonnenseppäikäluokkaa. Panttaa nuoremmilta työpaikkaa jäynän, ei toimeentulon takia.
Vaikka talkoilla, kun kerran eläke juoksee.
Ookoo... Muista tämä aloituksesi sitten, kun olet itse eläke- ikää lähestyvä. Melkoinen ajatusmaailma siellä.
Vierailija kirjoitti:
Lämmin kiitos kaikille hoitoalan eläköityneille keikkatyöntekijöille. Nuorempia ei ole mistä ottaa ja tilanne vain pahenee.
Kapitalistisessa talousjärjestelmässä homma oletusarvoisesti toimii niin, että jos työlle ei löydy tekijää palkalla x niin palkkaa nostetaan niin kauan kunnes löytyy tekijä. Todellisuushan on toinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei monia nuoria kiinnosta työnteko, pakko jatkaa kun pyydetään töihin.
Eipä taas yleistetä siellä, kaikki nuoret eivät makaa kotona.. Ihan sama kuin kysyisi että miksi kaikki eläkeläiset ovat änkemässä töihin viemään työpaikkkoja nuoremmilta tai niinkun monet väittävät kaikkien työttömien olevan laiskoja p-koja..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ilmoittautunut mm. lähikoulun sijaislistalle, mutta ei minua (pätevää) ole sinne pyydetty kertaakaan vaan siellä tuuraa 70-vuotias harmaaparta, joka eläköityi jo 10 v sitten. Mitä järkeä?
Miksi et hae vakituista työtä? Yleensä koulut käyttävät samaa sijaista, koska hän on tuttu ja luotettava. Pienten lasten vanhemmat ilmoittautuvat sjaisiksi, mutta eivät sitten voikaan tulla, kun eivät juuri silloin saa lapsiaan hoitoon.
Miksi ihmeessä ajattelet etten hakisi vakituisia paikkoja? Etkö ole kuullut opettajien työttömyystilanteesta!?
Ja toki ymmärrän että tuttua tyyppiä on helppo pyytää mutta eihän tämä veronmaksajien kannaltakaan mitenkään järkevää ole että minulle maksetaan työttömyyskorvausta samaan aikaan kun eläkeläinen saa sekä eläkkeen että palkan.
Jos ne haluavat palkata mieluummin sen eläkeläisen kuin sinut, sitten ne tekevät niin.
Ja onko se mielestäsi jotenkin viisasta yhteiskunnan kannalta? Nuoret tai vastavalmistuneet ei saa työkokemusta, samalla maksetaan tuplasti tulonsiirtoa (eläke+työttömyyskorvaus) kun yksi riittäisi.
Eikä se seitsenkymppinen välttämättä kovin tehokaskaan enää työssään ole, osaaminenkin voi olla jo vanhentunutta.Ei välttämättä. Joillakin on osaamista, jota nuoremmilla ei yksinkertaisesti ole. Tehokkuus ei muuten nuoremmillakaan aina ole sieltä parhaimmasta päästä.
Ja tuon teoreettisen mahdollisuuden vuoksiko ei kannata edes kokeilla palkata nuorempaa 🤦♀️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä se seitsenkymppinen välttämättä kovin tehokaskaan enää työssään ole, osaaminenkin voi olla jo vanhentunutta.
Sry vaan mutta koulusta työelämään siirtyvä ei tiedä mistään mitään monella alalla. Koulu antaa pohjatiedot, monesti todella vanhentuneet varsinkin IT-alalla, vasta työelämä opettaa todellisuuden. Nopeus on yliarvostettua monessa toimessa, suurin osa arvostaa virheettömyyttä ja sitä, että asiat tulee kerralla kuntoon laadukkaasti.
Vierailija kirjoitti:
samaa mieltä
Eläkeläiset on mökkinsä ja autonsa ja kotinsa jo hankkinu ja koko elämä on ollu aikaa se tehdä joten jos ei vielä ole sitä tajunnut niin se on voivoi vaan.
nyt on nuorten vuoro
Monella kuuskymppisellä on vielä lapsia jotka ovat taloudellisesti riippuvaisia vanhemmistaan, asuivat he sitten kotona tai jossain muualla opiskelemassa. Monella kuuskymppisellä on sairas puoliso joka on jäänyt työkyvyttömyyden takia pois työelämästä ja jonka terveydenhoitomenot ovat toista luokkaa kuin terveillä työikäisillä.
Mun kohdalla on molemmat toteutuneet.
Ihan hienoa että eläkeläiset paikkaavat työntekijä pulaa esimerkiksi sote alalla. Kumma juttu kun nuoria ei työnteko kiinnosta eli jotain vikaa taitaa olla nuorten asenteissa. Sitä paitsi on hienoa kokeneet työntekijät jakavat omaa osaamistaan nuorille aloitteleville työntekijöille.
Eihän nykyään edes pääse eläkkeelle 60-vuotiaana. Minkä me sille voidaan? Yhteiskunta nostaa eläkeikärajaa koko ajan. Moni varmasti jäisi kuusikymppisenä, mutta ei voi. Nyt lopetetaan vielä eläkeputkikin.
Työurien pidentäminen pitäisi ainakin suorittavissa, lyhyen tai ei lainkaan koulutusta edellyttävissä tehtävissä tehdä sieltä alkupäästä niin, että kaksikymppiset pääsisivät kunnolla kiinni työelämään ja 60+ ikäiset eläkkeelle. Nuoret saisivat sitä kautta vähäsen tulevaisuudenuskoa ja työelämän seniorit pääsisivät ehkä hieman terveempinä eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
samaa mieltä
nyt on nuorten vuoroMulle on tarjottu nyt eläkkeellä ollessani keikkatöitä ja sanon aina, että ottakaa nuoria.
Mutta nuoret ei kuulema kelpuuta niitä paskahommia🐷.
Tilanne muuttuu, jos otatte vastaan työn kuin työn.
T.mummeliEläkeläisellä juoksee eläke + mahdollinen asumistuki jatkuvasti taustalla muuttumattomana vaikka eläkeläinen tekisi töitä. Työttömällä katkeaa tuet, mistäköhän johtuu ettei parin kolmen kuukauden rahattomuus innosta? Välkky eläkeläinen on tietenkin tämän huomioinut?
Eläkeläinen maksaa pienestä eläkkeestä yli 20% veroa, samansuuruisesta palkasta ei mene just mitään ja eläkkeelä oleva maksaa tekemästään työstä 50% veroa, joten en ole vienyt töitänne, vaikka ne eivät teillekään ole kelvanneet.
Enkä ole ikinä saanut yhtään asumistukea.
T.viimeistä ed mummeli
Eivät ne änkeä.
Heitä pyydetään ja soitellaan töihin, sijaiksi ja kiireaikojen paikkaamisiin.
Eläkkeellä olevilla sairaanhoitajilla on niin paljon kysyntää kuin olla voi,
Samoin lääkäreillä ja asiantuntijoilla.
Ei niistä nuorista yhdessä hetkessä tule asiantuntijoita, heti kun koulun penkiltä pois pääsevät.
Menee tietty aika hankkia todelline ammattitaito, osaaminen ja työkokemus, joka todella hyödyttää työnantajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä se seitsenkymppinen välttämättä kovin tehokaskaan enää työssään ole, osaaminenkin voi olla jo vanhentunutta.Ei välttämättä. Joillakin on osaamista, jota nuoremmilla ei yksinkertaisesti ole. Tehokkuus ei muuten nuoremmillakaan aina ole sieltä parhaimmasta päästä.
Miten se nuori sitten ikinä saa osaamista jos eläkeikäisiä raakkeja roikutetaan töissä ties miten pitkään? Pahin vaihtoehto on se että nuori syrjäytyy työmarkkinoilta kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Meidän taloyhtiöremontissa on yksi 70v raksamies,olen onnellinen hänen puolestaan,kun on sisältöä elämässä.
Ei se muilta ole pois.
Vai niin. Yhtä hyvin mä voisin olla siellä töissä tienaamassa omaa eläkettä ja toimeentuloa, mut eiku annetaan eläkeikäisten tehdä töitä, kerryttää eläkettään ja pidetään mut, alle 30 vuotias mies toimeentulotuella josta siitäkin leikataan jos kelasta siltä tuntuu. Ei ole pois keneltäkään ei. Herää pahvi.
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne änkeä.
Heitä pyydetään ja soitellaan töihin, sijaiksi ja kiireaikojen paikkaamisiin.
Eläkkeellä olevilla sairaanhoitajilla on niin paljon kysyntää kuin olla voi,
Samoin lääkäreillä ja asiantuntijoilla.
Ei niistä nuorista yhdessä hetkessä tule asiantuntijoita, heti kun koulun penkiltä pois pääsevät.
Menee tietty aika hankkia todelline ammattitaito, osaaminen ja työkokemus, joka todella hyödyttää työnantajaa.
Miten se työkokemus hankitaan jos eläkeläiset vie sijaisuudetkin?
Tosiasia on, että esim. hoitoalan lyhyisiin sijaisuuksiin ei nuoria vaan löydy. Ilman viime vuosina eläköityneitä hoitajia ei vain pärjätä ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla.
Yksi työkaveri kerran paljasti minulle, että aikoo jäädä saman tien äitiyslomalle, kun saa joskus vakipaikan. Sanoin, ettei lastenhankintaa kannata lykätä, vaan jos lapsen haluaa, kannattaa alkaa yrittää heti. Mutta työkaveri tuntui olevan kiinnostunut vaan vakipaikan eduista...