Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan perustoimeentulotukea ja pöhköt eläkeläisvanhempani meni laittamaan tililleni rahaa. Voinko palauttaa rahat jotta ne eivät vaikuta tukiini??

Vierailija
03.02.2021 |

Ovat niin köyhiä ettei heidän pidä rahojaan hukkaan heittää.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet saanut rahaa vanhemmiltasi, silloin et siinä kuussa tarvitse toimeentulotukea.

Miksi käytät hyväksi yhteiskuntaa silloin, kun sinulla on itselläsikin varaa maksaa ruokasi ja laskut?

Koska silloin vanhemmillani ei ole varaa elää. He ovat täydellisen köyhiä eläkeläisiä. Ahdistuvat vain työttömyydestäni ja laittavat rahansa minulle. Kyllä minä pärjään rahatta, he eivät.

Menisit töihin etkä eläisi yhteiskunnan tai köyhien vanhempiesi loisena. Mahtavat olla ylpeitä. Aikuisen pitäisi olla kykeneväinen kantamaan vastuu itsestään.

Tässä viestissä kiteytyy suomalaisten itsekkyys. Nyt on korona ja sen mukana rajoitukset. Kyllä me töihin mennään kun me saadaan mennä sinne. Osalta suomalaisilta on kielletty ammattinsa harjoittaminen jo kohta vuoden ajan ja tätä ei vain ymmärretä. Vaaditaan vain lisää rajoituksia kun eihän ne omaan elämään vaikuta.

jos yhteiskunta sanoo, että ei saa harjoittaa ammattiaan, niin yhteiskunta myös maksaa. Niin yksinkertaista se on. Ei hävetä olla lainkaan työtön. Olen niin pitkään kuin rajoitukset poistetaan.

Vierailija
22/66 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko se oikeasti totta, että jos haet tt-tukea, sinun pitää lähettää kelaan omat tiliotteesi? Siis mitä ja mistä olet ostanut? 

Täytyy laittaa. On se luonnollisesti oikein ettei avusteta varakkaita.

Ei hitto. :D

Ongelman pystyy helposti välttämään. Pyydät vain kaikki sukulaisten ja muiden raha-avut käteisenä. Veikkaukset vedonlyönnit myös By handmade ärrän tiskillä tai pelipisteessä, missään tapauksessa ei saa tehdä pelitiliä. Toki sitten isot summat Veikkaus maksaa vain tilille mut ite pelaan pitkäävetoa käteisellä kioskilla pienillä rahoilla ja justiinsa lunastus 320 euron voiton ja viikko sitten noin 200 euroa eikä Kela tiedä niistä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekee vain velkakirjan ja pitää rahat. Ei sossu ole mulla katsellut koskaan onko rahoja maksettu takaisin vai ei. Jälkikäteen sitä velkakirjaa ei voi sitten tehdä jos on jo hakenut tukea siltä kuulta.

Mutta en halua pitää rahoja vaan palauttaa ne. Voinko vain laittaa rahat heille takaisin?

Vierailija
24/66 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nähdään mitä tapahtuu kun hallitus pelottelee vanhuksia 24/7. Antavat vaikka luottokorttinsa vieraalle joku sitä pyytää koronan varjolla.

Vierailija
25/66 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko se oikeasti totta, että jos haet tt-tukea, sinun pitää lähettää kelaan omat tiliotteesi? Siis mitä ja mistä olet ostanut? 

Kyllä. Ennen vanhaan sossutäti saattoi tarkistaa tiliotetta käynnin aikana ja voi jessus niitä saarnoja jos oli kerran 5 vuodessa elokuvissa käynyt.

Juu, mä sain kerran huudot kun olin käynyt uutena vuotena baarissa nauttimassa yhden oluen, ja siitä kun apteekkikuitissani näkyi että olin ostanut sieltä salmiakkia :D

Vierailija
26/66 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää pyrkimästä pois toimeentulotuelta? Silloin ei ois kellekään tilivelvollinen rahankäytöstä.

Vierailija
27/66 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekee vain velkakirjan ja pitää rahat. Ei sossu ole mulla katsellut koskaan onko rahoja maksettu takaisin vai ei. Jälkikäteen sitä velkakirjaa ei voi sitten tehdä jos on jo hakenut tukea siltä kuulta.

Mutta en halua pitää rahoja vaan palauttaa ne. Voinko vain laittaa rahat heille takaisin?

On se mennyt läpi ainakin jos rahan palautus menee samalle tiliotteelle, kirjoittaa siihen vaan viestiksi, että lainan takaisinmaksu tms. Kannattaa silti laittaa erikseen selvitys, että kyseinen summa on maksettu takaisin.

Vierailija
28/66 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, jos ollaan tässä maassa taloudellisessa kurimuksessa. Täällä kyllä selvästi tuliluikurit tietää laajalla rintamalla, että miten toimia kussakin tilanteessa.

Vierailija
29/66 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää pyrkimästä pois toimeentulotuelta? Silloin ei ois kellekään tilivelvollinen rahankäytöstä.

Pidä sinä vaan huoli omista asioistas ja herää aamukuudelta sinne kusiseen duuniis. Anna muiden elää omaa elämäänsä.

Vierailija
30/66 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vielä puuttuisi, että kauppakuitit pitäisi laittaa mukaan. Joten siis näkevät, missä on käyty, mutta eivät mitä on ostettu. Joskus ärsytti kyllä niin paljon tuo tiliotteiden ja ties minkä paperin tuonne lähettäminen nöyryyttävyydessään ja yksityisyyden menettämisessään, että meinasin oikeasti laittaa mukaan kasan Prisman kuitteja. Varmasti hakemuksen käsittelijä olisi ollut uteliaisuudessaan vain innoissaan ja sitten löytänyt vaikka kuinka paljon moitittavaa.

Mä lähetin kelalle kirjallisen kysymyksen siitä, että miksi ne tiliotteet pitää lähettää, kun kaikki tulot ovat kuitenkin heillä tiedossa. Kysyin myös, miten tietoja säilytetään, sillä tämähän rikkoo pankkisalaisuutta, mihin lainkohtan nojaten niitä pyydetään, mitä niistä etsitään ja kuka pääsee tietoja katselemaan. Viestiini ei koskaan vastattu. 

Vierailija
31/66 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vielä puuttuisi, että kauppakuitit pitäisi laittaa mukaan. Joten siis näkevät, missä on käyty, mutta eivät mitä on ostettu. Joskus ärsytti kyllä niin paljon tuo tiliotteiden ja ties minkä paperin tuonne lähettäminen nöyryyttävyydessään ja yksityisyyden menettämisessään, että meinasin oikeasti laittaa mukaan kasan Prisman kuitteja. Varmasti hakemuksen käsittelijä olisi ollut uteliaisuudessaan vain innoissaan ja sitten löytänyt vaikka kuinka paljon moitittavaa.

Mä lähetin kelalle kirjallisen kysymyksen siitä, että miksi ne tiliotteet pitää lähettää, kun kaikki tulot ovat kuitenkin heillä tiedossa. Kysyin myös, miten tietoja säilytetään, sillä tämähän rikkoo pankkisalaisuutta, mihin lainkohtan nojaten niitä pyydetään, mitä niistä etsitään ja kuka pääsee tietoja katselemaan. Viestiini ei koskaan vastattu. 

Eihän Kela tiedä kuin ne tuet mitkä sulle itse maksanut. Se haluaa tiedot kaikista sun tuloista, ainakin mitkä niistä maksettu sun omalle tilille.

Vierailija
32/66 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten älykkyyden laskeminen alkaa näkymään huolestuttavasti viesteissä joita tänne laitetaan. Ymmärrätkö, että hallitus on kieltänyt ammatinharjoittamisen useilta ihmisiltä vedoten siihen, että heidän ammattinsa lisää koronatartuntojen riskiä?

Nyt ei pääse edes hanttihommiin vaikka haluaisi.

Ei kukaan palkkaa raksalle jotain koodaria kun ei se siellä mitään osaa tehdä tai ota kaupan kassalle ihan ketä tahansa kun siihen hakee sellaisiakin jotka sitä työtä haluaa oikeasti tehdä.

Nyt vain ei yksinkertaisesti ole töitä ja tämä jatkuu nyt vielä ainakin kesään asti. Uutta ammattia ei tässä ajassa ehdi opiskelemaan.

Vierailija
33/66 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vituttiko herätä tänään aamulla töihin? Minäpä nukuin pitkään, just heräsin.

Vierailija
34/66 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän Kela tiedä kuin ne tuet mitkä sulle itse maksanut. Se haluaa tiedot kaikista sun tuloista, ainakin mitkä niistä maksettu sun omalle tilille.

Aika monella toimeentulotuen saajalla ei ole muita tuloja, kuin kelan tulot. Ja näiden tiliotteiden lisäksi pitää toimittaa tiedot kaikista muista tuloista. Nyt on myös tulorekisteri, johon menee kaikki palkkatulot ja myös laskutuspalvelujen kautta saadut tulot. Ainoa tulo, mitä kela ei saa suoraan mistään, on toiminimen tai ay:n/ky:n kautta tehty tulo. 

Tiliotteita ei tarvitse näiden tietojen saamiseen. Eikä se ollut ainoa kysymys tässä asiassa. 

Vierailija
35/66 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä tätä ihmettelee myös toinen. En ole tollasta koskaan kuullut! Mitä se kelalle kuuluu jos saa rahaa ja 5 tonnia saa lahjoittaa 3 vuoden välein. Jos vaikka vanhemmat antaa

Vierailija
36/66 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutustu lakiin toimeentulotuesta, vastaus löytyy sieltä. Ei niitä tiliotteita huvikseen pyydetä...

Vierailija
37/66 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä tätä ihmettelee myös toinen. En ole tollasta koskaan kuullut! Mitä se kelalle kuuluu jos saa rahaa ja 5 tonnia saa lahjoittaa 3 vuoden välein. Jos vaikka vanhemmat antaa

Sulle sama, tutustu lakiin toimeentulotuesta.

Jos sulla on käytettävissä 5000e omaa rahaa, miksi kuvittelet olevasi oikeutettu VIIMESIJAISEEN etuuteen

Vierailija
38/66 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten et tarvitse toimeentulotukea, koska sinulla on rahaa tilillä muutoinkin. Toimeentulotuki on tarkoitettu viimeiseksi tukivaihtoehdoksi jos on totaalisen pa.

Vierailija
39/66 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet saanut rahaa vanhemmiltasi, silloin et siinä kuussa tarvitse toimeentulotukea.

Miksi käytät hyväksi yhteiskuntaa silloin, kun sinulla on itselläsikin varaa maksaa ruokasi ja laskut?

Koska silloin vanhemmillani ei ole varaa elää. He ovat täydellisen köyhiä eläkeläisiä. Ahdistuvat vain työttömyydestäni ja laittavat rahansa minulle. Kyllä minä pärjään rahatta, he eivät.

Menisit töihin etkä eläisi yhteiskunnan tai köyhien vanhempiesi loisena. Mahtavat olla ylpeitä. Aikuisen pitäisi olla kykeneväinen kantamaan vastuu itsestään.

Tässä viestissä kiteytyy suomalaisten itsekkyys. Nyt on korona ja sen mukana rajoitukset. Kyllä me töihin mennään kun me saadaan mennä sinne. Osalta suomalaisilta on kielletty ammattinsa harjoittaminen jo kohta vuoden ajan ja tätä ei vain ymmärretä. Vaaditaan vain lisää rajoituksia kun eihän ne omaan elämään vaikuta.

jos yhteiskunta sanoo, että ei saa harjoittaa ammattiaan, niin yhteiskunta myös maksaa. Niin yksinkertaista se on. Ei hävetä olla lainkaan työtön. Olen niin pitkään kuin rajoitukset poistetaan.

Vaihda ammattia jos et pärjää, niin sanotaan muillekin yrittäjille jos valittavat.

Vierailija
40/66 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ennen vanhaan sossutäti saattoi tarkistaa tiliotetta käynnin aikana ja voi jessus niitä saarnoja jos oli kerran 5 vuodessa elokuvissa käynyt.

Juu, mä sain kerran huudot kun olin käynyt uutena vuotena baarissa nauttimassa yhden oluen, ja siitä kun apteekkikuitissani näkyi että olin ostanut sieltä salmiakkia :D

Niin, ei toimeentulotuella kuulu kaljaa ja karkkia ostella. Jos niihin on varaa ei tukea tarvitse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme