Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eläkeläiset änkeävät töihin!! Raivostuttavaa

Vierailija
03.02.2021 |

Miksi siis eläkeläisten täytyy ängetä töihin ja miksi ikääntyneet papparaiset pitää kynsin hampain työpaikastaan kiinni? Se on törkeää itsekkyyttä sillä jokainen eläkepappa ja -mummeli vie työpaikan joko nuorelta tai joltain muulta, joka sen tarvitsee kipeämmin!
Eläkeläisille eläke tulee aina varmuudella ja on varma kuukausitulo. Miksi ahneiden eläkeläisten pitää saada vielä palkkakin siihen lisäksi? Hallituksen pitäisi kieltää työnteko eläkeikäisiltä ja muutenkin siivota työmarkkinoita niin, että yli 60 v laitettaisiin eläkkeelle. Työpaikat eivät kuulu eläkeläisille

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä totta. Samoin ihmettelen yhä, miksi korkeastikoulutetut opiskelevat yhteiskunnan varoilla vuosia ja hakeutuva sen jälkeen alisuorittamaan duunari-työpaikkoihin. Ei esm insinöörin kuulu työskennellä töissä joihin pystyy muutaman kuukauden koulutuksella. Ne ovat juuri niitä vähemmän itseään kouluttamaan pystyville tärkeitä töitä joissa he voivat olla yhteiskunnalle todella hyödyllisiä veronmaksajia. Kun ylikoulutettu insinööri jämähtää tuollaiseen työhön hänen haittavaikutuksensa on samanlainen kuin eläkeläisen, mutta lisäksi hän vielä heittää koulutuksensa hukkaan, estää ehkä perhellisen tai lisääntymishaluisen nuorenparin elämän kehittymisen.  Mielestäni tällaiselta pitäisi ainakin periä, vaikka elinikäisellä lisäveroprosentilla takaisin hänen aiheuttamiaan vahinkoja.

Saan duunarihommista parempaa palkkaa, koska matkakorvauksilla kikkailu ja pääsen muutenkin vähemmän ilman ressiä ja vastuuta heh.

Vierailija
82/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lähellä eläkeikää. Ja aion jatkaa töitäni reilusti eläkeiän ohi. 

Vain sen takia, että haluan ja jaksan. Siinä ei ole muilla mitään sanomista. Koettakoot kouluttautua ja selvitä asioista yhtä hyvin tai itse asiassa paremmin kuin minä, niin saavat sen jälkeen paikkani!!

Olen käyttänyt vuosia koulutukseni ja kokemukseni hankkimiseen, miksi minun pitäisi antaa paikkani jollekin toiselle vain sen takia, että hän on nuorempi!??

Onneksi julkisella potkitaan nämä muulit viimeistään 68-vuotiaana pois, halusivat tai eivät.

Olen nähnyt 70-vuotiaita lääkäreitä töissä kun alan (mm. Veritaudit tai reumasairaudet) spesialisteista on ollut pulaa ja nyt siis on kyse oman alansa huipuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eläkeläiset eivät saisi tehdä töitä? Maailmassa on rajaton määrä työtä, ja jos jollain vielä järki leikkaa ja on annettavaa, niin siitä vaan.

"Muualla tulta säihkyy harmaahapset,

vanhoissa hehkuu hengen aurinko.

Meill' ukkoina jo syntyy sylilapset

ja nuori mies on hautaan valmis jo"

Näin runoili jo Eino Leino.

Vierailija
84/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yleensän valituksen aiheena on että miksi nuorten täytyy maksaa eläkelläisten eläkkeitä. ap voisi olla iloinen kun eläkelläiset käyvät töissä.

Ja eläkeläiset maksavat työtuloista veroa 50%.

Ei mene ihan noin. Verotetaan kyllä kuten ansiotuloa omalla verokortillaan. Eläkkeen veroprosentti on alimmillaan 20, harvoin paljon sen yli ellei puhuta yli 47000 vuosieläkkeestä. Työstä vero on keskimäärin 23-25 prossaa mutta erinäisiä vähennyksiä ei taas mene.

50% veroa tulosta, ei ole meillä sellaista.

Vierailija
85/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lähellä eläkeikää. Ja aion jatkaa töitäni reilusti eläkeiän ohi. 

Vain sen takia, että haluan ja jaksan. Siinä ei ole muilla mitään sanomista. Koettakoot kouluttautua ja selvitä asioista yhtä hyvin tai itse asiassa paremmin kuin minä, niin saavat sen jälkeen paikkani!!

Olen käyttänyt vuosia koulutukseni ja kokemukseni hankkimiseen, miksi minun pitäisi antaa paikkani jollekin toiselle vain sen takia, että hän on nuorempi!??

Onneksi julkisella potkitaan nämä muulit viimeistään 68-vuotiaana pois, halusivat tai eivät.

Olen nähnyt 70-vuotiaita lääkäreitä töissä kun alan (mm. Veritaudit tai reumasairaudet) spesialisteista on ollut pulaa ja nyt siis on kyse oman alansa huipuista.

Eivät ole kuntien palkkalistoilla silloin enää.

Vierailija
86/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetusalalla on kyllä ihan järjetöntä tuo eläkeläisten käyttäminen kun nuoria päteviä on paljon työttöminä. Usein kyse on vain siitä että rehtorista on kiva päästä jutustelemaan vanhan tutun kollegan kanssa.

Ei ainakaan pääkaupunkiseudulla ole päteviä nuoria sijaisia opetusalalla. Jos parikin opettajaa ilmoittaa aamulla olevansa sairaana, tarvitaan ainakin yksi sijainen. Kerro minulle, missä on sellainen nuori pätevä opettaja, joka voi puolen tunnin varoitusajalla lähteä töihin? Ja jos joku joskus olisikin(en muista), niin hän sanoo, että on liian hankalaa, kun joutuu taiteilemaan työttömyyskorvauksen kanssa.

Vierailija
87/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 60v, isovanhempani elivät lähes 100v, vanhempani elää porskuttavat kotonaan reilusti yli 80 vuotiaina.

Oletus on siis, että elän vielä ehkä 40v, olen kaikin puolin kunnossa ja hyvä työssäni, miksi ihmeessä jäisin pienellä eläkkeellä kituuttamaan kotiin.

Eläke on pieni, sitä alettiin tienata vasta 23v, ehdin kyllä olla 4v työssä ennen tuota. 25v-35v, olin äitiyslomalla ja hoitovapaalla, ilman että eläkettä karttui. 35v-37v opiskelin että sai töitä, joita nyt sitten olen tehnyt, välissä 2v sairausloma, sekin meni osin eläkkeestä.

Eli en aio lähteä ihan pian pois töistä.

Olit itse vapaaehtoisesti 10v pois työelämästä? Kertymät teillä oli isommat mitä nykyisillä 30v tulee ikinä olemaan, todennäköisesti eläkkeesi silti on yli 1500€/kk ja asunnot sun muut hankittuna.

En ymmärrä miksi eläkeläisen pitäisi vielä vaurastua lisää. Silloin käytetään niitä rahoja mitä elämänsä aikana on hankkinut ja nautitaan niistä. Ei eläkkeellä tarvitse enää kituuttaa rahojaan ja säästää.

Vierailija
88/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmoittautunut mm. lähikoulun sijaislistalle, mutta ei minua (pätevää) ole sinne pyydetty kertaakaan vaan siellä tuuraa 70-vuotias harmaaparta, joka eläköityi jo 10 v sitten. Mitä järkeä?

Todennäköisesti hän on hyvä työssään ja siksi Ihanaa, kun jaksaa.

Aina ne vasta valmistuneet eivät ole niitä huippuja selviytymään uuden lapsiryhmän tai koululuokan kanssa. Kaikkien etu on, että työn tekee se johon voi luottaa, että sen handlaa.

Olen itse siis reilusti alle 40, mutta arvostan hyviä eläkkeelle jääneitä kollegoitani.

Vierailija
89/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini käy töissä, koska yhdenkään nuoren ei kannata lähteä töihin 3 tunniksi silloin tällöin. Menee toimeentulotuki tai katoaa työttömyysetuus, ovat siis mieluummin tekemättä töitä. Jaksavat kyllä valittaa, kun vanhukset on töissä, mutta jos pomo soittelee, että nyt olisi klo 19-21 töitä, niin tulijaa ei löydykään, joten se eläkeläinen saapuu paikalle.

Eläkeläiset on luotettavampia kuin nuoret, siksi he tekevät kaikenlaisia pätkätöitä.

Vierailija
90/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella ihmisellä on todella pieni eläke. Oletko nähnyt kuinka moni eläkeläinen käy leipäjonossa?

Ne harvat joilla pieni eläke on mm. niitä jotka ei ole koskaan olleet töissä, mm. kotirouvia.

Yleensä eläkeiän töitä tekee ne joilla eläkekin on suuri.

Suurin osa naiseläkeläisistä saa n. 1400€/kk ja miehistä 1600€/kk miinus verot eli käteen jää reilut tonni ja miehillä 1200€/kk..

Ja jos on tehnyt n. 40v työuran sairaanhoitajana eläke on juurikin tuo 1400€/kk ja käteen jää reilut tonni. Ja sillä tonnilla eletään kyllä niukkuudessa.

Ja siksi monet eläkkeellä olevat hoitajat käy sijaistamassa.

Paskat, isäni oli huoltomies ja saa eläkettä 1400 netto.

Vierailija
91/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella ihmisellä on todella pieni eläke. Oletko nähnyt kuinka moni eläkeläinen käy leipäjonossa?

Ne harvat joilla pieni eläke on mm. niitä jotka ei ole koskaan olleet töissä, mm. kotirouvia.

Suurin osa naiseläkeläisistä saa n. 1400€/kk ja miehistä 1600€/kk miinus verot eli käteen jää reilut tonni ja miehillä 1200€/kk..

Ja jos on tehnyt n. 40v työuran sairaanhoitajana eläke on juurikin tuo 1400€/kk ja käteen jää reilut tonni. Ja sillä tonnilla eletään kyllä niukkuudessa.

NIin, paskat siitä, että isäsi työura oli pätkittäinen. Pimeistä töistä ei kerry eläkettä, se on monelle yllätys.

Vierailija
92/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun voi vielä eläkeläisenäkin olla yhteiskunnan tuottava jäsen!

Vierailija
93/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tuo on vallan hyvä eläke. Tuosta asunnon vastike ja laskut 300€/kk + ruoka 250€/kk. Eli jää kaikkeen vapaa-aikaan etc 950€/kk, miten se on liian vähän?

Työikäisen pitää tuosta säästää juurikin siihen omaan asuntoon etc muihin kuluihin mitä eläkeläiselle ei ole. Ei siis voi verrata keskenään suoraan..

Vierailija
94/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmoittautunut mm. lähikoulun sijaislistalle, mutta ei minua (pätevää) ole sinne pyydetty kertaakaan vaan siellä tuuraa 70-vuotias harmaaparta, joka eläköityi jo 10 v sitten. Mitä järkeä?

Miksi et hae vakituista työtä? Yleensä koulut käyttävät samaa sijaista, koska hän on tuttu ja luotettava. Pienten lasten vanhemmat ilmoittautuvat sjaisiksi, mutta eivät sitten voikaan tulla, kun eivät juuri silloin saa lapsiaan hoitoon.

Miksi ihmeessä ajattelet etten hakisi vakituisia paikkoja? Etkö ole kuullut opettajien työttömyystilanteesta!?

Omat lapseni ovat jo varhaisteinejä.

Ja toki ymmärrän että tuttua tyyppiä on helppo pyytää mutta eihän tämä veronmaksajien kannaltakaan mitenkään järkevää ole että minulle maksetaan työttömyyskorvausta samaan aikaan kun eläkeläinen saa sekä eläkkeen että palkan.

Jos ne haluavat palkata mieluummin sen eläkeläisen kuin sinut, sitten ne tekevät niin.

Ja onko se mielestäsi jotenkin viisasta yhteiskunnan kannalta? Nuoret tai vastavalmistuneet ei saa työkokemusta, samalla maksetaan tuplasti tulonsiirtoa (eläke+työttömyyskorvaus) kun yksi riittäisi.

Eikä se seitsenkymppinen välttämättä kovin tehokaskaan enää työssään ole, osaaminenkin voi olla jo vanhentunutta.

Ei firmat palkkaa 70- v jolla työteho on huono ja osaaminen vanhentunutta.

Vierailija
95/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan ja kun aina on ollut töitä niin on kertynyt varallisuuttakin.

Vierailija
96/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä totta. Samoin ihmettelen yhä, miksi korkeastikoulutetut opiskelevat yhteiskunnan varoilla vuosia ja hakeutuva sen jälkeen alisuorittamaan duunari-työpaikkoihin. Ei esm insinöörin kuulu työskennellä töissä joihin pystyy muutaman kuukauden koulutuksella. Ne ovat juuri niitä vähemmän itseään kouluttamaan pystyville tärkeitä töitä joissa he voivat olla yhteiskunnalle todella hyödyllisiä veronmaksajia. Kun ylikoulutettu insinööri jämähtää tuollaiseen työhön hänen haittavaikutuksensa on samanlainen kuin eläkeläisen, mutta lisäksi hän vielä heittää koulutuksensa hukkaan, estää ehkä perhellisen tai lisääntymishaluisen nuorenparin elämän kehittymisen.  Mielestäni tällaiselta pitäisi ainakin periä, vaikka elinikäisellä lisäveroprosentilla takaisin hänen aiheuttamiaan vahinkoja.

Ja miksi koulutetaan turhaan pitkään?? Esim. lähihoitajan hommat oppii viikon kurssilla, ja sitä on venytetty 3v tutkinnoksi. Turhaan menee verorahoja.

Vierailija
97/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain aloilla , en nyt tarkoita mitään random höpöhöpö duunia, vaan sellaista mihin on vaikea löytää erikoisosaamista ja jossain asioissa koko Suomessa ei ole välttämättä kuin pari "gurua" joka kykenee tekemään ja osaa asioita .Heiltä myös pyydetään apua eläkkeellä vaikka olisi. Eri asia joku toimistorotta tai kakkakuski.

Vierailija
98/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini käy töissä, koska yhdenkään nuoren ei kannata lähteä töihin 3 tunniksi silloin tällöin. Menee toimeentulotuki tai katoaa työttömyysetuus, ovat siis mieluummin tekemättä töitä. Jaksavat kyllä valittaa, kun vanhukset on töissä, mutta jos pomo soittelee, että nyt olisi klo 19-21 töitä, niin tulijaa ei löydykään, joten se eläkeläinen saapuu paikalle.

Eläkeläiset on luotettavampia kuin nuoret, siksi he tekevät kaikenlaisia pätkätöitä.

Niin. Eläkeläisen toimeentulo on aIna turvattu jatkuvasti juoksevalla eläkkeellä, työttömän ei. Haluaisiko äitisi elää pyhällä hengellä pari kk? Sinä tietysti jeesaisit?

Vierailija
99/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on tehneet itsestään korvaamattomia, eli pitävät olennaisen tiedon itsellään eivätkä jaa sitä nuoremmille.

Vierailija
100/119 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämmin kiitos kaikille hoitoalan eläköityneille keikkatyöntekijöille. Nuorempia ei ole mistä ottaa ja tilanne vain pahenee.

Näissäkin alkaa olla niitä, jotka käyvät hitaalla eivätkä enää handlaa hommaa. Mutta pakko ottaa kun muuta ei ole tarjolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi