Saan perustoimeentulotukea ja pöhköt eläkeläisvanhempani meni laittamaan tililleni rahaa. Voinko palauttaa rahat jotta ne eivät vaikuta tukiini??
Ovat niin köyhiä ettei heidän pidä rahojaan hukkaan heittää.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Jos olet saanut rahaa vanhemmiltasi, silloin et siinä kuussa tarvitse toimeentulotukea.
Miksi käytät hyväksi yhteiskuntaa silloin, kun sinulla on itselläsikin varaa maksaa ruokasi ja laskut?
Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko se oikeasti totta, että jos haet tt-tukea, sinun pitää lähettää kelaan omat tiliotteesi? Siis mitä ja mistä olet ostanut?
Kyllä. Ennen vanhaan sossutäti saattoi tarkistaa tiliotetta käynnin aikana ja voi jessus niitä saarnoja jos oli kerran 5 vuodessa elokuvissa käynyt.
Juu, mä sain kerran huudot kun olin käynyt uutena vuotena baarissa nauttimassa yhden oluen, ja siitä kun apteekkikuitissani näkyi että olin ostanut sieltä salmiakkia :D
Hah, tästä tuli mieleeni käynti sossussa joskus yli 15 vuoden takaa, kun olin joutunut keskeyttämään opiskeluni sairastumisen takia.
Ostin tuohon aikaan lähes kaikki vaatteeni Huuto.netistä (yleensä käytettynä) ja tiliotteessani sitten oli näitä pieniä siirtoja eri yksityisille ihmisille useampia. Mulla oli tuolla käynnillä päällä tekstipaita, jonka lause näkyi myös tiliotteessa tunnisteena myyjälle. Sossu pysähtyi tiliotetta selatessaan ko. tekstin kohdalla, vilkaisi paitaani ja totesi sitten ääneen paitani maksaneen (summan x, olisiko ollut) 16 €. Hämmennyin hetkeksi ja vastasin sitten, että saattoi olla, en ihan eurolleen muista.
"Aika kallista", mutisi sossu.
Teki mieli vastata takaisin, että elämä on... :D
(Se sama paita löytyy muuten yhä vaatehuoneestani yllättävänkin hyväkuntoisena, joten sanoisin sen olleen joka euron väärti!)
Älä pelkää. Kirjoita laina ja tee myöhemmin se ”takaisinmaksu”.
Voimia sinulle ja kaikille toimeentulotukea saaville ihmisille!
Laina (maksat myöhemmin takaisin esim. osissa).
Kyllä menee läpi.
Onko jollakin tuommoinenkin apu huomioitu tulona? Ei kyllä pitäisi, paitsi palkka tms.
kahdella uulla