Saan perustoimeentulotukea ja pöhköt eläkeläisvanhempani meni laittamaan tililleni rahaa. Voinko palauttaa rahat jotta ne eivät vaikuta tukiini??
Ovat niin köyhiä ettei heidän pidä rahojaan hukkaan heittää.
Kommentit (66)
Laita se sille maksajalle takaisin saman kuukauden aikana, että se näkyy tiliotteessa. Kannattaa laittaa kelalle viesti, että huom. tämä maksettu takaisin.
50e/kk on sallittu tilillepano, ei vaikuta tt-tukeen.
Voit myös laittaa tiedon kelalle että olet käynyt vanhemmillesi kaupassa epidemian takia. Kela hyväksyy ylimääräiset ”tulot” tällä hetkellä. Jos nyt ei ole isoista summista kyse.
Jos olet saanut rahaa vanhemmiltasi, silloin et siinä kuussa tarvitse toimeentulotukea.
Miksi käytät hyväksi yhteiskuntaa silloin, kun sinulla on itselläsikin varaa maksaa ruokasi ja laskut?
Siis onko se oikeasti totta, että jos haet tt-tukea, sinun pitää lähettää kelaan omat tiliotteesi? Siis mitä ja mistä olet ostanut?
miten nuo pienet mobilepay maksut vaikuttaa? kaveri on maksanut puolet pizzasta sillä mun tililleni.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko se oikeasti totta, että jos haet tt-tukea, sinun pitää lähettää kelaan omat tiliotteesi? Siis mitä ja mistä olet ostanut?
Täytyy laittaa. On se luonnollisesti oikein ettei avusteta varakkaita.
Vierailija kirjoitti:
On
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy laittaa. On se luonnollisesti oikein ettei avusteta varakkaita.
Ei hitto. :D
Vierailija kirjoitti:
Jos olet saanut rahaa vanhemmiltasi, silloin et siinä kuussa tarvitse toimeentulotukea.
Miksi käytät hyväksi yhteiskuntaa silloin, kun sinulla on itselläsikin varaa maksaa ruokasi ja laskut?
Koska silloin vanhemmillani ei ole varaa elää. He ovat täydellisen köyhiä eläkeläisiä. Ahdistuvat vain työttömyydestäni ja laittavat rahansa minulle. Kyllä minä pärjään rahatta, he eivät.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ennen vanhaan sossutäti saattoi tarkistaa tiliotetta käynnin aikana ja voi jessus niitä saarnoja jos oli kerran 5 vuodessa elokuvissa käynyt.
Tekee vain velkakirjan ja pitää rahat. Ei sossu ole mulla katsellut koskaan onko rahoja maksettu takaisin vai ei. Jälkikäteen sitä velkakirjaa ei voi sitten tehdä jos on jo hakenut tukea siltä kuulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska silloin vanhemmillani ei ole varaa elää. He ovat täydellisen köyhiä eläkeläisiä. Ahdistuvat vain työttömyydestäni ja laittavat rahansa minulle. Kyllä minä pärjään rahatta, he eivät.
Menisit töihin etkä eläisi yhteiskunnan tai köyhien vanhempiesi loisena. Mahtavat olla ylpeitä. Aikuisen pitäisi olla kykeneväinen kantamaan vastuu itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ennen vanhaan sossutäti saattoi tarkistaa tiliotetta käynnin aikana ja voi jessus niitä saarnoja jos oli kerran 5 vuodessa elokuvissa käynyt.
Niinpä. Valtio maksaakin elokuvatukea tuottajille, ei katsojille.
vanhemmat tekevät tyhmiä asioita lastensa puolesta. Varsinkin eläkkeellä kun muisti ei enää pelaa.
Vierailija kirjoitti:
Se vielä puuttuisi, että kauppakuitit pitäisi laittaa mukaan. Joten siis näkevät, missä on käyty, mutta eivät mitä on ostettu. Joskus ärsytti kyllä niin paljon tuo tiliotteiden ja ties minkä paperin tuonne lähettäminen nöyryyttävyydessään ja yksityisyyden menettämisessään, että meinasin oikeasti laittaa mukaan kasan Prisman kuitteja. Varmasti hakemuksen käsittelijä olisi ollut uteliaisuudessaan vain innoissaan ja sitten löytänyt vaikka kuinka paljon moitittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisit töihin etkä eläisi yhteiskunnan tai köyhien vanhempiesi loisena. Mahtavat olla ylpeitä. Aikuisen pitäisi olla kykeneväinen kantamaan vastuu itsestään.
Tässä viestissä kiteytyy suomalaisten itsekkyys. Nyt on korona ja sen mukana rajoitukset. Kyllä me töihin mennään kun me saadaan mennä sinne. Osalta suomalaisilta on kielletty ammattinsa harjoittaminen jo kohta vuoden ajan ja tätä ei vain ymmärretä. Vaaditaan vain lisää rajoituksia kun eihän ne omaan elämään vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin toivon työttömyyttä kenellekään, mutta näitä "menisit töihin loinen"-kommentteja lukiessa tulee kieltämättä mieleen synkkiä ajatuksia. Joillekin ihmisille voisi tehdä hyvää kokea se itse? Kehittää empatiaa.
Vierailija kirjoitti:
On, mutta sillä ei ole merkitystä minne rahat ovat menneet.
Tee summasta lainasopimus allekirjoitettuna ja palauta raha. Kirjoita viestikenttään lainasumman maksu. Sen pitäisi riittää.